The Walking Dead (pääosin sinivalkoiseen tahtiin)

  • 646 392
  • 3 822

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Jokin tuossa TV-Neganissa tökkii ja pahasti.

Noin muuten jaksosta jäi lähinnä mieleen Rickin ja porukan täysin idioottimainen inventaario aseista ja näin ollen sinne lähti singot sun muut. Kuinka vitun hankalaa olisi ollut piilottaa osa aseista jonnenkin hevonkuuseen myöhempää käyttöä varten?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Neganin porukkahan kovasti toteaa aina, että "We are all Negan". Eli mä näen tuon, niin että tappamalla Negan, muut ei ole enää mitään. Tässä on kuitenkin annettu ymmärtää, että ihan lähimmätkin Neganin apurit on samanlailla alistettu Neganin apureiksi kuten esim. nyt Rick. Okei, Neganin porukat tuli eilen visiitille ennakolta mutta vartioimalla ei olis tullut yllärinä ja kun yksi olis hoitanut Neganin niin muu joukko olis mennyt siinä sivussa + vielä se, että Negan oli ottanut Daryllin mukaan niin eipä olis tullut edes mitään pankkivankikriisiä. Neganin kun killaa pois niin jäljelle jää johtamaton joukko joka ei tiedä mitä tekisi.

Jos Negan tapettaisiin niin, että ei olisi ketä heti syyttää, niin tuo joukko hajoaisi. Ilman johtajaa ei olisi mitään koossa pitävää limaa. Salamurha olisi helppo ratkaisu. Toki ei se tässä sarjassa niin mee, sarjakuvissa
Negan on edelleen mukana. Pitkäaikainen riesa siis.

Kuten sanoin, tuota ennen tulisi luultavasti kostoisku. Eikä Rick tai muut salamurhan yrittäjät tällä hetkellä tiedä tuosta joukosta että ovatko nuo apurit mukana pakosta vai palvovatko isoa Negania. Jos hahmoihin eläytyisi, niin kannattaisiko ottaa riski kostoiskusta (sinua ja kaikkia lähimmäisiäsi kohtaan) ja olettaa että muut Neganilaiset juoksevat karkuun kuin pikkutytöt tuon jälkeen. En usko että koko joukkio samantien hajoaa kun Negan kuolee ja kaikkia muita yksittäisiä kyliä vastaan noilla on valtava miesylivoima. Aseitakin löytyy riittävästi.
 

Tibexe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eniten Neganissa itseäni vituttaa se, että Jeffrey Dean Morgan on mennyt parin viime vuoden aikana (ilmeisesti jotain roolia varten) laihduttamaan itseään parikymmentä kiloa ja näyttää nyt tuollaiselta syöpäiseltä kuivan kesän oravalta. Ai että kun ruudullaan nähtäisiin Watchmenin Comedianin näköinen JDM, niin johan toimisi homma paremmin... Siinä vasta olikin vittumainen miehen retale!
 
Viimeksi muokattu:

Imuuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tää jakso oli itelleni jotenkin tosi alistava ja lohduton, vaikka sinänsä erityisempää ei tapahtunutkaan.
Itelle tää jakso taas oli paljon toivoa antava Rikin ja kavereiden kannalta. itse asiassa jo edellinen jakso antoi toivoa, missä arpinaaman kautta kerrottiin miten lähes kaikki toimii vaan pelon varassa neganille.
vitun Negan, paremminkin Nigan, varasteleva paska, kohta kuolet

edit. lisäyksenä vielä, että jo edellisen jakson perusteella väitän negania homoksi. mikäli ei tule koskaan ulos kaapista, olen pettynyt. se on silti homo. Lucille on oikeasti vaan alter ego sen kyrvälle, kattokaa vaikka uudestaan jaksot miten se siellä kuiskii rikin korvaan ja darylista puhumattakaan. Kertoo vielä Darylille miten se on sen suosikki, kuiskaten, huhhuh. Ja sitten vielä ilmottaa ettei koske muijiin. ihmekkös sekään ku ei tullu arpinaaman muija paksuks, pani väärään reikään?
 
Viimeksi muokattu:

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuten sanoin, tuota ennen tulisi luultavasti kostoisku.
Se avainsana oli sala. Jos nuo tietäisi ketä syyttää edes heikoilla perusteilla, niin varmasti kostaisivat. Neganin jengi on sekoitus kultista ja moottoripyöräjengista, johtajana diktaattori. Kun tuosta pomo poistetaan, niin ensin on valtataistelu ja koska seuraaja ei pysty pitämään hommaa nipussa, niin hajoaminen. Hyvin toteutettu salamurha olisi täydellinen ratkaisu.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Se avainsana oli sala. Jos nuo tietäisi ketä syyttää edes heikoilla perusteilla, niin varmasti kostaisivat. Neganin jengi on sekoitus kultista ja moottoripyöräjengista, johtajana diktaattori. Kun tuosta pomo poistetaan, niin ensin on valtataistelu ja koska seuraaja ei pysty pitämään hommaa nipussa, niin hajoaminen. Hyvin toteutettu salamurha olisi täydellinen ratkaisu.
Tuosta samaa mieltä. Aiemmin joku vain puheli että olisivat ampuneet sen siihen alexandrian portille. Joka taas kostautuisi pahasti
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaikea kuvitella, että antaisivat missään tilanteessa Rickin ja kumppaneiden alkaa kukkoilemaan, siis jos pistäisivät Neganin kylmäksi. Sieltä tulisi säälimätön ja äkillinen kostoisku. Saviorit ovat tottuneet täysin olemaan noiden kulmien ehdottomat kingit ja kaiken edun saajia, joten kilpailijoita ei varmasti suvaita. Mies- ja tulivoimaa on enemmän kuin kellään muulla, joten Rickin jengi olisi kyllä ottanut pahasti damagea vastaan ja sitä riskiä ei nyt tässä kohtaa otettu.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen miksi tuota Neganin näyttelijää kehutaan. Lapamatoa kantava luikku. Tuohon rooliin olisi sopinut paljon paremmin Henry Rollins.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Maanantain jaksossa nähtiin todennäköisesti nerokas easter egg. Jakson alussa nähtiin Rickin ja Michonnen talossa "American Morse Code" taulu ja myöhemmin nähtiin, kun Daryl morsetti räpäyttämällä. Jos tuo morsetus pitää paikkaansa, niin Daryl morsetti Rickille "East".
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Ihmettelen miksi tuota Neganin näyttelijää kehutaan. Lapamatoa kantava luikku. Tuohon rooliin olisi sopinut paljon paremmin Henry Rollins.
En edes tiennyt, kuka on Jeffrey Dean Morgan ennen tätä sarjaa. Täältä olen lukenut, että näytteli Comediania siinä yhdessä supersankarileffassa, joka oli elokuvana melko tasapaksu.

Näyttelijä on tässä sarjassa sinänsä ihan hyvä ja vetää roolinsa tyylillä. Siis jos nyt oletetaan, että tuotantotiimi on tahtonut, että tuollaisena mies näytetään. Mutta itse rooli ei oikein vakuuta.

Mutta muutoin tuo Negan tyyppinä on vähän rasittava. Ja pakko myöntää, että jos sarja olisi realistinen, niin joku olisi naulapäänä ampunut ukkoa jo, kun saapuivat Alexandriaan. Silläkin uhalla, että itseltä lähtee henki.

Ja tosiaan nuo aseiden takavarikoinnit ja niiden kätkemättä jättämiset sun muut. Blah. Ei kukaan ole noin tyhmä.

No, nyt sitten seuraillaan tämän ukon edesottamuksia varmaan jokunen kausi, kun olen täältä antanut itselleni ymmärtää, että on ilmeisesti jopa suurempi osa kokonaisuutta kuin Kuvernööri. Kieltämättä tuo pelon ilmapiiri omienkin piirissä ja se, miten koko pulju on rakennettu väkivalloin, tuli hiukan yllätyksenä, joskin ei suurena. Mutta sitäkin enemmän odottaisin Saviorsien ryhmän jossain vaiheessa murenevan vähintäänkin sisältäpäin.

No, katsellaan. Tässä sarjassa nyt ei oikein tule mitään uutta ja se vähän tympii. Aina tulee vain jokin uusi poppoo ja sitten taas tapellaan. Tietysti se näinkin tuolla on, maailmassa, jossa elävät, mutta jonkinlaista muuta juonikuviotakin olisi kiva joskus nähdä. Ja jotain tyhjää suurkaupunkiympäristöä myös. Mutta sehän on tietysti taloudellisesti kait aina kohtalaisen iso satsaus, vaikka cgi:llä voidaankin luoda nykyään mitä vaan.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Maanantain jaksossa nähtiin todennäköisesti nerokas easter egg. Jakson alussa nähtiin Rickin ja Michonnen talossa "American Morse Code" taulu ja myöhemmin nähtiin, kun Daryl morsetti räpäyttämällä. Jos tuo morsetus pitää paikkaansa, niin Daryl morsetti Rickille "East".
Sen morsetaulun muistan ja mietinkin, että olisiko sillä jokin merkitys, kun se niin näkyvästi vilahti. Mutta itse morsetus meni ohi. No, tämä on ihan mielenkiintoinen juttu. Darylin murtumattomuus ja omiensa takana pysyminen nyt on ihan selviö. Sitten aikanaan yllättyvät pahisten puolella, kun Daryl pistääkin haisemaan.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Kyllä tulee jo Negan pahasti korvista pihalle. Kolmen markan showpainijan maneerit ei oikein kanna enää. Tähän päälle sitten eeeerittäin hitaasti alkanut kausi. Toivottavasti jotain alkaisi tapahtumaan. Jos saa arvuutella niin Spencer hyppää kohta Saviorsien puolelle ja paljastaa samalla, että Rositalla on pyssy. Hyvin pisti silmään, kun joku ehdotti Hilltopin kanssa yhteen lyöttäytymistä, mutta Rick tyrmäsi tämän vetoamalla mies vajauteen. Eli sitten kun saavat selville että on Kingdom myös, niin alkaa varmasti tapahtua.

Onhan tää sarja tämän TWD konsernin heikoin teos, tosin eka kausi varsinkin oli timanttinen. Eukko tätä kattelee ja jos sen kans vielä hetken katselisi.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ihmettelen miksi tuota Neganin näyttelijää kehutaan. Lapamatoa kantava luikku. Tuohon rooliin olisi sopinut paljon paremmin Henry Rollins.

Ei ole olemassa kuin yksi vaihtoehto kun katsoo Dave Chappellen tulkinnan Neganista. Youtubesta löytyy jos kiinnostaa.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Minua ärsytti Negan jo seitsemännen kauden alussa. Ehkäpä eka jakso oli puistattavampaa antia hänen osaltaan. Nyt vain vituttaa ylimielinen mulkero.

Luulen, että hänen kohtaloksi ei koidu mikään suuri vastahyökkäys, kun vei aseetkin mukanaan muka, ettei synny kapinaa, vaan yksi luoti, jonka Eugenen pitäisi tehdä. En tiedä sitten mitä tuosta seuraisi, mutta jään katsomaan.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Minua ärsytti Negan jo seitsemännen kauden alussa. Ehkäpä eka jakso oli puistattavampaa antia hänen osaltaan. Nyt vain vituttaa ylimielinen mulkero.

Tuo ylimielisyys on kuitenkin tuossa sitä parasta. En ole WD-fani, aivan päinvastoin, mutta katselin pari jaksoa kun sattui silmään ihan huviksi. On kyllä erikoista.

Porukka tuijottaa raahautuvia kuolleita odottaen (joista nähdään yksi kohtaus tunnissa), ja tuottajat keskittyy tekemään saippuaoopperaa jossa päätähtenä on tuo kokovartalomies joka jäädyttää pelkällä karismallaan ryhmän entisen johtajan puolikuolleeksi nahjukseksi, eikä koko sarjassa käytännössä tapahdu yhtään mitään. 0.

Satavarmaa, että tämän tekijät nauraa katsojilleen matkalla pankkiin ja takaisin. Varmuuden varaksi laittoivat lisäksi jokaviikkoisen yhteisen itsekehutunnin. Dead.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
eikä koko sarjassa käytännössä tapahdu yhtään mitään. 0.
Tää on erityisesti tän 7 kauden spesialiteetti. Heikkoo on ja ilmeisesti tulee olemaan. Negan toi muutoksen.

Satavarmaa, että tämän tekijät nauraa katsojilleen matkalla pankkiin ja takaisin.
Template:The Walking Dead ratings - Wikipedia
Luulisi että kiinnostaisi säilyttää hyvät lukemat. Venyttämällä yhden normijakson ainekset 2 normaaliin ja yhteen pidennettyyn jaksoon ei lupaile moista. Ei tarvitse olla ruudinkeksijä, jotta miettii, että halutaanko sarja tahallaan ajaa alas ja lopettaa pois.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Vain tissiposket pitää Negania tylsänä. Tällainen hahmo on enemmän kuin tervetullut.

+1.

Juurikin näin. Negan on ihan helvetin hyvä hahmo. Toki kalpenee sarjisversion rinnalla, jos lähtee siihen vertailemaan. Mutta Jeffrey Dean Morgan tekee tosi hyvää työtä TV-Neganina.

Mun mielestä on todella tylsää lukea näitä "vittu mitä paskaa" viestejä viikosta toiseen. Oikeasti haluaisin kysyä näiltä katsojilta, että miksi sitten katsotte sarjaa jos se on niin hirveätä kuraa? Kukaan ei pakota katsomaan sarjaa joka ei kiinnosta. Nimim. mäkin oon monta sarjaa jättänyt kesken, jos ei ole kiinnostanut. En oo lähtenyt niistä kuitenkaan itkemään keskustelupalstoille millaista paskaa ovat mun mielestä.

Viime jakso oli hyvä. Tykkäsin tuosta ns. alistamismeiningistä. Syventää lisää tarinaa ja homma eteni.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Onhan kummallista, kun välillä valitetaan hätiköityjä juonenkäänteitä ja nyt kun mehustellaan oikein kunnon draaman kaarella, niin moititaan tylsäksi.

Negan on kyllä yksi vittumaisimmista hahmoista oman tv-historian puitteissa. Kyllä vielä rupeaa rytisemään. Jännä nähdä mikä on käänteen tekevä tapahtuma ja missä vaiheessa se tapahtuu.
 

M10

Jäsen
Negan on lähinnä vittumainen maneeriautomaatti. Ei pelottava vaan ärsyttävä. Kuvernööri > Negan.

Toivottavasti tuo maailman tilanne nousisi suurempaan rooliin jatkossa ja tämä väsynyt "pahikset kyykyttää hyviksiä" -asetelma jäisi taka-alalle. Walkerit, maailmanloppu ja vastausten etsiminen sitä kiinnostavinta antia on. Vähemmän kiinnostavaa on tämä nykyinen touhu.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
+1.

Juurikin näin. Negan on ihan helvetin hyvä hahmo. Toki kalpenee sarjisversion rinnalla, jos lähtee siihen vertailemaan. Mutta Jeffrey Dean Morgan tekee tosi hyvää työtä TV-Neganina.
Hahmo on hyvä, mutta siinä olisi potentiaalia olla vieläkin parempi. Tuo Jefrrey Dean Morgan kusee sen pahasti.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
+1.

Juurikin näin. Negan on ihan helvetin hyvä hahmo. Toki kalpenee sarjisversion rinnalla, jos lähtee siihen vertailemaan. Mutta Jeffrey Dean Morgan tekee tosi hyvää työtä TV-Neganina.

Mun mielestä on todella tylsää lukea näitä "vittu mitä paskaa" viestejä viikosta toiseen. Oikeasti haluaisin kysyä näiltä katsojilta, että miksi sitten katsotte sarjaa jos se on niin hirveätä kuraa? Kukaan ei pakota katsomaan sarjaa joka ei kiinnosta. Nimim. mäkin oon monta sarjaa jättänyt kesken, jos ei ole kiinnostanut. En oo lähtenyt niistä kuitenkaan itkemään keskustelupalstoille millaista paskaa ovat mun mielestä.

Viime jakso oli hyvä. Tykkäsin tuosta ns. alistamismeiningistä. Syventää lisää tarinaa ja homma eteni.

Mä ihmettelen sitä miksi ei saa antaa kritiikkiä sarjalle? Kaikkien pitäisi vaan fanipoikina niellä kaikki mitä käsikirjoittajat suoltavat ja kehua sarjaa vaikka olisi täyttä kuraa? Odotin tätä kautta kiimaisena mutta pettymys oli niin valtava että pitäköön tunkkinsa. Ehkä neganin kuoleman jälkeen sarja muuttuu katsottavaksi. Kuvernööriä on ikävä. Mutta nauttikaa sarjasta, parasta draamaa kaunareiden jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun mielestä on todella tylsää lukea näitä "vittu mitä paskaa" viestejä viikosta toiseen. Oikeasti haluaisin kysyä näiltä katsojilta, että miksi sitten katsotte sarjaa jos se on niin hirveätä kuraa? Kukaan ei pakota katsomaan sarjaa joka ei kiinnosta. Nimim. mäkin oon monta sarjaa jättänyt kesken, jos ei ole kiinnostanut. En oo lähtenyt niistä kuitenkaan itkemään keskustelupalstoille millaista paskaa ovat mun mielestä.

Viime jakso oli hyvä. Tykkäsin tuosta ns. alistamismeiningistä. Syventää lisää tarinaa ja homma eteni.

Mun mielestä on todella tylsää lukea tälläista ja päläpälä. Toisia miellyttää nyt tämä meneillä oleva ja toisia ei, mitä sitä siellä vinkumaan. Jokainen saa myös lopettaa TV-sarjan seuraamisen silloin ku itse haluaa, sitä ennen saa tykätä tai olla tykkäämättä. Ja myös kertoa sen täällä aihetta käsittelevässä ketjussa.

Jeesus sentään. Aina sama virsi.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Ero kuvernöörin ja Neganin välillä on se, että toinen oli nössö ja toinen psykopaatti. Pidän enemmän psykopaateista riippumatta elokuvasta tai sarjasta. Ne ovat kiinnostavimpia otuksia tällä pallolla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Toivottavasti tuo maailman tilanne nousisi suurempaan rooliin jatkossa ja tämä väsynyt "pahikset kyykyttää hyviksiä" -asetelma jäisi taka-alalle. Walkerit, maailmanloppu ja vastausten etsiminen sitä kiinnostavinta antia on. Vähemmän kiinnostavaa on tämä nykyinen touhu.
Näin minäkin toivon. Ekojen kausien vetovoima perustui paljolti sille, että oli selkeä tavoite toiminnalla, mutta tämä nysvääminen ja Neganin väsynyt vitsailu lähinnä haukotuttavat nykyään, kun sarjan vahvuus ei ole sen syvyydessä vaan nimenomaan aivot narikkaan -toiminnassa.
---

Katsoin jaksot 2-4 eilen putkeen, mutta ero koukuttumisessa oli melkoinen alkukausiin verrattuna. Voisi taas puolenkymmentä jaksoa antaa tulla FoxPlayhin ja katsoa ne kerralla pois. Hyvä ratkaisu joka tapauksessa oli se, etten valvo näitä jännittäviä hetkiä ensi esityksen tahtiin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös