The Elder Scrolls-Skyrim

  • 21 444
  • 63

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Nyt alkaa jo Draugr Death Lorditkin oleen suht helppoja, etenkin jos ne heittää ensin Fus Ro Da:lla ketoon. Sanguine Rose on tosiaan hieno vehje, ja kyseiseen sauvan saantiin johtanut questikin oli vallan hauska.

Nuo pirut kestävät taikuutta paremmin kuin teräaseita ja tämä on omalle hahmolleni aiheuttanut ajoittain hankaluuksia. Normi ihmiset yms. menevät yleensä ns. laaki ja vainaa periaatteella (kummastakin kädestä destruction taika), mutta noille piruille ei riitä edes kaksi osumaa. Perusversiot noistakin menee helposti, mutta nuo pomotason vihut on ikäviä.

Tuo Sanguine Rose quest oli tosiaan hauska :). Sarvikin tuli eilen hankittua ja toimitettua perille asti, ihan mielenkiintoinen questi tuokin oli, vähän meni tietyillä ovilla aikaa ennen kuin järjen valo syttyi :).
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tämä kyllä loistava peli ja hyvin pääsee arjesta irti kun lähtee illalla pariksi tunniksi pelin maailmaan hengailemaan. Näistä viime vuosien peleistä on Fallout 3 ollut erittäin lähellä sydäntä ja tämä laittaa vielä siitä paremmaksi.

En ole pääjuonta pahemmin pelaillut ja enimmäkseen on tullut tahkottua sivutehtäviä ja kaikkia matkan varrelle osuneita luolastoja.

Imperial hahmolla mennään ja level on nyt 18 ja archery ja sneak yhdistelmää tulee aika paljon käytettyä + lähitaisteluissa sword and board. Tuo lähitaistelu on välillä vähän tylsää mätkimistä joten paljon hauskempaa mielestäni hiippailla ja tiputella vastustajia yksi kerrallaan jouskarilla. Magicia en käytä oikeastaan kuin parantamiseen ja ajattelin että aloitan jossain vaiheessa pelaamaan maagilla jolloin pelikokemus on varmaan aika erilainen.

Sellainen kysymys että onkohan Markath bugi jo korjattu eli uskaltaako Markathin tehtäviä ruveta tekemään? PS3 on siis alustana.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Sellainen kysymys että onkohan Markath bugi jo korjattu eli uskaltaako Markathin tehtäviä ruveta tekemään? PS3 on siis alustana.

En tiedä onko tuo korjattu, mutta sen voi välttää antautumalla vartijoille heti siellä Talosin temppelissä. Jos juoksee karkuun, niin tuo bugi jää kummittelemaan.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Ärsyttävä bugi PS3:lla, tehtävässä Arniel's Endeavor. Kun tehtävän toisessa osassa yrittää palauttaa pyydettyä esinettä Enthirille, niin tämä hokee ainoastaan "this is going to be bas for business.." ja jää siihen.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Ärsyttävä bugi PS3:lla, tehtävässä Arniel's Endeavor. Kun tehtävän toisessa osassa yrittää palauttaa pyydettyä esinettä Enthirille, niin tämä hokee ainoastaan "this is going to be bas for business.." ja jää siihen.

Jos Eye of the Magnus on kesken/tekemättä, tuota tehtävää ei voi tehdä loppuun. En spoilaa, että miksi :).
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Jos Eye of the Magnus on kesken/tekemättä, tuota tehtävää ei voi tehdä loppuun. En spoilaa, että miksi :).

Toivoinkin jotain tämän suuntaista vastausta =) Mikä muuten tuo Markarth-bugi on, kun itse olen sieltä muutaman tehtävän pelannut ja ihan mallikkaasti on mennyt.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Tuo Markarth bugi liittyy tehtävään Forsworn Conspiracy, sanotaaan nyt vaikka, että jos luit aiemman lievän spoilauksen, niin tiedät kyllä miten bugin voi välttää. Jos väärässä vaiheessa lähtee haneen tai tappaa vartijat, niin Markarthin vartijat vaativat pelaaja tilille rikoksistaan loputtomasti, vaikka ne olisikin jo annettu anteeksi. Loppujen lopuksi tuo johtaa käsittääkseni päättymättömään luuppiin.

Tuo saattaa olla jo korjattu, juuri nyt ei pysty tarkistamaan...
 
Takana on noin 51 tuntia warrior-painotteisella redguardilla. Toisessa kädessä miekka/mace ja toisessa kilpi. Taustatukea haetaan sneak/jouskari-kombolla, joka on myös varsin tehokas. Smithingin vetäsin tappiin ja nyt ukkelilla on täysi dragonscale-setti päällä. Jossain vaiheessa voisi katsella enchantmentinkin sataselle ja viimeistellä panssarit mukavilla resistansseilla. Vähän helpoksi käy peli adeptilla, mutta ei jaksa ruveta hifistelee kun joissain kohdissa tulee tälläkin tasolla turpaan. Katsotaan sitten mahdollisella toisella kierroksella masterit sun muut. Niin, ja levelkin on jo 33.

Paljon on tullut koluttua luolastoja ja fortteja, muutenkin oon seikkaillut ympäri Skyrimin maan tehtävien perässä. Pääjuoneen liittyen; vasta kävin sarven noutamassa ja lohikäärmeiden paluuta selvitellään nyt. Pari kaupunkia on vielä täysin korkkaamatta, muutama on aikalailla kaluttu puhtaiksi ja valtaosassa on vielä tukku tehtäviä jäljellä. Ei varmaan jaksa kaikkea mahdollista tehdä, mutta jos nyt vähäksi aikaa uppoutuisi taas sivutehtäviin, kun tuntuvat maistuvan. Jossain välissä ajattelin huikasta keisarin puolelle ja vedellä rasisti-nordien kansannousun viemäristä alas.

On kyllä huima peli ja uskomattoman paljon sisältöä. Toivottavasti ei kiinnostus lopu kesken. :)
 

Ink

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Takana on noin 51 tuntia warrior-painotteisella redguardilla. Toisessa kädessä miekka/mace ja toisessa kilpi. Taustatukea haetaan sneak/jouskari-kombolla, joka on myös varsin tehokas. Smithingin vetäsin tappiin ja nyt ukkelilla on täysi dragonscale-setti päällä. Jossain vaiheessa voisi katsella enchantmentinkin sataselle ja viimeistellä panssarit mukavilla resistansseilla. Vähän helpoksi käy peli adeptilla, mutta ei jaksa ruveta hifistelee kun joissain kohdissa tulee tälläkin tasolla turpaan. Katsotaan sitten mahdollisella toisella kierroksella masterit sun muut. Niin, ja levelkin on jo 33.

Sain tapettua mielenkiinnon peliin dragon plate armorilla, kun peli vaan kävi liian helpoksi. Kaikkia dragoneita vetelin pataan miekalla itse pikkunaarmuilla selviten ja muut vihut olivat täysin vastaantulijoita. Aloittelin pelin uudestaan rumalla wood elfillä, joka sneakkaa pelokkaana kulmien takana, kuolee parista hyvästä osumasta mutta on vastapainoksi aika kuolettava jouskarin kanssa. Kummasti tuli mielenkiintoa peliin kun hahmo on heikompi.

Tapasin äskettäin elder dragonin ekaa kertaa levelillä 20-jotain ja piti sneakkailla sitä karkuun kun ei ollut mitään saumaa. Ekassa pelissä olin yli 30-tasolla enkä nähnyt yhtään tuon tyypin dragonia.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tapasin äskettäin elder dragonin ekaa kertaa levelillä 20-jotain ja piti sneakkailla sitä karkuun kun ei ollut mitään saumaa. Ekassa pelissä olin yli 30-tasolla enkä nähnyt yhtään tuon tyypin dragonia.

Tosi jätkä hiipii taakse ja vetäisee tikarilla ykkösellä hengiltä. Tuon pitäisi onnistua, kaveri oli löytänyt lohikäärmeen kai nukkumasta ja 50xdamaget kun sai tikarilla niin ykkösellähän se tipahti. Itse olen onnistunut sneakistä ampumaan lohikäärmeen hengiltä jousella. Muutaman nuolen se kyllä vaati.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onnistuu se yhdelläkin nuolella, kuten linkin Youtube video osoittaa.

Ei mikään ihme, tuonkin tapoin sellaisessa vaiheessa kun sneak oli jo todella kova, mutta kamat ja bow-taito melko onnettomat. Taisi ottaa silloin viisi tai kuusi nuolta. Nykykamoilla ja taidoilla saattaisi tuurilla tippuakin joku heikompi lohhari ykkösellä. Pitääpä kokeilla, hyvä syy pelailla pitkästä aikaa.

Taukoa pitänyt vähän aikaa, pientä kyllästymistä ilmassa oli. Kaikki killat (varas, maagit, companions, brotherhood) vedin läpi, ajoin likaiset imperiaalit pois ja kolusin muutenkin kohtuu hyvin kulmat läpi. Pääjuonta vetelin sitten jonkun aikaa, mutta sitten innostuin Maddenistä... Level taitaa olla 45 tai 46.
 
Pitkään mietin, kun olin lukenut nämä hehkutukset arvosteluissa ja täälläkin ketjussa kyseisestä pelistä. Olen pikkuhiljaa alkanut kääntymään tämän kaltaisiin tuotoksiin kiitos Fallout 3:sen (New Vegas oli surkea). Vaikka ennen olen ollut täysin GTA, Mass Effect ja GOW-miehiä, niin onhan Skyrim jotain erinlaista.

Bethesdan työn pelimaailman laajuteen pamahti heti ensimmäisen tehtävän jälkeen silmille ja oikeasti Falloutit vaikuttavat enemmänkin demoilta verrattuna Skyrimin maailmaan. Myös hahmojen uniikkius on häkeltävää. Nyt olen pelannut n. 6 tuntia, enkä ole edes alussa.. pelattavaa tulee riittämään sadoiksi tunneiksi ja täytyy sanoa, että Mass Effect 3:sta odotellessa se tuntuu liiankin lyhyeltä!
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
KKtig, minun työkaverit on hakannut Skyrimia jo monta viikkoa putkeen ja eivät ole kuulemma edes alussa. ;) Kiinnostaisi kyllä kokeilla tuota peliä juuri noiden mahtavien maailmojen ja grafiikoiden takia vaikken olekkaan roolipelien ystävä. Ongelma on vain se etten nykyään kerkiä pahemmin koneella istumaan, käyn vain uutiset lukemassa ja laukomassa tyhmyyksiä tänne Jatkikseen. TM nro 1/2012 sisälsi kattavan testin tästä The Elder Scrolls V: Skyrim ja taisi koostua pelkistä kehuista, muutama bugi kuitenkin mainittiin.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Sairaspäivänä sitä innostuu kaikenlaiseen. En ole pääquestia tehnyt vielä niin pitkälle, että pääsisin Throat of the Worldille, joten päätin ruveta hyppimään rinnettä ylös. N. puolen tunnin jälkeen ja hyppysormi kipeänä pääsin perille, vaikka välillä meinasi usko loppua. No, nyt on hyvä mieli kun vielä kiipesin koko vuoren korkeimmalle kielekkeelle ja onnistuin siellä seisomaan.

Sen sijaan harmitus nousi, kun selvisi, että ilmeisesti tuo mun peli on onnistunut bugittaan itsensä niin, etten pysty tekemään sisällissotalinjaa loppuun asti. Olin juuri aloittamassa Liberate Falkreath-tehtävää, ja pääsin kyseiselle Stormcloak-campille, mutta eipä siellä Galmaria näkynyt... Ei ole Windhelmissäkään. Thorygg ja joitain sotilaita on tuolla campilla, mutten pysty aloittamaan vapautustehtäviä mitenkään. Odottelu tai paluu aikaisempaan tallennukseen ei auttanut. Onko kellään tietoa tämmöisestä bugista? Ei ainakaan Skyrimin UESP-wikistä löytynyt mitään tästä...
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Olin juuri aloittamassa Liberate Falkreath-tehtävää, ja pääsin kyseiselle Stormcloak-campille, mutta eipä siellä Galmaria näkynyt... Ei ole Windhelmissäkään.

Hmmm... tuossa tehtävässä mennään sinne Fort Neuvirthin lähistölle ja tehtävää johtaa Ralof (ei Galmar). Muistaakseni itsekin jouduin vähän aikaa Ralofia etsimään, lymyili jonkun kiven vieressä/takana, mutta kun laittoi tuon questin aktiiviseksi, niin löytyi suht helposti.

Jos PC:llä pelaat niin konsolikomennolla "movetoqt CWMission04" pääsee eteenpäin, ota tiirikoita mukaan, jos tuota käytät :).

Edit:
Galmarhan tuo tehtävän tosiaan antaa, kokeile konsolikomnetoa "SetStage CWMission07 10", jos ei muuten pelitä.

Linkki sisällissodan tehtäviin SISÄLTÄÄ SPOILEREITA
 
Viimeksi muokattu:

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Edit:
Galmarhan tuo tehtävän tosiaan antaa, kokeile konsolikomnetoa "SetStage CWMission07 10", jos ei muuten pelitä.
Kiitti vaivannäöstä, mutta valitettavasti pelaan PS3:lla.
 

Lecavalier4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bolts
Nyt on tullut skyrimia vähän pelailtua thief -tyyppisellä wood elfillä. Tuo pelityyli on minusta paljon viihdyttävämpi ja haastavampi kuin perus heavy armor + miekka ja kilpi, johon kyllästyin jo 15 levelin paikkeilla. Dragoneita vastaan on lähes mahdoton taistella yksin ilman potioneita kun hiiviskelystä ei ole mitään hyötyä. Luolastojen putsaaminen taas on erittäin viihdyttävää daggerit molemmissa käsissä tai jousen kanssa hiiviskelemällä.

Sain juuri main questlinen suoritettua ja tuli petyttyä sen lyhyyteen. Päätehtävien lisäksi olen suorittanut joitain sivutehtäviä sekä thieves guildin ja dark brotherhoodin tehtävät. Companions tuli vedettyä läpi tuolla ensimmäisellä hahmolla eikä sen uudelleenpelaamiseen oikein riitä mielenkiinto. Mages college vai mikä lie onkaan on vielä kokeilematta ja sisällissota on vielä kesken joten vähän on enää tekemistä jäljellä kun yksittäiset sivuquestit ei jaksa oikein kiinnostaa.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mages college vai mikä lie onkaan on vielä kokeilematta ja sisällissota on vielä kesken joten vähän on enää tekemistä jäljellä kun yksittäiset sivuquestit ei jaksa oikein kiinnostaa.

Mages Collegen ja sisällisodan tehtävät ovat omasta mielestään kyllä näistä ehkä heikoimpia. Enempää spoilaamatta Mages College on muuten varsin toimiva juonellisesti, mutta pituus on naurettava. Sisällisota taas muuttaa pelimaailmaa suurissa kaavoin ja pysyvästi (en halua pelotella). Lisäksi sisällisodan tehtävät ovat äärimmäisen suoraviivaisia muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

Itselläni pisin historia on tällä hetkellä Breton Battlemagen kanssa. Heppu on muistaakseni 37 levelininen ja pääpaino on ollut Destruction, Restoration, One-Handed yhdistelmässä. Erittäin viihdyttävä kaveri, mutta muuttui jo tässä vaiheessa peliä täysin ylivoimaiseksi jopa korkeimmilla vaikeusasteilla.

Mielenkiinto kärsii pahasti ylivoimaisista kavereista, joten seuraava hahmosta tulen tekemään vähemmän iskuja kestävän. Pelin aloitin Illusion, Sneak yhdistelmällä julkaisupäivänä, joten palaaminen juurille saattaa olla edessä...
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Onko pelin pääjuoni pistää lohikäärmepomo lihoiksi? Mitä pitää tehdä kun sen on tehnyt, että pääsee lopputeksteihin? Vai onko sellaisia? Mun hahmo Badass Barbarian on tasolla 42.
 

Lihis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bolts | Kärpät | Barça
Onko pelin pääjuoni pistää lohikäärmepomo lihoiksi? Mitä pitää tehdä kun sen on tehnyt, että pääsee lopputeksteihin? Vai onko sellaisia? Mun hahmo Badass Barbarian on tasolla 42.

Pelaamista voi jatkaa haluamallaan tavalla. Ei ole mitään lopputekstejä tai vastaavaa johon pelaaminen loppuisi. Voit pelata tuolla hahmollasi vielä vaikka 200h. :) Pääjuoni on pelissä ehkäpä pelkkä sivuseikka. Tämä on mun mielipide :D
Se on itseasiassa koko TES-sarjan parhaita puolia.. Pelaaminen ei lopu kun vetää lyhyen pääjuonen läpi. Itse olen pääjuonen vetänyt aikaa sitten ja sen jälkeen hommaillut muita asioita.. tekemistä kyllä löytyy. :) ja sama homma oli Oblivionin kanssa.

Mun minimivaatimus tälläsille peleille on, että viihdyn yhden pelin parissa ainakin 100h. Muuten se on epäonnistunut. :D
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Se on itseasiassa koko TES-sarjan parhaita puolia.. Pelaaminen ei lopu kun vetää lyhyen pääjuonen läpi. Itse olen pääjuonen vetänyt aikaa sitten ja sen jälkeen hommaillut muita asioita.. tekemistä kyllä löytyy. :) ja sama homma oli Oblivionin kanssa.
:D

Ok, hyvä tietää. Pitää jatkaa jossain vaiheessa, mut pidetään hiukan MaxPayne, Hitman ja V taukoa :) Olen kyllä hirveesti tehnyt muutakin, kun pelannut pääjuonen. Tuskinpa sitä ihan noviisi tyypillä läpi olisi päässyt.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kaikki roolipeleistä pitävät ovat siirtyneet jo Diablo III:n maailmaan, mutta vannoutuneimmille TES-faneille ollaan tarjoiltu tänä päivänä uutta herkkua. Skyrimin ensimmäinen lisäosa, Dawnguard, on ollut jo virallistettuna pitkän aikaa, mutta nyt olisi tarjolla ensimmäistä kertaa ihan kuvamateriaaliakin. Kannattaa tarkastaa traileri mikäli aiemmat TES-pelit ovat uponneet.

Dawnguard[Linkki Youtubeen]

Alla vielä muutama ajatus ja päätelmä mitä voidaan trailerin perusteella odottaa:

- Pääjuonena ehkä hieman kliseinen vampyyrit vs. vampyyreja metsästävä porukka nimeltä Dawnguard. Oma sankari voi valita vapaasti "hyvän" tai "pahan" puolen.
- Vampyyrit ovat kokeneet päivitystä niin käytökseen kuin ulkonäköönkin.
- Ratsailla voi taisteilla ja uusia ratsujakin on saatavilla.
- Lahdattavien otusten määrää on kasvatettu.
- Lisää peliin lukuisia kohteita, mutta varmuutta ei ole lisääkö vielä uutta maapinta-alaa.
- Varsijouset tekevät paluun peliin ensimmäistä kertaa sitten Morrowindin.
- Lisäosa tulee maksamaan n. 20 euroa.
 

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaikki roolipeleistä pitävät ovat siirtyneet jo Diablo III:n maailmaan, mutta vannoutuneimmille TES-faneille ollaan tarjoiltu tänä päivänä uutta herkkua. Skyrimin ensimmäinen lisäosa, Dawnguard, on ollut jo virallistettuna pitkän aikaa, mutta nyt olisi tarjolla ensimmäistä kertaa ihan kuvamateriaaliakin. Kannattaa tarkastaa traileri mikäli aiemmat TES-pelit ovat uponneet.

Dawnguard[Linkki Youtubeen]

Pakko-ostos! Itse tein niin paljon kaikkea muuta sälää, että pääjuoni ikään kuin unohtui ja en ole vieläkään peliä läpi pelannut. Ongelmana tällä hetkenä dragonin voittaminen linnan ''parvekkeella''. Ei näytä jouskarimiehen nuolet tehoavan :(
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös