The Ark

  • 10 756
  • 78

Prinsiippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ajattelin avata uuden ketjun tulevan euroviisuvoittajan kunniaksi. Mitä mieltä olette ko. yhtyeestä? Omasta mielestäni heillä on hyviä biisejä (esim. One of us is gonna die young), mutta parhaimmillaan he ovat lavalla. Siksi kannattaa seurata euroviisuista Ruotsin esitys erityisen tarkasti - Ola Salo vetää siellä lavalla ihan tolkuttoman hyvin! Esiintyminen on todella energistä ja pirteää, ja musiikki kaikin puoli iloista.

Olen tietoinen yhtyeen maineesta seksuaaliväähemmistöjen suosikkina, mutta ainakaan itseäni se ei häiritse. Kehtaisin mennä heidän keikalleenkin. Ja nythän kaverit heittivät kolme keikkaa Tavastialla, oliko kukaan paikalla? Itse en ollut kun tajusin homman liian myöhään ja ne oli olleet loppuunvarattuja ties kuinka pitkään. Tyttöystävä oli paikalla ja kertoi tunnelman olleen mahtava - sen voin kuvitella. Jossain vaiheessa on pakko päästä katsomaan heitä. Mutta mielipiteitä Arkista?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tokihan Tavastialla oltiin paikalla. Ehkä paras klubikeikkaesiintyjä, mitä olen elämäni aikana nähnyt (niitä on kohtuullinen liuta), nimenomaan esiintyjänä aivan fantastinen. Pidän kyllä The Arkin huolettomasta menosta levylläkin, mutta keikkaversiot ovat vielä ihan jotain muuta. Ola Salon lavakarisma ja tapa ottaa yleisö mukaan on käsittämätön.

Seksuaalivähemmistöistä on vaikea sanoa mitään, kovin naisvaltainen yleisöhän tuolla Tavastialla ainakin oli (Salohan on julkisesti bi-seksuaali). Veikkaan The Worrying Kindia, vaikkei bändin parhaita biisejä olekaan, aivan keulaan. Ehkä viisut ensi vuonna taas länsinaapurissa.

"I'm just a mortal with potential of a superman"

PS. Miksi tämä ketju on kierrätyskeskuksessa?
 

Prinsiippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
DAF kirjoitti:
Ehkä paras klubikeikkaesiintyjä, mitä olen elämäni aikana nähnyt (niitä on kohtuullinen liuta), nimenomaan esiintyjänä aivan fantastinen. Pidän kyllä The Arkin huolettomasta menosta levylläkin, mutta keikkaversiot ovat vielä ihan jotain muuta. Ola Salon lavakarisma ja tapa ottaa yleisö mukaan on käsittämätön.PS. Miksi tämä ketju on kierrätyskeskuksessa?
Tästä täysin samaa mieltä. Siksi v-tutti ja rajusti kun en itse päässyt paikalle. Ruisrockiin ja Ankkarockiinhan ovat tulossa ja jompaan kumpaan olisi pakko päästä.

DAF kirjoitti:
PS. Miksi tämä ketju on kierrätyskeskuksessa?
Vahingossa... :(
 

Klassikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssikerho
Nämä Svea-mammanpojat ovat "håmåpopillaan" minulle tämän hetken musamaailman aivan kirkkainta kärkeä, ja varsinkin livenä toi em. potentiaalinen supermiehuus ei jää lunastamatta. Tuntuu, että monet leimaavat bändin sen glam- ja homoimagon vuoksi jotenkin muoviseksi, mutta Ola Salolla ja muilla sedillä on kyllä sydän mukana tekemisissään!

En yksinkertaisesti osaa nimetä toista tällä hetkellä aktiivista rock-pumppua, joka pääsisi lähellekään The Arkia tollaisessa "hyväntahtoisen hömpän" huolettomassa genressä killerimelodioilla ja lavakarismalla varustettuna (kuitenkin sanoituksissa sopivasti särmää). Erityisesti sanoittajana Salo onkin aivan loistava, mahtavaa ja koskettavaa poplyriikkaa. Muutenkin The Ark on todella sympaattinen orkesteri, joka laulaa rohkeudesta olla erilainen ja oma itsensä.

Uusi levy on ehkä hieman suoraviivaisempi kuin aikaisemmat, mutta se ei ole pelkästään huono asia, enkä yhdykään niihin, joille se on ollut pettymys. Taas on saatu kasaan puolenkymmentä aivan klassikkopotentiaalin biisiä, ja ainoastaan pari viimeistä biisiä ovat ehkä vähän mitäänsanomattomia. Tavastialla uudet biisit toimivat loistavasti livenä, ja tunnelma oli katossa. Ola Salon itseironisen häpeilemättömässä tavassa kosiskella yleisöä on paljon samaa kuin huippuvuosien David Lee Rothilla, ja tämä on siis kiittävä arvio!

Parasta, mitä Ruotsista on tullut, tai niinkuin nokkamies itse sanoo:
http://www.youtube.com/watch?v=Dr11ZTjd67g
 

Prinsiippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tässä on yksi esimerkki Olan huikeista esiintymistaidoista: http://www.youtube.com/watch?v=6QyT4Kc4xnQ
Voiko tuon paremmin eläytyä tekemiseensä? Mielestäni ei. On pakko alkaa itsekkin laulaa mukana kun Ola työntää mikrofonin kohti yleisöä. Kaiken lisäksi tuo biisi "One of us is gonna die young" on oma ehdoton suosikkini heidän tuotannostaan. Tuossa linkissä on heikko äänitys, mutta ko. biisin kuuntelemiseen löytyy Youtubestakin useampia hyviä linkkejä. Bongasiko muuten kukaan Olaa tai muita bändin jäseniä viime viikolla Helsingin yöstä?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En nyt ota juurikaan kantaa tähän yhtyeeseen, kun en ole niitä pahemmin kuunnellut ja glamrock ei ole niin minun juttua (sitähän nämä soittivat, vai?). Sitä vaan, että ruotsalaiset kyllä valitettavasti edelleen melkein musiikissa kuin musiikissa pätkivät suomalaiset mennen tullen, mitä tulee musiikilliseen tasoon ja osaamiseen. No, hevissä voi alkaa olla puntit aika lailla tasan ja makuasioistakin vähän kiinni, mutta noin muuten suomalaisilla on vielä aikamoinen matka. Veikkaan, että tämäkin bändi tekee poppiansa paremmin kuin yksikään vastaava viritelmä Suomessa.
 

Klassikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssikerho
Ted Raikas kirjoitti:
ruotsalaiset kyllä valitettavasti edelleen melkein musiikissa kuin musiikissa pätkivät suomalaiset mennen tullen, mitä tulee musiikilliseen tasoon ja osaamiseen. No, hevissä voi alkaa olla puntit aika lailla tasan ja makuasioistakin vähän kiinni, mutta noin muuten suomalaisilla on vielä aikamoinen matka.

Se on vieläpä niin, että suomalaisilla voi keskimäärin olla tekninen taito jopa paremmin hanskassa, mutta täytyy myöntää, että länsinaapurit vastaavasti osaavat ehkä sittenkin sen sävelkynän teroituksen paremmin. Toki svenssoneita on enemmän kaikkiaankin, ja löytyyhän meiltäkin esim. Tehosekoitinta ja Magenta Skycodea.

Ja mullekaan glamrock ei ole ykkös- eikä edes nelosjuttu, mutta ei se kyllä ole ainoana pääosassa otsikossa mainitulla orkesterillakaan, maukkaasti suodatettuja vaikutteita virtaa monesta suunnasta. Siinä mielessä voisi sinivalkoista vertailukohtaa hakea esim. juuri Tehosekoittimestakin.

Tässäpä vielä nämä 2007 euroviisuvoittajat:
http://www.youtube.com/watch?v=Eo_SGoFups8
 

Orsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KÄRPÄT, RoPS, Maajoukkue, Hollanti, Gun`n`Roses
Olinhan siellä minäkin. Vieläkin menee kylmät väreet. Ehdottomasti elämäni parhaita keikkoja. Lähivuosien keikoista aivan ehdotonta kärkeä. Rentous, musiikin letkeys ja lava läsnäolo. Siinä joitan mieleen tulevia sanoja.

Täydellisen yleisön huomioiva bändi, jonka menestystä vilpittömästi toivon. Epäilen,ettei ne viisuja voita, mutta korkealle tuolla biisillä kyllä pääsee. Sisältää niin hauskoja yksityiskohtia kyllä. Erittäin melankoliset sanat. Sitten biisi on tuollaista letkeää poppia.

Olen ihan avoimesti "ruåttalaisen homopopin" ystävä. Mahtavaa meininkiä kaikin puolin. Livenä tuo bändi on niin murskaava kyllä,ettei mitään rajaa.

Saa nähdä sitten miten menee nuo festarikeikat. Toisella niistä aion kyllä olla paikalla.

Lisäksi hämmentävää on kyllä miten Ola Salo käyttää englannin kieltä kikkaillen. Esim. lause johon olen pariinkin otteeseen revennyt täysin: I might be gay, but I tell you straight away. Yeah..

Välillä tekee ihan hyvää kuunnella kasarihevin sijasta tällaistakin. Positiivisuutta.
 

Jens W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man Utd, Batistuta, Argentiina, RoPs
Hyvä ketjunavaus!! Kyllähän Ark on tällähetkellä varmaan yksi koko pallon kovimmista livebändeistä, eikä levytetyssä materiaalissakaan todellakaan mitään vikaa ole!! Tsemppiä vaan euroviisuihin, tosin biisivalinta ei mielestäni ole paras mahdollinen, itse odottelin jotain It takes a fool to remain sanen kaltaista hittirallatusta, mutta eiköhän tuollakin voitto irtoa.

...and 20 points goes to Sweden!!!
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Sitä kyllä hämmästelen, että The Ark lähtee Euroviisuihin surkeimmalla biisillä, mitä olen kyseiseltä bändiltä koskaan kuullut. Muuten kyllä orkesterista pidän kovastikin. Ilmeisesti perinteinen euroviisuformaatti vaatii tekemään käsittämätöntä paskaa. Onneksi Lordi uskalsi rikkoa muotin edes viime vuonna.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kisabiisi on kyllä mitäänsanomaton bändin muuhun tuotantoon verrattuna. Vaikea kuvitella, että tuolla biisillä olisi edes mitenkään ihmeellisen hyvä revitellä lavalla.

edit: Jahas, pantsekin ilmaisi saman tuossa edellä...
 

Prinsiippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
sopuli kirjoitti:
Kisabiisi on kyllä mitäänsanomaton bändin muuhun tuotantoon verrattuna. Vaikea kuvitella, että tuolla biisillä olisi edes mitenkään ihmeellisen hyvä revitellä lavalla.
The Worryin Kind on kyllä aika tasapaksu eikä siinä ole käytännössä kertsiä ollenkaan. Ei se ole Arkin huonoimpia biisejä, mutta on totta, että jopa Olalla on tekemistä jos aikoo saada tuon biisin ympärille rakennettua huikean lavashown. Toivottavasti pojat onnistuvat!
 

Prinsiippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Arkki esiintyy huomenna euroviisukylässä klo 18.00, eli kaikki kiinnostuneet paikalle! Ja tuosta plagiointijutusta sen verran, että mielestäni noissa biiseissä ei ole juurikaan samankaltaisuuksia. Sitä paitsi maailmassa on niin valtava määrä biisejä, että väkisinkin jotkut kappaleet muistuttavat hiukan toisiaan.

Tätä ketjua voisi käyttää Ark-keskusteluun, niin tuo Euroviisu-ketju ei kuormittuisi kovin pahasti...
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Vähän tämä uusi The Arkin levy oli pettymys, kun vertaa debyyttiin ja toiseen levyyn, mutta onhan se tyylikin ehkä vähän muuttunut.

Muistan joskus kauan sitten alkukesästä (?) -00 kuulleeni ensimmäisen kerran The Arkia ja kappale oli "It takes a fool to remain sane" ja mää olin heti kerrasta myyty. Voi pojat. Livenä bändiä en ole nähnyt enkä välttämättä edes halua, en kestäisi niitä miljoonia kirkuvia pikkutyttöjä.

Kaikki levyt ja muutama single on tullut ostettua kuitenkin...
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Luokattoman paska tämä bändi, kuten jo eräässä toisessa ketjussa taisin mainittakin. Samaa kategoriaa Gimmelin kanssa.

YÄK!!
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Koskenkorva kirjoitti:
Luokattoman paska tämä bändi, kuten jo eräässä toisessa ketjussa taisin mainittakin. Samaa kategoriaa Gimmelin kanssa.

YÄK!!

Peesaan, kamalaa kuunneltavaa ja vielä kamalampaa katseltavaa. Suoranaista homostelua lavalla, ainakin melkein. Menee samaan kastiin tämän kotimaisen Jann Wilde & Rose Avenue transuilun kanssa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
dee_snyder kirjoitti:
Muistan joskus kauan sitten alkukesästä (?) -00 kuulleeni ensimmäisen kerran The Arkia ja kappale oli "It takes a fool to remain sane" ja mää olin heti kerrasta myyty. Voi pojat. Livenä bändiä en ole nähnyt enkä välttämättä edes halua, en kestäisi niitä miljoonia kirkuvia pikkutyttöjä.

The Ark esiintyy Suomessa yleensä Tavastialla, jonne ei alaikäiset pääse, joten rohkeasti vaan keikoille :) Ei The Arkilla itseasiassa muutenkaan kovin paljon noita pikkutyttöfaneja ole.
 

Prinsiippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
peno kirjoitti:
Peesaan, kamalaa kuunneltavaa ja vielä kamalampaa katseltavaa. Suoranaista homostelua lavalla, ainakin melkein. Menee samaan kastiin tämän kotimaisen Jann Wilde & Rose Avenue transuilun kanssa.
Tässä on yleinen suomalainen asenne. Jos yhtye pitää hauskaa lavalla ja villitsee yleisön, se on heti homoilua. Joidenkin mielestä siellä lavalla pitäisi ilmeisesti olla koko ajan kuin jäykkä paska. Ola Saloa parempaa live-esiintyjää ei näiltä leveysasteilta löydy.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
peno kirjoitti:
Peesaan, kamalaa kuunneltavaa ja vielä kamalampaa katseltavaa. Suoranaista homostelua lavalla, ainakin melkein. Menee samaan kastiin tämän kotimaisen Jann Wilde & Rose Avenue transuilun kanssa.

Hienoa, että Popeda-fanitkin tuovat oman mielipiteensä keskustelua rikastuttamaan. :D

Mutta olen samaa mieltä, että The Ark on kenties paras klubiesiintyjä, mikä minulle on koskaan ollut ilo nähdä livenä. Toisaalta Ark loistaa juurikin klubeissa, missä se voi ottaa yleisön totaalisesti mukaansa. En ole varma, miten heidän karismansa välittyy tv:n kautta.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Arkin biisin kuultua ihmetytti kyllä suuresti miten tästä on saatu leivottua ennakkosuosikki. Tyypillistä ruotsalaista "viisuhumppaa", vaikka valitettavasti sillä on aiemminkin menestytty.

Toivotaan nyt kuitenkin ettei tämä arkin kappale menesty, jotta ei taas palattaisi viisuissa tähän "humppalinjaan".
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
mirasane kirjoitti:
Hienoa, että Popeda-fanitkin tuovat oman mielipiteensä keskustelua rikastuttamaan. :D

Noh, tämä ketju onkin varmaan tarkoitettu The Ark yhtyeen hypettämiselle, kehumiselle ja fanittamiselle soraäänet vittuun periaatteella.

Vai? :)
 

Prinsiippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Koskenkorva kirjoitti:
Noh, tämä ketju onkin varmaan tarkoitettu The Ark yhtyeen hypettämiselle, kehumiselle ja fanittamiselle soraäänet vittuun periaatteella.

Vai? :)
No, totta kai täällä saa kritisoidakin Arkkia. Ainakin itse olen vähän yrittänyt provosoidakin keskustelua, kun ketjun hengissä pitäminen on ollut välillä aika hankalaa... :)
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Loistavaa musiikkia, vaikka laulaja vissiin homo onkin. =)
Ark kolahti mulle heti kun kuulin "It takes a fool to remain sanen", varsin hieno nimi biisille muuten. http://www.youtube.com/watch?v=V5yzGvOayIg

Parhaat biisit em. lisäksi ovat tietenkin:

Joy Surrender: http://www.youtube.com/watch?v=Wfn7vRGXKD8
One of us is gonna die young: http://www.youtube.com/watch?v=ikhviJB15z4

Kyllähän tämä uusinkin biisi on semmonen ralli, että kumma jos ei voittoa tule. Ehdottomasti paras biisi niistä euroviisubiiseistä mitä minä olen kuullut.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Prinsiippi kirjoitti:
Tässä on yleinen suomalainen asenne. Jos yhtye pitää hauskaa lavalla ja villitsee yleisön, se on heti homoilua. Joidenkin mielestä siellä lavalla pitäisi ilmeisesti olla koko ajan kuin jäykkä paska. Ola Saloa parempaa live-esiintyjää ei näiltä leveysasteilta löydy.

Veikkaan, että suomalaisella asenteella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, pitääkö The Ark-yhtyeen olemusta suhteellisen hintahtavana. Eiköhän yhtye tuo suuntauksensa varsin selväksi ihan itse. Myös Children of Bodom saa jengin suhteellisen "villiksi" ja näyttää pitävän hauskaa lavalla, mutta en nyt kutsuisi menoa homoiluksi...

Arkin musiikista en pidä lainkaan, joten livenäkään ei kiinnostanut. Ankassahan oli pari vuotta sitten toinen samantyyppinen orkka eli tämä Darkness, ja se upposi jo huomattavasti paremmin. Samanlainen meininkihän niilläkin oli keikoilla.
 

Prinsiippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
SGD kirjoitti:
Veikkaan, että suomalaisella asenteella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, pitääkö The Ark-yhtyeen olemusta suhteellisen hintahtavana
Niin, kuten aiemmin sanoin, niin tuossa viestissä tarkoitus oli lähinnä provosoimalla herättää keskustelua. Mutta tuolla "yleisellä suomalaisella asenteella" tarkoitin lähinnä tiettyä ahdasmielisyyttä. Esimerkiksi Ruotsin viisukarsintafinaalissa juontaja pyysi Olaa pussaamaan itseään poskelle - ja Ola pussasi. Ruotsissa tämä nähtiin hauskana, kun taas Suomessa tuollainen tulkittaisiin heti idioottimaiseksi homoiluksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös