Terveisiä Aralle

  • 9 312
  • 57

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Re: Re: Re: ARA TEE JOTAIN!!!!!

Viestin lähetti Carlos
Tästä olen eri mieltä. Aina jaksetaan huomauttaa että ei se valmentaja niitä maaleja tee, mutta minä väitän että tekee. Jos valmentaja kerran rakentaa pelin siihen kuosiin että tulee vetoja, niin eikös valmentaja silloin rakenna sen pelin myös siten että ne vedot menevät maaliin?

Tästä olen eri mieltä. Valmentaja ei tee maaleja, eikä edes rakenna peliä siihen kuosiin, että tulee vetoja. Valmentajan tehtävä on yrittää parhaansa mukaan auttaa pelaajia rakentamaan peliä siihen kuosiin, että tulee vetoja, joista osa menee maaliin.

Jos "valmentaja kerran rakentaa pelin siihen kuosiin että tulee vetoja, niin eikös valmentaja silloin rakenna sen pelin myös siten että ne vedot menevät maaliin", niin mihin pelissä enää sitten tarvitaan a) pelaajia ja b) vastustajaa?

Viime kädessä vastuu kentän tapahtumista on aina pelaajilla itsellään, ja minä pidän tätä hyvänä. Kärjistetysti sanoen: en minä mene hallille katsomaan kahden valmentajan välistä shakkia, vaan pelaajien fiilistä, intensiteettiä ja yllättäviä oivalluksia. Minä nautin jopa katsoessani peliä, jossa ei ole valmentajia (höntsäily), mutta en menisi ikinä katsomaan vain kahden valmentajan välistä telepaattista kaksintaistelua.

Mitä tulee Aravirtaan ja HIFK:hon, niin voisiko olla sittenkin niin, että HIFK on pelannut juuri niin hyvin, kuin sen pelaajat tällä hetkellä kykenevät - ettei Ilvestä vastaan kompastelemisen taustalla olekaan valmentajan "ymmärtämättömyys" tai "surkeus", vaan se, että Ilveksen pelaajat ovat yksinkertaisesti pelanneet (toistaiseksi) HIFK:n pelaajia paremmin?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Re: Re: Re: ARA TEE JOTAIN!!!!!

Viestin lähetti Maple Leaf
Mitä tulee Aravirtaan ja HIFK:hon, niin voisiko olla sittenkin niin, että HIFK on pelannut juuri niin hyvin, kuin sen pelaajat tällä hetkellä kykenevät - ettei Ilvestä vastaan kompastelemisen taustalla olekaan valmentajan "ymmärtämättömyys" tai "surkeus", vaan se, että Ilveksen pelaajat ovat yksinkertaisesti pelanneet (toistaiseksi) HIFK:n pelaajia paremmin?

Tuo osui ja upposi. Tässä on ruvennut pikkuhiljaa unohtumaan se fakta, että sekä HIFK että Jokerit ovat itse asiassa nyt suunnilleen siellä, minne materiaali riittää. Runkosarja meni meiltä yläkanttiin, mutta pleijareissa on vallalla sama juttu, mikä aina hämmentää suomalaisia olympiaurheilijoitakin: perkele, vastustajakin on treenannut ja sekin meinaa olla parhaimmillaan kauden tässä vaiheessa! Epäreilua!

Tämä ei ole Aran puolustuspuhe, odotin häneltä Ilveksen kaatamista ja paikkaa 4:n joukossa, mikä olisi ollut riittävä taidonnäyte meikäläiselle. Pettynyt olen Araan ja jengiin, jos se nyt putoaa, mutta vähän realismia, pliis! Missä on luvattu, että Ilves on jalkarätin veroinen vastustaja pleijareissa?

En tiedä, onko tästä syyttäminen Araa vai johtoa, mutta kysyn vaan; miksi meillä ei ole äijäpitoista nelosketjua a.k.a lihakenttää? Tätä olen kysellyt pitkin kautta. Maajoukkueissa ainakin Ara on kasannut rouhintaosaston, nyt ammumme ilmakiväärillä norsua.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuskin tuosta Hifkin tämän hetkisestä - tänään kaikki voi olla toisin - taapertamisesta nyt pelkästään voidaan Araa syyttää. Minään taktisena nerona miestä ei kuitenkaan voi pitää, katsoi asioita sitten minkä väristen lasien takaa tahansa. Aravirran menestys on tullut aina samoilla periaatteilla - Ara kokoaa joukkueen ja iskostaa siihen pelityylin, ja sillä sitten mennään niin pitkälle kuin pääsee, välillä isompaan ja välillä vähän heikompaan menestykseen. Playoff-sarjan sisällä Aralta on turha odottaa jotain taktisia muutoksia, yksittäisistä peleistä nyt puhumattakaan - aikalisän ottaminenkin on jo liian vaativa homma(hymiöitä). Homma joko toimii sillä systeemillä minkä Ara on valinnut sarjan alussa tai sitten ei - that's it, Ara ei tule kesken sarjan pelisysteemejään muuttamaan.

Mikäli tänään tulee voitto, Ara on valinnut hyvän taktiikan jo silloin, kun aloitti Hifkin valmentamisen, toisessa vaihtoehdossa voinemme olla sitä mieltä, että taktiikka oli väärä - mikäli Hifk oikeasti oli mestaruusjahdissa...
 

peluri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Valmentajien mahdollisuudet vaikuttaa menestykseen on rajalliset, se pitää muistaa. Helsingin joukkueilla on molemmilla maan parhaimmistoon kuuluvat valmentajat, mutta peli ei oikein kulje. Se ei tee kummastakaan valmentajasta huonoa! Molempien kannattaisi mielestäni jatkaa ens kaudella samoilla valmentajilla. On hyvä muistaa että viime vuoden mestarivalmentaja on jo kesälomalla Lukon kanssa.

Hifkn ongelma on mielestäni se ettei muut kuin ykkösketju kykene ratkaisemaan pelejä. Yhden ketjun pysäyttäminen on helpompaa kuin esim kolmen suht vahvan ketjun. Se on monena keväänä nähty myös HPK:n kohdalla. Ero ykkösketjun ja muiden ketjujen välillä on Hifk:ssa poikkeuksellisen suuri.

Aravirran meriitit maajoukkueessa ja Jokereissa on hyvät. Monta mitalia Suomelle ja mestaruuksia Jokereille. Siihen joukkon mahtuu suuriakin voittoja!
Uskon että ensi kaudella nähdään paremmin Hesan valmentajien taso kun he pääsevät paremmin vaikuttamaan pelaajavalintoihin.

Vielä ei play-offit tänä vuonnakaan ole ohi....
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Viestin lähetti Ohmi

Mikäli tänään tulee voitto, Ara on valinnut hyvän taktiikan jo silloin, kun aloitti Hifkin valmentamisen, toisessa vaihtoehdossa voinemme olla sitä mieltä, että taktiikka oli väärä - mikäli Hifk oikeasti oli mestaruusjahdissa...

Oikeassa olet. jokaisessa ottelussa IFK on tullut kovaa päälle ottelun alussa ja siinä vaiheessa onnistuminen maali(e)n muodossa olisi saanut aikaan Ilveksen kesäloman alkamisen jo nyt. Joukkue vaan on väärin koottu. Maalien tekoon pystyy ykkönen ja kunnon rouhintaan ei pysty yksikään ketju (JHag). Koko kausi on ollut aikaa saada palasia lisää joukkueeseen mutta nähtävästi taitoa ei ole ollut riittävästi joukkueen kasaamisesta vastaavilla.

IFK ei ole ollut tosissaan mestaruusjahdissa tällä(kään) kaudella. TPS ja Kärpät sen sijaan ovat olleet jo kauden alussa valmiina mestaruusjahtiin. Taitolaji tämä joukkueen kokoaminen.
 
Suosikkijoukkue
JOKERIT, D.I.F., Sergei Fjodorov
Re: Re: Re: Re: Re: Re: ARA TEE JOTAIN!!!!!

Viestin lähetti JHag
Tuo osui ja upposi. Tässä on ruvennut pikkuhiljaa unohtumaan se fakta, että sekä HIFK että Jokerit ovat itse asiassa nyt suunnilleen siellä, minne materiaali riittää.

Tää on muuten hyvä pointti. Jokerit ainakin on nyt viittä vaille niillä sijoilla mille se tämänvuotisella kokoonpanolla kuuluukin, eli keskiryhmässä 5-8. Joulutauolla johdettiin yläkanttiin menneen syyskauden lopun johdosta sarjaa, josta ylpistyneenä urpo TJ:mme innostui ahnehtimaan kuuta taivaalta ja ryhtyi "vahvistamaan" joukkuetta kannunkiilto silmissä.Harmi vain että äijän täydellinen amatöörimäisyys sekoitti paletin, aloitti paluun omalle tasolle ja nosti vitutuksen pintaan.Ilman hänen säätämisiään olisin ihan o.k tyytyväinen jengin (tulevaan) tämän kauden sijoitukseen, siis 5-8. Joukkue kuitenkin taistelee minkä pystyy kauden tärkeimmissä peleissä eikä häviä materiaalin perusteella paremmalle Kärpille kuin ämmät.

HIFK:n runkosarja taas sujui nousujohteisesti mitä pidemmälle kausi eteni, ja aivan pleijareiden kynnyksellä meno olin jo todella rajua. Ei se ole ihme että monen fanin mielessä siinsivät jo mitalipelit ja ipaa ei pidetty vastuksena eikä minään (sama meininki olisi ollut jokerifaneilla jos pleijarit olisi pelattu joulutauolla). Nyt onkin eri meininki kentällä ja tiukkaa tekee pelien jatkuminen, toki sarja on vielä kesken

Totuus taitaa olla niin kuin sanoit, että molemmat ovat yhden tappion päässä "oikeista" sijoituksistaan, HIFK toki ylempänä koska sijoittuui runkosarjassa paremmin:)

No mitä tämä Aravirtaan liittyy? Siten, että kyllä valmentajan pitää saada pelaajansa taistelemaan kauden tärkeimmissä otteluissa! Jos pelaajat eivät anna kaikkeaan kentällä, herää väkisin kysymys onko aitiossa täysin väärä hemmo.Onko poliitikkomaisella "kaikkien kaveri" Aravirralla lopultakaan riittävää auktoriteettia HIFK:n johtaviin pelaajiin, joiden tulisi näyttää pääosin nuorelle ja kovissa peleissä kokemattomalle pääjoukolle esimerkkiä? Mitä aran sitten kannattaisi tehdä? -ehkä unohtaa Play Offsien ajaksi olevansa kiltti ja humaani ihminen, raivota kopissa oikein kunnolla ja puhua Jerelle & kumppaneille samaa kieltä mitä he itse käyttävät. Jos se ei lisää herrojen yritystä jäällä, voisi ex-maajoukkuevalmentaja todeta itselleen olevansa väärä kaveri nykyiseen virkaansa.
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ARA TEE JOTAIN!!!!!

Viestin lähetti Jokerit Forever
Mitä aran sitten kannattaisi tehdä? -ehkä unohtaa Play Offsien ajaksi olevansa kiltti ja humaani ihminen, raivota kopissa oikein kunnolla ja puhua Jerelle & kumppaneille samaa kieltä mitä he itse käyttävät.

= Ara pukukopissa: "You fucking chickens! Start scoring or I'll rip your head off, every one of you!"

Satavarmasti auttaa.

Nyt räyhä pois, teot tilalle. Jere? Vopi? Hannu?
 

lentäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisko Aran kuitenkin aika ottaa tiistain matsiin mukaan Lennart Petrell? Kundi on kuitenkin ÄIJÄ, taklaa ja skodaakin hyvin. Pronssimatsin ehdotonta eliittiiä ja virtaakin löytyy varmasti. Hämmentäisi saletisti Ilveksen pelaajia otteillaan.

Toivoisin todella näkeväni Petrellin kehissä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös