Teemu Selänne – yli 700 maalia?

  • 1 272 203
  • 2 165

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Kuinka moni yli 40-vuotias jääkiekkoilija on tienannut kaudesta peräti 4 miljoonaa dollaria? Ei sillä etteikö Selänne olisi palkkansa arvoinen.

Ainakin Nicklas Lidström. Sekä viime kaudella että tulevalla kaudella Lidaksen palkka on 6.2 milliä.

Hienoa että Selänne jatkaa vielä yhden kauden verran. Toivottavasti pystyy pelaamaan ehjän kauden.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Kyllä toi itkupilli tulee sieltä maitojunalla kotiin" - Minun inttikaveri kesällä -92.

Kohta se tulee sieltä kotiin, oikeessa se kyllä oli. Tosin ei maitojunalla...
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Onhan se hienoa, että Teemu jatkaa menoaan. Saa nähdä millaiset lukemat äijä nakuttelee tällä kertaa. Viime kauden alussa porukka jo pyöritteli, ettei se varmaan pysty kovin hyviä tehoja enää tekemään, mutta sieltä se vain latoi sellaiset piste per peli lukemat.

Nyt sitten sen sadan pisteen kimppuun.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Teemu "one more year" Selänne

Kiitos Teemu!

Miksipä sitä lopettaa pelaaminen, kun kerran pystyy dominoimaan änärissä yli nelikymppisenä. Toivottavasti mies pystyy pelaamaan terveenä koko kauden ja naputtamaan siinä sivussa mukavat tehopinnat.

Mikäli Anaheimin kausi ei mene putkeen ja pleijarit jäävät haaveeksi, niin sitten kotikisoihin jooko?!
 

Myrkky

Jäsen
"Kyllä toi itkupilli tulee sieltä maitojunalla kotiin" - Minun inttikaveri kesällä -92.

Kohta se tulee sieltä kotiin, oikeessa se kyllä oli. Tosin ei maitojunalla...

Oltiinkohan intissä yhtä aikaa? :) Olin tuohon aikaan intissä ja suhtauduin Selänteen NHL:ssä pärjäämiseen varsin ennakkoluuloisesti (tosin Jokerikannattajana tuskin olisin käyttänyt nimitystä "itkupilli". No tällehän olen aina naureskellut myöhemmin ja tuonut esille esimerkkinä, etten minä mitään jääkiekosta lopulta kuitenkaan ymmärrä.

Fantastista, että Teemu jatkaa. Viime kauden perusteella todellakin ainoa oikea paikka Teemulle on NHL. Anaheimin rosteri ja sitä kautta SC-mahdollisuudet kyllä huolestuttaa, mutta siitä toisaalla. (Ehkä mä epäonnistun tässäkin ennusteessa. En pistä pahakseni.)
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Itse aloin seuraamaan NHL:ää (ja jääkiekkoa ylipäätään suuremmalla intensitiivillä) juuri kyseisellä kaudella (92-93) kypsässä 9 vuoden iässä. Muistan kun itse seurasin mielenkiinnolla Teemun edesottamuksia NHL:ssä. Muistan kun isä silloin sanoi, ettei Teemun rapakon takaisiin otteisiin uskottu. Ei sillä, että isä olisi häntä dissannut vaan oli tosiaan tyytyväinen Teemun otteisiin. Itse vaan ihmettelin miten tuon tasoisen pelaajan onnistumista voitiin edes epäillä.

Kiitos Teemu; sinä olit varmaan se suurin kipinä, joka saattoi minut NHL:n pariin.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Voisi kuvitella että Winnipegissä on jouluna aika monta nelikymppistä perheenisää katsomossa lapsiensa kanssa osoittelemassa Teemua ja kertomalla että "silloin kun isä oli nuori, meillä oli sellainen helvetin hyvä pelaaja täällä...ja tuossa se on".

No, jää nähtäväksi missä iskussa Selänne on, pessimistinä pelkään sellaista Kurrimaista koomausta, mutta kaitpa Anaheiminkin taholla ollaan jollain tasolla selvillä Teukan kunnosta ettei tuollaista 4M diiliä anneta vain vanhojen meriittien takia.
 
K

kiwipilot

Todella loistava uutinen! Valtakunnan kaikkien aikojen paras kiekkoilija piti jälleen huolen siitä, että luku 235 ei ole vain pelkkä tylsä numerosarja.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oli hauska katsella lyhyt youtube pätkä Teemun paluusta "kotiin". Linkki tässä.

Jotenkin vaikuttaisi siltä, että Teemulla on fanien ydinjoukko aika hyvin puolellaan siellä Etelä-Kaliforniassakin. Suomessahan on pikkaisen kritisoitu Teemun kohdalla aina sitä, että hän vitkuttelee päätöstään jatkaako vai ei. Tuntuu hullulta, että meistä (joidenkin mielestä) tuollainen on perseestä kun kuitenkin omistajat, pääkoutsi, jengin muut tähdet ja joukkuekaverit pitävät asiaa OK. No, mistäpä me suomalaiset emme itseämme ruoskisi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ensi kausi on maalitilastojen valossa erittäin kiinnostava, sillä Teukka on lähellä Jaromir Jagrin maalimäärää kaikkien aikojen eniten maaleja tehneenä eurooppalaisena, mutta kaulaa on vielä. Koska Jagr teki paluun NHL-jäille niin sehän ei Teemulle riitä, että hän ne muutamat puuttuvat maalit tekisi. Ei, hänen on tehtävä maaleja kovemmalla tahdilla kuin JJ.

Ei se tietystikään maailmaa mitenkään kaada jos Jaromir jää edelleen parhaaksi eurooppalaiseksi maalintekijäksi, niin huikea mies Jaromir Jagr on, ja tuskin Teemukaan näitä asioita miettii ennen kauden alkua. Mutta en panisi vastaan sitäkään, että Teukka pistäisi hokkarit naulaan parhaana eurooppalaisena maalintekijänä.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Kun puhutaan maalintekijästä niin puhutaan erittäin ahneasta yksilöstä, ei ehkä ikinä helpolla myönnä mutta uskoisin Teemuakin kiinnostavan nuo rajapyykit. Ei siinä mitään pahaa ole, mielestäni käänteisesti saakelin hyvä juttu että löytyy tuollaisia tavoitteita. En kuitenkaan usko että tässä tapauksessa tulee ainakaan mailanpuristusta liikaa tuon asian tiimoilta.
 

jyyra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Loistava uutinen!! Saamme vielä jonkin aikaa nauttia maamme (kaikkien aikojen) parhaan jääkiekkoilijan edesottamuksia. Itse kuulun siihen kastiin, jonka joka-aamuisesta 235-sivun selailusta tulee jälleen kymmenen kertaa mielenkiintoisempaa.

Huikea jätkä. Symppis. Lapsuuden idoli. Pelit Helsingissä. Paluu Winnipegiin. Stanley Cup tai kotikisat? Can't wait.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Tosiaan. Onkohan Winnipegissä sen verran lutuuria, että livahtaa standing ovationit Teukalle? Syytä olisi.
Tottakai on. Yksi harvoista heidän huippupelaajistaan, jonka näkee vielä jopa jäällä pelaamassakin. 92-93 nevö forget.
Ja eiköhän Shane Doan ainoana "heidän pelaajanaan" Phoenixista saa saman vastaanoton.
 

janóz

Jäsen
Mielenkiintoista nähdä millaisen vastaanoton Selänne saa tänään jokeriyleisöltä. Onhan siitä paljon aikaa kun mies viimeksi Jokereissa pelasi, mutta kai hänet vielä kotiin palaajaksi tituuleerataan. En muista oliko viime vuonna vai edellisellä niin taisi Jari Kurri saada aikaan vaisut istualtaan läpytykset avauskiekon pudotuksessa. Ainakin TV:ssä homma näytti siltä, että porukka istui kädet tuulitakin taskuissa odotellen pelin alkua. Änärissähän tuon tason miehet saavat vähintään sen 3 minuutin huutomyrskyn.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Noniin 2 maalia lisää yön pelissä (tähän mennessä) Jagr lähestyy :D
Mitä nyt itse Jagr pelaa taas NHL:ssa, joten kovaa voi olla kamppailu... =)

Joka tapauksessa hienoa, että Selänne osui taas maalipuiden väliin. Eiköhän noita häkkejä ala tulla taas kun putki saatiin auki.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Statistiikkaa kehiin, eli:

Jagr: GP 4 G 0 A 3 P 3 +/- 1 PIM 2
Selänne: GP 5 G 2 A 1 P 3 +/- -1 PIM 0

Eli tasoissa pisteiden valossa tämän kauden suhteen.

Yhteensä taas:

Jagr: GP 1,277 G 646 A 956 P 1,602 +/- 276 PIM 909
Selänne: GP 1,263 G 637 A 704 P 1,341 +/- 96 PIM 570

Tässä vertailussa edge sitten Jaromirille.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Kaiken järjen mukaan Teukan pitäisi ohittaa Jakkara mennen tullen maalintekopörssissä, niin kuin tätä on taidettu jo viime kaudella kaavailla Jagrin paluusta riippumatta.
 

myerz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jaa-a
Mitä nyt itse Jagr pelaa taas NHL:ssa.


No onhan noita matseja vähän pelattu, mutta Jagr on todella hidas ja vaatii kyllä aikamoista ylipeluutusta ylivoimalla, että saa sen maalin pelissä...Ennen kautta veikkasin 20+15 Jagrille, mutta nähtyäni noita pelejä niin 10+25 lähempänä...Jos yläkanttiin heitetään.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä Teme! Nyt kun maalisarake on tältä kaudelta auki, niin eiköhän maaleja ala tulla enemmänkin. Kyllä Teemu Jagrista vielä ohi menee. Veikkaan, että viim. tammikuussa näin tapahtuu.
 
Yhteensä taas:

Jagr: GP 1,277 G 646 A 956 P 1,602 +/- 276 PIM 909
Selänne: GP 1,263 G 637 A 704 P 1,341 +/- 96 PIM 570

Tässä vertailussa edge sitten Jaromirille.

Tuosta puuttuu Selänteen kaksi maalia viime yöltä. Näin ollen Teemun maalimäärä on 639 eli Jagr on seitsemän maalin päässä. Jagrin ohittaminen ei liene mahdotonta.

Merkittävämpää on kuitenkin se, että viime yön ylivoimamaalillaan Teemu ohitti kaikkien aikojen tilastossa muuan Mario Lemieuxin ja nousi tasoihin toisen tuntemattoman eli Brendan Shanahanin kanssa. Teemulla ja Shannylla molemmilla kasassa 237 yv-maalia, Mariolla niitä kertyi siis 236. Teemu on tuon tilaston jaetulla 4. sijalla mikä on huikea juttu. Kumma kyllä tämä on jäänyt ainakin suomalaiselta medialta kokonaan huomaamatta. Seuraava päänahka on Luc Robitaille, joka saalisti urallaan 247 ylivoimamaalia. Siihen on Teemulla mahdollisuudet. Brett Hulliin onkin jo enemmän matkaa.
 

Number 11

Jäsen
En tiedä onko ollut jo täällä ja kuinka tosissaan Teemu on ollut Tikkasen kanssa jutellessaan, mutta ainakin tämän uutisen* mukaan Selänne ja Koivu olisivat kiinnostuneita pelaamaan ensi kevään MM-kotikisoissa, mikäli Anaheimin NHL-pelit loppuvat lyhyeen.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Hyvä huomio Mängimies noista Temen maaleista! Tosiaan maaleja kasassa nyt se 639! Tiedot on kaivettu NHL.com -sivuilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös