Tatuoinnit

  • 255 480
  • 813

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mielellään kyllä ottaisin kämmen selkiin ja kaulaankin leimaa, mutta niitä on niin vaikea piilottaa, että jää ainakin vielä tässä vaiheessa kyseiset kohdat ilman paljaaksi.

Mieti ristiselkää tai alavatsaa.
 

Sides

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man U
Toinen tatuointi mietinnässä, nyt omasta kuvasta. Kuva olisi oheinen liitteenä oleva kuva, kämmenen kokoisena. Oulussa hinta 300-500e, Kemissä 200-250e. Tietääkö kukaan, mistä kannattaisi kysyä ko. tatuoinnin hintaa?

Harhar, mulle ollaan suunniteltu selkään kuvaa mun omasta Leosta, kun siitä aika jättää. 1:1 pää, kieli poskelle ja kuolavanat molemmista suupielistä roikkuen. Noh, ei nyt ihan vakavissaan, mutta ei sitä koskaan tiedä. Tämän tekijä sitä on suunnitellut: http://putka.galleria.fi/kuvat/J-P/_LE_9933.jpg

Edelleen, kyllä saman kundin kuvasta piirtäminen näyttää onnistuvan kanssa ainakin mun makuun: http://putka.galleria.fi/kuvat/J-P/Irvin.jpg
 
No mitäs se kertoo?

Näkemättä voin sanoa, että ne kertoo jotain. Pitäisi nähdä, että ne puhuttelisivat jollain tavalla. Monesti paljon kuvia ilman tarkoitusta kertoo tietystä kapinallisuudesta tai vapaudesta jne. Tiedät varmasti mitä tarkoitan, vaikka ne eivät sinun kohdalla eivät näin sanoisi. Mutta ajatuksen varmasti ymmärsit.

EDIT: Voivat myös kertoa vaikka, että pidät koristeista eli tatuoinneista :)
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Meikäläiselle tulee sitten parhaimpaan vuodenaikaan väriä lisää, eli kuluvan viikon perjantaina ennen Ruisrockkia. Noh, varovaisena kun menee, muistaa peittää, pestä ja rasvata niin eiköhän se siitä. Eli jos joku Ruississa näkee tuskaisen näköisen kaverin jolla on kirkkaan musta kymmenen sentin paksu viiva kyynärvarressa niin voi tulla naureskelemaan...heh.

Meikäläinen ratkaisi tuon lätkäjoukkue-tatuoinnin überhienolla Espoo-tatuoinnilla pohkeeseen, kyllä kelpaa Turussa nyt kuljeskella.

Suurin osa meikäläisen tatuoinneista menee myös Suomen/Skandinavian historian suuntaan. Eipä joku keltti/inka/japski-juttu ole meikälle, tietysti jos joku kokee olevansa joku em. niin siitä sitten vaan, heh. Pärkkele, vielä mä hakkautan sen Väinämöisen selkään...
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Jyväskylässä on ainakin Antti Rossi niminen jeppe, ilmeisesti vienyt aika paljon myös alan palkintoja. Hinnat ovat kyllä järkyttävän suolaiset.

Firelinetattoo
Antti Rossilla on lähtöhinta vissiin 120e, ja hänen "oppipojallaan" Antti Mäkisellä hieman halvempi. Itse menen tuohon mestaan Antti M:lle hakkauttamaan JYP-kuvan tuossa syyskuussa.
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pitkään on ollut mielessä tatuoinnin hankkiminen ja nyt aattelin toteuttaa sen. Tarkoitus olisi ottaa Bald Eagle ja kysyisinkin teiltä arvon palstaveljet, että onko noin valkoista kuva edes mahdollista ottaa? Olen katsellut tatuointifirmojen kuvia, mutta en ole oikein törmännyt kuvaan, missä joku kuva olisi noin valkoinen joten onko tuollaista kuvaa edes mahdollista ottaa.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Just kattelin viime viikonloppuna kun yhdella jannulla oli iso tribaali-aiheinen jutska olkapaassa ja sen keskella oli osa USAn lipusta ja sen keskella oli tuo kotka. En nyt ihan tarkkaan muista miten se oli siihen vedetty, mutta tais olla vaan aariviivoiltaan musta ja aikalailla sitten ihonvarinen muuten. Ihan siisti.

Mun tatuoijalla on jonkin verran sellasta valkosta pistetatuointia (mika sen nimi nyt oikeesti onkaan?), joka on ihan siistin nakosta. Ei itselleni, mutta tollaselle muuten "tayteen" tatuoidulle alan ammattilaiselle.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Olen katsellut tatuointifirmojen kuvia, mutta en ole oikein törmännyt kuvaan, missä joku kuva olisi noin valkoinen joten onko tuollaista kuvaa edes mahdollista ottaa.

Valkoista pigmenttiä ihoon...hmmm...? Ehkäpä kannattaa miettiä nyt jotain muuta väriä kuitenkin. Ympäristö ehkäpä mustalla ja tuo lintu jättää ilman väriä keskelle ja sävytettynä harmaalla ja vaalean ruskealla. En ole kyllä koskaan nähnyt kellään valkoista tatskaa...:D
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Valkoista pigmenttiä ihoon...hmmm...? Ehkäpä kannattaa miettiä nyt jotain muuta väriä kuitenkin. Ympäristö ehkäpä mustalla ja tuo lintu jättää ilman väriä keskelle ja sävytettynä harmaalla ja vaalean ruskealla. En ole kyllä koskaan nähnyt kellään valkoista tatskaa...:D

Kyllä ainakin mun kuvissa on melko monessakin valkoista. Ainakin ihan kohtalaisesti on pysynyt. Tosin alueet eivät ole noin laajoja, mutta kyllä valkoista väriä kuviin käytetään. Ei se mitenkään ihmeellistä ole.

Tuo kotka pitää luultavasti vain värittää useampaan otteeseen, jotta valkoinen tulee paremmin esille. Ei siitä kuitenkaan ihan puhtaan valkoista saa. Valkoisella on ilmeisestikin tapana "haalistua" muita värejä herkemmin. Vissiin.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Antti Rossilla on lähtöhinta vissiin 120e, ja hänen "oppipojallaan" Antti Mäkisellä hieman halvempi. Itse menen tuohon mestaan Antti M:lle hakkauttamaan JYP-kuvan tuossa syyskuussa.

Minen kyllä näe yhtäkään syytä miksi Jyväskylässä ei kannattaisi mennä His Master's Tattooseen. Se on halvempi ja ihan yhtä osaava, vaikka siellä eivät kaikki tienoon bändit käykään itseään kuvittamassa.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Minen kyllä näe yhtäkään syytä miksi Jyväskylässä ei kannattaisi mennä His Master's Tattooseen. Se on halvempi ja ihan yhtä osaava, vaikka siellä eivät kaikki tienoon bändit käykään itseään kuvittamassa.

Voi olla, että on yhtä hyvä. Tuon Fireline-mestan päätin kuitenkin jo ajat sitten. Ei edes tullut edes mieleeni, mennä muualle kuin sinne. Lisäksi HM-tattoon tekijöistä ei kukaan ole tuttu millään tavalla. :)

E: typo korjattu.

E2: Minkä tatuointifirman sivut on sellasiet pinkin-lila-mustat? Muistaakseni galleriaosiossa sivun yläosassa oli kirsikat...
 
Viimeksi muokattu:

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Ketkähän Suomen maassa varmuudella osaisivat tehdä valokuvasta tatuoinnin? Voitteko suositella? Takuuvarman tuloksen takia voisi vähän matkustaakin.

http://www.individualink.com/

Eiköhän tuo Individual Ink ole Suomen parhaimpia, ellei paras, leimaliike. Aikoja otetaan loppuvuodeksi ilmeisesti taas lähitulevaisuudessa, joten tervetuloa jonottamaan. Viimeeksi keväällä kävelin jonon ohi ja ihmisiä näkyi tulleen Rovaniemeltä saakka vain varaamaan mahdollista aikaa.
 

Theone

Jäsen
Minen kyllä näe yhtäkään syytä miksi Jyväskylässä ei kannattaisi mennä His Master's Tattooseen.

Suosittelen, itselleni Kimmo hakannut kaikki kuvat ja tyytyväinen olen ollut.

Ulkopuoliselle on vain niin paljon helpompi suositella Rossia, johtunee siitä, että on ehkä suomen arvostetuin kuvien hakkaaja. Toisin kuin esim. Kimmo tai Markus.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Suosittelen, itselleni Kimmo hakannut kaikki kuvat ja tyytyväinen olen ollut.

Ulkopuoliselle on vain niin paljon helpompi suositella Rossia, johtunee siitä, että on ehkä suomen arvostetuin kuvien hakkaaja. Toisin kuin esim. Kimmo tai Markus.

Joo, mullekin Kimmo on tehnyt muutaman, ja hyvin ovat onnistuneet. Rossissahan on varmaan se, että hänen puulaakinsa on ollut Jyväskylässä pitempään kuin HMT, siksi sillä on vielä korostetummin hyvä maine. Toisaalta Kimmo on tuherrellut vissiin parikymmentä vuotta noita kuvia, että kaipa siinä jonkinmoinen ammattitaito kehittyy. Tuntuu, että hän innostuu sitä enemmän tekiessä mitä vaativamman kuvan vie piirrettäväksi. Jos ens viikolla taas kävis neuvottelemassa yhdestä jutusta...
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Sen verran aiheesta, että eilen eräällä terassilla samassa pöydässä istui noin kolmekymppinen äijä ja sormiin oli tatuoitu aivan vitun tökeröillä tikkukirjaimilla HEAVY METAL. En malttanut tietenkään olla kysymättä ja hivenen nauramattakin moiselle taidepläjäykselle ja niin nauroi ja kirosi tyyppikin.
Oli joskus aikoinaan kännipäissään saanut kuningasidean aamuyöstä ja niin oli hieno teksti ilmestynyt käsiin. Aamulla oli ensin luullut, että tussilla tehty ja oli yrittänyt jynssätä pois, mutta totuus valkeni karulla tavalla.

Itselläni IFK puuma ja muutama muu kuva ollut kymmenisen vuotta ja nyt vähän kiinnostaisi ottaa jotain tekstiä pariin kohtaan. Latinaa tai raamattua ehkä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Itselläni IFK puuma ja muutama muu kuva ollut kymmenisen vuotta ja nyt vähän kiinnostaisi ottaa jotain tekstiä pariin kohtaan. Latinaa tai raamattua ehkä.

Ihan vaan mielenkiinnosta...miksi latinaa tai raamattua?
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Ihan vaan mielenkiinnosta...miksi latinaa tai raamattua?

En halua kommentoida sen ihmeemmin, mutta tikkukirjaimilla ja suomeksi ei vaan jotenkin natsaa. Raamatussa hyvää matskua ja vuosia jo ollut aikeissa ottaa jotain, mutta jotenkin se on jäänyt.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselläni IFK puuma ja muutama muu kuva ollut kymmenisen vuotta ja nyt vähän kiinnostaisi ottaa jotain tekstiä pariin kohtaan. Latinaa tai raamattua ehkä.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millä kielellä aiot raamatun tekstiä ottaa? Alun perinhän ko. opus on kirjoitettu osittain arameaksi, osittain hepreaksi ja osittain kreikaksi. Et kai sentään mihinkään käännökseen aio turvautua?
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ihan vaan mielenkiinnosta...miksi latinaa tai raamattua?

Ei millään pahalla palstaveljeä kohtaan, mutta miksi kyseenalaistat toisten kuvat/ideat lähes järjestään tällä hetkellä? Miksi ei latinaa tai raamattua? Pitääkö kaikkeen olla joku selitys tai tarina? Jos nyt vaan sattuu pitämään latinasta tai raamatusta. Jos se nyt sattuu toimimaan kyseisellä henkilöllä? Ja jos ei toimikaan, niin mitä väliä, jos itse kuitenkin pitää siitä?

Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. JOS itse jotain tekstiä laittaisin, niin se olisi luultavasti espanjaksi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ei millään pahalla palstaveljeä kohtaan, mutta miksi kyseenalaistat toisten kuvat/ideat lähes järjestään tällä hetkellä

No kun tässä ketjussa kuvista jutellaan ja tuodaan esille omia ideoita sekä aiheita niin kiinosti tuo Le Bannerin aihe...johon hän tosin sitten vastasikin. Sitä aikaisempaa "aivopierua" pyysin jo vilpittömästi anteeksi ja tarkoitin todella sitä myös. Onko tämän asian kanssa vielä jotain juteltavaa...?

Tatuoinnit ovat tosiaankin henkilökohtaisia asioita mutta jos asia on arka niin miksi tuoda se esille tällaisella keskustelupalstalla? Voisihan sitä vastata jokaiseen viestiin lyhyesti ja mukavasti tyyliin "kiva juttu". Kellekään ei tulisi paha mieli jne...

Jätän tän ketjun nyt...rauhaa:D
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Vastataan nyt tähänkin ketjuun jotain..

Mullahan on käsissä näitä ja siellä täällä muutenkin. On kaiken maailman huuhaata; kiinalaista merkkiä, latinalaista sanomaa, isoja kuvia ja kaiken paskan ympärillä tribaalia. Mustaa kaikki, tietty.

Miksi? No ei ole mitään "miksi"-syytä. Enhän mä oikeasti tiedä mitä jotkut kinuskimerkit tarkoittaa (kun en osaa mandariinikiinaa) tai että mitä joku kreikkalainen filosofi on ollut mieltä kun se on pajauttanut tuon kuolemattoman lauseen. Mutta mitä se merkkaa mulle on ihan toinen juttu.

Ja yleisesti ottaen: ei se merkkaa yhtään mitään. Otan kuvia ihan vaan koristellakseni itseäni. Toiset käyttää koruja ja toiset silikonitissejä. Mä käytän näitä.

Jotenkin jopa säälittää nuo, jotka menevät liikkeeseen jossain "Miami Ink"-sarjassa ja kertovat että kun haluavat kultakalankuvan tissiin tahi ison kyrvän kuvan persposkeen niin että se on merkinnyt niin paljon jotain jollekkin isoäidin tädille.

Ihan hienoa jos onkin näin, mutta mä oon sitä mieltä et hieno kuva on vaan hieno kuva.

Ottakaa niitä rohkeesti vaan jos haluatte, älkääkä selitelkö niitä kelleen. Ja muistakaa et sitte ku/jos me ollaan vanhoja, niin kuvat on ihan yhtä yleisiä ku silmälasit.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres

Tätä tapahtuu todella harvoin, mutta nyt täytyy kyllä allekirjoittaa kaikki mitä MusanMake tuossa kirjoitti. Olen näistä asioista todellakin samaa mieltä. Hieno kuva on hieno kuva ja sillä siisti. Toisen mielestä hieno kuva on aivan kauhea, mutta ne on makuasioita ja jokaisen omia.Koristeeksi minäkin olen kuvani ottanut ja otan lisää kunhan joudan.

Kiinnostukseni tatuointeihin juontaa niinkin pitkälle kuin jonnekin vuoteen 1980 tai jotain sinne päin, kun näin isäni kaverilla tatuointeja. Siitä lähtien olen itselleni tatuointia halunnut.
Ala-aste ikäisenä piirtelin käsiini tusseilla ja kerran jopa raaputtelin "hienon" silmän harpilla tuohon kyynärvarteen. Kun se oli sitten ihan veressä, niin kaadoin siihen kuulakärkikynän mustetta päälle, jotta kuva jäisi ikuiseksi, mutta harmikseni se ei toiminutkaan ihan niin. Se olisi nykypäivänä varmaan todella upea!

No nyt niitä tatuointeja on, mutta lisää haluan. Niin kuin eräs tatuoija sanoi." Tatuointi on vähän niin kuin hapankorppu, kun saat yhden, niin niitä haluaa koko paketillisen." Tuo väittämä pitää ainakin minun kohdalla täysin paikkaansa.
 

Tepe#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport/Real Madrid
Tarkoitus olisi kans elokuussa mennä ottamaan puoli selkää peittoon. Kuva koostuu merihenkisestä kotkasta jonka siipien suojissa on kolmen pojan nimet ja syntymävuosi. Kotka tulee olemaan ns. rajaton jossa yksityiskohtia jonkin verran, muuten kotka ainoastaan varjostettu. Kuvan voin laittaa jälkeenpäin tänne kunhan se on valmis.

Varattiin kaksi aikaa heti mutta saattaa mennä kerralla ja aloitetaan uutta sitten jos ei tarvi jatkaa. Suunnitelmia löytyy.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millä kielellä aiot raamatun tekstiä ottaa? Alun perinhän ko. opus on kirjoitettu osittain arameaksi, osittain hepreaksi ja osittain kreikaksi. Et kai sentään mihinkään käännökseen aio turvautua?

Sir Penamaisesti toteaisin, että heprealla mennään. Kuten jo tuossa aikaisemmin mainitsinkin niin homma on ollut mielessä jo pidemmän aikaa, mutta toteutus on vielä tekemättä. Pitänee plarata "Isokirja" läpi ja fundeerata niin pal gauhiast viel.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös