Tatuoinnit

  • 255 471
  • 813

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Sellainen vanha käppyräinen puu siihen käsivarteen olisi tarkoitus tehdä. Vähän tähän tyyliin (linkin takana kuva tatuoinnista). Tuohon pitäisi nyt sitten keksiä jotain omaa, että ei nyt ihan samanlaista tulisi, mutta kuitenkin tuon kuvan tyyli olisi se mitä haen. Mutta kyllä se siitä ajan kanssa syntyy kun inspiraation saan.

Niin tuohan on perinteinen Kelttiläinen puu, jonka tarkoituksena on kuvaistaa elämän jatkuvuutta...kuten yleensäkin Kelttiläisyydessä näiden ns "päättymättömien" solmujen kanssa.

Kelttiläisyys ei kuitenkaan ole meidän historiassa mukana eli vastaava tatuointi menee piikkiin "kiva ja muinainen" mutta vieras. Hae ennemminkin Skandivaanisesta historiasta sopiva aihe. Se kun on lähempänä meidän identiteettiä.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jaahas sitä on pohdittu jo pidemmän aikaa tatuoinnin hankkimista ja päätöksen tein, että sen otan. Olkapäästä kyynerpäähän. Jonkinlaiset liekit tai vastaavat olisi tarkoitus ottaa, mustana tosin vain. Vielä vähän auki tuo lopullinen kuva mutta jos joku tietää suunnilleen vastaavaa tai jotain muuta nättiä ja simppeliä kuvaa niin infoa tänne toki.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jaahas sitä on pohdittu jo pidemmän aikaa tatuoinnin hankkimista ja päätöksen tein, että sen otan. Olkapäästä kyynerpäähän. Jonkinlaiset liekit tai vastaavat olisi tarkoitus ottaa, mustana tosin vain. Vielä vähän auki tuo lopullinen kuva mutta jos joku tietää suunnilleen vastaavaa tai jotain muuta nättiä ja simppeliä kuvaa niin infoa tänne toki.

Mitäs nämä liekit sitten susta kertovat? Ehkäpä huonoin idea koskaan ottaa jotain mustia liekkejä.

Ja vielä jos kuva on kuitenkin auki ja haluat mielipiteitä... Ehkäpä kannattaisi miettiä kuvaa vielä kerran ja ottaa se sitten kun ikä ja idea lyövät yhteen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kelttiläisyys ei kuitenkaan ole meidän historiassa mukana eli vastaava tatuointi menee piikkiin "kiva ja muinainen" mutta vieras. Hae ennemminkin Skandivaanisesta historiasta sopiva aihe. Se kun on lähempänä meidän identiteettiä.

No jaa, enköhän minä tuon kuitenkin tee ihan sillä tavalla kuin itse sen haluan tehdä, kun se kuitenkin minun nahkaan hakataan. Minä olen tuon ajatellut ihan omalla tavallani, enkä niinkään kelttiläisen mytologian näkökulmasta, ja sille on omat perusteeni miksi minä juuri tuollaisen puun haluan. Minulle tuollainen vanha puu edustaa sitkeyttä ja vahvuutta ja vakautta, ja siltä kannalta haluan tuota kuvaa katsella. Ja itsellehän noita kuvia tosiaan tehdään, ainakin minä haluan että tatuointini edustavat nimenomaan minulle jotain tärkeää. Ja tietenkin sen lisäksi näyttäisivät mahdollisimman hyvältä. Että en minä jotain Timo Jutilan pärstää menisi itseeni hakkauttamaan vain sen takia että se merkitsisi minulle jotain tärkeää.

Tuon kuvan olisi tosiaan tarkoitus olla malliltaan tuon kuvan kaltainen mutta ajattelin että se minun kuvani olisi vähän realistisempi eikä noin "sarjakuvamainen".
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitäs nämä liekit sitten susta kertovat? Ehkäpä huonoin idea koskaan ottaa jotain mustia liekkejä.

Ei vittu. Onko se jokin sääntö, että sen pitää kertoa sen ottajasta jotain? Tiedän muutaman jolla tuollainen melko samantapainen on ja ihan näyttävyyden takia sen otan. Okei, sinusta se on huonoin idea koskaan niin sovitaan nyt sitten tässä, että se on kaikkien muittenkin mielestä. Case closed älkää ottako kukaan tatuointia kysymättä Vanhalta Leniltä.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Tribaalitatuointi olkapäähän on mielestäni ehkä rumin mahdollinen tatuointi. Olen aina ihmetellyt näitä tatuointeja, koska mielestäni ne ovat ihan hemmetin rumia. Toisaalta makuasioista on turha kiistellä, en ymmärrä miten joidenkin amisten viritetyt ja tuunatut roskat näyttävät joidenkin mielestä hyvältä, mutta on niitäkin tämä maa täynnä, joten varmasti on myös tribaalifanejakin.

Monesti on itsellänikin pyörinyt mielessä ottaa tatuointi, mutta sen pitäisi olla kuitenkin joku mikä liittyy vahvasti omaan elämään, ettei se ala vituttamaan 2 vuoden päästä ottamisesta.

Ehkäpä joku kaunis päivä marssin tatuointiliikkeeseen ja otan tatuoinnin. Katsotaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei vittu. Onko se jokin sääntö, että sen pitää kertoa sen ottajasta jotain?

Ei minun mielestäni, ja minä en oikein ymmärrä tätä että dumataan toisten ideat typerinä, varsinkin jos ei edes henkilökohtaisesti tunne toista. Jokainen ottaa sen kuvan kuitenkin omaan nahkaansa ja minun mielestäni siihen ei ole kenelläkään mitään sanomista koska jokainen katsoo asioita omalla tavallaan ja jotkut asiat saattavat tarkoittaa toisille ihan toista kuin toisille. OK, sinä sanoit että nuo liekit eivät sinulle merkitse varsinaisesti mitään henkilökohtaisella tasolla vaan ainoastaan näyttävät hyvältä, mutta mistä pirusta sen voi tietää tuntematta ihmistä että mitä ne liekit tälle ihmiselle merkitsevät. En minä siksi lähtisi dumaamaan ideaa typeränä koska voihan se hyvinkin olla että nämä liekit olisivat merkinneet jotain tosi henkilökohtaista juttua. Kuten sanoin niin jokainen näkee asiat omalla tavallaan.

EDIT: Ja vielä sen verran tuosta että tosiaan minusta se on ihan OK jos joku haluaa ottaa tatuointia pelkästään koristeeksi, ilman sen kummempia merkityksiä. Laittaahan ihmiset korujakin ilman sen kummempia syvällisiä merkityksiä. Miksi ei siis tatuointia? Jos on varma siitä että se kuva nahkassa ei käy kyllästyttämään jossain vaiheessa niin siitä vaan. Itse haluan että jokaisella kuvalla olisi joku "tarina" ja merkitys omassa elämässäni, mutta jos joku haluaa ottaa kuvia eri perusteilla niin mikä perkele minä olen sanomaan kenellekään että "väärin otettu" kuva.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Totta, että muiden tatuointien dumaaminen on hieman typerää, koska jokainenhan ottaa sen vain itseään varten. Toisaalta ihminen on sellainen, että hänellä on tapana arvostella eri asioita päivittäin.

Mielestäni on aivan normaalia ajatella, että "huh, ruma takki", vaikka ei kyseistä henkilöä tuntisikaan ja takkihan voi merkitä hänelle jotain erikoista. Keskustelupalstathan syntyvät mielipiteistä. Ei pidä ottaa heti nokkiinsa jos joku arvostelee vaikkapa toisen tatuointia.
 

Sides

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man U
Sellainen vanha käppyräinen puu siihen käsivarteen olisi tarkoitus tehdä. Vähän tähän tyyliin (linkin takana kuva tatuoinnista). Tuohon pitäisi nyt sitten keksiä jotain omaa, että ei nyt ihan samanlaista tulisi, mutta kuitenkin tuon kuvan tyyli olisi se mitä haen. Mutta kyllä se siitä ajan kanssa syntyy kun inspiraation saan.

Itse kävelisin tuollaisessa tapauksessa (siis kuvan suurin piirtein sinne päin ollessa tiedossa) sille mestarille, jonka se on tarkoitus ihoon kirjailla, selittäisin mitä on mielen päällä ja pyytäisin artistia piirtämään kuvan. Toki tietysti asia riippuu myös siitä kuvan tekijästä ja siitä onko itsellä millaisia piirtäjän lahjoja.

Itteä himoittaisi ottaa uusi kuva, mutta kun ei ole mielessä mitään ideaa mitä ja minne ottaisi, niin katsellaan sitten joskus myöhemmin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielestäni on aivan normaalia ajatella, että "huh, ruma takki", vaikka ei kyseistä henkilöä tuntisikaan ja takkihan voi merkitä hänelle jotain erikoista. Keskustelupalstathan syntyvät mielipiteistä. Ei pidä ottaa heti nokkiinsa jos joku arvostelee vaikkapa toisen tatuointia.

Toki on ihan normaalia ajatella että "onpa vitun ruma takki" mutta kuinka moni menee sen sanomaan päin naamaa että "Hei, tuo sinun takkisi on saatanan ruma! Mitä vittua oikein ajattelit ostaessasi sen?"? Veikkaisin että kovinkaan moni ei näin tee. Samaa "hienotunteisuutta" yritän itse noudattaa myös tatuointien suhteen, että en mene suoraan dumaamaan toisen kuvaa vaikka se olisi kuinka helvetin ruma ja typerä. Kyllähän sitä voi tatuointiaiheisessa keskustelussa kysellä vähän että "miksi sinä tuollaisen tatuoinnin haluat?" mutta en minä ainakaan lähtisi suoraan dumaamaan että "Typerin idea ikinä!" tietämättä tapauksen taustoja. Mutta kukin taaplaa tyylillään.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Niin, silloinhan kun aikuinen ihminen ottaa tatuoinnin itseään varten, se ei kai lopulta voi olla väärin otettu. Joillain riittää se, että se on hyvän näköinen. Itse olen vähän ehkä sitten Vanhan Lenin koulukuntaa siinä, että silloin kun minä otan tatuoinnin, sillä pitää olla jokin merkitys. Hienoja on vaikka millaisia, mutta mulla pitää olla jokin merkitys sillä. Mutta vain siis mulla, kaikki ottaa ihan miten tykkää.

Nykyisistä neljästä yksi on ehkä hieman hätäisesti otettu, alkuperäinen idea kusi ja vaihdoin vähän ikään kuin viime hetkellä toiseen. Sekin saa kuitenkin tuossa olla enkä lähde peittämään.

Olen juuri itselle miettinyt jotain Kalevala-henkistä tai sitten tuonne tärkeään isovanhempaan liittyen. Pohditaan pohditaan...

edit. -OO- oli samoilla tunteilla liikkeellä aikaisemmin...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse kävelisin tuollaisessa tapauksessa (siis kuvan suurin piirtein sinne päin ollessa tiedossa) sille mestarille, jonka se on tarkoitus ihoon kirjailla, selittäisin mitä on mielen päällä ja pyytäisin artistia piirtämään kuvan. Toki tietysti asia riippuu myös siitä kuvan tekijästä ja siitä onko itsellä millaisia piirtäjän lahjoja.

Tämä on myös yksi vaihtoehto. Vaan kun ainakin itse luulen osaavani joten kuten piirtää niin haluan mahdollisimman pitkälle itse sen kuvan suunnitella ja piirtää. Toki sitten viimeistely ja jotain korjauksia tehdään tatuoijan kanssa, näin menettelimme myös tuon toisen käsivarren kuvani kanssa. Piirsin sellaisen "raakaversion" josta tatuoijamestari sitten piirsi sen lopullisen ja toteuttamiskelpoisen version.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Juu todellakin ihan älytöntä haukkua toisen tatuointia. Mielipiteet yms ihan ok, mut ei voi neuvoa toista mielestäni tämmösessä asiassa. Tai asettaa tommosia ehtoja, huh huh. Kaikilla on omat syynsä miksi ja minkälaisen ottaa. Jo mainittua tribaalia en ottaisi ikinä, vaikka jotkut niistä hienoja ovatkin. Myös vanhat puut kiertäisin kaukaa ja liekitkin. Liekit silti mieluiten noista kolmesta. Silti arvostan noidenkin ottajia koska he ovat sen ITSE päättäneet. En ny ikinä alkaisi kenellekkään sanomaan että, valoja päälle ny ja ota tatska jollain perusteella minkä kerron sulle kohta yms bs:iä. Ihan älytöntä. Hyvin toimii varmaan yleisestikkin elämässä semmoinen tyyli, eiku... Itselläni se tatuoinnin merkitys on ehdottomasti tärkein, ehdottomasti. Varmasti kaduttaisi jos ottaisin jonku ihan diibadaaban yhtäkkiä torsooni. Seuraavana tulee sen kuvan näyttävyys ja siihen koitan vaikuttaa taiteilijan valinnalla.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Tatuointi omasta kuvasta

Toinen tatuointi mietinnässä, nyt omasta kuvasta. Kuva olisi oheinen liitteenä oleva kuva, kämmenen kokoisena. Oulussa hinta 300-500e, Kemissä 200-250e. Tietääkö kukaan, mistä kannattaisi kysyä ko. tatuoinnin hintaa?
 

Liitteet

  • koira.jpg
    koira.jpg
    83,1 KB · kertaa luettu: 1 234

ditrim

Jäsen
Toinen tatuointi mietinnässä, nyt omasta kuvasta. Kuva olisi oheinen liitteenä oleva kuva, kämmenen kokoisena. Oulussa hinta 300-500e, Kemissä 200-250e. Tietääkö kukaan, mistä kannattaisi kysyä ko. tatuoinnin hintaa?

Hassu omakuva sulla. Hehe, heti kävi tämä mielessä.

Hinta alenee kummasti kun ottaa "ilman kuittia".
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Heh, enpä taas ajatellu asiaa tuolta kannalta :D

pääasiallisesti tatuoinnista pitää tulla siisti ja tunnistettava. Toisaalta tuo 250e ei ole paha hinta, kun puhutaan valokuvasta tehdystä tatuoinnista.

Täytyy tässä vielä kysellä, ei muutenkaan viitsi keskikesällä ottaa tatuointia.

Hassu omakuva sulla. Hehe, heti kävi tämä mielessä.

Hinta alenee kummasti kun ottaa "ilman kuittia".
 

Viikatemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Hifk
Itse etsisin osaavan tekijän, ja kysyisin hinnan. Kuka tahansa ei valokuvasta osaa tehdä, yrittäjiä varmasti löytyy.

Uskallan väittää, että sijoita siihen tarpeellinen määrä valuuttaa.

Omassa ruumiissa noita kuvia löytyy, ja myös valokuvasta tehty tyttären kuva. Erittäin hieno ja onnistunut.

Joten, se mitä tällä yritän sanoa, älä mieti hintaa, mieti osaavaa tekijää.
 

Theone

Jäsen
Hinta alenee kummasti kun ottaa "ilman kuittia".

Toisaalta tatuointi on niitä asiota joista ei kannata säästää. Se kulkee yleensä mukana koko elämän, joten se ylimääräinen 100€ ei ole paha jos se takaa hyvän laadun.

edit. Moottori ehtikin kiteyttää asian ensin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pyydän nöyrimmin anteeksi nimimerkiltä JMA. Kirjoitin todella tökerösti ajattelematta tuota sen kummemmin. Ei olisi pitänyt tuoda omaa mielipidettä noin julkeasti esille. Omassa kaveripiirissä kun on tottunut heittämään ja kuulemaan tuon kaltaista läppää niin sitä lähti sitten näppikseltä eteenpäin.

Olen todella pahoillani...ja haen takkini.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Ketkähän Suomen maassa varmuudella osaisivat tehdä valokuvasta tatuoinnin? Voitteko suositella? Takuuvarman tuloksen takia voisi vähän matkustaakin.
 

Theone

Jäsen
Ketkähän Suomen maassa varmuudella osaisivat tehdä valokuvasta tatuoinnin? Voitteko suositella? Takuuvarman tuloksen takia voisi vähän matkustaakin.

Jyväskylässä on ainakin Antti Rossi niminen jeppe, ilmeisesti vienyt aika paljon myös alan palkintoja. Hinnat ovat kyllä järkyttävän suolaiset.

Firelinetattoo
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ei vittu. Onko se jokin sääntö, että sen pitää kertoa sen ottajasta jotain? Tiedän muutaman jolla tuollainen melko samantapainen on ja ihan näyttävyyden takia sen otan. Okei, sinusta se on huonoin idea koskaan niin sovitaan nyt sitten tässä, että se on kaikkien muittenkin mielestä. Case closed älkää ottako kukaan tatuointia kysymättä Vanhalta Leniltä.


Vähän samta ajatukset tuli noiste Lenin edellisistä viesteistä. Mun kuvilla ei ole minkään näköistä tarinaa tai muutakaan suurta vaan ne on otettu ihan fiilis-pohjalta. Ja suurin osa noista on sellaisia, joita tatuoija on itse halunnut tehdä. Kysynyt vaan, että voiko tuon sun vanhan kuvan peittää jollain tällaisella ja antanut suostuuksen ja sitten on menty.

Olis niistä osan voinut tehdä toisinkin, mutta mitäs väliä sillä nyt sitten on. Kädet täyteen suttua vaan. Ni.

Jos näin jälkikäteen voisin kaikkia tatuointejani muuttaa, niin ne esittäisi kaikki jotain intiaani-aiheista. Ja kyllä intiaaneja ei ole Suomessa. No se on nyt jo myöhäistä, kun ei noita kaikkia enää peittoonkaan saa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös