Tasa-arvo ja poliittinen korrektius

  • 929 862
  • 8 038

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kerroit ristiriitaista tietoa, samassa lauseessakin vielä. Ja lisäksi kuitenkin puolustelit asiaa, jota kritisoin. Löysit mutta et löytänyt.

Sinäkin kerrot Siniketun tavoin, että feministit ovat hyökänneet fyysisesti "miesasiamiesten" tms. eri lailla ajattelevien kimppuun. Onko tästä feministien harjoittamasta vainosta montakin esimerkkiä heittää?
Ensinnäkin Sinikettu ei väittänyt mitään tuollaista mitä sinä sanot hänen väittäneen. Minä väitin ja kyllä minä voin sinulle hakea youtubesta videoita asiasta, jos et itse osaa. En kuitenkaan pidä yksittäistapausten nostamisesta tikun nokkaan, niin siksi en vielä niin tee. Lisäksi vaino on vähän huono sanavalinta, jos haluat esimerkkejä suorasta väkivallasta, niin miksi et käytä sanaa väkivalta?

Mitä tulee minun ymmärtämättömyyteeni tai ymmärtämisiin, niin varmaan voinet sen ristiriidan osoittaa. Ymmärtänet varmaankin että samalla sanalla voi olla erilaisia merkityksiä. Tahallaan väärinymmärtäminen on ensinnäkin suurta laiskuutta, toisekseen se että repii toisten lauseita irti asiayhteydestä ja jättää koko kirjoituksessaan vastaamatta siihen alkuperäiseen asiaan ja tarttuu vain yhteen asiayhteydestä repäistyyn lauseeseen, kuten sinä teit, on tämän palstan sääntöjen vastaista. Sinikettu kirjoitti varsin hyvin yleisestä ilmapiiristä mikä liittyy näihin poliittisesti korrketeista asioista kirjoittelemisiin. Sen sijaan sinä repäisit tästä asiasta ulos vain osuuden missä sarkastisesti kuvattiin mikä on asenneilmapiiri asian ympärillä ja hyökkäsit tämän perusteella kirjoittajaa kohtaan. Sen sijaan että olisit millään tavalla edes yrittänyt keskustella itse asiasta, eli siitä poliittisesta korrektiudesta ja/tai tästä Goolgen memosta.

Esimerkkejä voidaan kyllä antaa niin imetyskohusta, kuin Audin maajohtajasta, mikä lienikään, siitä millainen asenne ja valta näillä feministisillä mielensäpahoittajilla on. Minusta Sinikettu kuvasi asiaa hyvin aloittamalla, että "että potkujen sijaan" ja keksi perään ihan hyviä tapoja julkisesti lynkata, kuten tähän maailman aikaan kuuluu.

Suosittelen että oikeasti luet sen Siniketun viestin uudestaan, siinä kun ei anneta mitään esimerkkejä, eikä vihjailla mistään.
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ensinnäkin Sinikettu ei väittänyt mitään tuollaista mitä sinä sanot hänen väittäneen. Minä väitin ja kyllä minä voin sinulle hakea youtubesta videoita asiasta, jos et itse osaa. En kuitenkaan pidä yksittäistapausten nostamisesta tikun nokkaan, niin siksi en vielä niin tee. Lisäksi vaino on vähän huono sanavalinta, jos haluat esimerkkejä suorasta väkivallasta, niin miksi et käytä sanaa väkivalta?

Suosittelen että oikeasti luet sen Siniketun viestin uudestaan, siinä kun ei anneta mitään esimerkkejä, eikä vihjailla mistään.

Toinen puhuu väkivallasta sarkastisesti ja toisen väitteissä se on konkretiaa. Kummallekin on yhteistä se, että vähättelette ja vesitätte samalla teemalla (=väkivalta) sellaisessa aihepiirissä, jossa oikeasti tehdään työtä esimerkiksi kotiväkivallan poistamiseksi. Olette te kyllä yksiä saatanan tunareita. Ja sitten vielä tulee suosituksia.
 
Onhan se hirvittävää, kun vapaus ja sukupuolten välinen tasa-arvo ei olekaan tuonut meille sellaista utopistista 50-50 yhteiskuntaa miesten ja naisten osalta, vaan sukupuolierot ovat jopa kasvamaan päin useilla merkittävillä elämän osa-alueilla.

Tässä on hyvä kannanotto kohua herättäneeseen Google-muistioon:
The Google memo is poorly argued and reaches the wrong conclusion - Business Insider Nordic

The claim at the top of the memo - "discrimination to reach equal representation is unfair, divisive, and bad for business" - is a straw man. Google's workforce in tech jobs is currently just 20% female, and so diversity efforts are obviously not coming anywhere close to imposing equal representation.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Toinen puhuu väkivallasta sarkastisesti ja toisen väitteissä se on konkretiaa. Kummallekin on yhteistä se, että vähättelette ja vesitätte samalla teemalla (=väkivalta) sellaisessa aihepiirissä, jossa oikeasti tehdään työtä esimerkiksi kotiväkivallan poistamiseksi. Olette te kyllä yksiä saatanan tunareita. Ja sitten vielä tulee suosituksia.
Ensinnäkin Sinikettu ei ole ottanut tähän meidän verbaaliseen akrobatiaan sanallakaan osaa. En ymmärrä miksi vedät hänet tähän mukaan.

Toisekseen on helvetin hankalaa käydä asiallista keskustelua, kun vastaan tulee vain ja ainoastaan vääristelyä, valehtelua ja sanojen tunkemista muiden suuhun. Itse asiasta et ole halunnut keskustella lauseenkaan vertaa. Nyt vielä alennut lapselliselle nimittelytasolle. Kiitos tästä, eiköhän tämä keskustelu ollut tässä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ensinnäkin Sinikettu ei ole ottanut tähän meidän verbaaliseen akrobatiaan sanallakaan osaa. En ymmärrä miksi vedät hänet tähän mukaan.

Katsopas missä järjestyksessä kukakin meistä kolmesta tähän väkivalta-asiaan kommentoi.

Ja sitten tämä ongelma.

Asian tuominen julkisuuteen on sellaista kerettiläisyyttä, että potkujen sijaan tällaiset henkilöt pitäisi polttaa toriaukion keskellä elävältä, laittaa giljotiinillä kahtia tai vähintään myrkkyruiskeen kautta ohjata tämä henkilö matkalle ajasta ikuisuuteen.

Mikä tuossa oli epäasiallista kieltä? Tuossa @sinikettu viittaa selvästi siihen miten sellaisia kohtaan jotka uskaltavat suunsa avata jostain asiasta, mikä ei sovi tämän feministisen porukan ihanteisiin, hyökätään paitsi verbaalisesti myös fyysisesti.

Ei ole kirjoitettu feministien harjoittamasta fyysisestä väkivallasta?

Erityisen pöljää: väkivalta
Pöljää: väkivallan väheksyminen
Pöljää: väkivallan väheksyminen valehtelemalla ja liioittelemalla asiassa, jonka tavoitteena on poistaa sitä väkivaltaa. Hyvinkin sama onko sävy sarkastinen vai tosissaan.

Kokeile samaa analogiaa pedofiiliketjussa ja katso naurattaako.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Feminismin tavoite on tasa-arvo juuri sellaisissa asioissa kun se itselle hyväksi nähdään. Ja itseasiassa se tasapuolinen kohtelu ei edes riitä, vaan se täytyy ylittää.

Feminismi aatteena/liikkeenä ei tavoittele määrittelemääsi käsitystä tasa-arvosta.

Joissain tapauksissa määrittelemälläsi tavalla voi näin käydä. Koko aatetta tai sen tavoitteita (kuten esimerkiksi perheväkivallan vähentäminen) se ei kuitenkaan tee yhtään vähemmän tärkeäksi, ja on varsin pöljää näin väittää.

Ja etenkin: käyttää väkivaltaan liittyviä väitteitä (tosissaan tai leikillään) yrittäessä osoittaa, kuinka "väärässä" feministit ovat. Olisiko kuitenkin fiksumpaa asettua yhdelle puolelle esimerkiksi sitä perheväkivaltaa ja syrjintää vastaan?

Vaatii aika kovan työn, että noista "esimerkkeinä" käytetyistä somemyllyistä edettäisiin edes kiusaamiseen asti. Kiusaaminen on tietysti tuomittavaa. Vielä kovempaa duunia saa painaa, jos niitä rinnastaa vieläpä oikein fyysiseen väkivaltaan.
 
En alkuperäistä Googlen juttua ole lukenut, mutta mikäli Ylen suomennukset pitävät paikkaansa, niin hyvin harmaalla alueella on liikuttu.

James Damoren kohutun Google-muistion viesti on, että hän ei pidä siitä, että naiset ylipäätään ovat tekemisissä tietokoneiden kanssa. Aika vahvat Laasas-lasit täytyy olla päässä, jos tuollaista äärisovinistia jaksaa puolustaa.
 
Viimeksi muokattu:

sinikettu

Jäsen
James Damoren kohutun Google-muistion viesti on, että hän ei pidä siitä, että naiset ylipäätään ovat tekemisissä tietokoneiden kanssa. Aika vahvat Laasas-lasit täytyy olla päässä, jos tuollaista äärisovinistia jaksaa puolustaa.
Voi sinua höpsöä. Lue tästä Peter Singerin laadukas kannanotto aiheeseen: Why Google was wrong - NY Daily News

Olen myös tämän toisen kannanottajan kanssa samaa mieltä, että googlen CEO:n tulisi erota tämän tapauksen johdosta: Sundar Pichai Should Resign as Google’s C.E.O. - NYTimes.com
 
Voi sinua höpsöä. Lue tästä Peter Singerin laadukas kannanotto aiheeseen: Why Google was wrong - NY Daily News

NY Daily News ei taida olla kovin laadukas julkaisu. CNN:n uutisankkuri kertoi, mikä Damoren perimmäinen pointti on:
CNN's Brooke Baldwin Outright Lies About Google Memo; Mary Katharine Ham Pounces - YouTube

CNN on oikeita uutisia välittävä objektiivinen kanava eikä mikään fake news -lokaa levittävä sontatunkio. Luottakaamme CNN:n laatuanalyysiin.
 

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington

sinikettu

Jäsen
Just joo. Pichai on tehnyt hyvää duunia ja takonut firmalle isot kasat fyrkkaa ja nyt pitäisi erota kuin heitti jonkun sankarin pellolle. Noissa hommissa ratkaisee taloudellinen tulos, ei joku internetissä käytävä hörhöjen kulttuurisota.
Tämä hörhöjen kultturisota on yksi tämän hetken merkittävimmistä jutuista akateemisessa maailmassa Yhdysvalloissa ja kuten voi hyvin tästä ketjusta lukea, se ulottuu jo miljardiluokan firmoihin asti. Samalla se on yksi sananvapauden ja evidence-based politikan suurimpia riskitekijöitä.

Oletan siis tämän perusteella olevan sitä mieltä, että Damore oliso saanut jäädä, jos olisi ollut Googlelle arvokkaampi työntekijä.
 
Just joo. Pichai on tehnyt hyvää duunia ja takonut firmalle isot kasat fyrkkaa ja nyt pitäisi erota kuin heitti jonkun sankarin pellolle. Noissa hommissa ratkaisee taloudellinen tulos, ei joku internetissä käytävä hörhöjen kulttuurisota.

Jos Damorea ei olisi kengitty pihalle, se olisi ollut merkittävä imagotappio Googlelle. Jos joitain harvoja tiedostavia city-ihmisiä onkin saatu haalittua Android-luurien pariin, he olisivat kyllä palanneet iPhonen käyttäjiksi, jos Google olisi antanut hiljaisen hyväksyntänsä Damoren misogynistiselle viestille.
 
Google tulee myös todennäköisesti häviämään tästä tulevan oikeusjutun: Information Processing: Damore vs Google: Trial of the Century?

Oikeudessa nähtäneen Jordan Peterson Damorea puolustelemassa. Ex-googlelainenhan antoi jo torontolaisprofessorille YouTube-haastattelun, jossa tunnustautui Petersonin suureksi faniksi. Oikeiden tiedotusvälineiden haastateltavaksi Damore ei ole kovin halukas lähtemään, sillä tietänee itsekin, että kriittisten kysymysten edessä hän olisi aika avuton. On mukavampi ottaa vastaan alt-right-porukan selkääntaputteluja.
 

sinikettu

Jäsen
Oikeiden tiedotusvälineiden haastateltavaksi Damore ei ole kovin halukas lähtemään, sillä tietänee itsekin, että kriittisten kysymysten edessä hän olisi aika avuton.
Tätä en ihmettele yhtään, kun ottaa huomioon, mitä kamalaa roskaa nämä mediat ovat tästä jutusta kirjoittaneet.

Oikeudessa nähtäneen Jordan Peterson Damorea puolustelemassa. Ex-googlelainenhan antoi jo torontolaisprofessorille YouTube-haastattelun, jossa tunnustautui Petersonin suureksi faniksi.
Muun muassa tästä syystä herra Petersonia tuskin oikeudessa nähdään. Kyllä tähän juttuun todistajiksi saadaan nippu kovan luokan psykologeja ja tutkijoita.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kaikki väitteet käydään hyvin tarkasti läpi.
Kaikki väitteet? Paskan vitut. Eihän tuossa ole käsitelty muuta kuin tuota keskeistä empiiristä väitetttä “population level differences in distributions” . Tuossa itsekin myönnetään että muita käsitellään vasta seuraavalla viikolla.
Mitkä sitten olivat nämä lopputulokset useista tutkimuksista?
1) sukupuolten väliset ero matemaattisissa ja tieteellisissä kyvyissä ovat olemattomia tai häviävän pieniä
2) erot eri sukupuolten kiinnostuksessa koodaamiseen ja matemaattiseen työhön ovat isot
3) kulttuurilla ja ympäristöllä on merkittävä mutta monimutkainen tekijä näissä asioissa.

Esim tähän jonka itse nostin esiin kyseenalaisena ei ole otettu mitään kantaa.
"naisilla ekstroverttiys eli ulospäin suuntautuminen näkyy keskimäärin pikemminkin seurallisuutena kuin määrätietoisuutena, ja siksi naisten on yleisesti ottaen vaikeampi toimia johtajana"
 
Viimeksi muokattu:

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kysymys: miksi tämä jäbä kirjoitti työpaikkansa sisäiseen jakeluun(?) viestin, jonka mukaan naiset ovat vähän kyvyttömämpiä näissä ajatteluhommissa?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kysymys: miksi tämä jäbä kirjoitti työpaikkansa sisäiseen jakeluun(?) viestin, jonka mukaan naiset ovat vähän kyvyttömämpiä näissä ajatteluhommissa?
Tätä voi pitää oppikirjaesimerkkinä paradoksista.
 

sinikettu

Jäsen
Kaikki väitteet? Paskan vitut.
Näinhän se menee.

Kysymys: miksi tämä jäbä kirjoitti työpaikkansa sisäiseen jakeluun(?) viestin, jonka mukaan naiset ovat vähän kyvyttömämpiä näissä ajatteluhommissa?
Kysymys: miksi teet kysymyksen asiasta, jota tämä jäbä ei työpaikkansa sisäisen jakelun memossa väittänyt.

Vastaus: lue ensin memo ja kysy sitten uusi, parempi kysymys.

Tätä voi pitää oppikirjaesimerkkinä paradoksista.
Oppikirjaesimerkki median virheellisestä uutisoinnista.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kysymys: miksi teet kysymyksen asiasta, jota tämä jäbä ei työpaikkansa sisäisen jakelun memossa väittänyt.

Vastaus: lue ensin memo ja kysy sitten uusi, parempi kysymys.
Minua ei kiinnosta oman elämänsä tasa-arvotutkijainsinöörien muistioiden täikampaaminen. Minua kiinnostaa, miksi tämä Mengele jakoi tuloksensa duunipaikallaan.
 

sinikettu

Jäsen
Minua ei kiinnosta oman elämänsä tasa-arvotutkijainsinöörien muistioiden täikampaaminen. Minua kiinnostaa, miksi tämä Mengele jakoi tuloksensa duunipaikallaan.
Miksei kiinnosta? Minua ainakin kiinnostaisi, jos joku väittäisi minun kirjoittaneeni, kuinka kaikki naiset ansaitsevat tulla raiskatuksi, koska en ole sellaista kirjoittanut.

Se selviää lukemalla ensiksi memon otsikko. Tämä on protesti vasemmistoliberaalien hyvin toksiselle sosiaalipolitiikalle, josta on tullut pervasiivinen seikka Googlen firman sisäisissä asioissa. Jokseenkin ironisesti, kenkiminen on varsin looginen jatkumo tämän politiikan harjoittamiselle.
 

Tuamas

Jäsen
Minua ei kiinnosta oman elämänsä tasa-arvotutkijainsinöörien muistioiden täikampaaminen. Minua kiinnostaa, miksi tämä Mengele jakoi tuloksensa duunipaikallaan.

Koska omaan luontaiseen ylivertaisuuteensa uskovilla insinöörismiehillä on vilpitön tarve päästä uhriutumaan sorron edessä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Oppikirjaesimerkki median virheellisestä uutisoinnista.
Ainoa todistettu virhe YLE:n uutisoinnissa oli, että kirjoittajaa oli tituuleerattu tohtoriksi, vaikka hän olikin vain maisterin -planttu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös