Tarja Halonen

  • 329 372
  • 2 274

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Voitko osoittaa Tarjan aikakaudelta yhden markkinointitempauksen, jolla tarkoituksenmukaisesti maahanmuuttajat asetetaan kantasuomalaisia heikompaan asemaan?

Voisitko järjellisin ja mukahauskuuttamattomin perustein kertoa, miksi näin pitäisi toimia?

Keskusteluhan kaikin osin sijoittuu bb-tason yleissivistyksen alapuolelle, ei niilläkään ihan kaikki puurot vellit noin sekasin ole.

Erilaiset yhteisöt ja yritykset Lienevät olleet oikeutettuja erilaisiin tarjouksiin ja tempauksiin jo silloin, kun elettiin persuisessa lintukodossa lunkkupöksyissä ja tuohivirsuissa, eikä tämän johdosta ole edeelleenkään mitään kielteistä sanottavaa oikeasti kenelläkään. Niistä ei tarvitse tykätä, eikä niihin osallistua, mutta kiellolle ei todellakaan löydy minkäänmoisia tarkastelua kestäviä perusteita, koska homma perustuu vapaaehtoisuuteen, eikä pakkoon.

On kohtalaisen säälittävää, että täälläkin joidenkin ymmärrys venyy rinnastamaan jalkapallojoukkueen tempauksen tasa-arvon vastaiseksi ja jopa rasistisksi teoksi. Ajattelua ja käsitteiden ymmärtämistä olisi joidenkin hyvin tarpeellista harrastaa, ellei sitten ole pyrkimys haalia kylähullun titteliä itselleen keinolla millä hyvänsä.

Mitä tulee presidenttimme lausuntoon, hänhän vain totesi saman, minkä jokainen järjissään oleva on tiennyt jo ennen asian tutkimistakin.

Marttyyrin viitan hamuaminen jokaisen tosiasian lipsauttamisen johdosta lakkaa tehoamasta varsin nopeasti.

Ihmetyttää kyllä, että ainakin puheissaan niin kovin isänmaalliset persut osoittavat rintamakarkuruuttä isänmaan syntymäpäivän suhteen, pistää vähän epäilemään, että sielläpäin sitten lipeiltäisiin joukolla, jos tosi olisi kyseessä.

No, mitäpä turhia vakavia asioita vatvomaan, pohtikaa rauhassa JJK jalkapallojoukkueen epäpersumaisuutta ja mamuilua. Ajatelkaa, pelaahan siellä yksi, jonka nimi on Babatunde, ei ole köyliöstä varmana ei ja ei kun boikottiin! (ajatelkaa, ei ole hämälainen sana tämäkään ja silti yleisessä käytössä, eikä mamujen hyysäys ikinä lopu, äitiii...)
 

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners
Nyt et vastannut kysymykseen...

...Eli tiivistys:
Mamu-mamu: tervetuloa matsiin ja pullakahville
kantasuomalainen-mamu : tervetuloa matsiin ja pullakahville
kantasuomalainen-kantasuomalainen: osta liput ja maksa sumppisi

Esimerkissäsi on kolme maahanmuuttajaa ja kolme kantasuomalaista, ketä sillä nyt ikinä tarkoitetaankin, eikö tuosta saa kivasti kolme paria jotka pääsevät peliin ja saavat ne pullakahvit, edelleen ketä syritään kuka ei saa alennusta/etua?

kuka muuten on kantasuomalainen?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pro-maahanmuuttorimpuilijoiden käytös on nyt kyllä huvittavaa. Itse asiahan on hyvin vähäpätöinen, ja sillä tätä yritetäänkin vähätellä. Aivan selkeästihän tuossa käytetään etnistä taustaa hinnoittelun perustana ja tämä on kuulemma OK.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Hyväksytään siis yhdessä, että Suomessa ihmiset voidaan asettaa eriarvoiseen asemaan etnisiin syihin perustuen, eikä pidetä metakkaa myöskään silloin, kun heikompaan asemaan laitetaan ei-kantasuomalainen.

Eli olet eri mieltä Perussuomalaisten tahtotilasta - minkä he ilmaisivat vaaliohjelmassaan - sijoittaa maahanmuuttajat alueille, joilla asunnot ovat halvimpia, koska sama ei koske kantaväestöä?

Puolueen tänään julkaistussa vaaliohjelmassa todetaan, ettei näitä ihmisiä ole järkevää asuttaa verovaroilla kaupunkeihin, joissa asumisen hinta on kaikkein korkein.

Edullisille seuduille asutetut kiintiöpakolaiset ja turvapaikanhakijat saisivat perussuomalaisten mielestä muuttaa keskeisemmille alueille sitten, kun he pystyvät vastaamaan asuntomenoistaan itse. Kantaväestölle vastaavia rajoituksia ei esitetä.


Perussuomalaiset sijoittaisivat tyseuduille - HS.fi - Politiikka

Ainakin minun korvissa tuo ehdotus nk. "pakkosijoittaminen/-asuttaminen" (eriarvoiseen asemaan etnisiin syihin perustuen) on varsin jees idea ja Suomi Oy:kin saattaisi hyötyä tästä.
 
Viimeksi muokattu:

olle****

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Liverpool, Frölunda Indians, Malmö FF
... ja takaisin ketjun aiheeseen, tässä lisää mielipiteitä Halosesta:

Halla-ahon Facebook-sivulla tappouhkauksia Haloselle | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Olen elänyt pitkään väärässä käsityksessä mitä tarkoittaa fraasi "viedä/sopii saunan taakse", onneksi nyt opin mitä se oikeesti tarkoittaa.

Tässä tapauksessa JHA:lle virtuaalipeukkua suhtautumisestaan.

Täytyy kyllä myös peukuttaa hallista. Hän on ilmeisesti ymmärtänyt että siitä huolimatta että näkee jonkun (Halosen) omana poliitiisena vastakohtana, niin häneen kohdistuvat uhkailut (edes läpällä) on täysin turhia ja tuomittavia.

Kiitos hänelle. Rupeavat nämä idootit letkautuksieneen ulostua koko dialogista. Saa aikuiset jutella keskenään.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Pro-maahanmuuttorimpuilijoiden käytös on nyt kyllä huvittavaa. Itse asiahan on hyvin vähäpätöinen, ja sillä tätä yritetäänkin vähätellä. Aivan selkeästihän tuossa käytetään etnistä taustaa hinnoittelun perustana ja tämä on kuulemma OK.

Tässä persut on kyllä kieltämättä ylivertaisia debatoijia: saivartelemaan tyhjästä ja tekemään tikusta asiaa.

JJK on jalkapalloseura. Jalkapallomaailmassa rasisti on reppana (niinkuin oikeassakin maailmassa) ja JJK teki agendansa mukaisen tempauksen, jolla oli varmaan useita erillisiä motiiveja (mitä ne mahtavat olla, kukin päätään resurssien mukaan oivaltaen selvittäköön), jotka kaiketikin kumpusivat seuran omasta aatemaailmasta.

Aivan selkeästi tuossa kyseessä on yksittäinen tempaus, jonka päämääränä on alleviivata jalkapallon suvaitsevaa perustaa ja tutustuttaa kansanosia toisiinsa ja vähentää tyhjiä ennäkköluuloja ja vainoharhoja ja myös oivallus, että maahanmuuttajat, millä statuksella sitten ovatkin saapuneet, ovat potentiaalinen lisä katsomoihin ja kannustusjoukkoihin.

Jos olet niin sataprosenttisen varma tuosta hinnoittelusta etnisyyteen perustuen, tee ihmeessä valitus tasa-arvolautakuntaan ja jaa vastaus tänne perusteluineen, niin voidaan saivarrella siitä, minkä salaliiton edustaja kyseinen instanssi on.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos olet niin sataprosenttisen varma tuosta hinnoittelusta etnisyyteen perustuen, tee ihmeessä valitus tasa-arvolautakuntaan ja jaa vastaus tänne perusteluineen, niin voidaan saivarrella siitä, minkä salaliiton edustaja kyseinen instanssi on.
Minulla on muutakin tekemistä.

Btw, mitä jos hypoteettisessa tilanteessa maajoukkueen peliin pääsisivät kantasuomalaiset puoleen hintaan? Olisiko se mielestäsi syrjimistä?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minulla on muutakin tekemistä.

Btw, mitä jos hypoteettisessa tilanteessa maajoukkueen peliin pääsisivät kantasuomalaiset puoleen hintaan? Olisiko se mielestäsi syrjimistä?

Sitten kun sinä pystyt vedenpitävästi määrittämään sanan kantasuomalainen (onko se sama kun persjalkainen?) voidaan pohdiskella tätäkin puolta, kun sulla tohon paskanjauhamiseen aikaa tuntuu riittävän, vaan ei asioiden selvittämiseen.

Muista kuitenkin ähkyssäsi, ettei se mamu yksin tai toisen alienin kanssa päässy matsiin ja pullakahveille, sen piti jostain löytää ensin se persjalkanen seurakseen, eikö?

Kumman sinä tekisit jos tempaus tehtäisiin toisin päin, Etsisitkö mamun kaveriksi matsiin, vai maksaisitko mieluummin täyden hinnan ja ostaisit itse kahvisi?
 

Theone

Jäsen
Muista kuitenkin ähkyssäsi, ettei se mamu yksin tai toisen alienin kanssa päässy matsiin ja pullakahveille, sen piti jostain löytää ensin se persjalkanen seurakseen, eikö?

En ole Tadu mutta vastaus on ei. Alunperin vastauksen piti varmasti olla kyllä mutta ei se tuolla Harjulla ihan niin mennyt.

Itse olin tuolla paikalla (en maksanut lipusta) ja tuolla myös Vesalainen myönsi, että koko kampanja oli todella paha huti ja taidettiin innostua hieman liikaa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Alunperin vastauksen piti varmasti olla kyllä mutta ei se tuolla Harjulla ihan niin mennyt.

Itse olin tuolla paikalla (en maksanut lipusta) ja tuolla myös Vesalainen myönsi, että koko kampanja oli todella paha huti ja taidettiin innostua hieman liikaa.

No miten se siellä harjulla sitten meni ja miksi se ei mennyt niinkuin piti ja miksi se oli huti Myös Vesalaisen mielestä?

Olisit voinut ihan kyselemättä laittaa nää aitomaattisesti tulevat kysymykset vastatuksi, kun ne kysymykset sitten tulee kuitenkin.

Nämä siis ihan kiinnostuksella kysyn.
 

Theone

Jäsen
No miten se siellä harjulla sitten meni ja miksi se ei mennyt niinkuin piti ja miksi se oli huti Myös Vesalaisen mielestä?

Eli yksinkertaisesti tuonne päästettiin kaikki mamut ilmaiseksi, oli heidän seurassaan joku tai ei. Voihan tuo tietysti olla järjestysmiestenkin virhe mutta...

JJK:n tiedotteesta:

"JJK ja Fimu tarjoavat kaikille maahanmuuttajataustaisen vieraan kanssa peliin saapuville ilmaisen sisäänpääsyn ja pullakahvit."
Näinhän se ei siis mennyt.

Jonin mukaan palaute oli ollut käytännössä pelkästään negatiivista ja sitä oli tullut harvinaisen paljon, mikä ei tietenkään ollut kampanjan tarkoitus. Kuten jokainen täällä Jyväskylässä tietää, niin tuo JJK:n imago on Vesalaiselle todella tärkeä juttu ja eikä mies lähtisi kampanjaa tekemään jos tietäisi, että siitä tuleva palaute olisi käytännössä vain negatiivista. En tiedä paljon JJK saa yleensä näistä kampanjoista palautetta mutta ilmeisesti aika paljon normaalia enemmän oli tullut.

Vaikka pidän itseäni suvaitsevaisena ihmisenä, niin mielestäni tuo kampanja oli todella typerä vaikka se pohjautuikin suuresti kunnioittamani Martti Ahtisaaren ideaan.

edit. LaTe_Show voit vaihtaa kampanjan tilalle tempauksen jos se sinua lohduttaa.

JJK:n yleisökeskiarvo oli 3512 eli ei hirveästi keskiarvoa enempää yleisöä ollut.
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Itse olin tuolla paikalla (en maksanut lipusta) ja tuolla myös Vesalainen myönsi, että koko kampanja oli todella paha huti ja taidettiin innostua hieman liikaa.

Mitähän kampanjaa Vesalainen mahtoi tarkoittaa, sillä tämä tempaushan ei ollut vain JJKn (oma ja yksin järjestämä) päähänpisto.

Tilastonikkareille tiedoksi, että yleisömäärä oli 3 637.
 

Theone

Jäsen
Hänen itsensä mukaan kampanja meni hyvin ja oli tyytyväinen siihen, mikäli hänen omaan sähköpostiinsa on uskominen.

Kyllähän tuo tuolla teltassa aika suoraan sanoi, että "palaute on ollut pelkkää paskaa" yms. Voihan tuon toki aika monella tapaa ymmärtää.

Luuleeko joku oikeasti, että tekstiviesti- ja sähköpostilistoilla oleville laitetaan viestiä tyyliin, että "tempaus meni päin persettä". Mitä noita viestejä on tullut luettua, niin aika hyvin noiden perusteella on aina mennyt vai mitä? Todellisuudessa ei ole tainnut aina ihan niin hyvin mennä...
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sitten kun sinä pystyt vedenpitävästi määrittämään sanan kantasuomalainen (onko se sama kun persjalkainen?) voidaan pohdiskella tätäkin puolta, kun sulla tohon paskanjauhamiseen aikaa tuntuu riittävän, vaan ei asioiden selvittämiseen.

Muista kuitenkin ähkyssäsi, ettei se mamu yksin tai toisen alienin kanssa päässy matsiin ja pullakahveille, sen piti jostain löytää ensin se persjalkanen seurakseen, eikö?

Kumman sinä tekisit jos tempaus tehtäisiin toisin päin, Etsisitkö mamun kaveriksi matsiin, vai maksaisitko mieluummin täyden hinnan ja ostaisit itse kahvisi?
Häh. Sovitaan vaikka, että kantasuomalainen on Suomessa syntynyt, olkoot vaikka keltaisen värinen kunhan on Suomessa syntynyt. Eli maahanmuuttajan vastakohta. Voitko nyt vastata vai kiemurteletko?

En tekisi kumpaakaan kun en suomalaisesta jalkopallosta perusta. Hesacuppia saatan kesällä käydä ilmaiseksi katsomassa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minulla on muutakin tekemistä.

Btw, mitä jos hypoteettisessa tilanteessa maajoukkueen peliin pääsisivät kantasuomalaiset puoleen hintaan? Olisiko se mielestäsi syrjimistä?

Tää on liian helppo kaiken kaikkiaan.

Palloliiton olisi todella idioottimaista hankkia sanktioita FIFA:lta, kas kun maajoukkueiden peleissä käy sen toisenkin maajoukkueen kannattajat.

Sitäpaitsi, lähtötilanteessahan ajatus oli, että ilman toista ei pääse mamu, eikä pääse persjalka pullakahveelle kuin yhdessä, tässä ei ei siis mitään syrjimistä ollut, samalla eväällä toimis tempaus myös maaottelussa, Suomi - Gambia matsiin suomalainen ja gambialainen kimpassa yhden hinnalla ja pullakahveet päälle, ehkä jopa koko pitko, jos persjalka ei rummuta, vaan myhäilee tahtiin.

Vastaan siis, että itse asiassa ei ollut syrjimistä, mutta päässäsi kehittelemäsi salaliittoteoria tietysti sitä oli, enkä sitä hyväksyisi.Toisaalta en oikein hyväksi kaikkia tuulesta temmattuja mitäs jos...huuhailujakaan, joilla ei ole yhteyttä todellisuuteen, vaan pyrkimus manipuloida keskustelun suuntaa pois itse asiasta. Lapsellista on moinen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Häh. Sovitaan vaikka, että kantasuomalainen on Suomessa syntynyt, olkoot vaikka keltaisen värinen kunhan on Suomessa syntynyt.

Eli suomen kansalainenko ei kelpaa? Kansalaisuus ei siis mielestäsi ole minkäänarvoinen asia, eikä se oikeuta tasa-arvoiseen kohteluun täällä syntyneiden kanssa.

Mites, jos äiti, kansalainen, mutta muualla syntynyt, lapsensa 5v, täällä syntynyt, yrittävät mennä aterioimaan kantasuomalaisten kuppilaan, Äiteekö kurkkii lasin takaa meneekö muussit suuhun vai lattialle?

Että ei sovita, ei kestä pinnallistakaan tarkastelua tämä
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tää on liian helppo kaiken kaikkiaan.

Palloliiton olisi todella idioottimaista hankkia sanktioita FIFA:lta, kas kun maajoukkueiden peleissä käy sen toisenkin maajoukkueen kannattajat.

Sitäpaitsi, lähtötilanteessahan ajatus oli, että ilman toista ei pääse mamu, eikä pääse persjalka pullakahveelle kuin yhdessä, tässä ei ei siis mitään syrjimistä ollut, samalla eväällä toimis tempaus myös maaottelussa, Suomi - Gambia matsiin suomalainen ja gambialainen kimpassa yhden hinnalla ja pullakahveet päälle, ehkä jopa koko pitko, jos persjalka ei rummuta, vaan myhäilee tahtiin.

Vastaan siis, että itse asiassa ei ollut syrjimistä, mutta päässäsi kehittelemäsi salaliittoteoria tietysti sitä oli, enkä sitä hyväksyisi.Toisaalta en oikein hyväksi kaikkia tuulesta temmattuja mitäs jos...huuhailujakaan, joilla ei ole yhteyttä todellisuuteen, vaan pyrkimus manipuloida keskustelun suuntaa pois itse asiasta. Lapsellista on moinen.
Heh. Ensimmäinen pointtisi on hyvä ja upposi.

En minä kuitenkaan mitään salaliittoa tässä näe, ehkäpä sinun kannattaisi lopettaa kuvitteleminen. Tarkemmin ajatellen olet kyllä oikeassa, etteipä tuossa etnisen taustan perusteella syrjitty. Luin jostakin väärin tapahtumasta.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Häh. Sovitaan vaikka, että kantasuomalainen on Suomessa syntynyt, olkoot vaikka keltaisen värinen kunhan on Suomessa syntynyt. Eli maahanmuuttajan vastakohta. Voitko nyt vastata vai kiemurteletko?

Joni Vesalaisen mukaan tätä ei tarvinnut erikseen todistaa:

Molemmat pääse sisään ilmaiseksi ja saa pullakahvit – kun saapuu 14-14.15 välisenä aikana. Emme kontrolloi mitenkään onko maahanmuuttaja vaan luotamme ihmisten sanaan.
Seuraavat kotiottelut
2.10. JJK-KuPS klo 14
16.10. JJK-VPS klo 15
Ystävällisin terveisin,
Joni Vesalainen
Toimitusjohtaja
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Arvasin että E-Afrikka revitään ennemmin tai myöhemmin tässä esiin, mutta kovin relevantti esimerkki se ei ole.

Eikö? Minusta se on hyvin relevantti kun esitetään ajatus, että vähemmistö ei voi syrjiä tai sortaa enemmistöä.

Mitä taas kulmakebabiin tulee, on esittämäsi esimerkki käytännössä toki mahdollinen, mutta kerrotko kuinka yleistä tuio mahdollisesti on?

En ole selvännäkijä, Jahve tai muukaan yliluonnollinen olento, joten mistä minä sen tietäisin? Jos se mieltä lämmittää, voit kuvitella turkkilaisen kebabin tilalle minkä tahansa muun etnisen vähemmistön harjoittaman liikkeen. Pointti ei ollut liikkeen tarkka funktio, vaan se, että vähemmistön edustaja voi hienosti syrjiä enemmistön edustajaa. Ei se ole mikään mahdoton skenaario.

(Ja tapahtuma perustuu sinänsä omaan kokemukseen, että minut ja pari ystävääni käännytettiin kerran eräästä itäisen Turun etnisestä kaupasta sillä verukkeella, että 'tämä ei ole teidän kauppanne'. Yksi paskan maku minulle, saan minä ostokseni muualtakin.)
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eikö? Minusta se on hyvin relevantti kun esitetään ajatus, että vähemmistö ei voi syrjiä tai sortaa enemmistöä.

Minkä maan siirtomaa Suomi nyt sitten on?

Edit. Turhan saivartelun lopettamiseksi käännän alkuperäisen kommenttini uuteen muotoon: Suomessa vuonna 2011 ei maahanmuuttajavähemmistö voi sortaa kantasuomalaisten enemmistöä kuin yksittäistapauksissa jollaiseksi en itse laske tässä keskustelun kohteena ollutta jalkapallo-ottelua. Siihen, onko joku heitetty jostakin kebab-kiskasta ulos en voi ottaa tapausta tuntematta sen kummempaa kantaa, varmasti tämmöistäkin joskus jossakin tapahtuu. Se, onko kyseessä harkittu sorto vai karvakäden huono päivä vai joku muu syy on jokaisessa tapauksessa erikseen selvitettävä.

Tämä keskustelu loppuu nyt osaltani tähän.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli suomen kansalainenko ei kelpaa? Kansalaisuus ei siis mielestäsi ole minkäänarvoinen asia, eikä se oikeuta tasa-arvoiseen kohteluun täällä syntyneiden kanssa.
...

Tämä sinun vasurilogiikkasi on kyllä paradoksaalisuudessaan ihan huippua. Kyllähän täällä kaikki kannattaa tasa-arvoista kohtelua ihan syntymäpaikasta ja kansalaisuudesta riippumatta. Jatka toki samalla tasa-arvoisella linjallasi kun se niin hyvin tähän halosketjuun sopii.

Kysyn vielä, ihan vaan siksi, että haluan hymyillä vastauksellesi, että jos henkilö A pääsee tapahtumaan halvemmalla kun henkilö B ja perusteena on ihonväri, niin onko kyseessä syrjintä ihonvärin perusteella? Onko tilanne eri, jos A on valkoinen ja B musta tai jos A onkin musta ja B valkoinen?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kysyn vielä, ihan vaan siksi, että haluan hymyillä vastauksellesi, että jos henkilö A pääsee tapahtumaan halvemmalla kun henkilö B ja perusteena on ihonväri, niin onko kyseessä syrjintä ihonvärin perusteella? Onko tilanne eri, jos A on valkoinen ja B musta tai jos A onkin musta ja B valkoinen?

Selvitä nyt ensin mistä keskustellaan, mitkä asiat on käsitelty ja faktat keskustelun taustalta. Tule sitten kyselemään, mikäli vielä kysyttävää on.

Hupaisaa on, että Halosen huomion jälkeen koko orkesteri oinonen ojossa on päättänyt todistaa, ettei se Halonen sentään väärässä voi olla.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ylipäällikkö Halonen kävi ensimmäisenä presidenttinä tarkastamassa Lapinjärven siviilipalvelusmiesten koulutuskeskuksen. (YLE).

"Tutustumiskäyntinsä Lapinjärvellä Halonen päätti Kitarakartanoon, joka toimii siviilipalvelusmiesten koulutuskeskuksessa. Halonen luovutti kokoelmiin yhden kitaran.

- Kitaramuseo oli kuin hyppäys eräisiin sellaisiin nuoruuden muistoihin, jotka ovat ihan miellyttäviä, Halonen sanoi kitaran luovutuksen yhteydessä."

Onkohan tuolla skitalla soitettu paljon rauhanlauluja nuotionvalossa ja lipiksen voimalla?
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Vaihteeksi ihan positiivinen teko väistyvältä presidentiltä. Sivarit ovat kuitenkin ihan kunnioitettavia kansalaisia hekin ja olisi väärin, jos valtionjohto osoittaisi arvostustaan vain asevelvollisia kohtaan. Kitarasta hankala sanoa mitään, liekö ollut akustinen vai peräti ihan sähköpeli..?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ylipäällikkö Halonen kävi ensimmäisenä presidenttinä tarkastamassa Lapinjärven siviilipalvelusmiesten koulutuskeskuksen. (YLE).

Yllättävää, mites ne sotaveteraanien muistojuhlat, varusmiesten ja reserviläisten tilanteen selvittäminen ja Puolustuvoimien ylipäällikkönä huolehtiminen Suomen Puolustuvoimien asioista. Jo presidentti-ketjussa annoinkin laajemman palautteen siitä kuinka onnellinen olen, että muumimamma joutuu luopumaan vakanssistaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös