Tarja Halonen

  • 329 608
  • 2 274

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Onhan se niin, että kun ei tee mitään niin ei mokailekkaan pahemmin. Tekevälle sattuu ja Tarja on onnistunut hyvin välttämään sattumat. Hänen ainoat ulostulonsa ovat koskeneet häntä henkilökohtaisesti lähellä olevia asioita, lesbojen oikeuksia ja presidentin oikeutta nimittää kavereita eri asemiin.

Hei, pikku juttu, mutta tuossa on pienehkö kirjoitusvirhe - sinun olisi pitänyt kirjoittaa "lespojen", ei "lesbojen". Muuten ok!
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
1) kansa tosiaan haluaa presidentin joka keskittyy asemastaan nauttimiseen ja/tai
2) kansa on tottunut arvostamaan presidentti-instituutiota eikä sen kriittinen arviointi tunnu soveliaalta ja/tai
3) presidentin kanslian ja demareiden pr-toiminta on tehokasta.

Ja ilmeisesti valtaosa naisista on automaattisesti Halosen puolella riippumatta puoluekannasta. Oma vaimonikin on ainakin ilmoittanut äänestävänsä yleensä vaaleissa Kokoomusta (ehkä minun mielikseni ;-)), mutta mikään Haloseen kohdistamani kritiikki ei koskaan saa vastakaikua häneltä. Hän joko puolustaa Halosta tai vaikenee. Ilmeisesti hän kokee kritiikkini johtuvan siitä, että Halonen on nainen.

Onko tämä naisille kuitenkin pääasiassa tasa-arvokysymys? Kun kerran on saatu naispresidentti, häntä tuetaan. Muuten voitaisiin katsoa, että nainen ei pärjännytkään presidenttinä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hei, pikku juttu, mutta tuossa on pienehkö kirjoitusvirhe - sinun olisi pitänyt kirjoittaa "lespojen", ei "lesbojen". Muuten ok!

Nyt en ymmärrä, voitko selventää tätä hyödyllisen tuntuista viestiä? Onko minulla ollut tapana kirjoittaa jotenkin hassuja kirjoitusvirheitä?

Tunnen henkilökohtaisesti useita lesboja ja homoja, eikä minulla ole mitään niitä vastaan. Minua kiinnostaa se mitä he tekevät makuuhuoneessaan tasan yhtä paljon kuin se mitä sinä siellä teet, ei siis pätkääkään.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Nyt en ymmärrä, voitko selventää tätä hyödyllisen tuntuista viestiä? Onko minulla ollut tapana kirjoittaa jotenkin hassuja kirjoitusvirheitä?

Tunnen henkilökohtaisesti useita lesboja ja homoja, eikä minulla ole mitään niitä vastaan. Minua kiinnostaa se mitä he tekevät makuuhuoneessaan tasan yhtä paljon kuin se mitä sinä siellä teet, ei siis pätkääkään.

Ei kun vaan tuosta kirjoitusvirheestä minä vaan. Tarkoitit aivan selvästi sanoa, että "lespojen oikeudet" ovat tuon tuulipukuisen, r-vikaisen luuskan "sydäntä" lähellä, mutta vahingossa vain kirjoitit "lesbojen". Älä nyt omasta virheestäsi suutu!
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Onko tämä naisille kuitenkin pääasiassa tasa-arvokysymys? Kun kerran on saatu naispresidentti, häntä tuetaan. Muuten voitaisiin katsoa, että nainen ei pärjännytkään presidenttinä.

Varmastikin naisille on edelleen tärkeää tukea naispresidenttiä. Aikanaanhan jo Elisabeth Rehn pääsi naisten äänillä lähes presidentiksi. Toivoisi, että nyt kun meillä on ollut nainen presidenttinä ja pääministerinä, niin vähitellen homma ei olisi enään sukupuolikysymys. Toisaalta presidentin toimen tarpeellisuus nykyvaltaoikeuksilla on erittäin kyseenalaista ylipäätään.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kun vaan tuosta kirjoitusvirheestä minä vaan. Tarkoitit aivan selvästi sanoa, että "lespojen oikeudet" ovat tuon tuulipukuisen, r-vikaisen luuskan "sydäntä" lähellä, mutta vahingossa vain kirjoitit "lesbojen". Älä nyt omasta virheestäsi suutu!

Sanoisin, että olet kyllä melkoinen kusipää kun laitat sanoja suuhuni.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Sanoisin, että olet kyllä melkoinen kusipää kun laitat sanoja suuhuni.

Äläs nyt mene henkilökohtaisuuksiin - varmasti monetkin täällä, lisäkseni, tuntevat ajattelusi (käyttäkäämme kaikesta huolimatta tätä termiä) Halosen suhteen. Yritä vain jatkossa olla huolellisempi tuon oikeinkirjoituksen suhteen.
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
En tiedä protokollasta, ehkä valaiset minua asiassa? Kun presidentillä ei Suomessa juuri ole valta, niin ajattelin, että esim Suomen ja Venäjän pääministerit voisivat tavat, vai onko se protokollan vastaista?

Menee vähän sivuun aiheesta, mutta Putin kävi Vanhasta morjestamassa viimeksi toukokuussa. Tässä YLEn uutisointia aiheesta.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Äläs nyt mene henkilökohtaisuuksiin - varmasti monetkin täällä, lisäkseni, tuntevat ajattelusi (käyttäkäämme kaikesta huolimatta tätä termiä) Halosen suhteen. Yritä vain jatkossa olla huolellisempi tuon oikeinkirjoituksen suhteen.

Kun tunnet ajatteluni, niin voitko kertoa mitä ajattelen sinusta?
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
En tiedä protokollasta, ehkä valaiset minua asiassa? Kun presidentillä ei Suomessa juuri ole valta, niin ajattelin, että esim Suomen ja Venäjän pääministerit voisivat tavat, vai onko se protokollan vastaista?

Onhan Saksalla ja Italiallakin edustuspresidentit (herää kysymys miksi), joita kuitenkaan kukaan ei käy tapaamassa. Jos jollakin maalla on asiaa Saksalle, niin tavataan liittokansleri, jos Italialle, niin mennään pääministerin puheille. Suomi on menossa samaan suuntaan ja lujaa. Ja jos kerran kansan enemmistö niin haluaa, niin mikäs siinä. Itse vaan en haluaisi ollenkaan tuommoista kokeasti palkattua seremoniamestaria. Mielestäni presidentin valtaoikeuksia pitää joko sen verran lisätä että hommassa on jotain järkeä tai sitten lopetetaan koko virka. Halonen saisi puolestani olla viimeinen presidentti näillä valtaoikeuksilla.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mielestäni presidentin valtaoikeuksia pitää joko sen verran lisätä että hommassa on jotain järkeä tai sitten lopetetaan koko virka. Halonen saisi puolestani olla viimeinen presidentti näillä valtaoikeuksilla.

Juuri näin. Jos presidentti-instituutiosta tulee tyhjänpäiväinen kumileimasin ja palkkiovirka niin poistetaan se sitten kokonaan. Säästöthän ovat nykypäivänä tärkeitä. Ja jos peräti tienata halutaan niin pistetään tilalle edustuksellinen monarkia, turismi ja roskalehdet hyötyvät valtavasti.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Juuri näin. Jos presidentti-instituutiosta tulee tyhjänpäiväinen kumileimasin ja palkkiovirka niin poistetaan se sitten kokonaan. Säästöthän ovat nykypäivänä tärkeitä. Ja jos peräti tienata halutaan niin pistetään tilalle edustuksellinen monarkia, turismi ja roskalehdet hyötyvät valtavasti.

Tässä on kyllä vinha perä. Ajatus tuksusta suomen kuningattarena johtaa väistämättä ajatukset viriiliin aivottomaan tilitykseen, jota tälläkin palstalla, vielä tosin miedolla lämmöllä Halosen vuoksi, peräkammarin valtio-oppineet suoltavat. Herkullisen päättömän keskustelun toivossa liputan siis tuksua suomen kuningattareksi, jotta tyhjäpäiset kirjoittelut palstoilla lisääntyisivät exponentaalisesti. Lisäksi voitaisiin säätää laki, ettei kuningattaren herjaaminen keskustelupalstoilla ole rikos, vaan kansallisvelvollisuus, nähtäisiin minkälaisiin sfääreihin verbalistit yltäisivätkään pidäkkeettömässä ilotulituksessaan.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tässä on kyllä vinha perä. Ajatus tuksusta suomen kuningattarena johtaa väistämättä ajatukset viriiliin aivottomaan tilitykseen, jota tälläkin palstalla, vielä tosin miedolla lämmöllä Halosen vuoksi, peräkammarin valtio-oppineet suoltavat. Herkullisen päättömän keskustelun toivossa liputan siis tuksua suomen kuningattareksi, jotta tyhjäpäiset kirjoittelut palstoilla lisääntyisivät exponentaalisesti.

Itse ajattelin vaatimattomammin jotain sunnuntailiitteen työpaikkailmoitusta Dagens Nyheteriin, Aftenposteniin ja Berlingske Tidendeen. "Rekryteras en monark till Finland - behövs inte vara kunnig i finska". Palkkatoivomus kuoreen. Vaikka Madde voisi innostua tms. juniori-kuninkaallinen. Mutta voidaanhan sitä toki aito ugrikin valita!
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Itse ajattelin vaatimattomammin jotain sunnuntailiitteen työpaikkailmoitusta Dagens Nyheteriin, Aftenposteniin ja Berlingske Tidendeen. "Rekryteras en monark till Finland - behövs inte vara kunnig i finska". Palkkatoivomus kuoreen. Vaikka Madde voisi innostua tms. juniori-kuninkaallinen. Mutta voidaanhan sitä toki aito ugrikin valita!

Minusta taas kansaa syvemmin puhutteleva olisi parlamentaarinen monarkia. Varsinainen hallitsija, markkinavoimat, voisi ulkoistaa tuon äänestettäväksi kansallisesti merkittävän BB-ohjelman yhteyteen puhelinäänestyksenä. Saataisiin seurata huippujänskättävää reaaliaikaista puhelinäänestystä päättömän hypetyksen keskellä, tyyliin nyhjää tyhjästä.

Turhista vanhanaikaisista puoluesidonnaisuuksista päästäisiin lopultakin eroon, aatteet ja arvot kun ollaan jo onnistuneesti sulautettu kauppatavaraksi. Ehkä joku kaunis päivä joku piippolan vaari saattaa todeta kyynel silmänurkassaan kimmeltäen, että yhteiskuntaa ei enää ole, on vain markkinavoimat. Mission complished.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
IL raportoi juuri kun JA:lla kaivattiin näyttöjä Halosen arvojohtajuudesta.

On arvojohtajuutta ja "arvojohtajutta" - tämä kuuluu jälkimmäiseen ja sensuuri taasen stalinistiseen aikaan. Ymmärrän jotenkin sen, että kiinalaiset olisivat vaatineet taideteoksen poistoa mutta, että käsky tulee Haloselta ja kaiken lisäksi vieläpä mitä ilmeisimmin alkujaan annetaan ymmärtää (mutta ei ymmärretä antaa), että kiinalaiset ovat sensuurin takana. Ei näin, ei todellakaan näin!

vlad.
 

Viljuri

Jäsen

Uutinen tuossa on mielestäni Halosen suhtautuminen Häkämieheen, sillä eduskunnassa ja sekä esimerkiksi Aarno "Loka" Laitisen kolumneissa että turuilla ja toreilla juuri Häkämiehen demonisoiminen on ollut sosiaalidemokraattien tämän vaalikauden pääharrastus, luonnollisesti myötämielisesti suhtautuvien Helsingin Sanomien ja Ylen "riippumattomien" toimittajien kaikella taustatuella.

SDP:n valtaeliitti pelkää, että Häkämies puhuttelee teollisuuden palveluksessa elantoaan hankkivia, mutta että Tarjakin korporatistisen valtaeliitin jäsenenä tuntee vetoa Häkämieheen?

Tarja ja Sauli voivat kyllä aivan rauhassa mitellä "natsoistaan", muille ihmisille tuosta pelleilystä ei onneksi tule vahinkoa.
 
Viimeksi muokattu:

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin, ymmärtääkseni Sauli ei ole mitellyt natsoista millään tavalla. Asiallahan oli ainoastaan tuo lempeydestä ja pitkämielisyydestä tunnettu maan äiti.

Jos tuossa jutussa siteerattu kommentti Häkämiehelle todella pitää paikkansa, on se jälleen uusi esimerkki siitä minkälainen "arvojohtaja" meillä on - moukka, joka ei omaa edes alkeellisimpia käytöstapoja minkäänlaisesta sivistyksestä puhumattakaan. Ihan lähdekritiikin nimissä en kuitenkaan lähde (enkä edes halua lähteä) siitä, että tuo sitaatti on ihan aito. Toivotaan, että muumimammalla on sentään edes järjen rippeet tallella.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Suomalainen sotilas on suoraselkäinen ja puhuu totta. Niin tässäkin tapauksessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös