Tarina nimimerkkisi takana

  • 113 994
  • 778

redruM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki lahtelaiset
Viestin lähetti Fläppis
Eiks se pikkupoika nähny ton verellä kirjoitettuna peiliin, oveen tms. ja toisteli sitä sen jälkeen vai muistanko ihan väärin?

Aivan, näinhän se oli. Nyt hävettää. ;)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Fläppis
Eiks se pikkupoika nähny ton verellä kirjoitettuna peiliin, oveen tms. ja toisteli sitä sen jälkeen vai muistanko ihan väärin?

Muistat aivan oikein. Minä lisäksi muistelen, että jossain kohtauksessa kyseinen teksti "redruM" olisi näkynyt peilistä peilikuvana eli olisi lukenut "Murder". Mutta se pikkunassikka Danny hoki kyllä aina "redruM".

Oudon kiehtova ja viehättävä elokuva ihmismielen vajoamisesta hulluuteen, eräs parhaita Kubrick'in leffoja.

vlad#16.
 

Anton

Jäsen
Elokuva Hohto pohautuu Stephen Kingin saman nimiseen romaaniin, joka on hypnoottinen, pelottava ja samalla sanoen... loistava.

King kirjoitti ko. opuksen uransa alkuaikoina, eli ennen kun hän ihastui kirjoittamiseen kirjoittamisen vuoksi. Nykyiset hepun tekeleet ovat aavistuksen tiiliskiveä isompia ja niissä on turhia yksityiskohtia ja täysin järjettömiä sivujuonia.

Suosittelen Hohtoa...

Meni kyllä varsinaisen otsikon vierestä...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kerran vielä aiheen vierestä... Hohto on kirjana erinomainen, mutta itse elokuva oli minusta jotenkin pettymys, vaikka Kubrick-friikki olenkin. Edes mestari ei saanut loihdittua kirjan henkeä valkokankaalle niin hyvin, kuin olisi tarvinnut, ja juoni jäi kovin kovin pelkistetyksi. Tämä on toki ymmärrettävää, kun miettii, että kirjassa taisi olla reilut 350 sivua... mutta joka tapauksessa pieni pettymys se oli. Myös King itse piti muistaakseni elokuvaa huonona.

Ja sitten itse aiheeseen. En muista, olenko vastannut jo tähän vaiko en, mutta nimimerkkini on vanha lempinimeni, joka on väännetty sukunimestäni.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Sistis
Hohto on kirjana erinomainen, mutta itse elokuva oli minusta jotenkin pettymys, vaikka Kubrick-friikki olenkin. Edes mestari ei saanut loihdittua kirjan henkeä valkokankaalle niin hyvin, kuin olisi tarvinnut, ja juoni jäi kovin kovin pelkistetyksi. - - - Myös King itse piti muistaakseni elokuvaa huonona.

Jostain olen lukenut Kingin kyllä muuten pitäneen Kubrickin leffasta, mutta hän kritisoi kahta asiaa: King ei olisi itse ottanut miespääosaan Jack Nicholsonia vaan jonkun tuntemattoman näyttelijän, koska Nicholsonin sinänsä hyvät mutta kovin tunnetut maneerit vievät katsojan huomion. Kingin mukaan leffassa myös käsiteltiin liian vähän kirjan sitä perusideaa, että itse hotellirakennus, talo on paha. Siis todella paha.

Ketjun kysymykseen palatakseni: nimimerkki on johdonmukaista seurausta jo varhaisen lapsuuden peltiäijälätkäpelistä. Sen kahdesta joukkueesta halusin kuulemma jo natiaisena pelata aina Torontolla, eikä suosikkijoukkueesta ole koskaan näin ollut epäselvyyttä, eikä tule koskaan olemaankaan.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Sistis
Hohto on kirjana erinomainen, mutta itse elokuva oli minusta jotenkin pettymys, vaikka Kubrick-friikki olenkin. Edes mestari ei saanut loihdittua kirjan henkeä valkokankaalle niin hyvin, kuin olisi tarvinnut, ja juoni jäi kovin kovin pelkistetyksi. - - - Myös King itse piti muistaakseni elokuvaa huonona.

Jostain olen lukenut Kingin kyllä muuten pitäneen Kubrickin leffasta, mutta hän kritisoi kahta asiaa: King ei olisi itse ottanut miespääosaan Jack Nicholsonia vaan jonkun tuntemattoman näyttelijän, koska Nicholsonin sinänsä hyvät mutta kovin tunnetut maneerit vievät katsojan huomion. Kingin mukaan leffassa myös käsiteltiin liian vähän kirjan sitä perusideaa, että itse hotellirakennus, talo on paha. Siis todella paha.

Ketjun kysymykseen palatakseni: nimimerkki on johdonmukaista seurausta jo varhaisen lapsuuden peltiäijälätkäpelistä. Sen kahdesta joukkueesta halusin kuulemma jo natiaisena pelata aina Torontolla, eikä suosikkijoukkueesta ole koskaan näin ollut epäselvyyttä, eikä tule koskaan olemaankaan.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olin nuorempana aika innokas bisnesmiehen alku. 16-vuotiaana sain mutsit ylipuhuttua verkostomarkkinointiin koska en itse ikäni puolesta voinut liittyä. Luojan kiitos, homma ei kussut aivan käsille ja mutsi sai sijoituksensa takaisin ja ilmaiset pesuaineet vuosiksi ;)

Silti, ei minusta (vielä ole) tullut menestyvää bisnesmiestä, mutta ehkäpä tulevaisuudessa...
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
#77 on mun oma pelinumero...
ei sen ihmeellisempää tarinaa liity nikkiin..mut tohon pelinumeroon ...
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Nimi tulee yllättäen siitä pienestä pandakarhusta, joka pyöri televisiossa ystäviensä kanssa kun olin "pieni".

TaoTao nimen minulle oikeastaan keksi eräs rääväsuu kaveri jollain koomareisulla. En nyt ihan tarkkaan muista mikä oli idean takana, tuskin mitään erityisen fiksua. Tosin se on vain yksi lempinimi miljoonan muun joukossa mitä minulle on ristitty.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti TaoTao
TaoTao nimen minulle oikeastaan keksi eräs rääväsuu kaveri jollain koomareisulla. En nyt ihan tarkkaan muista mikä oli idean takana, tuskin mitään erityisen fiksua.

Ettei sinulla olisi sattunut olemaan musta silmä tuolloin...
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
Liittyy erääseen paikkaan, paikannimestä puuttuu pari kirjainta, jossa on tullut vietettyä kymmeniä sekä aivan mahtavia mutta myös sysi-paskoja ajanjaksoja.

Mikäli joku on ollut samassa paikassa, saattaa kokea A-haa elämyksen...
 

Carcki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bewe, ManU, HJK , Poznan Lech
Yksinkertaisesti kipparini vääntö nimestä Carolina.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Tatzka
Kaverit käyttivät lukio aikoina allekirjoittaneesta moista nimeä. Siitä se sitten on tarttunut omaan käyttöön:)

Sama täällä, kaveripiiri vain alkoi kutsua Pärdeksi joskus ekalla luokalla lukiossa. Sukunimen peruja, mikä selviää myös järkkymättömästä tuestani erästä #27 kohtaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nimimerkkini tulee siitä, että kauan sitten kaverini alkoivat kutsua minua Snakeksi (siis äännettynä suomalaisittain niin kuin se kirjoitetaan), koska humalassa silmiini tulee pistävä, jopa lumoava tuijotus. Tämä ns. käärmeenkatse on monesti myös ollut varsin tehokas ase naismaailmassa.

Joskus sitten rekisteröidyin jonnekin netissä, ja koska Snake-nimisiä oli jo valmiiksi helvetisti, väänsin lempinimeni muotoon Snakster. Ja se se sitten on siitä lähtien ollut.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pärde
Sama täällä, kaveripiiri vain alkoi kutsua Pärdeksi joskus ekalla luokalla lukiossa. Sukunimen peruja, mikä selviää myös järkkymättömästä tuestani erästä #27 kohtaan.

ooh, todellakin mahtava nickin syntyminen *kumartaa*. Samat kaverit tosin käyttävät samaa nimeä vieläkin, mutta nykyään se kuulostaa kyllä jotenkin hassulta.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Snakster
koska humalassa silmiini tulee pistävä, jopa lumoava tuijotus. Tämä ns. käärmeenkatse on monesti myös ollut varsin tehokas ase naismaailmassa.

Keskiverto matikkakatse a'la Pulkkinen. Toimii.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti Anton
King kirjoitti ko. opuksen uransa alkuaikoina, eli ennen kun hän ihastui kirjoittamiseen kirjoittamisen vuoksi. Nykyiset hepun tekeleet ovat aavistuksen tiiliskiveä isompia ja niissä on turhia yksityiskohtia ja täysin järjettömiä sivujuonia.
/B]


Otsikon vierestä tämäkin, mutta tietääkö joku onko Kingin käsikirjoittamaa Rita Haywort-avain pakoon leffan kirjaversiota saatavilla jostain? Elokuva on mielestäni maanmainio ja lukisin mielelläni myös kirjan, sikäli mikäli se on jostain saatavilla.

Oma nimimerkkini on sellainen, ettei sen syntyhistoriaa voi paljastaa ilman että samalla tulee ilmiantaneeksi itsensä satunnaisille tutuille. Millään tavalla se ei kuitenkaan liity perinteiseen kausi sanan merkitykseen.
 

axe

Jäsen
Viestin lähetti kausi
Otsikon vierestä tämäkin, mutta tietääkö joku onko Kingin käsikirjoittamaa Rita Haywort-avain pakoon leffan kirjaversiota saatavilla jostain? Elokuva on mielestäni maanmainio ja lukisin mielelläni myös kirjan, sikäli mikäli se on jostain saatavilla.

Kyllähän tuon saa ainakin kirjastoista helposti, varmaan myös divareistakin. Se sisältyi siis neljän pitkän novellin (pienoisromaanin) kokoelmaan Different Seasons, joka on rahastuksen vuoksi julkaistu Suomessa kahdessa osassa nimettynä niljakkaasti Kauhun vuodenajat I ja II. Hayworth sisältyi ykkösosaan yhdessä koulupoika-huomaa-natsin-asuvan-naapurissa -tarinan kanssa, joka myös on elokuvattu nimellä Apt Pupil - Etevä oppilas.

Niin ja mun nimimerkki tulee tietysti halpadeodorantista. Juu-u.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kun tämänkin ketju on nyt "herännyt" taas, vastataanpa itse ketjun aiheeseen.

Nimimerkkini on suoraan Batman Forever -leffasta Arvuuttajan arvoituksesta - paitsi, että siitä on karsiutunut muutama merkki (tarkemmin Mr-) edestä pois tässä vuosien kuluessa. Tuota "pidempää" nikkiä on tullut aikaisemmin käytettyä, mutta nykyään se on typistynyt tuohon, mitä se on.

Että sellainen tarina liittyy tuon oman pitkän ja vaikean nimimerkkini taakse. Olisiko joku osannut arvata?
 

Erkenholt

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TUTO, AIK
Oma nimimerkkini tulee roolipelihahmosta, jota pelasin kymmenkunta vuotta sitten. Suurempaa filosofiaa siihen ei liity, jostainhan se nimimerkkikin täytyy keksiä.
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti Sako92S
Nimimerkkini on mukavan harrastukseni väline. Hieno esine.

Arvasin täsmälleen oikein mille sivulle päädyn kun klikkaan linkkiä :) Hieno peli kerrassaan, tarkka ja varmatoiminen, harmi vaan että "hieman" hinnakas.... me köyhät joudumme ampumaan kiinalaisilla ressukka-aseilla... :(
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Oma nimimerkkini tulee Xboxin Halon päähahmosta. En viittinyt käyttää samaa nimimerkkiä kuin eräällä ulkomaisella lätkäfoorumilla.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti axe
. Hayworth sisältyi ykkösosaan yhdessä koulupoika-huomaa-natsin-asuvan-naapurissa -tarinan kanssa, joka myös on elokuvattu nimellä Apt Pupil - Etevä oppilas.
Taitaa olla nimellä Mallioppilas.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös