Tarina nimimerkkisi takana

  • 114 008
  • 778

Pekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
tps
nimimerkkini

joku mun kaverin isovelin kaveri keksi sen joskus lapsena.siitä lähtien mua on kutsuttu Pekoksi.ei ehkä hyvä, mutta onpahan joku!
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaa,a. Varmaan tuli siitä mieleen kun elämässä ei talvisin pyöri päässä mitään muuta kun kyseinen sana......
 

Carlos

Jäsen
Tarinalla on mittaa enemmän kuin jormallani, mutta tässä lyhyt tiivistelmä:

Minulla on aina ollut jotenkin legendaarinen vaikutus kaikkeen ympärilläolevaan, tuhoa tulee kylvettyä. Aina kun jossain on onnettomuus, sairaskohtaus, räjähdys tai tulipalo tai jopa maanjäristys, niin minä olen paikalla. Ehkä tuo "aina" on hiukan liioittelua, mutta sanotaan että hyvin usein. Tämä toimii myös hyvin tietokoneiden parissa, niin hassua kuin se onkin ottaen huomioon että olen paljon niiden kanssa tekemisissä. Saldoa löytyy jo muutama kovalevy, yksi emolevy, yksi totaalituho, ja useita format C:hen johtaneita tapauksia, puhumattakaan pienemmistä jutuista joista selviää ihan vain Ctrl+Alt+Dellillä. Tai viimeistään irrottamalla töpselin seinästä. Myöskin hauskaa että erittäin usein katulamput sammuvat kun kävelen niiden ali.

Niinpä tuo kuuluisan terroristin nicci alkoi tuntua houkuttelevalta, ja se toimii yhtä lailla joka puolelle nettiä. Käytin sitä paljon jo tosin ennen JA:han rekisteröitymistä. Sen lisäksi myöskin pidän Espanjalaisesta brandysta nimeltään Carlos I, joten tämä oli aika ilmeinen vaihtoehto.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
heh...onhan tämä nyt ehkä hiukan noloa, kun parikymppisen jannun nimimerkki tulee italialaisen huippufutarin nimestä ja numerosta...
 

gordion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koiraporin Veto
Nimimerkin taustat juontavat antiikkiin. Legenda kertoo Gordionin solmusta, jota lukuisat miehet yrittivät saada auki, siinä kuitenkaan onnistumatta.

Tuon ajan kaikkein mahtavin, Aleksanteri Suuri päätti sitten käydä ratkaisemassa asian. Aikansa hänkin pähkäili eikä saanut solmua aukeamaan. Viimein mies sitten kaivoi miekan tupestaan ja sivalsi köyden keskeltä poikki.

- No niin, nyt se on auki, Aleksanteri tokaisi ja sai raikuvat suosionosoitukset.

Hienoa symboliikkaa. Kertoo myös tuon ajan hallitsijoiden asemasta ja alaisten kuninkaita ja keisareita kohtaan tuntemasta pelosta. Myöhemminhän Macchiavelli kirjoitti samasta teemasta oman klassikkonsa, Ruhtinaan.
 

gordion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koiraporin Veto
Nimimerkin taustat juontavat antiikkiin. Legenda kertoo Gordionin solmusta, jota lukuisat miehet yrittivät saada auki, siinä kuitenkaan onnistumatta.

Tuon ajan kaikkein mahtavin, Aleksanteri Suuri päätti sitten käydä ratkaisemassa asian. Aikansa hänkin pähkäili eikä saanut solmua aukeamaan. Viimein mies sitten kaivoi miekan tupestaan ja sivalsi köyden keskeltä poikki.

- No niin, nyt se on auki, Aleksanteri tokaisi ja sai raikuvat suosionosoitukset.

Hienoa symboliikkaa. Kertoo myös tuon ajan hallitsijoiden asemasta ja alaisten kuninkaita ja keisareita kohtaan tuntemasta pelosta. Myöhemminhän Macchiavelli kirjoitti samasta teemasta oman klassikkonsa, Ruhtinaan.
 

gordion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koiraporin Veto
Nimimerkin taustat juontavat antiikkiin. Legenda kertoo Gordionin solmusta, jota lukuisat miehet yrittivät saada auki, siinä kuitenkaan onnistumatta.

Tuon ajan kaikkein mahtavin, Aleksanteri Suuri päätti sitten käydä ratkaisemassa asian. Aikansa hänkin pähkäili eikä saanut solmua aukeamaan. Viimein mies sitten kaivoi miekan tupestaan ja sivalsi köyden keskeltä poikki.

- No niin, nyt se on auki, Aleksanteri tokaisi ja sai raikuvat suosionosoitukset.

Hienoa symboliikkaa. Kertoo myös tuon ajan hallitsijoiden asemasta ja alaisten kuninkaita ja keisareita kohtaan tuntemasta pelosta. Myöhemminhän Macchiavelli kirjoitti samasta teemasta oman klassikkonsa, Ruhtinaan.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mun nimimerkki on harrastuksien vika...

Edelliskesänä pelailin tennistä tuolla noin, ja kauhee hikoilu tuli päälle (en oo kauheen hyvä, joudun juokseen liikaa)... Sitten tenniksen jälkeen menin siskolta hakemaan joitain kamppeita, ja hien-lemuisena sisään mentyäni siskon sen aikainen poikakaveri huusi että -voi vittu sää haiset, saatanan KALMA...


Ja sitten se vaan jäi, ei mitään kovin syvällistä mutta sitäkin pinnallisempaa...
 
Niin, tämä mun ehkä hieman kummalinen nimimerkki tuli alunperin siitä Kummeli-Stories elokuvan viimeisestä "elokuvasta" Lakaisijat.
Mietin kauan nimimerkkiä, ja jostain tuli päähän sitten Lakaisija, joku aika sitten minulla oli allekirjoituksenakin tuo Oton toteama "Kissa kuoli jo kun sää puristit liian kovaa."
Eipä siihen mitään sen kummallisempaa liity, Kummelia tuli nuorempana katsottua sen verran, että monia muitakin unohtumattomia juttuja on mieleen jäänyt.
"Lakaisija" nimi on kuitenkin yleisin nimimerkkini netissä ja muuallakin.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Hjuva ketju, hjuva ketju. Hyvän nimen antaminen on aina vaikeaa - etenkin itselleen - joten on mukavaa lueskella millaisin konstein muut ovat itsensä ristineet ja millaista kaksoiselämää virtuaalinimen kanssa vietetään.

Oma nick on perua tuolta tracker-musiikin puolelta. Sample-listoille kun saattoi kirjoittaa käytettyjen samplejen nimien tilalle jotain mukavampaa (biisin nimi, pituus, tyyli jne). Alias oli tietysti tärkeä osa imagoa, kun biisejä alettiin vaihdella kaveriporukassa. Joku nick piti nopeasti keksiä, ja olisikohan kolmas ollut tämä pysyvämmäksi jäänyt. Oli sopivan lyhyt, kuulosti eksoottiselta ja ei ollut tietääkseni kenenkään käytössä. Lisäksi allekirjoittanutta ei voinut millään tavoin yhdistää nickiin. Tosin nykyisin anonymiteetti alkaa jo olla mennyttä.

Huerzo ei ilmeisesti tarkoita yhtään mitään, sillä eipä ainakaan kuukkeli antanut ihmeellisiä tuloksia. Suurin osa on kuitenkin muistanut sen ensi kuulemalta, joten kai valinta on sikäli nappiin osunut. Toivottavasti nimenkehityskyvyt osuvat kohdalleen sitten myös tosipaikan tullen...
 
Suosikkijoukkue
Haukat
Nimimerkilleni on löydettävissä kaksi keskeistä sysäystä.

Ensimmäinen sysäys on ilmeinen: etunimeni todella on Johannes. Toinen alkutekijä puolestaan juontaa juurensa CMX:n debyyttipitkäsoiton "Kolmikärki" kappaleesta "Kolmas Johannes". Että tämmöset taustat.
 
Nännimäinen on sukunimi. Ei kyllä onneksi omani. Sukunimenä hauska (jollain toisella) ja siitäkin mukava, että sen voi käsittää myös adjektiivina. Kuinka se suhtautuu esimerkiksi sanaan v*ttumainen onkin sitten toinen juttu.

Muinaisessa Kiekkopesässä (jo siinä sinivalkoisessa) ja axen originaalilla Tappara-keskustelupalstalla operoin aivan toisella nimellä.
 

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
Vähän samoilla jäljillä kuin Kolmas Johannes. Eli, CMX-orkesterilla on myös 'Nahkaparturi'-niminen sävelmä.

Lisäksi parturoin hiukseni kotiparturilla ja kampaus on niin ollen nappanahkaa...
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
His Infernal Majesty ja Poison Girl sattui juuri soimaan radiosta, kun mietiskelin nimimerkkiä itselleni. Muistin vielä Alice Cooperin laulun "Poison", ja nimimerkkini oli sitten siinä... Lisäksi "Myrkky" on muutenkin ollut hieman käytössä, kaikenlaisia väännelmiä omaan nimeeni yhdistyen on aina välillä tullut esille.

Olisin ehkä voinut heittää aivan suomen kielellä, että "Myrkky", mutta olkoot nyt...
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Tämä on yksi lahjakkuusteoreetikko, jonka mukaan jokainen ihminen on lahjakas jossain, ja että lahjakkuutta on n. miljardia eri sorttia. Otettu käyttöön siinä luulossa, että minullakin olisi vielä toivoa sen lahjakkuuden löytymisessä.

Luulo ei ole tiedon väärti.
 

tiikeri

Jäsen
En muista olenko tähän ketjuun jo kirjoittanut, mutta sanotaan nyt vielä varmuuden vuoksi: eli tiikeri-nimi tulee maailman parhaasta golffin pelaajasta, siis Tiger Woodsista.
 

Miguel

Jäsen
Aika lähellä etunimeähän tuo nimimerkki on. Alkunsa se taisi saada lomamatkalla Espanjassa, kun veljeni alkoi huomattuaan San Miguel -nimistä olutta kutsua minua tuolla nimellä. Se typistyi luonnollisesti Migueliksi, ja silloin tällöin joku minua kutsuu tuolla nimellä.

CMX tuntuu innoittavan nimimerkkien valinnassa, sillä palstalta löytyy ainakin Nahkaparturi, Kolmas Johannes ja Ilmestyskirjanpitäjä. Muita mielenkiintoisia vaihtoehtoja ovat ainakin Siivekäs, Manalainen, Nimetön ja Isohaara. Jospa tuo jälkimmäinen vielä liittyisi kirjoittajan olemukseen... :)
 
Viimeksi muokattu:

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Payable On Death - Satellite -kappaleesta otin tämän nikin. Ja olen tyytyväinen :)

[EDIT]

Alunperin halusin ottaa nikiksi Predator:in, mutta se oli prkl varattu :)
 
Viimeksi muokattu:

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti redruM
Elokuvasta Hohto, päähenkilön kirjoituskoneen tuotoksia.

Eiks se pikkupoika nähny ton verellä kirjoitettuna peiliin, oveen tms. ja toisteli sitä sen jälkeen vai muistanko ihan väärin?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Fläppis
Eiks se pikkupoika nähny ton verellä kirjoitettuna peiliin, oveen tms. ja toisteli sitä sen jälkeen vai muistanko ihan väärin?

Kyllä. Näin Danny teki. Ja asiantunteva kääntäjä oli suomentanut: redruM = Punainen huone...

Olin pudota tuolilta Dannyn hokiessa: "Punainen huone, punainen huone, punainen huone..."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös