Tappeluketju kaudella 2023–2024

  • 98 098
  • 597

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää oli muuten ensimmäinen sellainen tilanne, missä olisi haastetulle voinut antaa pelkän vitosen ilman pelirangaistusta. Yllättäen tuostakin pikku painista heitettiin molemmat pesulle.
Ihan vaan 2min väkivaltaisuus + 10min käytösrangaistus hanskojen tiputuksesta olisi riittänyt.
 

Vg Warrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Habs, Peterborough Petes
Ööö... joo. Vähän olet tainnut lajia seurata, mm. Oliver Setzinger sanoo moikka tässä kohtaa.
No jos oikein aletaan pilkkua nussimaan niin kyllähän paljon huonoimpiakin tappeluita löytyy, esim. Aaron Downey vs. Brad Norton. Pointti tossa mun kommentissa oli lähinnä se että toi oli aika säälittävää katseltavaa. Mutta pakko myöntää että tuo ei loppujen lopuksi ollutkaan NIIN säälittävää tekemistä koska ennen tuota kaatumista Hämäläinen näyttäisi osuvan ihan kunnon iskulla Puustiseen, toki siinä oli Puustinen valmiiksi hiukan huonossa tasapainossa.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Melkosesta höpöhöpö -nyhjäyksestä lähtivät Vidgren ja Teissala Jyväskylässä pihalle. Täysin spontaani tilanne.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Teissala tiputti hanskat ja Vidgren ei - siitä huolimatta myös Vidgren lensi pihalle, vaikka ei tehnyt mitään muuta kuin sitoi vastustajaa. Käsittämätön tuomio heittää Vidgren ulos.
Tai lähtihän siinä Vidgrenin toinen hanska joten kai ne tulkitsi sen hanskojen tiputukseksi. Itse "tappelu" oli mitätön, mutta sitä edeltävästä poikkarista niskaan voisi antaa vaikka pelikieltoa.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tai lähtihän siinä Vidgrenin toinen hanska joten kai ne tulkitsi sen hanskojen tiputukseksi. Itse "tappelu" oli mitätön, mutta sitä edeltävästä poikkarista niskaan voisi antaa vaikka pelikieltoa.
Jos tuota nyhjäystä voi tappeluksi kutsua niin vitosen ois tietysti voinut antaa molemmille. Eikö nimenomaan tälle kaudelle pitänyt spontaanista tappeluista tulla molemmille pelkät vitoset eikä mitään ulosajoja. Ei mun silmään ainakaan kovin sovitulta näyttänyt.
En nähnyt osuiko tuo poikkari nimenomaan niskaan, kun en tuota niin tarkkaan katsonut, mutta ehdottomasti pelikieltoa, jos on näin huolimattomasti pelannut. Tuomarivirhe sinänsä, että tuota ei videolta tutkittu ja jäi kyllä toinen vitonen siinä antamatta.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Jos tuota nyhjäystä voi tappeluksi kutsua niin vitosen ois tietysti voinut antaa molemmille. Eikö nimenomaan tälle kaudelle pitänyt spontaanista tappeluista tulla molemmille pelkät vitoset eikä mitään ulosajoja. Ei mun silmään ainakaan kovin sovitulta näyttänyt.
En nähnyt osuiko tuo poikkari nimenomaan niskaan, kun en tuota niin tarkkaan katsonut, mutta ehdottomasti pelikieltoa, jos on näin huolimattomasti pelannut. Tuomarivirhe sinänsä, että tuota ei videolta tutkittu ja jäi kyllä toinen vitonen siinä antamatta.
Ainakin vähän näytti että olisi osunut niskaan, en tiedä tuntuuko vaan vai onko liigassa lisääntynyt tuollaiset poikkarit niskaan/kaulaan? Voi olla että aika kultaa muistot, siis ihan näin yleisesti liigassa. Noissa vaan voi käydä todella huonosti
 

shells

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Jos tuota nyhjäystä voi tappeluksi kutsua niin vitosen ois tietysti voinut antaa molemmille. Eikö nimenomaan tälle kaudelle pitänyt spontaanista tappeluista tulla molemmille pelkät vitoset eikä mitään ulosajoja. Ei mun silmään ainakaan kovin sovitulta näyttänyt.
En nähnyt osuiko tuo poikkari nimenomaan niskaan, kun en tuota niin tarkkaan katsonut, mutta ehdottomasti pelikieltoa, jos on näin huolimattomasti pelannut. Tuomarivirhe sinänsä, että tuota ei videolta tutkittu ja jäi kyllä toinen vitonen siinä antamatta.
Onko tota pelkän vitosen sääntöä käytetty muutaman ekan kierroksen jälkeen? Hyvä sääntöhän se olisi jos sitä vaan käytettäisi.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainakin vähän näytti että olisi osunut niskaan, en tiedä tuntuuko vaan vai onko liigassa lisääntynyt tuollaiset poikkarit niskaan/kaulaan? Voi olla että aika kultaa muistot, siis ihan näin yleisesti liigassa. Noissa vaan voi käydä todella huonosti
Kyllä niitä viime vuosina on tuonne kaulan/pään alueelle kolissut omien muistikuvien mukaan enemmän kuin aiemmin. Ennen hakattiin sitä poikkaria kovempaa, mutta harvemmin kaulasta ylöspäin. Tuosta tilanteesta en tosin osaa sano osuiko, näytti ekalla katselulla osuvan yläselkään tulleelta, mutta ennemmin tuonkin olisi tarkastanut ettei jää epäselvää. Ylipäätään typerää käyttää sitä mailaa, kun käsilläkin voi kaveria painaa jäähän. Mun mielestä kaikki vähänkään epäselvät voisi tarkastaa.
 

Eki25

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen ehkä sivistymätön tappelusäännöissä, mutta miksi Suomen kaukaloissa se hanskojen tiputtaminen on murhan jälkeen suurin synti? NHL:ssä saattaa kymmenellä kenttäpelaajalla pudota hanskat kahinassa, mutta osalle ei tule välttämättä edes kakkosta jos varsinaista tappelua ei synny. Täällä hanskojen pudottaminen tarkoittaa pihalle heittämistä. Eikö olisi parempi lyödä sitten hanskat kädessä?
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikö olisi parempi lyödä sitten hanskat kädessä?
Täähän muuten oli jossain vaiheessa trendinä täällä ja se vasta hölmön näköstä touhua olikin.

Jotenkin käsittämätöntä, että täällä tulkitaan tota linjaa niin millintarkkasti, että pelaajat joutuvat sitten ihme naurunalaisilla kiertoilmaisuilla madaltamaan rangaistavuutta. Vaikka kaikki tietää mistä on kyse. Viitaten nyt meidän hienoihin spontaanius ja hanskapykäliin.

Kyllä Suomessa ollaan niin kaukana siitä, että tapeltaisiin oikeasti show mielessä vain tappelemisen vuoksi. Nuo pykälät voisi kaikki poistaa ja silti ei se tänne rantautuisi enää ikinä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen ehkä sivistymätön tappelusäännöissä, mutta miksi Suomen kaukaloissa se hanskojen tiputtaminen on murhan jälkeen suurin synti? NHL:ssä saattaa kymmenellä kenttäpelaajalla pudota hanskat kahinassa, mutta osalle ei tule välttämättä edes kakkosta jos varsinaista tappelua ei synny. Täällä hanskojen pudottaminen tarkoittaa pihalle heittämistä. Eikö olisi parempi lyödä sitten hanskat kädessä?
On meilläkin nähty Liigassa, muistaakseni tämänkin kauden aikana, että hanskat putoavat ja seurauksena on silti pelkkä kakkonen tai 2+10, jos ei ole kuitenkaan varsinaista tappelua syntynyt. Osalla tuomareista ei vain ole minkäänlaista tilannetajua, niin hanskojen putoamisen jälkeen laitetaan silmät kiinni ja äijät pihalle.
 

Kyle

Jäsen
On meilläkin nähty Liigassa, muistaakseni tämänkin kauden aikana, että hanskat putoavat ja seurauksena on silti pelkkä kakkonen tai 2+10, jos ei ole kuitenkaan varsinaista tappelua syntynyt. Osalla tuomareista ei vain ole minkäänlaista tilannetajua, niin hanskojen putoamisen jälkeen laitetaan silmät kiinni ja äijät pihalle.

Viime viikolla Karjalainen ja Gregoire sai juuri 2+10 kun tappelun sijaan oli tuollainen nyhjäys.

 

Kymppitonni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Philadelphia Flyers
Onhan se ihan hirveää, jos täällä joskus oikein tapellaan. Liigan toimesta on kauhisteltu asiaa tässä ihan viime päivinä ja todettu, ettei todellakaan haluta "gooneja" ja sitä kulttuuria meille. Euroopassa taitaa olla melkein kaikissa sarjoissa käytössä pelkkä 5min tappelusta ja en ainakaan itse ole havainnut tappeluiden räjähdysmäistä kasvua.

Liigassa on ihan ok vetää kaveria mailalla miten lystää tai ajella selästä, mutta kaksi miestä ei saa keskenään tapella.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Liigassa on ihan ok vetää kaveria mailalla miten lystää tai ajella selästä, mutta kaksi miestä ei saa keskenään tapella.
Tätä olen ihmetellyt jo vuosia. Miksei pelissä tapahtuviin vahingoittamisyrityksiin puututa kunnolla? Esimerkkinä Lukon mestaruus kaudelta, kun joku Jypin ottavainen tai mikä lie olikaan löi Saarelan käden paskaksi mailallaan. Tämä Jypin nyyppä sai kaksi minuuttia ja Saarela yli toistakymmentä peliä.

Jos nuo rotat joutuisivat joskus vastaamaan teoistaan mies miestä vastaan, niin voisin veikata sen mailalla hakkaamisen tai muun idiotismin vähenevän. Parasta tietysti olisi, että kurinpito puuttuisi näihin kovalla kädellä ja tuollaisista mailalla huitomisista tulisi se toistakymmentä peliä rankkua.

Siinä ilman liksaa mietit, että mitä tuli tehtyä ja hakkaanko uudestaan.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aaro Vidgren ilmeisesti huomenna pelikiellossa kymppitilin täyttymisen takia. Tälläinen seuraus siis tuomarivirheelle, eikö näitä voisi jälkikäteen perua?
Siis olen nyt epätietoinen, eikös saanut 5+20? Ei kait se kymppitiliä kerrytä, kun saa tuosta rangaistuksena jo ulosajon? Kuuklettamalla kait tuonkin osaisin selvittää ajan kanssa, mutta luulisin täällä olevan joku kuka tietää ja liigan ja muiden sarjojen säännöissä lienee tässäkin eroa.
 

#J81#

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Siis olen nyt epätietoinen, eikös saanut 5+20? Ei kait se kymppitiliä kerrytä, kun saa tuosta rangaistuksena jo ulosajon? Kuuklettamalla kait tuonkin osaisin selvittää ajan kanssa, mutta luulisin täällä olevan joku kuka tietää ja liigan ja muiden sarjojen säännöissä lienee tässäkin eroa.

Kyllä ulosajosta yhden "kymppi"-merkinnän saa.
 

Kara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei varsinaisesti kuulu tähän ketjuun, mutta Tyrväinen haasto Lanttaa tappeluun miehen rottailujen jälkeen. No, Lantassa ei ollut kiveksiä vastata huutoon vaan äkkiä karkuun vaihtoon.
Eikös tuon Lantan pitänyt olla kovakin kaveri? Ainakin on istunut 91 minuuttia rangaistuksia tällä kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös