Tapparan kahvaus ja Suomi-kiekon filosofiset koulukunnat

  • 11 212
  • 164

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Henkka
En ole lukenut ainuttakaan kommenttia tästä keskustelusta, koska olen lopullisen kyllästynyt tähän kahvaus-keskusteluun. Jos Tappara olisi runkosarjassa sijoilla 5-8, joukkuetta ei varmasti syytettäisi sen enemmän kuin muita. Mutta se nyt on sarjakärjessä kestettävä katellisten panettelut ja sillä sipuli. Maailmassa näitä valittajia tuntuu riittävän.

Pari kolme viimeista kautta olen pitanyt Tapparaa liigassa eniten vieraissa kahvaavana joukkueena (ainakin Jyvaskylassa). Jokaisen joukkueen olen nahnyt pelaavan monta kertaa tuona vertailuajankohtana. Ei taida olla asia ihan niin, etta Tappara olisi ollut koko ajan liigan karjessa tana aikana... On se vaan niin vaikea Tapparan miehen uskoa, etta kyseessa on selva nakohavainto eika kateellisten aiheeton panettelu. Muut kahvaavat myos, sita en kiista, mutta Tappara on kuningas tuossa vahemman mairittelevassa asiassa.
 

axe

Jäsen
Se on varmaan tätä laumasieluutta sitten, ettei uskalleta kertoa mielipiteitään ennen kuin kaikki muutkin tekee samoin. Nyt hirvittävän moni kirjoittaja on meille kertonut, että ovat olleet jo pari vuotta sitä mieltä, että Tappara kahvaa rumasti ja paljon. Jostain syystä eivät vain silloin sitä ääneen maininneet.

Silloin suurin osa kehui Tapparaa, joten laumasielunkin piti kehua, vaikka nyt on todistetusti huomattu, että hän oli oikeasti tätä nykyistä mieltä jo kauan sitten. Nyt sen voi sanoa ääneen kun muutkin sanoo.

Minä olen täysin varma, että suurin osa näistä ihmisistä on oikeasti sitä mieltä, että SM-liigan pahin kahvaaja on se joukkue, jota vastaan oma suosikki sillä hetkellä pelaa. Sitä on vaan hankala sanoa enää jälkeenpäin, joten kun Tappara on nyt sylkykuppina ja kun kaikki muutkin sylkevät, niin on sitten helppo räkiä samaan maaliin.

Mun mielestä näitä ketjuja on kiva lukea ja naureskella sille kuinka vakavissaan ihmiset luottavat omaan näkemykseensä ja asiantuntevuuteensa, vaikka oikeasti myötäilevät vain enemmistön ja varsinkin joidenkin auktoriteettien mielipiteitä.

"Minä olen omin silmin nähnyt kuinka törkeästi Tappara kahvaa. Hei, monet valmentajatkin sanovat niin, joten minä en ole väärässä!"
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Juuri päättyi Jyppi-Jokerit matsi.Kun peliä voi seurata aivan neutraalisti sillä varauksella että toivoin Jokerien voittavan ei voi sanoa että mitään varteenotettavaa kahvausta olisi ollut.Ainakaan Jyppiä ei siitä voi minun mielestäni syyttää.

Toisaalta Porin pelissä eilen Jyp oli kuulemma kahvannut aivan tolkutta.Itse en peliä nähnyt joten olen jäävi kommentoimaan asiaa.Tuskin Jokerit on Ässiä huonompi jengi joten mikähän tuo totuus on.

Tappara kyllä kahvasi ässäpelissä aivan sääntöjen rajamailla on sekin totuus.

Onko Ässät siis niin liikkuva joukkue että sitä varten aivan erityisesti tarvitaan kahvausta.Tuomarien pitäisikin jatkossa kiinnittää huomiota nimenomaan Ässiä vastaan tapahtuvaam kahvaukseen.Muista ei ole niin väliä.Oikeutta kaukaloon.Ässät voittoihin.

Nykyjyp on kaukana siitä mailaa huiskivasta Arajärven porukasta.Silloin todella mailalla sai tehdä vaikka mitä.Levokin turhautui niin että löi mailalla kaulaan jokaista lähellä olevaa Jyppipelaajaa oli kiekko lähellä tai ei oli pelitauko tai ei.

Ässien peleissä vastustajan kahvaukseen on ehdottomasti saatava korjaus.Ässät saa jäähyn pelkästä henkäyksestä vastustajan pelaajaa kohtaan.Se on väärin.Ässien vauhtipelin kitkemiseen saavat vastustajat keksiä muita keinoja jos kykenevät.

Hieno peli muuten Jypiltä.Arvostan tämän nähtyäni eilistä Ässien jatkoaikavoittoa vielä enemmän.
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Kahvaamisesta.

Täytyy muistaa, että eräs H. Aravirta toi kyseisen pelityylin Suomeen silloin 90-luvun alussa toimiessaan erään jyväskyläläisen joukkueen päävalmentajana.
Muistuuko mieleen?
Tämän päivän Jypistä en sanoisi mitään, silloin kun puhutaan kahvauksesta.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti axe
Se on varmaan tätä laumasieluutta sitten, ettei uskalleta kertoa mielipiteitään ennen kuin kaikki muutkin tekee samoin. Nyt hirvittävän moni kirjoittaja on meille kertonut, että ovat olleet jo pari vuotta sitä mieltä, että Tappara kahvaa rumasti ja paljon. Jostain syystä eivät vain silloin sitä ääneen maininneet.

Valitettavasti en ole tuntenut sinua esimerkiksi kaudella 1999-2000. Vaikea oli sanoa mielipide silloin myoskaan Jatkoajassa... Mutta niin kauan kuin taalla on ajoittain tata kahvauskeskustelua kayty, olen selvasti ilmaissut Tapparan ykkoseksi. Voinet tarkistaa vanhoista viesteista. Itseani huvittaa tassa Kahvara-keskustelussa lahinna se, miten epatoivoisesti Tapparan miehet vain kieltavat oman joukkueensa ikavan pelitavan ja selittavat syytokset laumasieluisuudella, ketjureaktioilla tai kateudella. Tottahan kannattamansa joukkueen puolesta pitaa taistella, mutta jotain itsekritiikkiakin luulisi loytyvan. Etteko koskaan kay katsomassa vieraissa, miten Tappara pelaa?

Ei minulla ole mitaan erityista tarvetta toitottaa joka paikassa Tapparan kahvaavaa pelitapaa, mutta kun asioita kysytaan, vastaan mielipiteellani. Jos kahvakiekon kuningas olisi vaikkapa Saipa, vastaisin siten. Enka kiella sita, etteiko JYP:n pelitapa vieraissa ole vahemman mairitteleva ja etteiko JYP Aravirran aikana olisi ollutkin kahvakiekon kuningas.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Itse en kyllä nähnyt eilen ainakaan kovasti kahvaa...

...kun vierasottelussa olin. Ehkä sen takia sitten Tappara hävisikin, kun ei kahvannut?
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Suomi-Salama


Etteko koskaan kay katsomassa vieraissa, miten Tappara pelaa?

Ei minulla ole mitaan erityista tarvetta toitottaa joka paikassa Tapparan kahvaavaa pelitapaa, mutta kun asioita kysytaan, vastaan mielipiteellani. Jos kahvakiekon kuningas olisi vaikkapa Saipa, vastaisin siten. Enka kiella sita, etteiko JYP:n pelitapa vieraissa ole vahemman mairitteleva ja etteiko JYP Aravirran aikana olisi ollutkin kahvakiekon kuningas.

Sinäkö olet sitten paras asiantuntija kertomaan siellä ulkomailla asuvana että miten joukkueet pelaavat SM-liigassa tällä hetkellä? Minullakaan ei ole ollut koskaan mitään erityistä tarvetta alkaa toitottamaan sitä Jypin pelitapaa johon on aina yhdistetty se kahvajoukkueen maine. Kun terminä sana kahvakiekko nousee esiin niin ensimmäisenä se automaattisesti yhdistetään Jypiin ja kun terminä sumppukiekko nostetaan esiin niin silloin SaiPa nousee ensimmäisenä esiin Heikki Mälkiän ajoilta.Ja kun olet siitä huolestunut että Tapparan pelejä tapparalaiset muka seuraavat vain Hakametsässä niin omasta puolestani voin kertoa että ne kaikki Tapparan pelit muuallakin tällä kaudella on tullut katsottua.
 

tsei_tsei

Jäsen
Okei. Sanonpa kommentteja parista pelistä, jotka näin tänäviikonloppuna.

Ilves - HPK ottelussa ei juuri mailoja käytelty muuhun kun pelaamiseen. Kuitenkaan peli ei ollut mielestäni hyvä. Oikeastaan harvinaisen turha. Toki osasyynsä pelin tylsyyteen&heikkouteen oli HPK:n kahdella onnekkaalla osumalla avauserässä. Kuitenkin aika tylsää peliä. Vauhtia oli vain ajoittain ja kontakteja ei juuri ollenkaan. Ainoastaan Ilveksen nelonen pelasi pirteästi. Ja toki HPK:n ykkös- ja kakkosketjut väläyttelivät välillä taitojaan ja nopeuttaan. Hyvää jääkiekkoa peli ei kuitenkaan ollut. Hienoja maalejakaan ei nähty, vaan kaikki tuli henkilökohtaisista virheistä tai onnella.

Tämänpäiväinen televisiopeli oli taasen erittäin hyvää kiekkoa. Mailaa käytettiin huomattavasti enemmän koukkaamiseen ja lisäksi paljon parjattua kärkikarvaajan blokkausta esiintyi jatkuvasti. Enemmän kuin Tapparalla mielestäni. Kuitenkin nähtiin erittäin hyvätasoinen ja vauhdikas jääkiekko-ottelu, jossa kontakteja ei säästelty. Kaksinkamppailuja oli paljon, tuomarit vihelsivät aika paljon jäähyjä ja ihan ansaitusti.

Jaa mitä yritän sanoa? No, että mielestäni mailahäirintä ei ole mikään jääkiekon ehdoton tuho. Hyvää peliä voidaan nähdä siitä huolimatta tai ehkä juuri siksi.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Mailahäirintä ja kahvaaminen ovat hiukan eri asioita.Ainahan sitä vähän näpsytellään naapuria mailalla.Joskus osutaan mailaan joskus kasivarteen.Pelaaja joka ei tee tätä joutuu yrityksen puutteesta filttiin.

Hakkaaminen menee astetta korkeammalla.Siinä on tarkoitus tuottaa vastustajalle kipuja,jotta hänen peli-intonsa laantuisi.

Kahvaaminen taas tarkoittaa vauhdin pois ottamista muuten karkuun menevältä vastustajalta.
 

Jip Pii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikään ei koskaan ole yksinkertaista

Viestin lähetti axe
Se on varmaan tätä laumasieluutta sitten, ettei uskalleta kertoa mielipiteitään ennen kuin kaikki muutkin tekee samoin. Nyt hirvittävän moni kirjoittaja on meille kertonut, että ovat olleet jo pari vuotta sitä mieltä, että Tappara kahvaa rumasti ja paljon. Jostain syystä eivät vain silloin sitä ääneen maininneet.

Mun mielestä näitä ketjuja on kiva lukea ja naureskella sille kuinka vakavissaan ihmiset luottavat omaan näkemykseensä ja asiantuntevuuteensa, vaikka oikeasti myötäilevät vain enemmistön ja varsinkin joidenkin auktoriteettien mielipiteitä.


Tuossa edellä kuvaamallasi ajattelulla Tappara olisi laskenut tai ainakin saisi itselleen kaikkien aikojen smoke screenin toimintansa peittämiseksi.(Siis jos sillä on jotain peiteltävää. En ota tässä kantaa itse kahvaukseen vaan puhun yleisen ajattelun tasolla.) Asiasta ei enää saisi puhua ja porukan on määrä vaieta sillä, että heidän mielipiteensä leimataan auttamatta vääräksi ja saatetaan naurunalaiseksi. "Jos sillä vihdoin vaikenisivat."

Nytkö meidän pitäisikin ajatella, että "eihän Tappara tee mitään väärää. Minä olenkin vain ajatellut väärin, matkinut johtajaa ja tullut nenästä vedetyksi. Kaipaisin optikkoa sekä ehkä psykiatria, joka auttaisi minua tulkitsemaan näkemääni".

Ikävä asia pitäisi vaieta kuoliaaksi. Sinä ajattelet niin ja haluaisit tavallaan kaikkien "ottavan sinut" auktoriteetiksi. Sinä näet asian niin kuin näet, mutta et millään voi kiistää esim. Suomi-Salamalta hänen omien näköhavaintojensa ja kokemustensa todenperäisyyttä yhtä vähän kuin minäkään voin tietenkään kiistää sinun näköhavaintojasi ja tuntemuksiasi tässä asiassa.

Minusta on hyvä, kun asioista puhutaan. Tällä keskustelulla, kun sitä käydään oikeassakin kiekkoelämässä, voidaan auttaa kiekkoa kehittymään oikeaan suuntaan. Sitä vartenhan keskustelua yleensäkin käydään ja mielipiteitä vaihdetaan. Ei se keskustelu Tapparaa pysty tuhoamaan, tai sitten Tappara saakin tuhoutua. Niin kauan kuin esim. jääkiekkoa pelataan, joku tai jotkut koutuvat aina suurennuslasin alle, milloin mistäkin syystä. Monesti syynä on kateus tai se saattaa olla laumasieluisuuskin, halua päästä haaskalle ja kyykyttää "jo kyykyssä olevaa". Yhtä kaikki kohde vaihtuu ja kotkottajat vaihtuvat.

Minä taisin nostaa tässä ketjussa esiin käsitteen laumasieluisuus. Uudistanpa tässä aiemman kysmykseni siitä, että miksi meistä, ja tarkoitan ihan meitä kaikkia, niin moni kokee tehtäväkseen puolustaa kannatamaansa jääkiekkoseuraa joiltain kuvitelluilta tai todellisiltakin hyökkäyksiltä? Miten täällä käyty keskustelu oikeasti vahingoittaa Tapparaa? Tai joku muu keskustelu Kärppiä tai Ilvestä?

Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu. Joskus kun luen tätä palstaa, niin mieleen tulee ajatus, että kun jo jääkiekkokin saa tunteet näin kuohumaan ja porukan tiukasti jakaantumaan, hyökkäämään ja puolustautumaan, ei ole ihme, että maailmassa syttyy sotia.

PS. Älkää ampuko minua kannatamani seuran mukaan.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sohitaanpa muurahaispesää...

Kun kerran subjektiivisten näköhavaintojen todistusvoimaan uskotaan, täytynee heittää omat kommentit tämän viikonlopun Blues-Tappara oottelusta (jonka näin paikan päällä), ja Jyp-Jokerit TV-pelistä.

Mielestäni Espoon ottelu oli nykykiekoksi varsin siisti ottelu - paria poikkeusta lukuunottamatta, jotka eivät liittyneet kahvaamiseen. Kummatkin joukkueet käyttivät mailaa jonkin verran vastustajan estämiseksi, mutta mistään mailaviidakosta on turha puhua. Sitä paitsi vaikka kuinka yritin heittäytyä objektiiviseksi, en millään saanut Tapparaa kahvaamaan enemmän kuin Blues. Mies-miestä vastaan tilanteissa molemmat joukkueet käyttivät mailaa jos siitä oli selvästi apua vastustajan pelin vaikeuttamisessa. Kuitenkin varsin vähän, mikä näkyi myös jäähyjen vähäisyytenä.

Sen sijaan Jyp-Jokerit pelissä mailaa käytettiin selvästi enemmän kuin edellä mainitussa ottelussa. Mutta taas täytyy sanoa, että molemmat osapuolet syyllistyivät mailahärintään suurin piirtein yhtä paljon. Jos jotain eroja täytyy hakemalla hakea, niin Jokerit pelasivat varsin tiukasti omalla puolustusaluellaan, ja vartioitavaa miestä otettiin aika surutta. Yleensä täysin puhtaasti, välillä mailaa käyttäen, valillä taas käsillä kiinnipitäen. Jyp taas syyllistyi hieman enemmän siihen kärkikarvaajan blokkaamiseen, siihen mistä Tapparaakin on paljon syytetty. Systeemi näytti myös toimivan aika hyvin, Jokereiden kärkimies ei yleensä päässyt kiinni kiekon ylöstuojaan - ainakaan ennen keskialuetta.

Mitä tästä kaikesta pitäisi sitten päätellä? En tiedä, jätän arvion jollekin toiselle. Tämä oli vain niin-puolueeton-kuin-osaan raportti kahdesta ottelusta, joista toisen näin paikan päällä (näkee kokonaisuuden paremmin, mutta vähemmän hidastuksia ja uusintoja), ja toisen kuvaruudun kautta (uusinnat ja hidatukset näkyvät, mutta mahdoton seurata kuvan ulkopuolisia tapahtumia).
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Sohitaanpa muurahaispesää...

Viestin lähetti Vaughan
Mies-miestä vastaan tilanteissa molemmat joukkueet käyttivät mailaa jos siitä oli selvästi apua vastustajan pelin vaikeuttamisessa. Kuitenkin varsin vähän, mikä näkyi myös jäähyjen vähäisyytenä.

Eikö ongelma juuri olekin se, ettei kahvaamisesta saa jäähyjä:D
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Niinkuin tuolla Blues-Tappara matsin viestiketjussa todettiin niin kyllä sitä kahvausta nähtiin molemmilta joukkueilta, Bluesilta keskiverto liigajoukkueen verran ja Tappara oli taas Tappara eli välillä vastustaja suorastaan riisuttiin mailalla (Saravo vs. Stapleton esimerkiksi). Ja se että jäähyjä ei vihelletty taas kertoo tuomaritoiminnan tasosta, juuri tuossa mainitsemassani tapauksessa Pakaslahti seisoi parin metrin päässä ja tuijotti silmät tapilla kuin Stapletonia sorkittiin kuin vierasta sikaa eikä mitään vihellystä kuultu.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Mane
Siis onko nyt niin, että ihan oikeasti jonkun mielestä Tappara kahvaa keskimäärin vähemmän kuin keskimääräinen SM-liigajoukkue? Tai jopa kaikista liigajoukkueista vähiten kuten polvipetteri täällä kirjoitti mielipiteenään, Hakkurin "erinomainen kommentti"-arvosanoin? ("ei kahvaa enempää kuin MIKÄÄN muukaan SM-liigajoukkue")

Minusta ainoa sana mikä tulee mieleen jonkun jääkiekkoa seuranneen tultua vilpittömästi tällaiseen johtopäätökseen on "surullista".

Olet sinä Mane ihmeellinen vieteriukko. Ei näköjään riitä, että esität muiden ajatuksista johtamiasi typeriä kommentteja, vaan sen lisäksi vielä vääristelet toisten sanomisia. Sinun mukaasi voitaisiin mensan testien vastapainoksi perustaa Manen testi, teemalla: Kuinka tyhmä voi ihminen ollakaan!

Missä kohtaa kirjoitin, että Tappara kahvaa liigajoukkueista vähiten?

Jos ottaisit edes hetkeksi pääsi pois sieltä tupsukorvaeläimen persiistä, näkisit maailman aivan uudella tavalla. Kaikki asiat eivät ole niin, kuin sinulle toitotetaan kannattamasi joukkueen fanien toimesta (HN:lle huomautus, että tässäkään ei tarkoiteta kaikkia Ilves-faneja). Joskus voisit kokeilla, miltä tuntuu ajatella asioista ihan itse. Et ole kyennyt tuomaan tähän keskusteluun mitään omaa mielipidettä, yhtään rakentavaa puheenvuoroa suuntaan taikka toiseen. Ainoastaan lyhyitä, typeriä irtolohkaisuja, joiden sisältö on kopioitu toisilta samanlaisilta: Tappara kahvaa ja se on niinku sellainen sikapersejoukkue. tuppura, porkkanamaan joukkue...
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiekkoshamaani Dave

Ässät kahvaa, Tappara kahvaa, SaiPa pelaa sikaa ja kaiken huipuksi paha etelän raitapaita sorsii viattomia Kärppiä. Näin puhuu todellinen tietäjä, joka on nähnyt yhden pelin kaikilta edellä mainituilta joukkueilta.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kuten Jip Pii jo kirjoittelikin niin

Ottakaa Tapparan kannattajat nämä luisat kahvaus-keskustelut eräänlaisena kunnianosoituksena Tapparalle, teidän joukkueenne on niin hyvä että sen pelitapaa on kritisoitava äänekkäästi jotta tuomarit viheltäisivät sille enemmän jäähyjä. Tässä Tapparan kahvaus syyttelyssä on hyvin pitkälle samat juuret kuin Jokereiden ja HIFK:n sikailu syytöksissä tai taannoisissa tuomarit suosii Tepsiä väitöksissä - kyllä nimenomaan sillä yritetään saada pientä etulyönti asemaa näihin vaikeisiin vastustajiin kalastelemalla jäähyjä näille jo etukäteen.

On totta että Jokerit ja HIFK pelaavat ehkä fyysisintä ja jossain määrin myös eniten pikkusikaa ja viljelevät vihellysten jälkeistä tökkimistä ja nuhjaamista sisältävää peliä, mutta myös muut joukkueet harrastavat tuota silloin tällöin. Näiden kahden "sikalilijankaan" pelitapa ei ole pelkästään tuota eikä se tökkiminen ole jatkuvaa, joten pelkäksi sikailija porukaksi leimaaminen saa varmasti näiden joukkueiden kannattajia älähtämään. Nykyisin tosin nuo sikailu syytökset on olleet vähenemään päin, ja voin kyllä ihan käsi sydämellä vannoa että tällä kaudella Jokereiden pelitapa on huomattavasti siistimpi mitä se kahdella viimeisellä kaudella on ollut. Tappara voi olla liigan eniten kahvaava joukkue, mutta jälleen kerran se ei ole ainoa eikä sekään tee sitä jatkuvasti. Tappara on monesti se joukkue joka määrää tahdin ja pitää eniten kiekkoa ja se hyökkäävä joukkue hyvin harvoin, jos koskaan, tarvitsee kahvaamista.

Sinällään on hauskaa että vihdoin on Jokereiden lisäksi löytynyt joku muukin joukkue jota vastaan hyökätään useampien joukkueiden kannattajien taholta, ja on pakko sanoa että hieman hymyillen olen seuraillut tätä Tapparan ryöpytystä joka ei ainakaan haittaa sen toisen suuren mestari suosikin asemaa Tapparan kanssa taistellessa.
:p
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hieman jankkauksen puolellehan tämä tuntuu menevän...

Yhteenveto:

Koko kahvaussyyte on tuulesta temmattua kateellisten panettelua:D


Kahvaus asia syntyi viimevuoden TPS-Tappara finaaleissa. Tapparalaisten mielestä, Tappara ei kahvannut sen enempää kuin Tepsikään.

Muutamat tapparalaiset ovat selittäneet Tapparan saamaa "kahvauskyselyn" äänimäärää sillä, että äänestäjät muistelevat viime vuoden finaaleja :confused:

Ja mitä kadehtimiseen tulee, niin Tappara on menestynyt viimeksi vuonna 1988, ja mitä tämän hetken sarjatilanteeseen tulee, niin sarjajohtaja tuntuu vaihtuvan ja tulee vaihtumaan monta kertaa ennen kuin keväällä nähdään mikä joukkue menestyy ja mikä ei.
 

Rehtori

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa / Ilves
Lepo vaan!

En jaksanut kaikkia juttuja lukea, mutta pakko kyllä todeta, että aika veijari tämä TM! Älkää nyt ihmeessä pojat provosoituko tällaisiin...
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
"Myllynkivenä kaverin kaulassa-kiekko"

Viestin lähetti TM
....Minullakaan ei ole ollut koskaan mitään erityistä tarvetta alkaa toitottamaan sitä Jypin pelitapaa johon on aina yhdistetty se kahvajoukkueen maine. Kun terminä sana kahvakiekko nousee esiin niin ensimmäisenä se automaattisesti yhdistetään Jypiin ja kun terminä sumppukiekko nostetaan esiin niin silloin SaiPa nousee ensimmäisenä esiin Heikki Mälkiän ajoilta.Ja kun olet siitä huolestunut että Tapparan pelejä tapparalaiset muka seuraavat vain Hakametsässä niin omasta puolestani voin kertoa että ne kaikki Tapparan pelit muuallakin tällä kaudella on tullut katsottua.


Niin, ehkäpä termi "kahvakiekko" ei riitä kertomaan tapparan osalta koko totuutta siitä missä mennään.
Itse määrittelisin tapparan harrastaman pelityylin "myllynkivi kaverin kaulassa-kiekoksi", on todella "hienoa" seurata kun myllynkiven kokoiset oranssihousuiset juipit roikkuvat pienten ja hentoisten vastapelureidensa rensseleissä 60...65 minuuttia.

Täältä tähän
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Itsekin olin katsomassa Blues-Tappara -peliä ja tottakai tällaisen keskustelun jälkeen sinisten rillien läpi oli selvästi nähtävissä tuo Tapparan kahvaus;). Minusta kuitenkin tossa tv-pelissä käytettiin huomattavasti enemmän mailaa, joten...

Tapparan pelityyli lienee sääntöjenmukainen, koska jäähyjä ei joukkue ole ottanut muita enempää. Kateellisten on kyllä kieltämättä hyvä iskeä tällaiseen saumaan. Jos noi energiat sais suunnattua oman joukkueen kannattamiseen, niin ties vaikka voittokin vielä tulis;)

Jos olisin Tapparan miäs, niin ignooraisin tällaiset provot. Tämä keskustelu ei ainakaan johda mihinkään.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
[Q
Ja mitä kadehtimiseen tulee, niin Tappara on menestynyt viimeksi vuonna 1988, ja mitä tämän hetken sarjatilanteeseen tulee, niin sarjajohtaja tuntuu vaihtuvan ja tulee vaihtumaan monta kertaa ennen kuin keväällä nähdään mikä joukkue menestyy ja mikä ei.

[/B][/QUOTE]

Huippujoukkueiden osaltahan koko runkosarja on vain pelkkää kosmetiikkaa. Vasta sitten kun playarit alkavat niin alkaa kunnon pelit. Minulle on ihan sama sijoittuuko Tappara runkosarjassa ensimmäiseksi vai neljänneksi. Pääasia että kotietu tulee. Antaa sitten muiden räpeltäjien taistella siellä alempana niistä lopuista sijoista joilla playareihin pääsee. :D
 

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti holvius
Kansa on todellakin puhunut. Davekin oli pari viestiä sitten, sitä mieltä että Tappara ei ole suinkaan pahin kahvaaja. Ilves on muuten kahvaus äänestyksessä toinen Tapparan jälkeen. Miksette te lopeta kahvaamista ?

Totta kai Ilves on siinä äänestyksessä toisena, koska Tappara-fanit (Varmastikin Sinä mukaan lukien) ovat Ilvestä äänestäneet! Se on meinaan jämpti, että Tappara-fanit ovat katkeria, kun Tappara on tuossa äänestyksessä ylivoimainen ykkönen. Totta kai Tappara-fanit äänestävät Ilvestä, jotta Ilveskin saisi osansa, vaikkei siihen olisi edes syytä! Herätys!!!! Suurin osa (Ainakin puolet) Ilvestä äänestäneistä ovat katkeria Tappara-faneja, jotka yrittävät tasoittaa tuota äänestystilannetta kiusallansa, koska Ilves-fanit haukkuvat Tapparaa kahvaamisesta, mutta tiedoksi vaan: Niitä haukkujia löytyy TODELLAKIN muittenkin joukkueitten kannattajista, kuin pelkästään Ilveksen, ja se on varmastikin tullut jo useasta viestiketjusta selväksi, mutta ei se näytä tulevan millään selväksi jääräpäisille tapparalaisille.... :o :o
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuules Huuhaa. Ei se asia ihan niin ole mitä mainitset. Kyllä se Ilves sen kahvaamisen osaa. Ilmeisesti et ole käynyt katsomassa yhtäkään paikallispeliä joissa ainakin kaikissa Ilves on harrastanut sitä kahvaamista. Seuraavaan paikallispeliin voit sinäkin tulla katsomaan kuinka Ilves kahvaa. Sen jälkeen tiedät sinäkin huomattavasti paremmin että naurettavaa se on Tapparan pelityylistä valittaa jonkun muun joukkueen kannattajan kun sitä kahvaamista harrastaa kaikki joukkueet.
 

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti Hade
Tappara kahvaa selvästi eniten SM-liigassa. Se on kai jo tullut kaikille selväksi. En millään voi uskoa, että 12 seuran kannattajat ovat niin kateellisia, kun Tappara johtaa (johtaako vielä Blues-nolla-maalia-tappion jälkeen?) ja sitä varten vain hehkuttavat kahvaamisesta.

Niin juuri! Tuohan olisi ihan hullua, jos se asia noin olisi, että kaikki olisivat muka kateellisia Tapparan menestykselle. Se on ihan hullua puhetta! Pelicanskin pärjää edelleen mainiosti, kuten pärjäsi silloinkin, kun Kari Eloranta haukkui Tapparaa Pelicansin VOITETTUA Tapparan. Oliko sekin VOITTANEEN joukkueen valmentajan katkeraa puhetta?!....
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Huuhaa


Niin juuri! Tuohan olisi ihan hullua, jos se asia noin olisi, että kaikki olisivat muka kateellisia Tapparan menestykselle. Se on ihan hullua puhetta! Pelicanskin pärjää edelleen mainiosti, kuten pärjäsi silloinkin, kun Kari Eloranta haukkui Tapparaa Pelicansin VOITETTUA Tapparan. Oliko sekin VOITTANEEN joukkueen valmentajan katkeraa puhetta?!....

Se mitä Kari Eloranta sanoi, oli mediapeliä, ei sen enempää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös