SherwoodinHartsa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ilves
En ihmettele tätä kolaria, Tampereella taksarit ajelee välillä, niinkuin omistaisivat kadut. Tainnut jäädä unholaan taksarilta, että ratikalla on etuajo-oikeus.....
Risteyksessähän on valot mutta eihän ne taksia koske. Ehkä oppi ettei ratikan kanssa kannata ruveta painimaan.En ihmettele tätä kolaria, Tampereella taksarit ajelee välillä, niinkuin omistaisivat kadut. Tainnut jäädä unholaan taksarilta, että ratikalla on etuajo-oikeus.....
Oma veikkaus on sokeuden puolesta, sekin on sangen vaarallinen vaiva auton ratissa.Veikkaan, että tässä on käynyt juuri niin kuin pelättiin. Taksikuski on ollut kuuro, niin se ei ole kuullut raitsikan tuloa.
Oma veikkaus on sokeuden puolesta, sekin on sangen vaarallinen vaiva auton ratissa.
Tuota komediapläjäystä olen pariin otteeseen katsonut suuren hämmennyksen vallassa, Pitkästäniemestä raahattu sakkia paikalle.”Nämäkin toteutuisivat valtuutettujen mielestä, jos ratikka kaupunkiin tulisi:
- Kuurot eivät kuule ratikkaa ja jäävät sen alle.”
Näihinkin Tampereen ratikkavastustajat vetosivat: kuurot eivät kuule sitä ja ihmiset yrittävät itsemurhaa
Tampereen valtuusto puhui maanantaina raitiotien rakentamisesta liki kuusi tuntia.yle.fi
"Minä olen mielipiteeni päättänyt, älkää koittaa sekoittaa minua faktoilla" on kyllä semmoinen kommentti joka on jäänyt mieleen. Jos Marin on tuota hullujen huonetta hoitanut niin Eduskunnassa on varmaan paljon helpompaa.Tuota komediapläjäystä olen pariin otteeseen katsonut suuren hämmennyksen vallassa, Pitkästäniemestä raahattu sakkia paikalle.
Tuo on silkkaa Adam Savagea: I reject your reality and substitute my own."Minä olen mielipiteeni päättänyt, älkää koittaa sekoittaa minua faktoilla" on kyllä semmoinen kommentti joka on jäänyt mieleen. Jos Marin on tuota hullujen huonetta hoitanut niin Eduskunnassa on varmaan paljon helpompaa.
Risteyksessähän on valot mutta eihän ne taksia koske. Ehkä oppi ettei ratikan kanssa kannata ruveta painimaan.
Liikennevalot saattaa olla taksisuharille muutenkin uusi tuttavuus, toisaalta täällä on päin punaisia ajelu suosittua, otapa tästä selvää kumpi on kyseessä, olettaen että valot on ollut käytössä. Tai sitten kuski mennyt tyyliin, ei sieltä eilenkään ratikka tullut ja niskakin on niin jumissa ettei käänny senttiäkään.Raitiotievalothan vilkuttavat kahta punaista valoa vuorotellen, joten taisi olla uusi tuttavuus nuo valot taksikuskille. Tosin näkee vastaavia tapauksia myös Helsingissä, joissa ajetaan kyseisistä valoista pysähtymättä ja sitten kolisee.
Tainnut jäädä unholaan taksarilta, että ratikalla on etuajo-oikeus.....
Onko kukaan käynyt Fujimissa? Tai saako Tampereelta mistään parempaa tuollaista frittikanaa&nuudelia?
Tälläistä siis etsinnässä, puoliso rakastaa tämän tapaista. Linkki ravintolan videoon safkasta.
”Nämäkin toteutuisivat valtuutettujen mielestä, jos ratikka kaupunkiin tulisi:
- Kuurot eivät kuule ratikkaa ja jäävät sen alle.”
Näihinkin Tampereen ratikkavastustajat vetosivat: kuurot eivät kuule sitä ja ihmiset yrittävät itsemurhaa
Tampereen valtuusto puhui maanantaina raitiotien rakentamisesta liki kuusi tuntia.yle.fi
En yhtään ihmettelisi paikkansa pitävyyttä. Pelikirjaan olisi vielä yksi sivu mahtunut, sokeat ei näe ratikkaa ja ratikka on ruma katsella.Hieman vanhempaan viestiin lainaus, mutta olen kuullut tarinan, että tuon väitteen esittäjä olisi vastustanut ratikkaa myös sillä argumentilla, että niistä tulee sietämätön melu.
En tiedä, että pitääkö tämä kuulemani paikkaansa.
Hieman vanhempaan viestiin lainaus, mutta olen kuullut tarinan, että tuon väitteen esittäjä olisi vastustanut ratikkaa myös sillä argumentilla, että niistä tulee sietämätön melu.
En tiedä, että pitääkö tämä kuulemani paikkaansa.
Ratikkaa on kuitenkin ollut aivan perusteltua vastustaa sillä perusteella, että se maksaa poskettomasti ja palvelee vai niitä, joiden liikkumistarpeet ovat lähellä kiskoja.
Perustelusi on aivan liian epämääräinen. Tällaisessa investoinnissa pitäisi olla uskottavat kokonaissuunnitelmat ja kannattavuuslaskelmat.Ratikan kannattavuuden ytimessä on mahdollisuus tiivistää kaupunkirakennetta linjan varrella, johon ei isoillakaan investoinneilla kumipyöriin olisi päästy.
Perustelusi on aivan liian epämääräinen. Tällaisessa investoinnissa pitäisi olla uskottavat kokonaissuunnitelmat ja kannattavuuslaskelmat.
Tätä vaati aikanaan myös Kauppakamari:
...Raitiotien todelliset vaikutukset ja kustannukset pitää selvittää
Mitkä ovat raitiotien todelliset hyödyt? Mikä on raitiotien todellinen hinta? Mikä on liikenteen kokonaistoimivuus raitiotien rakentamisen aikana ja kun ratikka on valmis?www.tampereenkauppakamarilehti.fi
Ihmettelen, miksi juuri kaupunkirakentamisen tiivistäminen äärimmilleen olisi Suomessa järkevä tapa rakentaa maata. Miksi ei voisi tehdä enemmän "hervantoja", asumisalueita, joissa on kaikki tavallisessa arjessa tarvittavat palvelut, yhteiskuntatekniikka ja vielä mahdollisuus valita asumismuoto? Tilaa Suomessa - ja Tampereellakin - on.
Ihmettelen, miksi juuri kaupunkirakentamisen tiivistäminen äärimmilleen olisi Suomessa järkevä tapa rakentaa maata. Miksi ei voisi tehdä enemmän "hervantoja", asumisalueita, joissa on kaikki tavallisessa arjessa tarvittavat palvelut, yhteiskuntatekniikka ja vielä mahdollisuus valita asumismuoto? Tilaa Suomessa - ja Tampereellakin - on.
Etkö ala käymään keskustelua, koska et pysty perustelemaan?En minä ala käymään tätä keskustelua aiheen tiimoilta täällä, koska sinä olet paaluttanut mielipiteesi ja minua tämä aihe ei liiemmin kiinnosta, jolloin panos/tuotto-suhde asiasta vänkäämisestä ei ole riittävän hyvä.
Kunhan totesin mikä on se ensisijainen syy raitiovaunun rakentamiseen ja arvioituun kannattavuuteen.
Kauppakamarin kannanotossa ei näy päivämäärää, mutta onhan hankkeesta tehty verrattain laajat analyysit, esimerkiksi täältä löytyy Allianssin ja kaupungin raportti:
Tiivis rakentaminen on kaupungille halvempaa, koska tällöin samalla infralla saadaan palveltua laajempi joukko ihmisiä.