Tampere – mainettaan parempi kaupunki

  • 328 153
  • 1 764

Tuamas

Jäsen
Parkkihallien lämpötiloja tässä sattuneista syistä tullut selviteltyä/mietittyä.

Eli onkohan palstaveljillä kokemusta siitä, missä parkkihallissa Tampereella on lämpimintä?
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Eli onkohan palstaveljillä kokemusta siitä, missä parkkihallissa Tampereella on lämpimintä?
ilmainen... Lielahden Like. Samaa hallia kuin Prisma, mutta lämpösempi ja valoisa. Toki 3h max kiekolla, mutta yläkerrassa kirjasto lehtilukusaleineen ajanviettoon.

...toki tiistaina on jo +5...
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Parkkihallien lämpötiloja tässä sattuneista syistä tullut selviteltyä/mietittyä.

Eli onkohan palstaveljillä kokemusta siitä, missä parkkihallissa Tampereella on lämpimintä?

Hämpin parkki varmaan, se on sen verran syvällä ja siellä tuntuu olevan se sama 12 astetta melkein ympäri vuoden. Markettien ilmaisista halleista ainakin Linnainmaan Prisman halli on tilava ja melko lämmin. Niin ja sielläkin on kirjasto.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Parkkihallien lämpötiloja tässä sattuneista syistä tullut selviteltyä/mietittyä.

Eli onkohan palstaveljillä kokemusta siitä, missä parkkihallissa Tampereella on lämpimintä?
En tiedä, onko lämpimintä, mutta Hervannan Duossa sulattelin itse autoa talvisäillä. Ja kosteuden perusteella niin teki moni muukin... Taskuparkki-sovelluksella 2h ilmainen pysäköinti.
 

Hyytiäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa & Ottawa

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vapriikissa avautui eilen Manserock-näyttely. Se on avoinna 9. helmikuuta 2024 – 31. joulukuuta 2026.


Torvinen muistelee EppuPopedaNormaalin reissuja hyvällä, vaikka aika niitä kultaakin. ”Se jäi väkisinkin mieleen, kun Mustajärvi kävi Joensuussa hotellin käytävällä läpi avainkohtauksia Tuntemattomasta sotilaasta. Kello oli neljä tai viisi aamulla. Sääli muita mahdollisia asukkaita.”

Vaikka tässä jutussa pysytellään Eppujen ja Popedan kintereillä, itse näyttely lähes kirjaimellisesti versoo myös pienemmillä manserockin poluilla. Yksi näyttelyn kiinnostavimpia kokonaisuuksia on Jukka Junttilan kokoama ja Kari Lahtisen toteuttama ”sukupuu”, johon on koottu manserockin keskeisten yhtyeiden vaiheet ja soittajat.

Torvinen vitsailee sukupuun olevan niin laaja, että näyttelyyn riittää yleisöä jo pelkästään siksi, että jokaisen siinä mainitun on pakko tulla Vapriikkiin lukemaan oma nimensä.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tampereen ratikoissa on ollut niin paljon matkustajia, että niille suunnitellaan 10 metrin pidennystä. Pituus on nyt 37 metriä. Vaihtoehtoina on lisätä 10 metriä pituutta nykyvaunuihin tai ostaa uusia 47 metrisiä. Pitkiä ratikoita käytettäisiin ruuhka-aikoina.
Tapponyssen himokkaimmat vastustajat on edelleen sitä mieltä, että ratikat ajaa enimmän aikaa tyhjinä. Kai ne laittaa aina silmät kiinni kun ratikka ajaa ohi, ettei vaan näe ihmisiä kyydissä.

Hieno ja toimiva peli on, liikennöinnin alkamisen jälkeen omat bussimatkat voin laskea kokeneen sirkkelimiehen sormin.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tapponyssen himokkaimmat vastustajat on edelleen sitä mieltä, että ratikat ajaa enimmän aikaa tyhjinä.

Juu ja tämän lisäksi keskusta on kuollut ja siellä ei käy ketään. Tämän he todistavat sillä, että ovat käyneet joskus maanantaina klo. 10 aamulla ottamassa kuvan pätkästä Hämeenkatua, jolla kävelee vain viisi ihmistä.

Ratikat on mainioita, toivottavasti linjoja tulee lisää.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Hieno ja toimiva peli on, liikennöinnin alkamisen jälkeen omat bussimatkat voin laskea kokeneen sirkkelimiehen sormin.

Mä olen nyt puoli vuotta asunut Hervannassa ja ei paljoa muuta tule käytettyä liikkumiseen kuin sporaa. Todella kätevä.
 

hulkster19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, SaiPa
Montako kuuroa on nyt jäänyt sen ratikan alle muuten? Sehän oli erään valtuutetun suuri huolenaihe. Aamulehti: Näillä argumenteilla Tampereen ratikkaa vastustettiin – liito-oravat, kuurot, ”Audi-miehet”...
Tuo valtuuston kokous oli melkolailla alusta loppuun ihan huikeaa viihdettä. Katsoimme koko setin (tai itse muistaakseni vain vikat neljä tuntia) porukalla isolta screeniltä kaverin sohvalla, jonne kasaantui illan aikana ihan spontaani kisakatsomo. Oli ainakin minulle ensikosketus myös Mariniin, ja kyllähän siitä tuossa kokouksessa huomasi, että tästä tyypistä kuullaan vielä.

Pitäisi varmaan seurata paikallispolitiikkaa (tai noita istuntoja) tarkemminkin, jos se aina on tuollaista sketsihahmokilpailua.

Itse ratikka on kyllä helpottanu julkisten käyttöä ihan huomattavasti. Tosi helppo peli, kun mullakin asuu kavereita Hervannassa. Olispa tuo ollut jo silloin, kun siellä piti vielä käydä joskus opiskelemassakin.

Luultavasti kaikki ketjua lukevat ovat jo tämän nähneen moneen kertaan, mutta parhaita palojahan on koostettu myös lyhytelokuvaksi, joka löytyy YouTubesta.


 
Viimeksi muokattu:

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Tuo valtuuston kokous oli melkolailla alusta loppuun ihan huikeaa viihdettä. Katsoimme koko setin (tai itse muistaakseni vain vikat neljä tuntia) porukalla isolta screeniltä kaverin sohvalla, jonne kasaantui illan aikana ihan spontaani kisakatsomo. Oli ainakin minulle ensikosketus myös Mariniin, ja kyllähän siitä tuossa kokouksessa huomasi, että tästä tyypistä kuullaan vielä.

Pitäisi varmaan seurata paikallispolitiikkaa (tai noita istuntoja) tarkemminkin, jos se aina on tuollaista sketsihahmokilpailua.

Itse ratikka on kyllä helpottanu julkisten käyttöä ihan huomattavasti. Tosi helppo peli, kun mullakin asuu kavereita Hervannassa. Olispa tuo ollut jo silloin, kun siellä piti vielä käydä joskus opiskelemassakin.

Luultavasti kaikki ketjua lukevat ovat jo tämän nähneen moneen kertaan, mutta parhaita palojahan on koostettu myös lyhytelokuvaksi, joka löytyy YouTubesta.




Kunnioitettavaa, jos oikeasti seurasitte koko roskan läpi. Tuo video on tuttu, mutta huomasin nyt vasta hienon yksityiskohdan, eli kohdassa 2:22 etualalla tyyppi tuijottaa suoraan kameraan ja pudistaa päätään toisen valtuutetun selittäessä taustalla :D
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
uo video on tuttu, mutta huomasin nyt vasta hienon yksityiskohdan, eli kohdassa 2:22 etualalla tyyppi tuijottaa suoraan kameraan ja pudistaa päätään toisen valtuutetun selittäessä taustalla :D

Olli-Poika Parviainen (Vihr.) joka on nykyään Hämeenlinnan kaupunginjohtaja. Tuosta oli tuolloin kuvankaappaus jota jaettiin pitkin SoMe:a
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös