Takinkääntäjän tunnustukset

  • 5 862
  • 17

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Tällainen oli pakko avata. Aivan mahtavaa olla väärässä, kun se tarkoittaa että oikeannäköinen IFK jyrää ja pisteitä tulee.

Pena hankki hyvän valmentajan IFK:lle.

Hauhtonen oli hyvä hankinta.

Askey on hyvä veskari.

Murphy on selvästi hyvä pelaaja ja nyt Whitenkin palkkaaminen tuntuu järkevältä.

Laakkosesta ei vielä tiedä, mutta nyt luotan jo että varmaan oli hyvä hankinta.

Nöyrästi myönnän olleeni väärässä. Nyt uskon jo jopa mestaruuteen.
 

Vagabond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors Idrottsförening Kamraterna, Penguins
Näin menee jos on liian pesimistinen.

Ainoa juttu joka on mennyt minulta täysin mönkään on Schnabel. Haukuin tätä jätkää oikein urakalla viiden ottelun jälkeen. Siinä Kuopiossa oli niin huono peliä häneltä (mutta toisaalta myös koko joukkueelta) että huhhu! Mutta eilen mieshän oli jo suorastaan HYVÄ! Hyvin ulottuva paikki joka myös osaa taklata. Noi avaus syötöt on viellä heiman kateissa mutta nekin varmastikin sieltä paranevat.

Nyt uskoa on ja fiilis on hyvä! Jere viellä takisin ja HIFK jyrää liigassa!

Kiitos Pena ja Shedden!
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Vagabond kirjoitti:
- - -
Ainoa juttu joka on mennyt minulta täysin mönkään on Schnabel. Haukuin tätä jätkää oikein urakalla viiden ottelun jälkeen.
- - -

Vielä kun saadaan "Flancke" kirjoittamaan tähän ketjuun..

Erikoinen juttu tuon Schnabelin kanssa, itsehän olin tuomassa häntä IFKoohon jo aiemmin kesällä, vaan lähti aluksi Venäjälle. Siellä meni vähän sukset ristiin ja ilokseni löysin hänet sitten IFKoosta. Kuitenkin melkoista hajontaa on äijän otteissa; eilen muutama loistava kiekon poisotto hyökkääjältä, ulottuva kun on kokonsa ja mailansa mitan puolesta. Sitten toisinaan hirveitä hazardeja.

No, itse ei ole tarvinnut takkiani kääntää. Olen alusta asti uskonut Sheddeniin, lähinnä jo ensimmäisten livejuttujen pohjalta. Jos olisi suomalainen, olisi pohojalaanen. Äijä.
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
fiftyeight kirjoitti:
Vielä kun saadaan "Flancke" kirjoittamaan tähän ketjuun..

No, itse ei ole tarvinnut takkiani kääntää. Olen alusta asti uskonut Sheddeniin, lähinnä jo ensimmäisten livejuttujen pohjalta. Jos olisi suomalainen, olisi pohojalaanen. Äijä.

Täällähän sitä ollaan - on näköjään tämän palstan "tosi kovilla asiantuntijoilla" ikävä meikäläistä - sen verran ollaan huudetta taas perään - heti kun voitetaan pari matsia peräkkäin.

Muistutan siis faktat - 15 VUOTTA TÄSSÄ ON TULLUT TURPAAN -poislukien Kekäläisen aikakausi ja pari jämä-pronssia. Ja kunnolla turpaan on tullut niin monta kautta etten millään voi ymmärtää että samat persaukiset miehet vielä johtavat IFK-laivaa.

Mutta sillähän ei ole väliä koska nyt ollaan voitettu pari matsia. eikö niin? Ja vain luoja+minä tiedämme miten taas play offseissa käy kun esimerkiksi IFK:n nykyinen ykkösketju sinne astelee - uskomattomalla parin matsin play off kokemuksella - mahdollisista finaaleista puhumattakaan - millaisia ei kukaan kolmikosta Salmelainen-Hauhtonen- Luttinen ole elämässään nähnytkään....

Joten "fiftyeight" ja muut Go-go fanit - mulle on aivan turha tulla selittämään että "siitäs sait" - latakaa ensin 3-4 vuotta näyttöjä pöytään ja tulkaa lässyttämään vasta sen jälkeen!

Lopuksi haluan onnitella herra Sheddenia viimeisten matsien saavutuksista - tällä joukkueella olisi voinut mennä paljon huonommin!
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Flancke kirjoitti:
- - -
Joten "fiftyeight" ja muut Go-go fanit - mulle on aivan turha tulla selittämään että "siitäs sait" - latakaa ensin 3-4 vuotta näyttöjä pöytään ja tulkaa lässyttämään vasta sen jälkeen!
- - -

No, vuodesta -68 näitä matseja on katsottu eikä rotsia ole käännetty.

Sitä minä vaan edelleen ihmettelen, että miten jotkut 15 vuoden takaiset asiat voivat edelleen olla niin ihmeellisiä, että noin hermo menee. Eikös nyt eletä nykypäivää, tätä hetkeä ja tätä tilannetta. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Jokainen kausi on omanlaisensa. Tämä kausi on nyt tämmöinen. Ja vieläpä varsin mielenkiintoinen, kiitos Sheddenin. Ja niiden jotka Sheddenin hankkivat.

Minusta vaan tuntuu, että se olet sinä joka lässyttää. Samaa vanhaa vinyyliä, joka on jo puhki kulunut.

Ps. se on "ladatkaa".
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
fiftyeight kirjoitti:
Ps. se on "ladatkaa".
Niinpä onkin, mutta epäilen Flancken tarkoittaneen "laittakaa", jossa hän epäonnistui toki pahasti.

Mutta eikös rotsin kääntäminen tarkoita suosikkijoukkueen hylkäämistä? Sehän ei tule kysymykseenkään, sillä ennemminhän sitä vaimosta luopuu kuin suosikkijoukkueesta, se on Jämtin nii, perkele! Niin myötä kuin vastamäessä, eikö? Kritisoiminen tai tyytymättömyys ei tarkoita takin kääntämistä. Näin sen näin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kun on peruspessimisti voi yllättyä iloisesti ja näin on tällä kaudella käynyt.
Siinä vaiheessa kun Jere loukkaantui niin ajattelin että nyt perii hukka lopullisesti mutta toisin on käynyt.

Pena on petrannut oleellisesti varsinkin ulkomaalaishankintojen kanssa.
Laakkosen hankinta oli iloinen yllätys näin kesken kauden.
Jos vielä saadaan peräpäähän vähän 1-2 pakkia niin voidaan mennä vaikka kuinka pitkälle.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
mixu kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun Jere loukkaantui niin ajattelin että nyt perii hukka lopullisesti mutta toisin on käynyt.

Näin minäkin ajattelin, mutta onneksi olin väärässä. Pari pakkipuolen vahvistusta ei olisi pahitteeksi. Yksi pelotekin olis ok, ihan Salmelaistakin ajatellen.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
mixu kirjoitti:
- - -
Jos vielä saadaan peräpäähän vähän 1-2 pakkia niin voidaan mennä vaikka kuinka pitkälle.

Ehkä jopa kahdelle.

Jatkoaika yhtenä esimerkkinä vaan on tuonut esiin tällaisen uudenlaisen pessimistisukupolven, jota ei minun nuoruudessani ollut. Kaiken maailman "flancket" saavat toivoa ja hypettää ihan mitä vaan, mutta nykyajan realismissa on huomioitava myös se, että ei aina voi voittaa. Ajat muuttuu ja kiekko sen mukana.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
mixu kirjoitti:
Kun on peruspessimisti voi yllättyä iloisesti ja näin on tällä kaudella käynyt.
Siinä vaiheessa kun Jere loukkaantui niin ajattelin että nyt perii hukka lopullisesti mutta toisin on käynyt.

Pena on petrannut oleellisesti varsinkin ulkomaalaishankintojen kanssa.
Laakkosen hankinta oli iloinen yllätys näin kesken kauden.
Jos vielä saadaan peräpäähän vähän 1-2 pakkia niin voidaan mennä vaikka kuinka pitkälle.

Peesaan Mixua, ajatukset hyvin samankaltaisia. mikäli White saataisiin pelaamaan lähellä Hauhtosen tasoa, niin voimme olla yllättävän vahvoja, kuitenkin sillä edellytyksellä, että puolustukseen tulee vielä vahvistusta. Lisäksi tarvitsemme mielestäni sen H... tai ihan kenet vain kuka turvaa joukkueen selustan. Sheddenin taktiikassa se on jollain tavalla välttämätöntä.
Hyvä IFK.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Itse tein vähän aikaa sitten päätöksen odotella jouluun asti ja vasta sitten katsoa onko joukkueesta mihinkään. Sheddenistä on helppo pitää ja hän on osoittautunut odotusten mukaiseksi päteväksi valmentajaksi. Niitä Sihvosen juttuja ei tarvitse uskoa vaan pätevämpi tapa on hankkia tieto netistä Sheddenin tekemisistä. Shedden on hyvä valmentaja rapakon toisella puolella ja nyt näyttää olevan sitä myös S/M-Liigassa.

Pentti on hankkinut hyviä pelaajia joukkueeseen ja nämä ovat nostaneet joukkueen "roosterin" aivan uudelle tasolle. Laakkosen hankinta oli todellinen yllätysveto ja olen todella tyytyväinen tästä hankinnasta. Pitkä pahvi eteen ja nimi alle. Tästä kaudestahan voi tulla jotakin.

Odotellaan nyt vielä, vaikka tilanne näyttääkin nyt todella hyvältä. Voitto narreista tänään ja jatkossa olisi tietenkin parasta mahdollista työnäytettä. Se riittää pitkälle.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuvottava takinkääntäjä

on tänään Hbl:ssä kirjoittava Göran Stubb, joka lienee niin vanha, ettei
enää muista edes omia kirjoituksiaan kuukauden takaa. Tänään urheilusivuilla
olevassa kolumnissaan herra Stubb, kiittelee Sheddeniä, ja hänen pohjoisamerikkalaista pelisysteemiä, sekä HIFK.n asemaa väriläiskänä ja sm-liigan pelastajana. Hauhtonen ja Luttinenen saa täydet pointsit (ja tietty Salmelainen joka on ainoa pelaaja joka Stubb hyväksyi jokunen viikko sitten).

On se käsittämätöntä, miten herra Stubb, voi vielä kirjoittaa lauseita malliin, "kauden alussa moni epäili HIFK.n rosterin...tjsp". Kun voisi kirjoittaa suoraan "Minä en ikinä uskonut, että tuolla rosterilla.." ja "Minä olin väärässä kun väitin, ettei Matikainen saa hankittua hyviä pelaajia.."

Koko teksti päivän lehdessä, on pikemminkin kirjoitettu muotoon "mitä minä sanoin koko ajan, kyllä HIFK vielä nousee...Huoh.

Nöyrä kumarrus kaikille jotka uskaltavat rehellisesti sanoa julki omat epäilynsä ja myöntää arvioinneensa väärin Penan tämän kauden rosteria ja valmentajavalintaa. Paljon on tietysti vielä kaudesta jäljessä. Vaikka meidän nykyinen ykkönen on kokematon playoff tasolla juuri niinkuin Flancke totesi, niin uskon että meillä on jokunen jätkä rosterissa jolla on jo kokemusta kovistakin playoffsarjoista atlantin toisella puolella ja joka tuo meille varmuutta pelaamiseen. Katsotaan miten asiat etenevät.

Tänään kun narrit kaatuisi niin tuntuisi tosi hyvältä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Flancke kirjoitti:
Joten "fiftyeight" ja muut Go-go fanit - mulle on aivan turha tulla selittämään että "siitäs sait" - latakaa ensin 3-4 vuotta näyttöjä pöytään ja tulkaa lässyttämään vasta sen jälkeen!
teinari vs. konkari.

Flancke - Rekisteröitymispäivä: 27.09.2005
fiftyeight - Rekisteröitymispäivä: 28.04.2001

Edit: Upeaa tämä pessimistinen optimismi. Jos vielä saadaan Heatley, Blake ja Hasek, niin voidaan päästä playoffseihin. Se 1998 roosterikin oli aika paska, lähinnä säkää että sillä mestaruus sattui tulemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jukurit, SaPKo, Dallas Stars
Pentinkö vika?

Täytyy myöntää että monena hetkenä usko on koetuksella Sir P:n kanssa, ja siitä ehkä osoituksena se että tällaista viestiketjua lueskelen ja vielä osallistun omilla kommenteilla.
Tässä vaiheessa joutuu vaan toteamaan, että se uusi mainos-slogani "aina sattuu ja tapahtuu" vai miten se nyt menikään on kyllä niin paikallaan kun vaan voi olla. HIFK:n kannattajana se on hienoa, että ikinä ei ole tylsää. Voittoja tai tappiota, niin aina sattuu ja jne.
Ja mitä Penttiin tulee, niin totean vain että kyllä on hienoa olla Matikainen.
Toivottavasti joukkueen mahtava nykykunto jatkuu tällä kaudella loppuun saakka...
 

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
fiftyeight kirjoitti:
Jatkoaika yhtenä esimerkkinä vaan on tuonut esiin tällaisen uudenlaisen pessimistisukupolven, jota ei minun nuoruudessani ollut. Kaiken maailman "flancket" saavat toivoa ja hypettää ihan mitä vaan, mutta nykyajan realismissa on huomioitava myös se, että ei aina voi voittaa. Ajat muuttuu ja kiekko sen mukana.
Olisikohan osa syy siinä, että sinun nuoruudessa IFK taisteli mestaruudesta joka vuosi? Kun taas nykyään se (IFK finaaleissa) tapahtuu ehkä kerran kymenessä vuodessa.

Sanotaan nyt vielä kerran se, että olen todella tyytyväinen Matikaisen hankintoihin ja toimintaan ylipäätään tällä kaudella. Suurin kiitos Matikaiselle ja hallitukselle, kun palkkasivat Sheddenin! Shedden on tuonut IFK:hon sitä ilmettä, mikä on ollut kadoksissa kuusi vuotta. Toivottavasti kausi jatkuu samoissa merkeissä!

Mutta niin kuin Flancke kirjoitti, on IFK:n menestys ollut todella surkeaa viimeiset 15 vuotta pl. Kekäläisen aika. Se on fakta, jonka kaikkien pitäisi myöntää. Siitä menestyksettömyydestä syytän pääasiassa Mobergia ja viimeisistä vuosista Matikaista. Mutta nyt näyttää hyvältä ja se on tietysti tärkeintä. Ei muuta kuin Sheddenille jatkosopimusta sorvaamaan tarpeeksi aikaisin, ettei käy niin kuin -99 Summasen ja Westerlundin kanssa.
 

iso A

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskoni Penaan ei palaudu, vaikka tää kausi toisi kannun.

Saa tulla aika monta kannua putkeen, ennen kuin menneiden kausien Scissonit, Hedbergit ym. hankinnat (en viitsi tehdä listaa, siitä kun tulisi aika pitkä) saadaan kuitatuksi. Noita ei voi unohtaa, vaikka sokea Pena tällä kaudella muutaman jyväsen löytäisikin.

Epäpätevä mies (paitsi ehkä talouspuolella) --> kenkää ja/tai asiansa osaava urheilutoimenjohtaja kehiin.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka Penaan en vieläkään luota niin täytyy sanoa, että tällä kaudella äijä on onnistunut. Schnabel & kumppanit ovat loistavia hankintoja. Juju on kuitenkin siinä, että pitäisi pitkällä tähtäimellä saada enemmän niitä hyviä hankintoja kuin huonoja. Minulle riittäisi vaikkapa jos hankinnoista 65% olisi hyviä, niin kaveria voisi jo sanoa päteväksi.

Toiseksi kauden alussa en uskonut joukkueeseen yhtään. Nyt tuntuu, ettei siellä Vihkonkin lähdettyä ole enää yhtään turhaa kaveria. (No ehkä White voisi parantaa vähän.) Jopa Hirson peli näytti hyvältä Tepsiä vastaan. Nyt tuntuu siltä, että mennään pitkälle.

Taidan olla ailahtelevaa tyyppiä. Pitäisi kai pysyä pessimistisenä kauden loppuun saakka, että voi sitten sanoa mitäs minä sanoin, eikä vain missään nimessä pettyisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös