T. Ruutu yms.

  • 613
  • 4

AaKoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Niin, äkkiä katsottuna (HN:stä) Ruudun taklaus näytti kyllä h***tin kovalta, mutta puhtaalta. Kuitenkaan kukaan ei haluaisi kenenkään loukkaantuvan vakavasti suosikkilajimme lätkän parissa. Mistä löytyisi kompromissi? Pitäisikö takavuosien termi \"kohtuuttoman kova peli\" palauttaa jäähytermistöön, jotta saataisiin vastuuta myös taklaajalle, joka saattaa hyvinkin tietää tulevansa nyt \"puun takaa\", vaikkakin kädet alhaalla ja hokkarit jäässä? Olen tätä muuten ehdottanut muulloinkin kuin vain \"omieni\" loukkaantumistilanteissa...
 

heka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei mitenkään huono ajatus, sillä tätä menoa pelaajien henki on enemmän kuin vaarassa. Mielestäni ensimmäiseksi täytyisi kumminkin saada kaikille pelaajille järkeä päähän ja vastustajan kunnioittamista. Kyllähän tyhmempikin tajuaa, että joskus sattuu ja pahasti, jos tollaiset sata kiloiset jättiläiset runttaavat massallaan ja ajelevat toisiaan päin kun vauhtia on mukana kui Montzassa.. Mutta kuinka saadaan pelaajan kunnioittaminen arvoon ennen kuin joku taas halvaantuu tai kuolee ei tiedä varmasti monikaan, mutta jotain olisi tehtävä, sillä eihän nämä kohtuuttoman kova peli jäähyt auta mitään jos toiselta kaverilta on niska kolmessa osassa..
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Ymmärrän huolenne, mutta ottakaa huomioon miten vaikeaa tänäpäivänä on yleensä osua taklauksella ja tuo eilinen oli kyllä aika maksimaalisen kova taklaus mitä moneen vuoteen on nähty. Jos lähdet kentälle vai metsästämään olet auttamattomasti ulkona pelistä ja hyvä taklaus vaatii enemmän mitä suuri yleisö edes saattaa kuvitella. Päin ajo ja polvitaklaus on kyllä helppo suorittaa ja kaikki tietää sen riskit, mutta moniko tietää miten vaikea tuo eilen taklaus on suorittaa liikkuvaan vastustajaan. Tältä pohjalta on vaikea perustella teon tahallisuutta mitä tässä päivän kuluessa on saannut lukea sieltä sun täältä.
<BR>Kun sitten ryhdytään vetämään rajoja oliko tuo eilinen liian kova vai ei, niin ajatelkaapa pelaajien kannalta: Tarkoitus on taklata ja sekunnin sadasosan ajotuksella pitäisi vielä pohtia onko vauhti nyt liian kova?
<BR>
<BR>Yrittäkää ensin itse...
<BR>
<BR>-----------------
<BR>-Hull16
<BR><BR><font size=-1>[ tätä viestiä on muokannut: hull16 2001-03-02 23:40 ]</font>
 

The Joker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole itse kyseistä tilannetta katsonut, mutta olin kuullut että T.Ruudun taklaus oli kova mutta puhdas. Hyvä että Nikkolle ei käynyt pahemmin.
<BR>
<BR>The Joker
<BR>
<BR><a href=\"http://huhunurkka.tsx.org\">Sm-liiga Huhunurkka</a>
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minusta taas kyseessä oli ilmiselvä ryntäys.Tilanne on saanu kumman suuret mittasuhteet täällä jatkoajassa,en ymmärrä.Kakkonen ryntäyksestä olisi ollut tarpeeksi.Oli ikävää,että tapahtui loukkaantuminen,mutta niitä tulee pelissä aina välillä.Mitä tulee siihen,että onko pelaajan pakko ajaa päälle,varsinkin jos huomaa,ettei toinen havaitse,se on luonnekysymys,toinen ajaa päälle toinen ei,semmosta se on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös