T. Kovanen jättää JYP:n

  • 172 862
  • 705

Krimi

Jäsen
Jääkiekkojoukkue SM-liigatasolla on työpaikka siinä missä mikä tahansa muukin. Tai koulu. Mikäli johtoportaan tai työtovereiden kanssa välit ei toimi ja on yksin muita vastassa, ei lähtijää voi syyttää, kapteeni tai ei. Puhumattakaan kiusaamistilanteista tai muusta savustamisesta, vähättelemisestä yms.

Ikävää tietysti että piti käydä näin kun JYP kyntää syvällä, ehkä joukkueen olisi kannattanut kuunnella Tommia?

Kukas nyt kapteeniksi - kenestä JYP:n Roy Keane?
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nokkis kirjoitti:
Itse olen kyllä jotenkin taipuvainen sympatisoimaan Tommia ja yritän ymmärtää hänen päätöstään. Lähdön olisi voinut kuitenkin tehdä parempaankin aikaan ja paremmalla tavalla. Toisaalta jos ei ole halua pelata 100% joukkueelle niin pelaamisesta voi olla jopa enemmän haittaa kuin hyötyä. Joskus vain voi tulla sellaiseen tilanteeseen, että kuppi menee nurin eikä muuta vaihtoehtoa tunnu olevan.

Tässä on aika lailla tiivistettynä oma mielipiteeni. Vielä kun muistaa, että liigassa on kiekkoilijoita ollut masennuksen takia hoidossakin, minua pistää todella vihaksi turpaanvetomeininki tässä ketjussa. Voin vain kuvitella, kuinka raskas on ollut olla joukkueen kapteenina nyt, kun oikein mikään ei ole sujunut, ja jos ei edes kommunikaatio seurajohdon kanssa toimi. Mutta kiekkoilijat ovat koneita näköjään aika monelle, eikä heillä voi olla mitään normaalin ihmisen henkisiä ominaisuuksia.

Toivottavasti tämä tapaus nyt pakottaa seurajohtoa informoimaan kannattajiakin ongelmista joukkueessa, mikäli sellaisia oikeasti on. Ihan mielellään sitä tietäisi, missä mennään, eikä se ainakaan itselläni vähentäisi peleissä käyntiä yhtään.
 
-MMH- kirjoitti:
Kovasen haastattelusta voisi päätellä että ongelma on Tommin ja valmennuksen tai muun johtoportaan kanssa ei niinkään pelaajien. Tommihan mainitsee ettei ole ongelmaa pelaajien kanssa käsitellyt ja saanut myös ymmärrystä niiltä pelaajilta kenen kanssa ratkaisustaan on jutellut.


No niinpä olikin. Ja minä päättelen haastattelusta, että Kovasen lähtö heijastelee yleistä mielialaa/tuntemuksia joukkueen sisältä. Kovat täytyy olla joukkueenjohdon tai valmennuksen konstit, mikäli meinaavat saada junan raiteilleen. Eniten harmittaa teidän kausikortin hommaneiden ja illasta toiseen samban tahtiin käsiä läpsyttelevien puolesta.
 

TmiT

Jäsen
Suosikkijoukkue
<Your ad here>
Aika kova uutinen, mutta luulenpa että Tommilla on jo pitempään ollut vaikeaa joukkueessa. Mitä Jypin pelejä olen tällä kaudella nähnyt, niin mikään liideri mies ei mielestäni todellakaan ole ollut. Jospa kuitenkin mies ajatteli rauhoittaa tilannetta ja ajatella joukkuetta astumalla syrjään..? Tämä puhtaasti henkilökohtainen mielipide. Toivottavasti Jyp selviää joukkueena ilman suurempia mullistuksia, mutta pahaa pelkään.

Ps. Jos uutta pakkia tarviitte, minä voin lähteä tuomaan Kyle Peton vaikka omalla autollani Jyväskylään. Tarjoan vielä vaikka Koskelossa kahvit, jos ei muuten... =)
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oli syyt mitkää tahansa, ei asioita yksinkertaisesti voi hoitaa näin!
Kokoonpanossa 6 ehjää pakkia, huomenna tärkeä peli ja yksi valopää huomaa että mökilläkin olis vielä jotain pientä puuhastelua ennen talvea. Jos haluaa lyödä hanskat tiskiin, niin eihän ketään voi pakottaa pelaamaan, mutta olisi edes informoinut seuraa ajoissa tai pelannut edes tuon Ässät-pelin ja liuennut vasta sitten. Ei tällä tavalla joukkuetta auteta.
En halua tuomita pelaajaa tietämättä taustoja, mutta todella huonoa johtajuutta ja arvostelukykyä Kovanen on esittänyt.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
FourForty kirjoitti:
Tässä on aika lailla tiivistettynä oma mielipiteeni. Vielä kun muistaa, että liigassa on kiekkoilijoita ollut masennuksen takia hoidossakin, minua pistää todella vihaksi turpaanvetomeininki tässä ketjussa. Voin vain kuvitella, kuinka raskas on ollut olla joukkueen kapteenina nyt, kun oikein mikään ei ole sujunut, ja jos ei edes kommunikaatio seurajohdon kanssa toimi. Mutta kiekkoilijat ovat koneita näköjään aika monelle, eikä heillä voi olla mitään normaalin ihmisen henkisiä ominaisuuksia.

Toivottavasti tämä tapaus nyt pakottaa seurajohtoa informoimaan kannattajiakin ongelmista joukkueessa, mikäli sellaisia oikeasti on. Ihan mielellään sitä tietäisi, missä mennään, eikä se ainakaan itselläni vähentäisi peleissä käyntiä yhtään.

Sanat suusta. Helppo heitellä paskaa kun ei tiedä taustoja. Väsyminen ja "burn-out" eivät ole leikin asioita kun ne tulevat kohdalle, enkä nyt tarkoita että Kovasella olisi kyse tästä. Ei tuomita miestä kun ei asioiden oikeaa laitaa tiedetä.

Asiaa tietysti helpottaisi avoin asioista kertominen, mutta tietysti taustalla saataa olla asioita jotka eivät kuulu julkisuuteen. Höh, tulipas "Bubimainen" analyysi..
 

Jarzki

Jäsen
Kyllä kun tässä ajattelee tapahtunutta ja on lukenut Kovasen mielipiteitä, rupeaa sitä ymmärrystä aavistuksen löytymään. Rivien välistä on MINUN mielestäni luettavissa selvää tilanteen ahdistavuutta. Eihän se missään nimessä ole helppoa samaan aikaan johtaa henkisesti joukkuettaan, kun itse samaan aikaan joutuu tuskailemaan oman pelinsä kanssa. Ja jotenkin minulle on jäänyt sellainen kuva, ettei Kovanen ole mikään tsemppaaja/pelin ohjaaja ollut, joka vaikeina aikoina kunnolla valaisi uskoa miehiin ja saisi heitä hereille, ei oikeastaan koskaan. Joitain yksittäisiä hetkiä tulee mieleen, kun hän joka äijää on käynyt läiskimässä persuuksille, mutta tähän se jääkin, muutamaan näkemistäni lukuisista otteluista.

Jotenkin hieman sääliksi käy Tommia, vaikeaan tilanteeseen oli mies ajettu ja tämä oli hänen ratkaisunsa asiaan. Mutta etenkään, jos suhteet johtoon eivät ole olleet täysin kohdallaan, en näe juurikaan muuta vaihtoehtoa, kuin nostaa kädet pystyyn.

Mutta... Ajoitus on pahin mahdollinen ja asian hoito hieman hullunkurinen. Jos asia olisi hoidettu jollain ei niin yllättävällä tavalla, olisi tilanne tällä hetkellä ehkä toisenlainen, mutta sitä ei kukaan loppupeleissä voi tietää. Tommille, joka tapauksessa, hyvät jatkot ja nosta hieman pelintasoasi täällä nähtyyn, niin tarjoat varmasti useita ilonhetkiä uuden joukkueesi faneille...

En jaksa tässä nyt negatiivisia ja valittavia fiiliksiä ruveta erittelemään, eiköhän niitä ole noissa useissa edellisissä viesteissä ihan riittämiin.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei sinällään liitty aiheeseen, mutta kyllä tulee aika tavalla uuteen uskoon todellisen JYP-ikonin (jota Kovanen ei ole), Thomas Sjögrenin, puheet sen jälkeen, kun hän oli pahoinpidellyt tuolloin KalPassa pelanneen Kovasen sairaalakuntoon Kuopion Savon Sanomat -turnauksen päätösottelussa elokuun alussa 1996. En millään tavalla tarkoita, että Sjögrenin kuumentuminen, mikä johti myös poliisitutkintaan ja käräjille, olisi ollut mitenkään oikeutettua, mutta ruotsalaislaiturihan puolusteli tekoaan myöhemmin niin, että "kukaan ei ole koskaan provoisonut minua niin kuin Kovanen tuossa ottelussa".

Tämän päivän uutisen jälkeen en olisi mitenkään yllättynyt, vaikka Sjögrenin sanat pitäisivät kutinsa täsmälleen. Tietysti provoisointi ja kipparoimansa joukkueen pulaanjättö ovat kaksi eri asiaa, mutta silti mieleeni tulivat heti nuo kymmenen vuoden takaiset tapahtumat.

En silti pidä Kovasen lähtöä mitenkään erityisen negatiivisena asiana, vaikka se huolestuttavan signaalin joukkueen sisäisestä tilasta toki antaakin. Saapahan tämä HMV suosikkijoukkueeni kerrankin kunnolla huomiota mediassa (uutinen mm. Teksti-TV:n pääsivulla), ja päästinhän sitä kuitenkin eroon ns. kiekollisesta pakista, joka ei tee pisteitä, vaan pelkästään virheitä. Kiekollinen puolustaja, joka tekee virheitä, mutta myös pisteitä, on vielä ihan ok, mutta kiekollinen puolustaja, joka tekee vain virheitä, on täysin turha.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
jaakkos kirjoitti:
Jääkiekkojoukkue SM-liigatasolla on työpaikka siinä missä mikä tahansa muukin. Tai koulu. Mikäli johtoportaan tai työtovereiden kanssa välit ei toimi ja on yksin muita vastassa, ei lähtijää voi syyttää, kapteeni tai ei. Puhumattakaan kiusaamistilanteista tai muusta savustamisesta, vähättelemisestä yms.
Katselen tätä ulkopuolelta ja tähän teki mieli tarttua. Tämä case on todella iso asia Jyp:lle. Oman ymmärtämykseni perusteella pelillinen menetys ei ole Jyp:lle kovinkaan suuri, eikä tämä muutoinkaan seuraa mihinkään kaada tai toisaalta nosta tapetille.

Iso juttu minulle ulkopuolisena on, että tällainen "huono henki" ja "vaikeudet seuran sisällä" tulee Jyp:stä. Tähän maailman päivään asti minun mielestäni teidän vahvuus on ollut ja on rehti meininki, hyvä henki ja opiskelu. Jyp on siis pelaajille (Filppula, Lindroos jne) mielyttävä paikka pelata, hyvä henki ja mukavaa porukkaa. Olen luullut, että juuri Alatalo olisi nykyään sen takana, että tämä Jypin tunnusmerkistö edelleen täyttyy. Tämä episodi on kolhu tuolle ja sen uskon/pelkään olevan se isoin asia Jypille jatkoa ajatellen.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
bozik kirjoitti:
Iso juttu minulle ulkopuolisena on, että tällainen "huono henki" ja "vaikeudet seuran sisällä" tulee Jyp:stä. Tähän maailman päivään asti minun mielestäni teidän vahvuus on ollut ja on rehti meininki, hyvä henki ja opiskelu. Jyp on siis pelaajille (Filppula, Lindroos jne) mielyttävä paikka pelata, hyvä henki ja mukavaa porukkaa. Olen luullut, että juuri Alatalo olisi nykyään sen takana, että tämä Jypin tunnusmerkistö edelleen täyttyy. Tämä episodi on kolhu tuolle ja sen uskon/pelkään olevan se isoin asia Jypille jatkoa ajatellen.

Viime kaudella henki oli ilmeisen hyvä, tai ainakin monet pelaajat sitä kehuivat ennenkokemattomaksi haastatteluissa sellaisin sanakääntein, joita en ennen ollut kuullut. Tällä kaudella en muista kenenkään puhuneen joukkuehengestä enää mitään. Mikä sen tappoi, sitä en tiedä, mutta kovasti kiinnostaisi kyllä. Esimerkiksi joukkueen vaihtuvuus ei kuitenkaan ollut suurta.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
FourForty kirjoitti:
Mikä sen tappoi, sitä en tiedä, mutta kovasti kiinnostaisi kyllä.
Juuri tämä ja toisaalta se, että ei varmaan ollut pelkästään viime kausi, jolloin Jypissä oli kiva pelata. Tämän eli pelaajien viihtyvyyden minä edelleen ja tästä episodista huolimatta Jypiin yhdistän, siksi tämä oli todella yllättävä.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
psychodad kirjoitti:
En ihmettelisi jos Kovasen pyytämä dialogi liittyisi "missioon" ja siihen millä välineillä sitä missiota voidaan toteuttaa. Kapteenin mielipide on varmasti ollut hivenen erilainen kuin kitsaan kirstunvartijan.

Ja minä en ihmettele, ettei Lukko-kannattaja tiedä mission - tai tarkemmin projekti 2007:n - taustoja. Urheilullinen tavoite - eli mitalipelit - kun oli koko missiossa toissijainen juttu, jota ennen piti saada Keski-Suomen suuret yritykset kiinnostumaan JYPin sponsoroimisesta enemmän.

Voin nyt kertoa sinulle, ettei tuossa tavoitteessa kaiketi juurikaan onnistuttu. Pohjoismaiden suurin traktorinvalmistaja, suolahtelainen Valta, saatiin toki mukaan heti projektin aluksi, mutta kun muita ei juurikaan saatu, ei joukkuettakaan pystytty täksi kaudeksi rakentamaan mitalipeleihin kykeneväksi.

Pujottelukeppi kirjoitti:
Seuraavaksi odotellaan Matin stooria asiasta

Aika tyypillistä, mitäänsanomatonta jupinaahan hän Radio Suomessa ennen kahdeksaa tarjosi. Seppänen sentään sanoi suoran mielipiteensä, mutta Alatalo vain jauhoi jotain "Kovanen on hoitanut kapteenin velvotteensa" -tyylistä liirumlaarumia. Tosin enpä mitään muuta tuolta kaljupäältä odottanutkaan, ja toivonkin, että Masa-hiiri seuraa kipparin esimerkkiä ja jättää suosikkijoukkueeni.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pitääkin tänään soittaa Kovaselle ja kysyä, että olisiko hänellä enemmän annettavaa IFK:lle :)
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
JYPillä on aina ollut loistava yhteishenki. Sitten hankittiin Jesse Niinimäki. Sen jälkeen ei ollut enää hyvä yhteishenki.

En vihjaa mitään, mutta...
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
FourForty kirjoitti:
Viime kaudella henki oli ilmeisen hyvä, tai ainakin monet pelaajat sitä kehuivat ennenkokemattomaksi haastatteluissa sellaisin sanakääntein, joita en ennen ollut kuullut. Tällä kaudella en muista kenenkään puhuneen joukkuehengestä enää mitään. Mikä sen tappoi, sitä en tiedä, mutta kovasti kiinnostaisi kyllä.
Samaa olen miettinyt itsekin (tämän ketjun ensimmäisellä sivulla). Joku viisas on sanonut, että merkittävämpää kuin se mistä puhutaan, on se mistä ei puhuta.

Paskamainen homma, jos joukkue on tämän seurauksena jakautunut kahteen klikkiin. Sillä sen purkaminen ja joukkueen hitsaaminen takaisin yhteen on jo työlästä (eikä välttämättä edes onnistu kuin isomman siivouksen avulla). Tilanteen on täytynyt olla melko paha, jos kapteeni ei näe tilanteesta muuta ulospääsyä kuin oman suoran poistumisen joukkueesta. Vaihtoehtoina olisivat olleet kuitenkin luopuminen kapteenin asemasta, siirtopyyntö tai jokin muu "pehmeämpi" vaihtoehto. Olettaen, että Kovanen koki paineet liian suureksi tai ei ollut tyytyväinen peliesityksiinsä.

Tämä vaikuttaa jotenkin nurkkaan ahdistetun miehen touhulta, jolle ei ole jätetty monia vaihtoehtoja pattitilanteen aukaisemiseksi. Kovanen varmasti tiesi teon huomioarvon. Koska kapteenilla kuitenkin on arvovaltaa, niin paineiden/tekojen lähdön taustalla on täytynyt olla melkoiset Kovasen kerätessä kamppeensa tavallisesta "yhteisymmärryslinjasta" poikkeavalla tavalla.
 
Viimeksi muokattu:

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
SergeiK kirjoitti:
JYPillä on aina ollut loistava yhteishenki. Sitten hankittiin Jesse Niinimäki. Sen jälkeen ei ollut enää hyvä yhteishenki.

En vihjaa mitään, mutta...

Ei välttämättä huono vihjaus ollenkaan. Viime kauden syöksykierre kärjestä säälipleijareihinhan alkoi HETI Niinimäen liityttyä joukkueeseen, ja tämä kausi on alkanut siitä, mihin edellinen jäi - räpellyksellä.

Jos mietitään koko tätä kuluvaa vuotta 2006, niin kyllähän tämä on ollut melkoisen surkeaa JYPiä. Montakaan varsinaisen peliajan voittoa ei tämä suosikkijoukkueeni ole pystynyt minulle ja muille kannattajille tarjoamaan, kun vielä vuosi sitten niitä tuli lähes koko ajan.

KalPalla saattaa tänä vuonna olla vähemmän voittoja kerrättynä kuin JYPillä, mutta muilla liigajoukkueilla ei varmasti.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
douppi kirjoitti:
Pitääkin tänään soittaa Kovaselle ja kysyä, että olisiko hänellä enemmän annettavaa IFK:lle :)
Very off topic. Olisin voinut kirjoittaa myös niin, että pelaajana Kovanen/tekonsa sopinee meidän naapuriin tai toisaalta sen, että Jereltä on viety C huikan takia, Jokerit potki Jarnan (A) huikan takia etc, mutta tämä ei sovi Jypiin.

Täytyy tuohon Nokkiksen viestiin ilman lainausta kommentoida sen verran, että se minusta on ainoa järjellinen selitys, että jengi on jakautunut kahtia ja sen tähden Kovasen on ollut mahdoton jatkaa.

Jyväskylässä varmaan on syvempääkin näkemystä, mutta kyllä tuo vielä tuosta, seuraavat kaksi peliä kertoo mihin mennään. Jos joukkue syttyy tämä oli hyvä liike, tyhmiä jäähyjä, turhautumista ja tappioita ja teidän via dolorosa on valmis. Olkaa hyvä, meille molemmat on tuttua.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Pee kirjoitti:
Voin nyt kertoa sinulle, ettei tuossa tavoitteessa kaiketi juurikaan onnistuttu. Pohjoismaiden suurin traktorinvalmistaja, suolahtelainen Valta, saatiin toki mukaan heti projektin aluksi, mutta kun muita ei juurikaan saatu, ei joukkuettakaan pystytty täksi kaudeksi rakentamaan mitalipeleihin kykeneväksi.

Kyllä minä tiedän mikä missio oli, ja millaiseksi se on nyt kauden alla tulkittu/kääntynyt tuolla missioketjussa jota olen lukenut useasti.

Mission tavoitteena oli olla mitalipeleissä tällä kaudella. Mission todellinen, mutta salaiseksi jäänyt agenda saattoi hyvinkin olla isojen yritysten saaminen sponsoriksi ja tätä kautta onnistuminen, mutta sellaisena sitä ei toki faneille esitelty. Sen varaan toki varmasti laskettiin.
 
Eipä tuosta Radio Suomen Matin haastattelusta saanut taas mitään selvää. Kyllä seuran pitäisi avoimemmin selvittää ongelmansa julkisesti kausikortin omistajien ja sponsoreiden takia.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ohi aiheen

psychodad kirjoitti:
Mission tavoitteena oli olla mitalipeleissä tällä kaudella. Mission todellinen, mutta salaiseksi jäänyt agenda saattoi hyvinkin olla isojen yritysten saaminen sponsoriksi ja tätä kautta onnistuminen, mutta sellaisena sitä ei toki faneille esitelty.

No kylläpä kuule esiteltiin.

Tj. Seppänen sanoi projektin "alkuinfossa" huhtikuussa 2004, että "pienet ja keskisuuret yritykset ovat olleet hyvin mukana, mutta suuria JYP ei niin paljoa ole kiinnostanut". Hän myös jatkoi, että "monet muut pikkuseurat saavat paljon meitä enemmän sponsorieuroja".

Toisin sanoen, mission iso missio oli siis se, että "jos saamme enemmän tukirahaa, voimme pelata mitaleista keväällä 2007" - väität sinä mitä tahansa. Vielä tammikuussa -05:kin IS Veikkaajassa Seppänen sanoi vain, että "keväällä -07 tarkoituksenamme on olla ainakin lähellä mitalipelejä", eli edes tuolloin - yli puoli vuotta projektin alkuunpanon jälkeen - massiivisia rautalätkäpuheita ei pidetty. Kyse oli enemmänkin toiveesta, ei tavoitteesta.

Kuten jo viittaamassasi "missioketjussakin" olen sanonut, siitä voi olla montaa mieltä, onko "antakaa meille rahaa, suuret yritykset" -tyylisessä anelussa ylipäätänsä mitään mieltä, mutta se nyt joka tapauksessa oli projektin pääteema. Urheilullinen tavoite oli vasta toisella sijalla - kaukana takana.
 

Hazlewood

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sikäli on myös helppo ymmärtää Kovasta, että eihän se ole kivaa myöskään olla koko ajan fanien hampaissa. Jos on muutenkin vaikeaa, ei varmasti helpota jos kotiyleisö huutaa että "Kovanen mee pois sieltä" kun astut kaukaloon. Voisin kuvitella että elo tuollaisena kaiken väärin tekevänä "syntipukkina" on pitemmän päälle aika raskasta, vaikka niitä toki joka joukkueesta löytyy. Tällä en tarkoita että Kovasta nyt olisi fanien puolelta pitänyt kohdella silkkihansikkain, koska pelisuoritukset nyt ei tosiaan kovin häävejä olleet.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
FourForty kirjoitti:
Vielä kun muistaa, että liigassa on kiekkoilijoita ollut masennuksen takia hoidossakin, minua pistää todella vihaksi turpaanvetomeininki tässä ketjussa. Voin vain kuvitella, kuinka raskas on ollut olla joukkueen kapteenina nyt, kun oikein mikään ei ole sujunut, ja jos ei edes kommunikaatio seurajohdon kanssa toimi. Mutta kiekkoilijat ovat koneita näköjään aika monelle, eikä heillä voi olla mitään normaalin ihmisen henkisiä ominaisuuksia.
Täsmälleen samaa mieltä.
Ilahduttaa huomata että joillakin ihmisillä on vielä empatian kykyä tällaisellakin palstalla. Uskon että Tommi todella on elänyt viime hetket elämänsä vaikeinta aikaa. En ihmettelisi vaikka Tommi ripustaisi luistimensa naulaan tässä kohtaa.
Surettaa perhanasti kuulla tällaisia.
Ja joukkue kännää v*tutukseensa, kun tappiot seuraavat toisiaan.
Taitaa missio kääntyä passioksi. Seuraava vaihe via dolorosassa on - jos ei ole jo päällä - joukkueen sisällä sormella osoittelu, toisten syyttely.
Ja kaikki aikuiset tietävät mitä tapahtuu kosteissa firman pikkujouluissa. Kaunaa hampaiden koloista kaivetaan parissa promillessa esiin, fiasko on valmis, bileet pilalla ja kaunaa moninkertaisesti enemmän jemmassa seuraavia yhteisiä päihtyjäisiä varten.

Paineetta ensi vuonna uudestaan, jos tämä nyt tähän kurahtaa.

murrr!!! byääh!
 
Viimeksi muokattu:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Kannattanee kaiken edelläolevan lisäksi muistaa, että pelaajalla on toki oikeus irtisanoa työsopimuksensa siinä missä seurallakin. Ei pelaajat SM-liigassakaan sentään orjadiileillä ole, vaikka määräaikaisista sopimuksista lieneekin kysymys. Epäselvissä tapauksissa sopimusrikosta selviää rahallisella sanktiolla tmv.

Mielenkiintoisinta tuossa on osapuolten täysin toisistaan eriävät väitteet tapahtumien kulusta. Asiasta on Kovasen mukaan sovittu yhteisesti mutta seurajohdon mukaan ei ole. Kumpi osapuoli bluffaa ja kumpi ei? Jos Kovasella on vakava este pelaamisen jatkamiseksi henkilökohtaisella tai perhetasolla, on JYP pelaamassa korttinsa totaalisesti väärin. Ts. oikeudellisesti he voivat olla oikeassa mutta moraalisesti eivät. Jos taas Kovanen vetää näitä asioita fiiliksellä hatusta, on hän sanktionsa ansainnut.

Mitä tulisi juuri nyt tehdä? Antaa asian huilata viikon-kaksi, palata sitten sorvin ääreen ja katsoa miltä maailma silloin näyttää, pari viikkoa räjähdyksen jälkeen, uusin silmin.
 
Viimeksi muokattu:

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei helvetti. Jos näissä pahimmissa spekulaatioissa joukkueen jakautumisesta ja kännäämisestä yms on perää, niin ainoa vaihtoehto on kyllä valkun vaihtaminen. Sääli sinänsä jos Alatalon kestävä kehitys jää tähän...

Toisaalta voi taas olla että tämä puhdistaa ilmaa ja surut on huuhdottu saunalla, viinalla ja ties millä mielistä. Tässä on nyt neljä matsia ennen taukoa ja mielestäni on selvää, että ennen kuin liiga palaa tauolta niin jotakin tässä joukkueessa on tapahduttava. Oli se sitten valkun vaihto, pelaajakaupat tai ihemparantuminen Kovasen poistuttua (johon en usko).

Kovanen on mielestäni aina ollut fiksu kaveri, joten pelkään tässä taustalla olevan enemmänkin paskaa. Ja Alatalon selitykset, voi kyynel... Joskus toivoisi, että koutsina olisi Toivolamainen tyyppi, joka uskaltaa sanoa asiat suoraan.
 

jym

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
bozik kirjoitti:
Iso juttu minulle ulkopuolisena on, että tällainen "huono henki" ja "vaikeudet seuran sisällä" tulee Jyp:stä. Tähän maailman päivään asti minun mielestäni teidän vahvuus on ollut ja on rehti meininki, hyvä henki ja opiskelu. Jyp on siis pelaajille (Filppula, Lindroos jne) mielyttävä paikka pelata, hyvä henki ja mukavaa porukkaa.

Kyllä tämä "pitkällä aikavälillä" mun mielestä pitää paikkaansa. Nyt on vaan todennäköisesti kaikilla malja läikkynyt yli vähän huonomman kauden ja kovien ennakko-odotusten päätteeksi. Veikkaisin, että tästä pari viikkoa eteenpäin Kovasella on asiasta jo ihan eri fiilikset, mutta ei tietty tällaisen jälkeen ole muuta vaihtoehtoa, kun että Kovanen pelaa jatkossa jossain muualla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös