Tässäkö ensi kauden valmentaja ?

  • 247 209
  • 1 105

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
RedOne kirjoitti:
Ja pakko lisätä vielä että eikai Matti voi enään olettaa kenenkään uskovan että hän ajaa aina ja vain aina jokereiden etua...?


Olen melko varma, että ystävämme Matti kuitenkin itse vilpittömästi uskoo näin. Ja onhan se Virmanen tietyllä tavalla hellyttävä otus, mutta sopisi paremmin Jokerien maskotiksi kuin toimitusjohtajaksi.
 

RedOne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Dinamo Riga
Panzerfaust kirjoitti:
Olen melko varma, että ystävämme Matti kuitenkin itse vilpittömästi uskoo näin. Ja onhan se Virmanen tietyllä tavalla hellyttävä otus, mutta sopisi paremmin Jokerien maskotiksi kuin toimitusjohtajaksi.

Joo ja oletan että toimistolla kun näitä meidän valituksia luetaan niin takatukka nauraa höröttää että "eihän nämä tiedä mistään mitään, kyllä mä tiedän miten nää hommat klaarataan, turha neuvoa...". Valitettavasti vaan täällä valittavat maksavat tai jättävät maksamatta ne liput otteluihin. Itse en todellakaan osta ensi kaudeksi kausaria. Syitä on monia, joista vähäisimpänä ei ole se että joukkue ei ole kiinnostava, hyvin suurella todennäköisyydellä se ei pelaa kiinnostavaa lätkää ja viimeisenä tuntuu pahalta nuokkua hallilla niiden 3000-4000 kohtalotoverin kanssa. Luulenpa että joku muukin jättää sen kausarin ostamatta...miksiköhän näin? Mitäs luulet Matti?

Alamäki on alkanut ja vauhdilla mennään.
 
Ziggy kirjoitti:
Tilanne on kuitenkin se, kuten Cobol mainitsi, että mikäli Jokereihin ollaan hankkimassa Pohjois-amerikkalaista valmentajaa niin kesäharjoittelu jää väkisin Immosen harteille. Olisiko esim. Surenkin tai Lukkarila olleet parempi vaihtoehto kakkoseksi, jos ajatellaan vain ensi kesää vai onko Jokereilla vielä joku erillinen kuntovalmentaja joka vastaa kesätreeneistä?

Jokereissa? Ei ikinä. Veikkaan, että kesällä pelaajien kuntoharjoittelusta vastaa markkinointipäällikkö, Vepu hoitaa varmaan sitten markkinointia. Toimarina Rolle Harkimo, showpäällikkönä Matti Virmanen. Mutta Hjallis on ja pysyy valta-istuimellaan...

Jokereissa on aikuisten oikeasti palikat hukassa. Hjallis, miten olisi tälläinen järjestely?

1.) palkkaat pätevän UTJ:n, jolle annat täyden toimivallan joukkueen ja valmennusjohdon kokoamisessa sekä junioritoiminnan kehittämisessä
2.) lukitset Matti Virmasen toimistoon, vailla puhelinta ja yhteyttä ulkomaailmaan
3.) keskityt itse selaamaan Kauppalehteä ja etsimään sopivia sijoituskohteita

... ja sit mä heräsin. Melkein liippaa läheltä ketjun aihetta. :)
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
cobol kirjoitti:
Kaikki se treeni minkä Wade tietää sopivan itselleen, ei sovi ehkä muille. Wade on kiekkoilijaksi pieni ja kevyt. Wade veti Jokereissa usein varsinaisten treenien päätyttyä ylimääräiset juoksut ja tätä puolta on kritisoitu.

Tästä on tullut aikasemminkin mieleen, että onkohan sittenkin Wadella ollut jotain osuutta myös latvajalkasten pitkiin sopimuksiin Jokereissa? Eli Masa/Hjallis on saattanut kuunnella enemmänkin Immosen mielipiteitä pakistoa aikanaan kootessaan. Tämä olisi pettymys, koska Wade itse melko suorasanaisesti ja miehekkäästi ilmoitti uransa päättymisen yhteudessä, että hänen kokoisillaan ja tyylisillä(ei siis tarkoita Nummelineja yms.) pakeilla ei itseään tyydyttävällä huipputasolla oikein enää pärjää. Ehkä sitten esim. Ilkka Mikkolan menstys on muuttanut mielen.

Joka tapauksessa, jos jutut 175cm ja 195cm identtisitä treeneistä pitävät paikkansa, niin hiljaiseksi vetää. Luulisi kuitenkin, että tuleva pääkoutsikin on ajantasalla kakkosen(tässä tapauksessa Waden) treenaustyylistä, ja sanoo asiasta Wadelle ja johdolle oman näkemyksensä, minkä pitäisi olla aina määräävä tekijä.
 

RedOne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Dinamo Riga
Voisiko Cobol tai joku muu sisäpiiriä tunteva valaista että tiedostetaanko tämä vallitseva heikko tilanne vai oletetaanko edelleen että kaikki on erittäin hyvin? Eikö miehillä oikeasti hälytyskellot ole alkaneet soimaan tämän esim. case Dahlman , ja monien muiden karanneiden kalojen myötä?

Ovatko H&V esimerkiksi ajatelleet sitä pientä seikkaa miksi pelaajat eivät päädy Jokereihin ja miksi joukkueen kasaaminen on vaikeaa? Luotetaanko edelleen siihen että Jokereiden imu on entisenlainen ja pelaajat haluavat huutaen tänne?

Ja tämä valmentajakuvio tulee tod.näk päättymän erittäin huonosti. Shedden ei meillä tule koutsaamaan ja penkin päässä seisoo jälleen jonkun sukunimen omaava Curt, ja vuoden sopparilla ettei vaan jouduta katsomaan samaa naamaa montaa vuotta. Hommahan voisi jopa alkaa toimia. Pahoittelen avautumistani, mutta nyt tilanne alkaa olemaan jo aika pahan näköinen. Vaikka ihan vain näin sivusta seuraankin.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Ziggy kirjoitti:
Eli onko kellään mitään tietoa tai voiko kukaan järkevästi perustella miksi Immonen palkattiin Jokereiden kakkosvalmentajaksi?
Koska Jokereissa Hjallis tekee impulsiivisiä päätöksiä olemattoman jääkiekkoasiantuntemuksensa ja usein väärässä olevan intuitionsa varassa.

Tilanne on kuitenkin se, kuten Cobol mainitsi, että mikäli Jokereihin ollaan hankkimassa Pohjois-amerikkalaista valmentajaa niin kesäharjoittelu jää väkisin Immosen harteille. Olisiko esim. Surenkin tai Lukkarila olleet parempi vaihtoehto kakkoseksi, jos ajatellaan vain ensi kesää vai onko Jokereilla vielä joku erillinen kuntovalmentaja joka vastaa kesätreeneistä?
No Lukkarila nyt ei ainakaan olisi ollut parempi vaihtoehto. Erillistä kuntovalmentajaa ei ole muutamaan vuoteen ollut. Kuten Immonen viime syksynä Jatkoajan haastattelussa kertoi, hän, "kakkosvalmentaja Jouko Lukkarila ja fysioterapeutti Timo Lounio o[li]vat tehneet joukkueelle kunto-ohjelman, jota se on [oli] noudattanut keväästä asti."
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Panzerfaust kirjoitti:
Tästä on tullut aikasemminkin mieleen, että onkohan sittenkin Wadella ollut jotain osuutta myös latvajalkasten pitkiin sopimuksiin Jokereissa? ( )

Joka tapauksessa, jos jutut 175cm ja 195cm identtisitä treeneistä pitävät paikkansa, niin hiljaiseksi vetää.

En usko siihen, että Wadella on ratkaisevaa osuuttaa latvajalkasten sopimuksiin, mutta ainakin jalkasen sopimukseen on merkittävä osuus. Ei kuitenkaan ratkaiseva.

En usko myöskään siihen, että treenit olisivat olleet missään vaiheessa noin eli pienillä ja isoilla täysin samat. Ainakaan sellaisesta en ole kuullut. Ainoa useilta pelaajilta tullut kritiikki on koskenut liiallista juoksemista. Esimerkiksi Malmivaara totesi juoksemisen osuuden olevan liian suuri lajiharjoitteluun verrattuna. Samasta kertoi Metro minulle ja hän sanoi inhoavansa juoksemista yli kaiken ja treenaavansa vain kuntopyörällä ja pelaamalla :) Otin Metron kannan mukaan siksi, että sekin on ainakin näin amatöörin silmin väärä.

Itse en missään vaiheessa dissaa Wade pelaajana, ihmisenä ja Jokeri-ikonina. Se ja viime kauden epäonnistuminen sekä Waden puutteet koulutuksessa eivät tee hänestä kuitenkaan silmissäni parasta mahdollista valmentajaa vetämään Jokereita kesän ajan, ilmeisesti pääosin ilman Sheddeniä. Sihvonenhan painotti kesällä tapahtuvan lajiharjoittelun tärkeyttä seuraavan kauden osalta ja siitäkin olen Sihvosen kanssa samaa mieltä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Itse en missään vaiheessa dissaa Wade pelaajana, ihmisenä ja Jokeri-ikonina. Se ja viime kauden epäonnistuminen sekä Waden puutteet koulutuksessa eivät tee hänestä kuitenkaan silmissäni parasta mahdollista valmentajaa vetämään Jokereita koko kesän ajan. Sihvonenhan painotti kesällä tapahtuvan lajiharjoittelun tärkeyttä seuraavan kauden osalta ja siitäkin olen Sihvosen kanssa samaa mieltä.

Minä uskon että Wade kyllä konsultoi tulevan ykkösen kanssa millaisen kesäharjoittelun tuo tuleva ykkönen haluaa joukkueelleen ja missä kunnossa kausi aloitetaan. Ja eiköhän Sheddenillä ole ihan selkeä näkemys mitä tulee olla tehtynä ja millaisia painotuksia harjoituksiin tehdään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
flintstone kirjoitti:
Minä uskon että Wade kyllä konsultoi tulevan ykkösen kanssa millaisen kesäharjoittelun tuo tuleva ykkönen haluaa joukkueelleen ja missä kunnossa kausi aloitetaan.

Toki, se nyt on selvä että konsultoi. Jos nyt Shedden ylipäätään Jokereita valmentaa, mihin en itse usko edelleenkään syistä jotka olen moneen kertaan todennut. Mutta jos Shedden konsultoi etänä treenit ja pelikirjat (= joukkueen avaukset, hyökkäys eri tilanteissa, puolustus eri tilanteissa, joukkueen pelaaminen kiekollisena ja kiekottomana, joukkueen pelaaminen ylivoimalla ja alivoimalla, joukkueen pelaaminen johtoasemassa ja tappioasemassa, pelaajien roolitus jne), ensi kaudesta saattaa tulla vähintäänkin mielenkiintoinen :)

Katsellaan nyt ensin kuka on todellinen Jokerien koutsi ja onko Wadekaan lopulta kakkonen.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
cobol kirjoitti:
Samasta kertoi Metro minulle ja hän sanoi inhoavansa juoksemista yli kaiken ja treenaavansa vain kuntopyörällä ja pelaamalla :) Otin Metron kannan mukaan siksi, että sekin on ainakin näin amatöörin silmin väärä.

Tuo juoksun ylikorostus taitaa olla enemmänkin eurooppalainen tai suomalainen rasite kuin pelkästään Waden juonia. Melkeinpä kaikki raskaammat kaverit hoitavat aerobisen puolen mieluimm kuntotsygällä kuin juoksemalla. Pyörä säästää polviakin, kun taas ravaaminen on muutenkin riskialtis(joskin tehokas) tapa treenata kestävyyttä.

Tietysti on sitten se puoli, että pelaajat nyt marisevat aina milloin mistäkin, joten vaikea ottaa kovin painavasti kantaa näihin Waden treenausmetodeihin.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Katsellaan nyt ensin kuka on todellinen Jokerien koutsi ja onko Wadekaan lopulta kakkonen.
Onko Jokereissa herätty?? Siis jos yksi syy, on se että Wade ei ainakaan lisää vetovoimaa Jokereihin vaan vaikutus on päinvastainen niin ollaanko tähän ongelmaan herätty??
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
arpa80 kirjoitti:
Onko Jokereissa herätty?? Siis jos yksi syy, on se että Wade ei ainakaan lisää vetovoimaa Jokereihin vaan vaikutus on päinvastainen niin ollaanko tähän ongelmaan herätty??

Viittasin pikemminkin siihen, että jos Shedden ei tulekaan, uusi ykkönen on joku muu. Eräillä valmentajilla on omat suosikkikakkosensa ja mikäli tällainen sinänsä ikävä tilanne syntyy, H&V siirtää Waden nykypestiltä tarvittaessa sivuun. Onhan Wadea siirrelty jo jonkin verran...

Tamminenkin on muuten tarjoutunut vara-Sheddeniksi, mutta se ei onneksi tarkoita sitä, että hänet otettaisiin. Ei Jokereissakaan.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
cobol kirjoitti:
Tamminenkin on muuten tarjoutunut vara-Sheddeniksi, mutta se ei onneksi tarkoita sitä, että hänet otettaisiin. Ei Jokereissakaan.


Hehee. Montakohan seuraa Suom...korjaan maailmassa on, johon Tamminen ei olisi kivenkovaa kompetenssiaan tyrkyttänyt.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Panzerfaust kirjoitti:
Hehee. Montakohan seuraa Suom...korjaan maailmassa on, johon Tamminen ei olisi kivenkovaa kompetenssiaan tyrkyttänyt.

Sellaista kerrotaan, että Siperiaan Tamminen ei olisi lähdössä edes rahasta. Tiedä sitten onko vain ilkeä valhe :)
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Viittasin pikemminkin siihen, että jos Shedden ei tulekaan, uusi ykkönen on joku muu.

Aiotko bubiksi Bubin paikalle vai mistä tällainen hieno päätelmä? ;-)
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Panzerfaust kirjoitti:
Hehee. Montakohan seuraa Suom...korjaan maailmassa on, johon Tamminen ei olisi kivenkovaa kompetenssiaan tyrkyttänyt.
Väliin täytyy huikata, että Sheddenin lähtiiessä ottaisin itse mieluummin vaikka Tammisen kuin esimerkiksi jo esilläolleen Curt Lundmarkin. Tamihan on kova jätkä!
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Finisher kirjoitti:
Väliin täytyy huikata, että Sheddenin lähtiiessä ottaisin itse mieluummin vaikka Tammisen kuin esimerkiksi jo esilläolleen Curt Lundmarkin. Tamihan on kova jätkä!

Ja tähän täytyy vastata, että vaikka enemmän vitsinä Tamia pidänkin, niin kyllä häntä tosiaan yhden kauden mielummin katselisi kuin näitä curreja, alpoja tai omia ikoneita ilman riittävää kykyä.

Tammisen ongelma on vaan, etteivät pelaajat tahdo jaksaa koko kautta ottaa aurinkokuningasta vakavasti. Tami on tyypillinen sytyttäjä ja remonttireiska, eli sellainen, jonka olisi voinutkin ottaa kesken kauden hätäavuksi. Toisinsanoen Tami on valmentajana tyyppi, jota Jokerit kaikkein vähiten juuri nyt tarvitsee.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Finisher kirjoitti:
Väliin täytyy huikata, että Sheddenin lähtiiessä ottaisin itse mieluummin vaikka Tammisen kuin esimerkiksi jo esilläolleen Curt Lundmarkin. Tamihan on kova jätkä!

Tästä ei voi sinänsä olla kuin samaa mieltä. Tamminen on kuitenkin varmasti pätevä valmentaja ja saa joukkueen syttymään. Mutta jos Jokerien ydin olisi HVT eli Hjallis, Virmanen ja Tamminen voin sanoa aivan suoraan, että tuo kolmikko ei näkisi yhdessä edes joulua.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
cobol kirjoitti:
Mutta jos Jokerien ydin olisi HVT eli Hjallis, Virmanen ja Tamminen voin sanoa aivan suoraan, että tuo kolmikko ei näkisi yhdessä edes joulua.

Toisaalta on todettava, että Summanen ja Jortikka myös isoine egoineen pärjäsivät loppujen lopuksi varsin hienosti Jokereissa työnantajiensa luonteen huomioiden. Ensiksi mainittu ei ehkä tule takaisin, mutta kuitenkin.

Eiköhän jossain vaiheessa Jokereita koutsaa kuitenkin vanha kunnon Ara. Olikohan nimim. JHag aikanaan, joka vertasi Aravirtaa juomana Helsingin vesijohtoveteen. Joka tapauksessa samaa mieltä Arasta. Mautonta, hajutonta jä väritöntä, mutta taattua tasalaatua. Harmi, ettei kelvannut ainakaan vielä, mutta jos Shedden tekee oharit, rupee ryssiminen Aran sopparin kanssa vituttamaan.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Eipä tässä enää muta kuin jo Shedden ei pysty himassa ensi kerralla Juttaa ja hömppäkerhoa voittamaan, niin en jää perään haikailemaan mikäli kaveri oharit Jokereille tekee.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tunnettu Sotilas kirjoitti:
Mites olis, oliskohan Rautakorpi saatavissa ? Jättää näemmä Tapparan kesken sopparin, eli jotain häsmäkkää on varmaan ollu.

Toivottavasti ei! Sellaista kiekkoa mitä Rautakorven joukkueet esittävät en toivoisi oman suosikkijoukkueeni ikinä pelaavan. Mielummin vaikka pudotaan divariin, mutta tehdään se edes tyylillä. Jos Rautakorpi tulee valmentajaksi minä lupaan pysyä sen ajan pois hallilta.
 

Kgz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia
Kuulin vahvan tiedon että Doug Shedden olisi matkalla maahan joka ei ole sitoutunut mihinkään liittoon eikä ole EU:ssa. Maahan vielä liittyen, maalla on pieni punainen lippu missä on valkoinen "risti". Kun Joukkuetta arvuutellaan niin laitetaan nyt siittäkin vihje: Alpo Suhonenkin on joukkuetta valmentanut.

Eli kuka mahtaa olla Jokereiden ensi kauden valmentaja? Rautakorpi, tuskin? Tamminen, tuskin...
 

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kgz kirjoitti:
Kuulin vahvan tiedon että Doug Shedden olisi matkalla maahan joka ei ole sitoutunut mihinkään liittoon eikä ole EU:ssa. Maahan vielä liittyen, maalla on pieni punainen lippu missä on valkoinen "risti". Kun Joukkuetta arvuutellaan niin laitetaan nyt siittäkin vihje: Alpo Suhonenkin on joukkuetta valmentanut.

Eli kuka mahtaa olla Jokereiden ensi kauden valmentaja? Rautakorpi, tuskin? Tamminen, tuskin...

Parhaimman terän piikikkäänovelannokkelalta sanailultasi vie se, että olet auttamatta muutaman päivän myöhässä.
 

Kgz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia
Magoon kirjoitti:
Parhaimman terän piikikkäänovelannokkelalta sanailultasi vie se, että olet auttamatta muutaman päivän myöhässä.

Arvasin.. Rullasin kyllä parit sivut ketjua taakse päin mutta ei osunut silmään kyseinen asia, nyt on kyllä pieni jojo otsassa kun olen aina myöhässä. Nyt vielä noinkin paljon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös