Tässä ketjussa tunnustamme asioita

  • 134 942
  • 1 241

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Olin eilen kirkossa, pitkästä aikaa, kun vanhin lapsenlapseni pääsi ripille. Täytyy tunnustaa, että hieman liikutuin toimituksen aikana.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tunnustan tuntevani suurta mielihyvää aina, kun joku autollaan tai moottoripyörällään kaahaileva kuski joutuu joko poliisin nappaamaksi tai vaurioittaa oman ajopelinsä lunastuskuntoon menettäessään sen hallinnan yrittäessään tehdä vielä komeampaa temppua. Sitä saa, mitä tilaa.
Pysäköintivirhemaksu auton ikkunalla saa vienon hymyn huulille, vielä leveämmin kikatuttaa kun livenä näkee jonkun saavan kyseisen lipareen lasiinsa.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pysäköintivirhemaksu auton ikkunalla saa vienon hymyn huulille, vielä leveämmin kikatuttaa kun livenä näkee jonkun saavan kyseisen lipareen lasiinsa.

Paikallisen lounasravintolan edessä on sakkorysä, josta itsekin on kerran tullut otettua vähän kalliimpi lounaspysäköinti. Nyt siinä on ollut pari kertaa poliisiauto parkissa ja olen silmä kovana odotellut, osuisiko pysäköinninvalvonta vakiopaikalleen juuri silloin. Ei ole vielä tärpännyt.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Paikallisen lounasravintolan edessä on sakkorysä, josta itsekin on kerran tullut otettua vähän kalliimpi lounaspysäköinti. Nyt siinä on ollut pari kertaa poliisiauto parkissa ja olen silmä kovana odotellut, osuisiko pysäköinninvalvonta vakiopaikalleen juuri silloin. Ei ole vielä tärpännyt.
Edun Herkkukeidas Pakkista vastapäätä?
 

Glove

Jäsen
Paikallisen lounasravintolan edessä on sakkorysä, josta itsekin on kerran tullut otettua vähän kalliimpi lounaspysäköinti. Nyt siinä on ollut pari kertaa poliisiauto parkissa ja olen silmä kovana odotellut, osuisiko pysäköinninvalvonta vakiopaikalleen juuri silloin. Ei ole vielä tärpännyt.
Hälyytä pysäköinninvalvonta paikalle. Itse soitin kerran kaupungin pysäköinninvalvontaan kun kyttien siviilimaija oli tukkinut pyörätien suorittaessaan liikennevalvontaa tutkallaan ja kamerallaan.

edit: En tiedä kävivätkö, kun jatkoin lenkkiäni.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Joka kerta kun menen nukkumaan, toivon, että en enää herää tai olen voittanut jostain jäätävän läjän mammonaa, jos herään. Joka vitun päivä herään.
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mitä tähän pysäköintiin tulee, niin saan suuren nautinnon, kun näen paikallisten bemari/mersukuskien pysäköivän ikkunani alle, jossa oli ennen parkkiruudut ja nyt siihen on siirretty bussipysäkki. Nää sokeet ei paljoo kattele ympärilleen, vaikka on tupla liikennemerkit pysäköintikiellosta. Joka päivä noin 20 autoa kuittaa siitä pikkusen muistutuksen.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mitä tähän pysäköintiin tulee, niin saan suuren nautinnon, kun näen paikallisten bemari/mersukuskien pysäköivän ikkunani alle, jossa oli ennen parkkiruudut ja nyt siihen on siirretty bussipysäkki. Nää sokeet ei paljoo kattele ympärilleen, vaikka on tupla liikennemerkit pysäköintikiellosta. Joka päivä noin 20 autoa kuittaa siitä pikkusen muistutuksen.
Aika monta Bemari/Mersukuskia per päivä siihen yhden dösäpysäkin kohdalle tiensä löytää. Ja vielä lappuliisatkin osuu mestalle. Tunnustan vain ihmettelyni tässä kohtaa.
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Aika monta Bemari/Mersukuskia per päivä siihen yhden dösäpysäkin kohdalle tiensä löytää. Ja vielä lappuliisatkin osuu mestalle. Tunnustan vain ihmettelyni tässä kohtaa.
No ehkä saatoin aliarvioida lukemaa. Tänäänkiin jo 3 autoa saanu lapun ikkunaan ja kello on vajaa yhdeksän. Ja jokanen oli mersu.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Puhun ihan helvetin paljon itsekseni ja toistelen samoja juttuja vieläpä itelleni.
Niin minäkin. Varsinkin duunia tehdessä kun kunnolla keskityn. Joskus (ennen kuin tottuivat) duunikaverit tuli välillä kyselemään että mitä mulla oli asiaa. En edes aina tajua höpöttäneeni ääneen.

Mutta itsekseen kun puhuu, saa aina fiksun vastauksen. Se ei aina itseä toki miellytä ja aika usein soimaan itseäni.
 

Buster

Jäsen
Puhun ihan helvetin paljon itsekseni ja toistelen samoja juttuja vieläpä itelleni.
Sehän on hyvästä, niin kauan kun ei keskustele sisäisen äänen tai olemattoman henkilön kanssa.

Se pienentää stressiä ja auttaa keskittymään. Oikein käytettynä oikeissa tilanteissa motivoi, kasvattaa itseluottamusta ja auttaa muistamaan asioita.

Puhuin usein itsekseni ja sitten ikään kuin opettelin itseni irti siitä, kun oli niin noloa jäädä siitä aina kiinni. Huono päätös.

Nykyään ajatuksiini uppoutuneena päästelen ääneen kirosanoja ajatusten harhaillessa negatiivisille alueille, kun luulen olevani yksin. Ehkä herättelykeinona siirtyä paremmille raiteille. Ja joskus mutisen mukana kirjoittaessani.

Ehdottomasti haluaisin vaihtaa vanhaan. Lisäksi Football Manager -henkisiä manageripelejä pelatessa toimin selostajana ja samalla tapaa tein tylsissä tai öisissä futis/hokimatseissa. Ja lauloin tai hyräilin häpeilemättä ääneen biisejä, jopa ekalla kerralla kuulemiani kertosäkeiden kohdalla.

En edes tiennyt tuolloin, mitä stressi on.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olen ryypännyt nyt pari viikkoa. Yleensä enemmän, joskus vähemmän.
Tää alkaa jo ärsyttämään mua, ja tietynlainen väsymyskin on. Terveysjutut taitaa olla myös aika perseestä.
Talvella vetaisin sellaisen puolen vuoden tipattoman jakson. Tuntuu että pian olisi aihetta samanlaiseen.
Onko kellään muulla samanlaista vikaa? Tai ajatuksia asiasta?
Ei nyt sen enempää kuin:

 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tykkään kaikesta teknisestä näpräämisestä ja ähräämisestä, olipa sitten kyseessä esim. moottoripyörä, mönkkäri tai vaikka vene. Kaikenlainen "ominaisuuksien parantelu" vara-, ym. osilla on jotenkin kiehtovaa, vaikka siinä joskus tuleekin hetkiä: "Vittu, kun pitikin ruveta..."
Myös uuden rakentaminen ja miksei vanhan korjaaminenkin ovat ihan ok, joskin aika useasti vanhojen rakennusten korjauksen kanssa tulee mieleen purkaa koko paska ja aloittaa ihan uuden rakentaminen - en kai sitten ole mikään entisöinti-tyyppi.
 

Glove

Jäsen
Tykkään kaikesta teknisestä näpräämisestä ja ähräämisestä, olipa sitten kyseessä esim. moottoripyörä, mönkkäri tai vaikka vene. Kaikenlainen "ominaisuuksien parantelu" vara-, ym. osilla on jotenkin kiehtovaa, vaikka siinä joskus tuleekin hetkiä: "Vittu, kun pitikin ruveta..."
Myös uuden rakentaminen ja miksei vanhan korjaaminenkin ovat ihan ok, joskin aika useasti vanhojen rakennusten korjauksen kanssa tulee mieleen purkaa koko paska ja aloittaa ihan uuden rakentaminen - en kai sitten ole mikään entisöinti-tyyppi.
Laitteiden ominaisuuksien parantelu on varmaan kiehtovaa. Toki se kiinnostaa minuakin, mutta kun tuo peukalo kasvaa tuossa keskellä kämmentä niin ei se oikein luonnistu. Tietokone on ainoa laite jota osaan tuunata. Mutta vaikka autot, ei puhettakaan. Tunnustan siis olevani tumpelo.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
En ikinä kokkaa jonkun reseptin mukaan. Vaikka katsoisin vinkkiä jostain valmiista reseptistä, niin muutan sitä aina jollain tavalla.

En tiedä miksi. Ehkä on joku tarve kokea se "omaksi", mitä valmiin reseptin jäljittely ei olisi
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Osaan tehdä lähes mitä vaan, mitä minut laitetaan tekemään ja olen jopa suurimmassa osassa niissä yllättävän hyvä, osassa oikeasti jopa saatanan hyvä. Ongelma on, että minulta puuttuu nykyään täysin kunnianhimo. Joka kerta kun menen nukkumaan,btoivon,vettä en herää ja jos herään, toivon herääväni rikkaana. Ei onnistu mikään.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Osaan tehdä lähes mitä vaan, mitä minut laitetaan tekemään ja olen jopa suurimmassa osassa niissä yllättävän hyvä, ...
Tämän voin minäkin allekirjoittaa omalta kohdaltani.
Olen rakentanut moninaisia rakennuksia holvikaarikellarista omakotitaloon ja hirsiseen rantasaunaan, tehnyt pakon edessä autooni koneremontin ja mm. pakoputken, joka meni vielä katsastuksessa läpi.
Yksi mieleenpainuvimmista hommista oli, kun sain modattua kaasari-VFR:n niin, että uudemmat ruisku-VFR:t isommilla koneillaan jäivät ihan jalkoihin. Jo pelkkä kaasarien irroitus v-koneisesta pyörästä hirvitti alkuun, mutta jo kolmannella kerralla tein sen reiluun puoleen tuntiin.
Ai, miksikö niin useasti?
No, kun vaihdoin kaasarien neulat ja prikat ja käytin konetta pari kertaa penkissä, sain aina uudet askelmerkit (= neulojen korkeudet = prikkojen paksuudet) "oikeisiin" säätöihin - yhdenlaista iterointia. Tein myös pakosarjan ja vaimentimen, race-osia molemmat, välisen putken itse kiilloitetusta rosterista - toimi!
Btw - tuo em. vaimennin, hieman lyhennettynä tosin, on nykyään mönkkärini vaimentimena, kun rakensin siihenkin uuden pakoputken, jotta sain tilaa hydrauliikkakomponenteille vehkeen takaosaan - projekti on vielä kesken....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös