Tässä ketjussa tunnustamme asioita

  • 134 920
  • 1 241

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Porissa taidettiin joskus heittää Jokereiden(?) vaihtoaitioon rengas.
En muista oliko Jokereiden aitioon, mutta mikroauton rengas lensi. Oli hallilla käytössä harjoituksissa keilana, eli ei kenenkään repusta ilmestynyt heitettäväksi.

Ylipäätään minkään esineen tai asian jäälle heittämisestä en ole koskaan ymmärtänyt kun heitellään rojua jäälle pelin ollessa käynnissä. Typerää ja myös vaarallista. Rantapallot ottelusarjan päätyttyä ei saa omia otsasuonia pullistelemaan. Ihan toimivat varsinkin jos sarja katkeaa vieraissa ja siinä kuittia ennemminkin kotiyleisölle kuin jäällä oleville pelaajille. siihen liittyen nolointa mitä koskaan nähnyt oli joskus tämän vuosituhannen alkupuolella kun Kärpillä oli sarja katkolla Jokereita vastaan Jaffalassa ja melkoisesti Kärppien kannattajia paikalla. Kärppäkatsomossa oli puhalleltu palloja ja muita rantaleluja, mutta Jokerit ottelun vei. Siitä huolimatta katsomosta lenteli melkoiset määrät kesälomakamaa jäälle. Enemmän kuin paskaa tilannetajua ja ainoa hetki kiekkokannattajan uralla kun teki mieli lähteä katsomosta pois jokkueen kiittämisen sijaan kun hävetti niin paljon.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
siihen liittyen nolointa mitä koskaan nähnyt oli joskus tämän vuosituhannen alkupuolella kun Kärpillä oli sarja katkolla Jokereita vastaan Jaffalassa ja melkoisesti Kärppien kannattajia paikalla. Kärppäkatsomossa oli puhalleltu palloja ja muita rantaleluja, mutta Jokerit ottelun vei. Siitä huolimatta katsomosta lenteli melkoiset määrät kesälomakamaa jäälle.
Tässä on kyllä pakko olla joku Mandela-efekti, tarkistin nimittäin 2000-luvulta tilastot ja aina kun Kärpillä on sarja ollut katkolla Jaffalassa niin Kärpät on sarjan myös voittanut... :)

-2001 puolivälierien game 5 Jaffalassa Kärpät voitti
-2003 välierien game 5 Jaffalassa Kärpät voitti
-2004 puolivälierien game 6 Jaffalassa Kärpät voitti
-2005 finaalien game 4 Jaffalassa Kärpät voitti
-2009 puolivälierien game 5 Jaffalassa Kärpät voitti

Tai sitten ymmärsin jotenkin tuon viestisi väärin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tämän kuun lopussa istun käräjäoikeudessa kuulemassa syytteitä, joista minulle tullaan näillä näkymin langettamaan suunnilleen yhdeksän kuukauden ehdollinen tuomio, messevät vahingonkorvausvaatimukset (viisinumeroinen luku) sekä kolmen vuoden liiketoimintakielto. Asia liittyy ex-firmani talousasioihin, joista en tiennyt mitään moneen vuoteen, koska vaikka olin tj, toinen osapuoli huolehti käytännössä kaikista firman asioista enkä päässyt näkemään niitä ennen kuin vasta poliisikuulusteluissa. Minulla ei ole minkään sortin yrittäjäkoulutusta, en tiedä kirjanpidosta hevon vittua enkä edes huolehtinut siitä, mutta koska olin firman tj, olen samassa jamassa tuon toisen osapuolen kanssa.

Lienee sanomattakin selvää, että päivien käydessä vähiin ja tuon päivän lähestyessä vääjäämättä, olen lievästi sanottuna angstisessa mielentilassa. Olen käynyt asiaa läpi sekä lakimieheni, sossujen että työkkärinkin kanssa ja vaikka heiltä on tullut viestiä siitä, että tuo istunto on ihan normaali eikä siinä ole näin ollen mitään pelättävää, olen perkeleen peloissani. Koska syyttäjä vaatii minulle ja toiselle osapuolelle nimenomaan ehdollista, olen hyvin lievästi helpottunut. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun minua syytetään rikoksesta, mikä sekin kuulemma on lakimieheni mukaan hyvä juttu.

Ennen kuin jotkut rupeavat aukomaan päätään asioista, tyydyn sanomaan, etten halua kommentoida asiaa sen enempää. Sain tietää tästä oikeudenkäynnistä jo pari vuotta sitten, mutta eräistä syistä (enimmäkseen korona) johtuen istuntoa on jouduttu siirtämään pari vuotta.

Minulla ei ole minkäänlaista intoa ryhtyä enää minkäänlaiseksi yrittäjäksi. Vuosia sitten, siis ennen kuin erehdyin yrittäjyyteen, haaveilin urasta duunarina. Nyt tuo haave alkaa vihdoin näyttää olevan lähempänä toteutumista. Kun tuon istunnon jälkeen saan tuomion käteeni, en tasan tarkkaan rupea valittamaan siitä. Haluan vain päästä jatkamaan elämääni, sillä minä jos kuka olen sen ansainnut.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Tässä on kyllä pakko olla joku Mandela-efekti, tarkistin nimittäin 2000-luvulta tilastot ja aina kun Kärpillä on sarja ollut katkolla Jaffalassa niin Kärpät on sarjan myös voittanut... :)

-2001 puolivälierien game 5 Jaffalassa Kärpät voitti
-2003 välierien game 5 Jaffalassa Kärpät voitti
-2004 puolivälierien game 6 Jaffalassa Kärpät voitti
-2005 finaalien game 4 Jaffalassa Kärpät voitti
-2009 puolivälierien game 5 Jaffalassa Kärpät voitti

Tai sitten ymmärsin jotenkin tuon viestisi väärin.
Katselin myös noita ja taisi olla kevät 2009 ja kolmas peli, jossa sarja ei ollut edes katkolla, mutta etelän fanit halusivat varmistaa kesäloman toivotukset, jos sarja menee poikki Oulussa ja Kärpät ei enää Jaffalaan tule. Yhtä kaikki, niitä rojuja lensi jäälle tappiopelin jälkeen kun sarja ei mennyt poikki. Paikalla olin ja vaikutti todella hölmöltä touhulta.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Vihaan Venäjää. Paska maa ja vielä paskempi valtiojohto. Toivottavasti hajoaa koko banaanivaltio Neuvostoliiton tavoin.
Tätä toivon kanssa koko sydämestäni, silti minulla on monia venäläisiä ystäviä ja itseasiassa myös venäläinen vaimo.

Väitän, että paitsi muulle maailmalle myös Venäläisille itselleen olisi parempi, jos koko Venäjän federaatio hajoaisi useisiin eri valtioihin. Tämä jäi ikävästi kesken Neuvostoliiton hajotessa.

Venäjän liittovaltion sisällä on monta hienoa eri kulttuuria ja valtiota jotka toivottavasti nostavat nyt venäjän heikkouden näkyessä päätään ja irtaantuvat federaatiosta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Pakko tunnustaa että kyllä tässä on tullu seurattua Johnny Depp vs Amber Heard oikeudenkäyntiä. Alunperin ei pitänyt edes hirveesti juttuja aiheesta lukea, mutta sitten youtube tarjosi pari päivää sitten jotakin videota ja siitä jäi koukkuun. Ei ole Deppin kuuluustelut jättänyt kylmäksi vaan rankkaa settiä sieltä on tullu. Sitten kun vielä pariskunta on nauhoittanut omia riitelyjään niin kyllä on draamaa tarjolla.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tunnustan että on tullut seurattua KHL:n pudotuspelien etenemistä livetulokset-appista Ukrainan sodasta huolimatta. Nolostuneena tunnustan tämän. No mut hei, en oo sentään striimejä alkanu kyttäämään.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tunnustan, että KooKoon ensiesiintyminen pleijareissa on aiheuttanut sen, että työteho ei ole ollut näinä parina päivänä ihan sataprosenttinen. Että terve vaan työnantaja, kiva että palkka juoksee. Voinen kuitata tällä sen, että olen tehnyt töitä joskus viikonloppuna ilman palkkaa.

Olen myös aina naisille sanonut, että pleijarit ovat sellainen ns. mad season, jolloin päähän ei mahdu mitään muuta. Hullu huhtikuu tai maalis-huhtikuu. Ja on tämä aina niin kova rypistys, että sen jälkeen joku Skoda Cup ei jaksa paljon kiinnostaa. Silloin vaihtuu laji futikseen.
Nostetaan tämä vuoden takainen ylös, kun @Mr Tomppa syvätykkäämisellään muistutti - kiitos vilpittömästi. Kaikki sanottu pitää edelleen paikkansa, nyt se vain tuli vielä kymmenkertaisena. KooKoon playoffit olivat sellainen tapahtuma, jota varten olisi pitänyt ottaa lomaa - ehkä sopivimpana sairaslomaa. Kun ihmisen mielessä ei pyörinyt muuta.

Pronssiottelun jälkeisenä yönä en saanut unta, ja aamulla piti silti vääntäytyä töihin. Ainakin se maanantai meni ihan vituiksi, tiistaina tilanne alkoi normalisoitua. Ja sanottakoon, että tuohon tilanteeseen ei alkoholi liittynyt mitenkään, vaikka kotipeleissä tuli kyllä kupiteltua.

Mitäs tunnustamista tässä sitten on? No se ainakin, että naisten on hyvä tietää, että pleijarit ovat aina mad season. Suurempi tunnustamisen aihe lienee silti se, että pronssimatsin jälkeen ajattelin, etten halua miettiä KooKoota ainakaan pariin päivään.

Se ajatus kesti noin kaksi sekuntia. Meidän rakkaus, meidän ylpeys, meidän seura jne.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
No se ainakin, että naisten on hyvä tietää, että pleijarit ovat aina mad season.

Tämä aukes omallekin vaimolle raskaasti keväällä 2019, ja nyt se on sit aina kauhuissaan, kun pudotuspelit alkaa.

En viitti huomauttaa, että naisen kanssa eläessä on miehellä kyllä ihan jatkuva mad season päällä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Vittu! Vanha koira ei näköjään opi!!!

Vaimoni tuossa teki äitienpäiväkakunpohjaa (joo, en itse osaa... sitäkään). Pohja kohosi uunissa pellillä oikein erkoisen muhkeaksi ja pysyi kuosissaan sieltä otettunakin. Noh, vaimo tätä ihmettelemään ja aprikoimaan, mitä oikein tuli tehtyä ja tietysti halusi minunkin mielipiteeni, joka kuului:
"Kato, tällä kertaa sulla on onnistunut toi pohja oikein hyvin..."

...jos katse voisi tappaa...
 

axe

Jäsen
Tuossa Liigan siirtorajan aikaan Otso Rantakarin lähdettyä pois Tapparasta kirjoittelin siirtohuhuketjussa, että on ihanselvää että Tapparaan tulee vielä joku ns. hyökkäävä ylivoimapakki. Joku vastasi siihen sovitellen tontille Otto Leskistä, jonka pelit Jokeri-paidassa oli siinä vaiheessa pelattu.

No olin kirjoittanut hälle jo vastauksen epäillen, että siihen haetaan jotain kovempaa kaveria, sellaista takuuvarmaa pistepakkia jollaiselta Leskinen ei mun Jokerit-eliteprospects-scouttauksen eikä hatarien KalPa-finaalisarjan muistikuvien perusteella vaikuttanut. Ei ollut vittuileva viesti eikä mitään, ihan vaan rehdisti epäilevä että varmaan tulee paperilla kovempi. En kuitenkaan vastannut, vaan deletoin tekstini.

Siitä ei siis jäänyt hölmöä todistetta typeryydestä, ettekä tietäisi mitään ellen nyt tunnustaisi. Näin jälkiviisaana Leskinen oli ihan saakelin kova hyökkäävä yv-pakki ja mun mielestä playoffien MVP.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: U2

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Eilen meinasin katsoa ensimmäisen erän Suomen pelistä Norjaa vastaan. Mika Saukkonen kun avasi äänensä selostuskopissa meni televisio välittömästi kiinni. Mielummin kuuntelin podia ennen nukkumaan käyntiä.

Tunnustan, että Mika Saukkosen ääni saa aikaan erittäin vastenmielisiä tunteita itsessäni.
 
K

Kiekkokatsoja

Eilen meinasin katsoa ensimmäisen erän Suomen pelistä Norjaa vastaan. Mika Saukkonen kun avasi äänensä selostuskopissa meni televisio välittömästi kiinni. Mielummin kuuntelin podia ennen nukkumaan käyntiä.

Tunnustan, että Mika Saukkosen ääni saa aikaan erittäin vastenmielisiä tunteita itsessäni.
Joskus ennenhän oli tapana laittaa telkusta ääni pois, ja kuunnella radion kautta selostus. Höyry Häyriselläkin oli hyvä selostus jakso, ja kannattajansa. Tunnustan että on fiilis, että peli päättyy 4-1, mutta ei fiilistä pelata sitä.
Lisäys. Tuskin enää ratiosta pelejä kuuluukaan?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kun menojalkaa vipattaa, niin silloin ei istuta. Ehkä seisoin käsi lipassa asennossa viikon.

Tarkoitin sellaisia poikien leikkejä, tietynlaisia... Ihan turhaan luotia siinä väistelet!

Siis että olisitte homoilleet. Sehän on hauska vitsi silleen heteropiireissä. Homopiireistä en tiedä, kerro sinä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tarkoitin sellaisia poikien leikkejä, tietynlaisia... Ihan turhaan luotia siinä väistelet!

Siis että olisitte homoilleet. Sehän on hauska vitsi silleen heteropiireissä. Homopiireistä en tiedä, kerro sinä.
Raportoitu, ignoroitu, yv ja av laitettu.

Kuka perusti tänne jo vuosia sitten ketjun Heterot. NIINPÄ.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
En katsonut eilen Suomi-Kanada finaalia.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen ollut vuosia Haloo Helsinki-fani. Oikeastaan alusta asti. Jos jostain tykkää, niin siitä vain tykkää.

Haloo Helsingin maailman paras biisi on Avautumisraita.





Tuosta on vaikea laittaa modernia suomalaista rockia paremmaksi.

Nykymusa eli räppi on myös niin skeidaa, että tällaisia perinteisiä rockbändejä tarvitaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Moto

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tunnustan tuntevani suurta mielihyvää aina, kun joku autollaan tai moottoripyörällään kaahaileva kuski joutuu joko poliisin nappaamaksi tai vaurioittaa oman ajopelinsä lunastuskuntoon menettäessään sen hallinnan yrittäessään tehdä vielä komeampaa temppua. Sitä saa, mitä tilaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös