Synergia-areena – helvetin esikartano?

  • 527 929
  • 1 924
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Eikö nuo irtuliput tule nettiinkin myyntiin? Tällä hetkellä ei piletin sivuilla ole mitään tietoa ottelusta. Vai taitaakin tulla tuo ottelu näkyville vasta kun liput vapautuu myyntiin?
 
Viimeksi muokattu:

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Eikö nuo irtuliput tule nettiinkin myyntiin? Tällä hetkellä ei piletin sivuilla ole mitään tietoa ottelusta. Vai taitaakin tulla tuo ottelu näkyville vasta kun liput vapautuu myyntiin?


Taas FB-sivut laulaa että olisi JYPin sivut kaatuneet kovan lippujen kysynnän vuoksi. Siis WTF? Vihreällä on toinen matsi ja lauantaillekin vielä kosolti lippuja. Nyt markkinaosastolla jäitä hattuun!
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko siellä taas ollut joku Kari Tyni näppiksen takana. Ok, sivut saattoi kaatua mutta tuo "PO-pelien lipunmyynnin hurja kiinnostus kaatoi JYPin sivut." on aika ihmeellinen kommentti. Kas kun katsoo lipputilannetta Piletistä, niin siellä on vielä molempiin myynnissä oleviin peleihin vaikka millä mitalla lippuja, myös hyviä istumapaikkoja useampia. Aika kaukana ollaan tuosta hurjasta kiinnostuksesta...
 

kilhar

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muutama kommentti:

-Sen mikrofonin saa poistaa, mutta mieluusti ihan asentajan toimesta eikä hakkaamalla. Sen toistuva takominen kun samalla katsoo ylöspäin ei vaikuttanut vahingolta missään vaiheessa. "Koputtakaa sitä nyt v***u joku olkapäähän, että lopettaa" ei kyllä täytä päällekarkauksen tunnusmerkistöä millään tavoin, etenkin kun rumpuryhmä ei ole aloittanut yhtään tappelua IKINÄ edes vierashalleissa.

Itse en edes ole ajatellut koko systeemiä, hyvä jos muistan että siellä sellainen laite on. En koe aiheelliseksi suojella sitä enkä persettäni. Siinä isossa lipussa saattaa myös närästää se, että sillä blokkaa monelta näkymän screenille ja juuri parahultaisesti maalihidastuksien ajan.

-Olen kiitollinen kausikortista, jonka seura minulle antaa, mutta hiljaa en ole. Se, että yhteiselo kanssani on sen takia mahdotonta, on melko outo ajatus. Hallissa on kuitenkin paljon väkeä, jotka eivät maksa itseään sisälle, mutten ole koskaan lokeroinut käytävällä vastaantulijoita paremmiksi tai huonommiksi kannattajiksi sen perusteella.

-Se naru (jota nyt on siirretty) on ollut paikalla liki aina esim. sen takia, ettei sinne sekaan tunge "ulkopuolisia" kuten Bluesin legendaarinen "Kentsu", joka piti joka kerran poistaa väkisin. Ilman sitä narua kun se on kuulkaas julkinen katsomonosa, johon kaikilla on lupa tulla haastamaan riitaa. "Iso osa katsomosta" taas oli naurettava ilmaus kaikin tavoin. Seuralle 30 henkeä ei taloudellisesti merkitse mitään ja lisätilanakin se on mitätön, jos kaikki eivät mahtuisi jostain syystä halliin.

-Kaikki laulut eivät ole joko vielä selkäytimessä tai hyviä ja mukaan lähteminen on ihan jokaisen henkilökohtainen asia kummallakin puolella kaidetta. En tiedä, ketkä kaikki kuuluvat fan clubiin, mutta lähtökohtaisesti positiivisena oletan, että ne lukuisat tuppisuut eivät kuulu.

Niissä chanteissa olisi hyvä vähän seurata pelitilannettakin, nyt tuntuu että laulu on välillä itsetarkoituksellista. Se peli on kuitenkin kaiken A ja O ja sen katsominen aina silloin tällöin on mukavaa. Siinä onkin hyvä säästövinkki seuralle, jos kannustus ja fanikulttuuri ovat pääosassa, miljoonien tunkeminen siihen lätkäjengiin on typerää.

-Miten se voikin joskus tuntua siltä, että osa ihmisistä on niin idiootteja, että he kuvittelevat meidän tulevan paikalle ilmaisen lipun takia eikä kannustamaan seuraa? Mehän kokoonnumme aina rakennusmessuillekin, jos vain ilmaiseksi pääsee ja varmimmin tuttuja näkee jos Delta-autossa on hernekeittotarjoilu. :D

Tässä oli tämän kauden ainoa käyntini täällä. Pelkään nimittäin, että joutuisin lukemaan sellaisten ihmisten mielipiteitä, joiden nettilaskun maksavat vanhemmat tai pahimmassa tapauksessa minä verorahoillani. Sellaisten vapaamatkustajien pitäisi olla kiitollisia ja ihan hiljaa rakastamassaan internetissä. ;)
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Tässä oli tämän kauden ainoa käyntini täällä. Pelkään nimittäin, että joutuisin lukemaan sellaisten ihmisten mielipiteitä, joiden nettilaskun maksavat vanhemmat tai pahimmassa tapauksessa minä verorahoillani. Sellaisten vapaamatkustajien pitäisi olla kiitollisia ja ihan hiljaa rakastamassaan internetissä. ;)

Ei muuta kun onnea matkaan, yhteistyökykyiset ihmiset pärjäävät aina.

T: Internet-maksunsa itse maksava
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tässä oli tämän kauden ainoa käyntini täällä. Pelkään nimittäin, että joutuisin lukemaan sellaisten ihmisten mielipiteitä, joiden nettilaskun maksavat vanhemmat tai pahimmassa tapauksessa minä verorahoillani. Sellaisten vapaamatkustajien pitäisi olla kiitollisia ja ihan hiljaa rakastamassaan internetissä. ;)

Kovaa puhetta kaverilta joka pääsee vapaamatkustajana JYPin peleihin seuran maksamana. Tai periaatteessa minun maksamana, minä ostan liput makkarat ja fanipaidat ja nekin eurot menevät tuollaisien ihmisten ilmaisiin kausikortteihin. Anteeksi viestini, minullahan ei ole oikeutta kommentoida koska olen huonompi ihminen kuin sambaryhmäläiset ja samoin paskempi fani.

Hankin kirjoitusoikeudet palstalle n 4v sitten, eli kevät 2010. Sitä ennen palstaa tuli lueskeltua n vuosi. Ensimmäiset pari vuotta kun Jatkista lueskelin, olin aina sambaryhmän puolella näissä tappeluissa, vaikka en sitä koskaan tuonut julki. Kuitenkin, se sympatia sambaporukkaa kohden laski pakkasen puolelle juuri Kilharin tasoisten sambaryhmäläisten ansiosta. Tullaan soittamaan suuta ja vittuilemaan fan clubin porukalle. Sitten itse ollaan niin pyhää ja viatonta, mutta kuitenkin seuralle niin ylitse tärkeitä. Muistaakseni tänne on sambaryhmäläisten kirjoitelmia tullut aiemminkin ja niissäkin viestien taso ollut tasoa "haistakaa vittu, me ollaan ansaittu ilmaiset kausarit ja te muut ootte perseestä. Me ei taivuta kenellekään".

Sen suuremmin ottamatta muuhun kantaa voin sanoa että nyt vähän jalkoja maahan siellä narujen takana. Ei ole vaikeaa arvata kumpi, samba vai FC tekee yhteistyöstä vaikeaa.
 

Hiitonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kovaa puhetta kaverilta joka pääsee vapaamatkustajana JYPin peleihin seuran maksamana. Tai periaatteessa minun maksamana, minä ostan liput makkarat ja fanipaidat ja nekin eurot menevät tuollaisien ihmisten ilmaisiin kausikortteihin. Anteeksi viestini, minullahan ei ole oikeutta kommentoida koska olen huonompi ihminen kuin sambaryhmäläiset ja samoin paskempi fani.
Tästä täysin samaa mieltä. Me normaalit MAKSAVAT katsojat kustannamme myös tämän porukan liput. Saavutetuista eduista on toki vaikea lähteä luopumaan, mutta voihan tästä tulkita että peleissä käyminen loppuisi siihen että pitäisi kausari ostaa.

Samba luuli olevansa korvaamaton eikä uudistunut (ehkä uudistus oli vähemmän huutoa, enemmän pärinää). Melkein olisin toivonut että FC olisi pysynyt omalla puolellaan ja ottanut yhden rummun käyttöön. Näin ehkä Tynikin olisi ymmärtänyt että SAMBA EI TUO LISÄARVOA.

En tiedä Samban tarkkaa kokoa mutta joku n. 10 hlö? 10hlö*60ottelua*12e=7200€ runkosarjassa. En sano että tämä olisi suuri summa rahaa miljoonaorganisaatiossa, mutta mitä tällä saataisiin jos edes puolet ohjattaisiin FC:n toimintaan? keski-eurooppalainen katsomokulttuuri?

En siis kuulu kumpaankaan kannattajaryhmään vaan olen rivikatsoja, yleensä kulmassa tolpan takana.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Niin ja tähän on pakko kauan JYPin peleissä käyneenä todeta että kyseessä ei ole sambaryhmä vaan rumpuryhmä. Ei ole sambaa kuulunut vuosikausiin,olisiko 10-15 vuoteen. Nykyään se on monotonista paukutusta ilman minkään tarttuvamman rytmin häivääkään.

Siitä sambasta voisin Tyntsänä muutaman kausarin heittääkin..
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin ja tähän on pakko kauan JYPin peleissä käyneenä todeta että kyseessä ei ole sambaryhmä vaan rumpuryhmä. Ei ole sambaa kuulunut vuosikausiin,olisiko 10-15 vuoteen. Nykyään se on monotonista paukutusta ilman minkään tarttuvamman rytmin häivääkään.

Tasta Obelixin kanssa samaa mielta. 90-luvun sambarytmit olivat todella kaunista kuultavaa lehmankelloineen. Ehka sita sympatiaa alkaisi kuulua, mikali joukkoon mahtuisi joku, joka osaa soittaa rumpuja. Alkaa itsellenikin vuosien keskustelua seuranneena tulla sellainen tunne, etta joko tasoa siihen rummutteluun tai sitten vapaaliput Fan Clubin puolelle.

Jupa
 

Powerage

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks
Kovaa puhetta kaverilta joka pääsee vapaamatkustajana JYPin peleihin seuran maksamana. Tai periaatteessa minun maksamana, minä ostan liput makkarat ja fanipaidat ja nekin eurot menevät tuollaisien ihmisten ilmaisiin kausikortteihin. Anteeksi viestini, minullahan ei ole oikeutta kommentoida koska olen huonompi ihminen kuin sambaryhmäläiset ja samoin paskempi fani.

Sen suuremmin ottamatta muuhun kantaa voin sanoa että nyt vähän jalkoja maahan siellä narujen takana. Ei ole vaikeaa arvata kumpi, samba vai FC tekee yhteistyöstä vaikeaa.

Samat fiilikset tuli kyllä kuin JYP44:lläkin.
Hyviä pointteja ja ihan asiaakin kilharilla viestissä, mutta sitten onnistutte aina oksentamaan siihen loppuun jotain todella ylimielistä.
Yrittäkäähän nyt aikuiset ihmiset käyttäytyä.


Sitten. Ketjun aiheeseen sen verran poiketen, että ei ole ollut "Helvetin esikartano" nimensä veroinen enää vuosiin. Meikäläisellä on ainakin ihan aidosti ikävä sekä sitä paikanpäällä ollutta tunnelman infernoa, että sitä kun sai joka tuutista kuulla miten ikävä paikka jykylä oli tulla pelaamaan pelaajien mielestä.
Yleisö huutaa helvetisti.. Tuomarit paskoo housuun.. Ihan sama mitä JYP:in kentällistä vastaan pelasit niin aina sai keräillä itseään laidan vierestä.. Ja sitten niille perkeleille ei saanut tehtyä edes maaleja vaan takkiin tuli tasasen tappavasti 1-0 tai 2-1...
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Samat fiilikset tuli kyllä kuin JYP44:lläkin.
Hyviä pointteja ja ihan asiaakin kilharilla viestissä, mutta sitten onnistutte aina oksentamaan siihen loppuun jotain todella ylimielistä.
Yrittäkäähän nyt aikuiset ihmiset käyttäytyä.


Sitten. Ketjun aiheeseen sen verran poiketen, että ei ole ollut "Helvetin esikartano" nimensä veroinen enää vuosiin. Meikäläisellä on ainakin ihan aidosti ikävä sekä sitä paikanpäällä ollutta tunnelman infernoa, että sitä kun sai joka tuutista kuulla miten ikävä paikka jykylä oli tulla pelaamaan pelaajien mielestä.
Yleisö huutaa helvetisti.. Tuomarit paskoo housuun.. Ihan sama mitä JYP:in kentällistä vastaan pelasit niin aina sai keräillä itseään laidan vierestä.. Ja sitten niille perkeleille ei saanut tehtyä edes maaleja vaan takkiin tuli tasasen tappavasti 1-0 tai 2-1...

Jos nyt lipun heilutus alkaa v:tuttaa niin kehottaisin siirtymään kannattamaan curlingia.Moneen, moneen vuoteen on nyt saatu parissa viime pelissä tunnelmaa katsomoon, ei vaan nyt mulla mene jakeluun tämä turha itkeminen.
Olen Poweragen kanssa samaa mieltä ,noista "vanhoista ajoista". Se huuto,
mikä hallissa alkoi aina kun saatiin paine vastustajan päätyyn oli kyllä jotain mitä toivoisin vielä kokevani.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Siinä isossa lipussa saattaa myös närästää se, että sillä blokkaa monelta näkymän screenille ja juuri parahultaisesti maalihidastuksien ajan.

Kun kehitetään yhdessä fanitoimintaa, ja toinen porukka hommaa isoja lippuja joita se heiluttaa vain pelikatkoilla ja tämä aiheuttaa takana olevalle, myöskin fanitoiminnan kehityksessä mukana olleelle toisen porukan kannattajalle närää, onko tämä kannattaja silloin aivan oikeassa paikassa? Jossain muualla kun fanikatsomossa, hidastukset näkee varmasti screeniltä hienosti.

Yleisesti fanikatsomo on mielestäni paikka, jossa näkymä saattaa hetkellisesti estyä tai joku saattaa vaikka tuulettaessaan vahingossa töytäistä sinua. Sen sijaan kuulovaurion riski on asia mitä ei pitäisi joutua kokemaan mielestäni edes fanikatsomossa. Joku voi olla kovaääninen, fanaattinen huutaja, mutta kuitenkin varjelee kuuloaan enemmän kuin me, jotka siihen paukkeesta huolimatta tulemme (tähän väliin tietysti joku sanoo että rumpujahan on vähennetty, mutta ne ei ole kyllä vähentyneet kuin neljään). Tämmöinen kannattaja saattaa tästä syystä mennä toiseen katsomoon, missä kukaan ei huuda. Silloin tämä kannattaja on poissa huutovahvuudesta. Mutta jos liput riisutaan katsomosta, tuoko tämä lisää potentiaalisia huutajia? Vaikea uskoa että joku tulee tällöin fanikatsomon vahvuuteen siitä syystä, että nyt siellä näkee ne hidastukset. Lisähuomio, että kun FC oli toisella puolella, missä oletettavasti oli takana "rivikatsojia", kukaan ei valittanut lipuista silloin. Saa korjata jos olen väärässä.

-Olen kiitollinen kausikortista, jonka seura minulle antaa, mutta hiljaa en ole. Se, että yhteiselo kanssani on sen takia mahdotonta, on melko outo ajatus.

Siitä homma ei varmasti kiikasta, että sinulle on annettu kausikortti. Jos joku jotain saa, se ei ole muilta pois. Mutta ihmiset kummaksuvat sitä, että olette suhteellisen negatiivisia ja joustamattomia edelleenkin vaikka etuutenne ovat säilyneet ja auvoinen yhteiselo FC:n kanssa kannatuspalaverin jälkeen on julistettu.

Ilman sitä narua kun se on kuulkaas julkinen katsomonosa, johon kaikilla on lupa tulla haastamaan riitaa.

Sillonhan jokainen katsomo on aidattava, koska käsittääkseni riitaa ei saa haastaa muissakaan katsomoissa. Taitaa järjestyksenvalvojat olla näitä tilanteita varten eikä lippusiimat.

-Kaikki laulut eivät ole joko vielä selkäytimessä tai hyviä ja mukaan lähteminen on ihan jokaisen henkilökohtainen asia kummallakin puolella kaidetta.

Onhan se henkilökohtainen asia, mutta itse koen fanikatsomossa hoilaamisen ja kannattamisen kunnia-asiana jota saan tehdä ja sitä asennetta toivoisin laajemmalti katsomossa oleville, kaiteen molemminpuolin. En itsekkään pidä kohdasta jossa JYPin väitetään olevan terästä, mutta hoilaan senkin mielelläni koska se on lopulta pääasia että ääntä kantautuu jäälle, ei kaikki chantit voikkaan miellyttää täysin jokaista.

En tiedä, ketkä kaikki kuuluvat fan clubiin, mutta lähtökohtaisesti positiivisena oletan, että ne lukuisat tuppisuut eivät kuulu.

Juurihan kerroit laulujen mukaan lähtemisen olevan henkilökohtainen asia.

Niissä chanteissa olisi hyvä vähän seurata pelitilannettakin, nyt tuntuu että laulu on välillä itsetarkoituksellista. Se peli on kuitenkin kaiken A ja O ja sen katsominen aina silloin tällöin on mukavaa. Siinä onkin hyvä säästövinkki seuralle, jos kannustus ja fanikulttuuri ovat pääosassa, miljoonien tunkeminen siihen lätkäjengiin on typerää.

Missä se näkyy että laulu olisi itsetarkoituksellista? Sitä peliä seurataan hoilatessa samanlailla kuin perus kannustuksienkin aikana. En oikein ymmärrä mitä tuossa pitäisi tehdä erilailla. En tiedä mitä haet, mutta laulaminen on myös kannustamista, ja sitä voi tehdä myös tappioasemassa.

-Miten se voikin joskus tuntua siltä, että osa ihmisistä on niin idiootteja, että he kuvittelevat meidän tulevan paikalle ilmaisen lipun takia eikä kannustamaan seuraa? Mehän kokoonnumme aina rakennusmessuillekin, jos vain ilmaiseksi pääsee ja varmimmin tuttuja näkee jos Delta-autossa on hernekeittotarjoilu. :D

Asenne muiden kannattajien ajatuksia kohtaan saa ihmiset ajattelemaan kaikenlaista.

Tässä oli tämän kauden ainoa käyntini täällä. Pelkään nimittäin, että joutuisin lukemaan sellaisten ihmisten mielipiteitä, joiden nettilaskun maksavat vanhemmat tai pahimmassa tapauksessa minä verorahoillani. Sellaisten vapaamatkustajien pitäisi olla kiitollisia ja ihan hiljaa rakastamassaan internetissä. ;)

Se, että sellaiset ihmiset eivät olisi siitäkin huolimatta positiivisia ja yhteistyökykyisiä, on melko outo ajatus.

Pelkään että FC:n ja RR:n "yhteiselo" on edelleen juurikin sellaista mitä viestisi antaa ymmärtää.
 

jaguar

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP (ht)
Tervehdys

Tälle palstalle tulee harvemmin kirjoiteltua. Enemmän tulee vain selailtua ja lueskeltua eri keskusteluja.

Tässäkin ketjussa keskustellaan aina silloin tällöin rumpuryhmästä, sen jäsenistä ja toiminnasta. Keskusteluun hyvin harvoin osallistuu kukaan rumpuryhmäläinen. Tällöin asioista saa kovin helposti yksipuolisen kuvan. Ongelmaksi tuleekin tällöin se, että joku muodostaa mielipiteensä ainoastaan täällä kirjoitettujen kirjoitusten pohjalta.

Meitä on nytkin kuvattu täällä yhteistyökyvyttömiksi ja ylimielisiksi. Osin varmasti ihan aiheesta ja osin aiheetta. Itse en ole jättänyt yhteenkään puheluun, viestiin tai sähköpostiin vastaamatta. Yhteystietoni löytyvät mm. JYPin sivuilta. Hallilla jään juttelemaan, jos joku minut pysäyttää ja tulee juttelemaan. En koe olevani tällöin yhteistyökyvytön tai ylimielinen. Tällaisen kuvan vain helposti saa, jos lukee vain näitä keskusteluja. Yleistäminen on aika helppoa täällä internetissä :)

Erityisen hyvä asia on, että on saatu kaikki äänekkäät ihmiset samalle puolelle hallia. Varmasti vie oman aikansa, että yhteistyö on saumatonta. Meidän ikäjakauma on 20-55 vuotta joten minusta on ihan ymmärrettävää, että kaikki huudot tai laulut eivät sytytä kaikkia. Se vaatiikin sitten pelisilmää, että löytää ne huudot ja laulut mihin porukka lähtee täysillä mukaan.

Pidetään huoli, että pleijareissa löytyy kaikilta sitä ääntä, että saadaan kannustettua JYPpi voittoon.

- Petri

Jaa niin se naru. Sen tarkoitus on pitää uteliaat ihmiset erossa rummuista ja niiden tarvikkeista sekä toisaalta taas varmistaa se, että saadaan se pieni porukka tiiviiseen nippuun, että ainakin heistä lähtee ääntä. Ylimääräistä tilaa emme sillä narulla vie vaan sen paikkaa katsotaan sen mukaan miten meitä on paikalla.
 

Seventeen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No näiden keskustelujen perusteella alkaa olla aikalailla Helvetin esikartano kun kauden tärkeimmällä hetkellä täällä nahistellaan keskenään. Ehkä odottavan aika on pitkä tai asiat on liian hyvin tai huonosti. Tämä kertoo että asiat ei ole täällä meidän omalla pesällä kovin hyvin, ei edes fanien puolella. Fanien kesken voi olla erimielisyyttä mutta ulospäin ja sisäänpäin pitäisi olla yhtenäisyys jos meinaa että sillä on jotain vaikutusta tai jos halutaan vaikuttaa rakentavasti seurajohtoon ja ottelutapahtumaan. Tässä yhtenäisyydessä voisi olla ensimmäiset askeleet joku oma suljettu keskustelufoorumi missä kaikki saisivat omalla nimellään tietoa, ketkä sitä haluavat. Siellä voisi visioida paremmin tapahtumia ja tempauksia ja sopia asioita. Toinen asia olisi se Fanit voisivat koota voimat ja tehdä vaikka epävirallisen nettisivuston someineen kaikkineen, mistä löytyisi raportit peleistä, haastatteluja yms. Näytettäisin kaikille että jos on oikeaa sydäntä touhussa niin laadukasta nykypäivän journalismia voi tehdä paremminkin kuin mitä meidän tyntsä tällä hetkellä.

Asia mistä olin tulossa sanomaan että mua oikeasti ihmetyttää tosi paljon tuo Tynin selitykset mediassa yms. viimeisimpänä tämä info että lippukauppa käy kuumana. No ei käy. Äsken oli lauantain peliin 745 lippua myymättä. En usko hetkeäkään että kausikorttipaikkoja olisi myyty 30% enemmän kuin viime vuonna. Pelit ja JYP kiinnostaa Jyväskylässä ilman tuollaista valehteluakin jonkin verran. Veikkaan että paremmin menisi kun rehellisesti kerrottaisiin missä mennään ja pyydettäisiin apua kannatuksen ja kannustuksen muodossa. En ole Tyniä pois potkimassa, mutta ryhdistäydy nyt KARI ja käy vaikka jotain kursseja nykyaikaiseen viestintään ja päivitä tietosi jääkiekon perustiedoista tai pyydä apua vaikka faneilta, vaikka nyt senkin takia että ansaitset paremman arvostuksen faneilta pitkältä selostajan uraltasi, mitä nyt saat tuolla toiminnallasi.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tässäkin ketjussa keskustellaan aina silloin tällöin rumpuryhmästä, sen jäsenistä ja toiminnasta. Keskusteluun hyvin harvoin osallistuu kukaan rumpuryhmäläinen. Tällöin asioista saa kovin helposti yksipuolisen kuvan. Ongelmaksi tuleekin tällöin se, että joku muodostaa mielipiteensä ainoastaan täällä kirjoitettujen kirjoitusten pohjalta.

Eikös kilhar tuossa vähän ylempänä tarpeensa ihan hyvin toimittanut? Harvemmin näkee noin kaunista rystylämäriä kahden tolpan kautta omaan maaliin, mutta vitsinähän tuollainen teksti on pääasiassa otettava.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Kun en kuulu FC:hen enkä rumpaleihin niin hieman ihmetyttää tämä ihmisten touhuilu tässä ketjussa. Porukka laukoo mitä käsittämämpiä väittämiä päällekarkauksista ja latovat paskaa niskaan viestikaupalla, mutta auta armias, jos joku rumpalileiristä vastaa vähänkin kiukkuisesti takaisin...
Näitä viestejä lukiessa osan mielestä ilmeisesti rumpaleitten rooli on yksinkertaisesti ottaa sitä paskaa niskaan loputtomasti ilman mitään oikeutta antaa takaisin edes osittain samalla mitalla. Koita siinä sitten kehittää toimivaa yhteistyötä fanien kesken.
 

Burton

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En kuulu kumpaankaan ryhmittymään mutta olisiko mahdotonta sitten että jokainen maksaisi itse oman lippunsa? Tuntuu että nuo rumpuryhmän kausarit on tässä aika isossa osassa kuitenkin keskustelussa. Toisaalta mitä se muuttaisi? Rumpuryhmäläiset oilisivat varmaan muutenkin paikalla kannustamassa jokaisessa pelissä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kun en kuulu FC:hen enkä rumpaleihin niin hieman ihmetyttää tämä ihmisten touhuilu tässä ketjussa. Porukka laukoo mitä käsittämämpiä väittämiä päällekarkauksista ja latovat paskaa niskaan viestikaupalla, mutta auta armias, jos joku rumpalileiristä vastaa vähänkin kiukkuisesti takaisin...
Näitä viestejä lukiessa osan mielestä ilmeisesti rumpaleitten rooli on yksinkertaisesti ottaa sitä paskaa niskaan loputtomasti ilman mitään oikeutta antaa takaisin edes osittain samalla mitalla. Koita siinä sitten kehittää toimivaa yhteistyötä fanien kesken.

En minäkään kuulu kumpaankaan ryhmään ja siksi tämä oma vähäinenkin jeesustelu tuntuu hivenen hölmöltä. Varsinkin pudotuspelien alla. Molemmissa porukoissa kuitenkin hyvää jengiä(ainakin sen verran mitä itse tiedän).

Pidän silti kummallisena(lue: vitun hölmönä) kahden jotakuinkin samaa asiaa toimittavan porukan eriarvoiset kohtelut/asemat. Olisi mielestäni kovin outoa ellei tämä kuvio loisi kahden fanipoppoon välille isoakin eripuraa. Kyllähän tämän kanssa varmasti on jo elämään opittu, mutta luoko tuollainen pohja oikeasti sitä toivoa loistaavaan yhteistyöhön? On mielestäni surullista jos näinkin pienen pirtin fanien kesken pitää puhua "jotenkin toimivasta" yms. yhteistyöstä.

Enkä nyt näe tätä yleistä närkästymistä parempana/kypsempänä asiana jos yksi rumpuryhmää(ilmeisesti) edustava kirjoittaja käy täällä kirjoittamassa sen kauden ainoan viestinsä ja sisällön lopputulema on silkkaa vittuilua kun yksittäinen kuitti sattui menemään ko. kirjoittajan tunteisiin.
 
Viimeksi muokattu:

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Rumpalit on iso ongelma, koska eihän se ryhmä voi kasvaa. Vai pitääkö ottaa oma rumpu mukaan ja liittyä seuraan? Mutta eihän sekään auta, kun se alue on niin tiukasti narutettu että hyvä kun itse mahtuvat sinne karsinaan kärsimään paskoista näkymistä videotaululle, kun joku jannu huutaa edessä ja heiluttaa jotain lippua.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Äsken oli lauantain peliin 745 lippua myymättä. En usko hetkeäkään että kausikorttipaikkoja olisi myyty 30% enemmän kuin viime vuonna.
Viime vuonna oli JYPin plyoffs-avauksessa Synergialla paikalla 3594 katsojaa. Täytyy muistaa, että Tyni ei puhu nyt myytyjen lippujen määrästä vaan prosenteista - katsomopaikkojahan on tänä vuonna vähemmän kuin vuosi sitten. Eli ei tuo Tynin heitto välttämättä ihan täyttä kusetusta ole, vaikka tuon miehen suusta kun jotakin lähtee, niin sekin vaihtoehto käy hyvin helposti mielessä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viime vuonna oli JYPin plyoffs-avauksessa Synergialla paikalla 3594 katsojaa. Täytyy muistaa, että Tyni ei puhu nyt myytyjen lippujen määrästä vaan prosenteista - katsomopaikkojahan on tänä vuonna vähemmän kuin vuosi sitten. Eli ei tuo Tynin heitto välttämättä ihan täyttä kusetusta ole, vaikka tuon miehen suusta kun jotakin lähtee, niin sekin vaihtoehto käy hyvin helposti mielessä.

Tynihän sanoi että uusittujen playoff-kausikorttien määrä nousi 30 % viime keväästä. Eli siis runkosarjassa kausikorttia käyttäneet olisivat nostaneet jo myyntiä tuon verran

Kirjoitin edelliselle sivulle että kun lippupaketit tulivat kaiken kansan myyntiin, istumapaikkoja oli jäljellä 1100 kpl. Eli n.2000 kausikorttilaista olivat paikkansa uusineet ja tämä oli +30%. Joten viime keväänä tällä laskuopilla vain 1400-1500 ihmistä uusi istumapaikkakausikorttinsa playoffeihin.

Kuulostaa aika uskomattomalta ja ainakaan minä en usko tuota missään määrin. Sitä en kyllä tajua mihin tuolla pyritään, myynninkö edistämiseen vai mihin?
 

Seventeen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi kirjoitti edellisellä sivulla:
Kirjoitin edelliselle sivulle että kun lippupaketit tulivat kaiken kansan myyntiin, istumapaikkoja oli jäljellä 1100 kpl. Eli n.2000 kausikorttilaista olivat paikkansa uusineet ja tämä oli +30%. Joten viime keväänä tällä laskuopilla vain 1400-1500 ihmistä uusi istumapaikkakausikorttinsa playoffeihin.


Juuri tätä samaa tarkoitin, muistelimme hallilla Kärppä pelissä tuttujen kanssa viime kevättä ja sitä tilannetta: Piletti lippukartta oli ainakin omaa lippua varatessa lähes kokonaan punainen ja niin muistelivat muutkin. Yhdessä tuumin oltiin sitä mieltä että joukkueen peli oli miellyttävämmän näköistä ja hyvä flow päällä, moni uskoi silloin aidosti ihan kirkkaimpaan mitaliin. Tiedä näistä sitten. Oisko sekin vaan ollut joku myyntikikka. Joka tapauksessa maha on täynnä tai esitykset ei miellytä maksavaa yleisöä. Lappeenrannassa ei tätä ongelmaa ole. Ja voihan tämän ajatella niinkin ettei meilläkään ole ongelmaa, kaikki pääsee halliin ketkä haluaa. Ei tarvitse ehkä tänä vuonna myydä eioota.

Tämän hetken lipputilanteeseen kun vapautuu vielä Liigan varauksessa olevat paikat niin saattaa olla että viime vuoden 3500 on tiukassa.
 
Viimeksi muokattu:

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jos Piletti näyttää oikein ja laskimeen ei tullut näppäilyvirheitä niin laskin että lauantain peliin oin jäljellä 624 lippua ja keskiviikon otteluun 1195 lippua.

JYPin FB-sivut taas sanovat seuraavaa

Lippuja löytyy edelleen lauantain ja keskiviikon otteluihin. Etukatsomossa hyviä vierekkäisiä istumapaikkoja. Varmista paikkasi ja hanki lippusi pian ennakkomyyntipisteistä. Ovelle jää jämät myyntiin!

Aika paljon on lippuja myymäti etenkin keskiviikolle. Vähänhän tämä haiskahtaa kerran kausareita myytiin +20% ja kerran on pilettikin jopa kaatunut "hurjan kiinnostuksen vuoksi". Silti noita loppuja on n 2000 kpl myymättä. Jokin ei mielestäni nyt täsmää. Liigan pienin halli, "hurja kiinnostuksen nousu viime keväästä" ja silti kahden ensimmäisen ottelun lipuista myyty vain n 75%. Oudolta kuulostaa.

Jos Micke Suopuro luet tätä foorumia niin voisit piikitellä Tyniä kysymällä jossain lehdistötilaisuudessa (ellei sinulla ole jo porttikieltoa sinne) JYPin lippujen myyntilukuja kappalemäärissä. Kiinnostaisi tietää onko tuo +20% täysin tuulesta temmattu. Kuulostaa siltä, jos kerran Synergian kapasiteettikin on pudonnut viime kaudesta.

Huolestuttava merkki jos seura alkaa faneilleen valehtelemaan. "No mut hei tää on markkinointia". Jos tämä on markkinointia niin se on mielestäni paskaa sellaista, joka ei aiheuta kuin mielipahaa molemmille osapuolille. Toisaalta eihän siitäkään ole montaa vuotta kun Tyni hehkutti JYPin pitävän lehdistötilaisuuden jossa julkaistaan"maajoukkue-tason pelaajasopimuksia". Lopullinen anti oli muistaakseni Malimvaaran ja Tuppuraisen jatkot. Muiistanko vväärin että Kari pyyteli tätäkin anteeksi jälkikäteen?

Ps Jyväskylässä olevat ja Keskisuomalaista tilaavat: onko pleijjareita mainostettu mitenkä paljon? Muuta kuin se perus 10cm x 15cm kokoinen mainos KSML:n etusivun ylänurkassa?
 

SjV

Jäsen
Kiinnostaisi tietää onko tuo +20% täysin tuulesta temmattu. Kuulostaa siltä, jos kerran Synergian kapasiteettikin on pudonnut viime kaudesta.
Just nyt näyttää olevan KSMLn nettiversiossa, että PO kausareita myytiin viime vuonna ~1250 kpl ja tänä vuonna meni 1700 kpl
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös