Synergia-areena – helvetin esikartano?

  • 527 974
  • 1 924

Theone

Jäsen
Ei vielä ensi kaudeksi vaan vasta seuraavalle kaudelle eli 2013-2014.

Viimeksi Mikko ainakin kertoi meille tehneensä parivuotisen pahvin Moskovaan, joten tuskin Hippoksella kurvailee 13-14 kaudella...
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Immonenhan on sanonut että palaa joskus vielä JYPiin. Tästä ei kyllä nähdäkseni pysty vetämään johtopäätöksiä että se olisi vielä ensi kaudeksi, jos asiaa katsoo ilman JarkkoImmos-laseja.

Voisin vaikka pistää ison pullon viskiä vetoa ensimmäisen kanssa, joka uskaltaa ottaa vedon vastaan. Immonen sekä Mäenpää eivät pelaa vielä syksyllä 2013 JYPissä.

Tähän voisi melkein tarttua kiinni mutta niillä ehdoilla että jompikumpi pelaa kaudella 13-14. Tosin maksaisin mieluusti sen pari kymppiä Köpinä pelkästä riemusta kun näin käy.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tähän voisi melkein tarttua kiinni mutta niillä ehdoilla että jompikumpi pelaa kaudella 13-14. Tosin maksaisin mieluusti sen pari kymppiä Köpinä pelkästä riemusta kun näin käy.

Iso pullo hyvää viskiä maksaa +50 euroa. Minulle sopii että jompikumpi, otatko opelix kiinni.

Maksan kyllä mielelläni jos Immonen takaisin tulee, en vaan näe sille kovin järjellistä syytä vielä muutamaan vuoteen.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Iso pullo hyvää viskiä maksaa +50 euroa. Minulle sopii että jompikumpi, otatko opelix kiinni.

Maksan kyllä mielelläni jos Immonen takaisin tulee, en vaan näe sille kovin järjellistä syytä vielä muutamaan vuoteen.

No jos lähdetään vaikka about 30 egen viskistä tyyliin Jameson tää on kiinni:)
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
No jos lähdetään vaikka about 30 egen viskistä tyyliin Jameson tää on kiinni:)

Jos kerta uskot Immosen paluuseen lujasti, eiköhän Bowmoren Single Malt 50 euron kieppeissä ole se vähimmäisvaatimus. Take it or leave it.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Jos kerta uskot Immosen paluuseen lujasti, eiköhän Bowmoren Single Malt 50 euron kieppeissä ole se vähimmäisvaatimus. Take it or leave it.

Pakkohan se on tarttua kun on tullut asiasta mouhattua,se on kiinni!
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Minä tahdon kanssa ilmaista laatuviskiä! Köpin kanssa samalla puolella, kuka ottaa vedon vastaan? Bowmorea mieluummin Bunnahabhain, hintaluokka sama.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen pari kertaa kastellut kenkäni kun olen kävellyt syksyn pimeydessä hallille, koska sitä parkkialuetta ei ole asfaltoitu vaan se on hiekkapohjalla. Noh siihenhän tulee isoja monttuja johon kerääntyy vettä ja joku idiootti niin kuin minä kävelee niihin. Muutenkin se tie on siinä huonossa kunnossa. Onko muut huomanneet saman asian?

Tämähän ei nyt ole varsinaisesti JYPin hallinnan alla, mutta olisihan se 2000-lukua että voi kävellä autolta hallille niin että kengät ei ole paskassa.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Olen pari kertaa kastellut kenkäni kun olen kävellyt syksyn pimeydessä hallille, koska sitä parkkialuetta ei ole asfaltoitu vaan se on hiekkapohjalla. Noh siihenhän tulee isoja monttuja johon kerääntyy vettä ja joku idiootti niin kuin minä kävelee niihin. Muutenkin se tie on siinä huonossa kunnossa. Onko muut huomanneet saman asian?
Ihan järkyssä kunnossa on kyllä koko piha. Kesällä ei paljon vaatisi sitä laittaa kuntoon. Kukahan tästä muuten vastaa? Kaupunki? Jos ei asfalttia siihen laiteta niin lanaisivat edes kunnolla koko paskan tasaiseksi...
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Tietääkseni se koko Hippoksen alue on vanhaa suoaluetta, eli siitä Metson parkkipaikoilta/monnarilta Synergialle saakka, eikä siihen asfalttiratkaisu ilmeisesti tästä syystä sopisi. En tiedä mitään asfaltoinnista tai muusta vastaavasta toiminnasta, joten en mene vannomaan onko asia näin, joskus vain tämmöistä kuulin.

Toisaalta, autolla ajaessa tietääpähän ainakin milloin tulee harkkahallille, kun iskunvahvistimet tekevät tuhojaan.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Tietääkseni se koko Hippoksen alue on vanhaa suoaluetta, eli siitä Metson parkkipaikoilta/monnarilta Synergialle saakka, eikä siihen asfalttiratkaisu ilmeisesti tästä syystä sopisi.

Eiköhän ne suollekin asfalttia vedä, Lutakossa on aika paljon taloja nykyään... En minä oikeasti asiasta mitään ymmärrä, mutta aluehan viettää sinne Köyhälammen suuntaan reilusti ja on todella epätasainen, joten kyllähän tuohon saa aika reilusti pohjustuksia tehdä ennen kuin pääsee asfalttia vetämään.

Käsittääkseni parkkialueet ovat Hippoksen pesäpallostadionin remontin budjetissa. Remontin pitäisi käynnistyä muistaakseni 2013 kesällä, mutta tässä taloustilanteessa en yhtään ihmettelisi jos tuolta remontilta taas kerran vedetään rahat pois. Tai pienennetään budjettia niin, että parkkialueita ei uusitakaan. Nykyisellään tuo on tosiaan ihan katastrofi. Näin kesäaikaankin alueella liikkuvana tuolla on lisäksi järjetön hiekkapöly koko ajan päällä, auto vaihtaa väriä heti kun tuonne ajaa.

Tuo parkkialuehan on nykyisellään ihan liian pieni alueen tarpeisiin. Joensuussa rakennettiin Mehtimäen jäähallin/yleisurheilukentän tarpeisiin parkkihalli, jonka tekisin tuohonkin. Hippoksen alue on semmoinen sumppu, että parkkihallista kiekkopelin jälkeen ulosajo ei enää lisää ruuhkaa mihinkään, päinvastoin tasoittaa autovirtaa kun portilla vietetään kuitenkin suurin piirtein sama aika ja autot tulisivat samasta suunnasta eikä sieltä täältä sekavasti häröillen. Talvituiskussakin auto olisi lumesta vapaa ja ikkunat puhtaat. Palvelisi myös Metson työntekijöiden parkkeeraamista.
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Käsittääkseni parkkialueet ovat Hippoksen pesäpallostadionin remontin budjetissa. Remontin pitäisi käynnistyä muistaakseni 2013 kesällä, mutta tässä taloustilanteessa en yhtään ihmettelisi jos tuolta remontilta taas kerran vedetään rahat pois. Tai pienennetään budjettia niin, että parkkialueita ei uusitakaan. Nykyisellään tuo on tosiaan ihan katastrofi. Näin kesäaikaankin alueella liikkuvana tuolla on lisäksi järjetön hiekkapöly koko ajan päällä, auto vaihtaa väriä heti kun tuonne ajaa.
Se parkkihalli olisi pitkälle katsottuna varmasti viisas veto ja kuten sanoit siitä hyötyisi metso, monitoimihalli, synergia ja lähistöllä asuvat ihmiset. Noh kunhan saisi edes asfalttia niin olisin tyytyväinen.

Kunnon pohjatyöt ja asfaltointi niin sille parkkipaikalle ei tarvitse tehdä mitään 10 vuoteen, kun nyt se on hiekkapohjalla ja kuluu ihan puhki.
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Se parkkihalli olisi pitkälle katsottuna varmasti viisas veto ja kuten sanoit siitä hyötyisi metso, monitoimihalli, synergia ja lähistöllä asuvat ihmiset. Noh kunhan saisi edes asfalttia niin olisin tyytyväinen.

Kunnon pohjatyöt ja asfaltointi niin sille parkkipaikalle ei tarvitse tehdä mitään 10 vuoteen, kun nyt se on hiekkapohjalla ja kuluu ihan puhki.
Parkkihalli-hanke on jo kaupungin puolelta kuopattu ajat sitten. Myöskään JYP ei ole lähdössä rahoittamaan hanketta, pelkästään itsekseen.

Mutta koko parkki-alueen asfaltointi olisi hyvä veto, nyt kun ne ainakin tämän kevään tärkeimmissä peleissä oli aika savista tarpomista "suossa". Kun tulee reikiä = paikkoo. Ei se oo niin vaikeeta?
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta koko parkki-alueen asfaltointi olisi hyvä veto, nyt kun ne ainakin tämän kevään tärkeimmissä peleissä oli aika savista tarpomista "suossa"
Ja luulisi että ei tuo Hippoksen alueen asfaltointi olisi edes mitenkään ylivoimaisen kallista? Asfaltoi kahdessa osassa joten parkkipaikat ja liikenne ei olisi koskaan tiellä.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuossa jokunen viesti ylempänä Vanhapuuma pohtii Hippoksen alueen maaperän koostumusta. Jos alue on tosiaan suopohjainen, niin voisi olettaa, että asfaltti siihen voidaan lätkäistä, mutta pohjatyöt ovat sen verran suuret, että rahaa tuohon saa pari euroa pistää, jotta asfaltti ei heti seuraavana keväänä ole kehnommassa kunnossa kuin nykyinen/ikuinen ratkaisu.

Samasta asiasta kirjoitti myös Alvajärven Urho tuossa ylempänä. Ja en minäkään mistään mitään tiedä, oletan vain.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Jos kaupungin rahat eivät riitä, niin saisivat myydä tontin liikuntapuiston alueelta ulkopuoliselle firmalle, joka hoitaisi parkin rakentamisen ja palvelun pyörittämisen. Miksi kaupungin pitäisi moista bisnestä edes pyörittää? (Jätettäkööt perinteisiä hiekkakenttäruutuja myös saataville.)

Siinä olisi kiinteistösijoittaja Seppäselle taustavoimineen yksi tulonlähde lisää. Voisihan kausikorttiin kytkeä option omasta parkkitalopaikasta kauden ajaksi. Ei hölmömpi palvelu? Luulisi Metsolla ja muilla alueen yrityksillä olevan myös mielenkiintoa asiaan.

No, tämä on amatöörin lätinää asiasta. Viisaammat jossain muualla ovat varmasti asiaa miettineet ja asiassa on muttia, jota en itse keksi. Tai no, syyt ovat varmasti raha, raha ja raha tässä järjestyksessä. Internetissä ja ideatasolla kaikki kun on niin mukavan simppeliä!
 

janbo

Jäsen
Itse en ehkä olisi niin innoissani rummuttamassa asfaltoinnin puolesta. Olen melko varma, että jos tuo olettettavasti melko kallis operaatio suoritettaisiin, muuttuisi pysäköintikin maksulliseksi. Siitähän se täälläkin vasta riemu repeäisi.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
...koko teksti...

Täysin samoja ihmetyksen aiheita itselläni ollut tästä. Jyväs-Parkki Oy rakentaa parkkitaloja ympäri kaupunkia ja sen täytyy tehdä kohtuullista tulostakin, koska investointeja on jatkuvasti, mutta silti eivät ole Hippokselle tunkemassa. Ja tuo Hippoksen alue olisi poikkeuksellisen hyvä parkkifirman kannalta, kun käyttöä olisi niin arkena Metson/Liikuntakeskuksen työläisten parkkina kuin myös iltaisin/viikonloppuisin urheilutapahtumien parkkina. Ympäri vuoden. Normi parkkitalo keskustassa on tyhjänä iltaisin. Luulisi siis kannattavan.

Tällä hetkellä alueelle rakentamista varmasti jarruttaa alueen keskeneräisyys. Pesiskentän remontti kääntää kentän ja huoltorakennukset eri paikoille, joten turha sitä aluetta on päällystää/rakentaa hallia ennen kuin alue on muuten valmis.
 
Viimeksi muokattu:

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja tuo Hippoksen alue olisi poikkeuksellisen hyvä parkkifirman kannalta, kun käyttöä olisi niin arkena Metson/Liikuntakeskuksen työläisten parkkina kuin myös iltaisin/viikonloppuisin urheilutapahtumien parkkina. Ympäri vuoden. Normi parkkitalo keskustassa on tyhjänä iltaisin. Luulisi siis kannattavan.

Iltaisin (ja viikonloppuisin) valtaosa alueen liikenteestä on junnuja edestakaisin kuljettelevia vanhempia, jotka jo nyt maksavat melko lailla "juniorityöstä". Parkkimaksu vielä päälle joka ilta tekisi nannaa;) Helposti saataisiin lasten harrastuksille 50€/kk lisähintaa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Arsenal
Iltaisin (ja viikonloppuisin) valtaosa alueen liikenteestä on junnuja edestakaisin kuljettelevia vanhempia, jotka jo nyt maksavat melko lailla "juniorityöstä". Parkkimaksu vielä päälle joka ilta tekisi nannaa;) Helposti saataisien lasten harrastuksille 50€/kk lisähintaa.

Helkkarin hyvä pointti, jota en tullut ajatelleeksi kun nuo minun mukulat ei ihan vielä sinne kyytiä tarvitse...

Toki tuokin on kierrettävissä sillä, että pihaan jäisi edelleen kattamaton alue jonne pystyy tuomaan/viemään porukkaa, mutta parkkeeraus olisi kielletty. Alue on sen verran laaja, että ei siitä koskaan kokonaan parkkihallia tehdä, vaan sinne osa alueesta jäisi kuitenkin bussien ja henkilöautojen lyhytaikaisempaan pysähtymiseen/pysäköintiin. Ja parkkihallin ensimmäinen tunti voisi olla ilmainen, jolloin porukan tuominen/vieminen mahdollistuisi. Tosin tätähän Jyväs-Parkki Oy tuskin tekisi vaan ottaisi sen 50 e/kk...
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Kaverini kertoi minulle että Synergian pihassa olisi aloitettu asfaltointi työt.
Itsekin katsoin töihin mennessä, että perkele siellähän on asvaltointikone. Arvelin kuitenkin, ettei pihaa sentään raaskita asvatoida, vaan kone olisi vain ollut siinä jemmassa muita lähipinnottamisia odottelemassa. Noh hyvä vaan tosiaan jos tuo kuralammikko saa asvaltin pintaansa...

Onkohan pohjatöitä tehty kunnolla?
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Nostellaas tätäkin ylös. Meillä on muutaman kauden ollut samanlainen pelaajaesittely ja sisääntulo ja ainakin minä kaipaisin siihen jotain tuoreutta. Ilveksen viime kauden paras suoritus taisi olla videotaululla ennen peliä nähty "kaupunki on Ilveksen" - video jossa Tampere peittyi viher-keltaisiin väreihin. Tapparalla oli vastaavasti joku legendavideo (kumpaakaan en toki tähän hätään nyt löytänyt, koetan katsella vielä).

Itsekin tykkäisin tuollaisesta tunnelmannostatusvideosta ennen varsinaista pelaajaesittelyä. Jotain voisi koettaa rakentaa vaikkapa Gane of Thronesin tunnarin ympärille "talvi tulee" - teemalla:

http://www.youtube.com/watch?v=0cfRjmZX7_U

Ei muuta kun jätkät Jyväskylän maamerkeille tähystämään dramaattisen näköisinä ja video tekee itse itsensä.

Pelaajaesittelyyn ehdotan iänikuisten stop the rockien ja centerfieldien asemasta vaikkapa Ashin "Clones" - biisiä:

http://www.youtube.com/watch?v=XlpWjl1peII
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös