Synergia-areena – helvetin esikartano?

  • 527 802
  • 1 924

Sipulikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kerran tälle linjalle lähdettiin, niin mikähän mahtoi olla se instrumentaalinen (?) biisi, joka soi hallissa tuomareiden luistellessa kaukalossa juuri ennen matsin alkua? Soi muistaakseni vielä ainakin kerran tuon jälkeen illan aikana.

Hetkeen en ole päässyt käymään kotipeleissä, mutta ainakin aiemmin tuossa kohtaa on soinut Kissin Psycho Circus (linkki YouTubeen). Tarkoitatko sitä?
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
En ollut vielä hallissa tuomareiden jäälle tullessa, mutta olisiko ollut tämä: Snap - Rhythm is a dancer? Video Youtubessa: http://www.youtube.com/watch?v=u_ppF2yK4NM

En nyt kyllä ihan suorilta mene tuon intron perusteella sanomaan, että oliko se tuo vai ei. Pitää vissiin huomenna olla korva tarkkana ja yrittää kuulostella josko soisi uudemman kerran.

Kiitos myös Kissin tarjoamisesta, mutta ei ollut sekään.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kerran tälle linjalle lähdettiin, niin mikähän mahtoi olla se instrumentaalinen (?) biisi, joka soi hallissa tuomareiden luistellessa kaukalossa juuri ennen matsin alkua? Soi muistaakseni vielä ainakin kerran tuon jälkeen illan aikana.
Mä mietin samaa. Kuvaillaan biisiä vähän paremmin. Siinä on aika letkeän rauhallinen tempo vahvalla bassolla ja sen lisäksi syntikka soi muistuttaen jousiorkesteria jollain tavalla. Vähän vaikuttaa hip hop/RnB biitiltä.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kerran tälle linjalle lähdettiin, niin mikähän mahtoi olla se instrumentaalinen (?) biisi, joka soi hallissa tuomareiden luistellessa kaukalossa juuri ennen matsin alkua? Soi muistaakseni vielä ainakin kerran tuon jälkeen illan aikana.

En ollut eilen pelissä, mutta puolitoistaviikkoa sitten lauantaina olin. Olin tosin pienessä alkuhumalassa ja jossain vaiheessa oli kuulevani tämän legendaarisen sävelmän, joten tarkoittanetkohan tätä? Saatoin kyllä kuulla tämän illalla jossain baarissakin hämärän rajamailla...

http://www.youtube.com/watch?v=dASqLXiuomY
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
En ollut eilen pelissä, mutta puolitoistaviikkoa sitten lauantaina olin. Olin tosin pienessä alkuhumalassa ja jossain vaiheessa oli kuulevani tämän legendaarisen sävelmän, joten tarkoittanetkohan tätä? Saatoin kyllä kuulla tämän illalla jossain baarissakin hämärän rajamailla...

http://www.youtube.com/watch?v=dASqLXiuomY
Ei ole tämä. Mä olen lähes varma että kyseessä on suomalaista aikaansaannosta ja saattaa olla ihan tehtykin vain tuohon tarkoitukseen missä se nyt on käytössä. Ihan hip hop biitiltä kuulostaa.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Mä mietin samaa. Kuvaillaan biisiä vähän paremmin. Siinä on aika letkeän rauhallinen tempo vahvalla bassolla ja sen lisäksi syntikka soi muistuttaen jousiorkesteria jollain tavalla. Vähän vaikuttaa hip hop/RnB biitiltä.

Vastataan tässä nyt arvon palstakollegalle (ellet jo tiennyt), että kyseessä oli siis tämä biisi (linkki vie YouTubeen).

Ja jos muutamalla sanalla sivuutetaan tuota hallin uudistettua soittolistaa, niin vaikka kuinka itse olen enempi metallimusiikin ystävä on tuo päivitetty settilista ihan positiivinen ja raikas tuulahdus nykypäivää. Lauantai sen jälleen todisti tarjonnallaan (Pendulum, Anna Abreu, Uniklubi, Cheek, jne.)
 
Viimeksi muokattu:

Mike Bossy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtra & Massey Ferguson
Uusi maalisummeri?

Oliko muuten eilen SaiPa pelissä tuo maalisummeri muuttunut, vai oliko vain kaiutin rikki? Sen verran häröltä kuullosti tuo vinkuminen maalien jälkeen. Kiinnittikö kukaan muu huomiota tähän?
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oliko muuten eilen SaiPa pelissä tuo maalisummeri muuttunut, vai oliko vain kaiutin rikki? Sen verran häröltä kuullosti tuo vinkuminen maalien jälkeen. Kiinnittikö kukaan muu huomiota tähän?

Sellainen lyhyt ja aika vaimea turahdus se oli...toisaalta se vanha oli joka kerta erilainen ja välillä se jopa piiputti ekat viisi sekuntia. En kyllä tiedä onko tuo uusi parempi, mutta jotain päivitystä olen tuohon kaipaillut.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos siellä joku uusi maalisummeri oli, niin helkkarin hiljaisella oli sen volyymi tai sitten se ei vaan keskelle, aivan ylös seisomakatsomoa kuulunut juuri ollenkaan. Sen vaan kuuli, että se vanha tuttu se ei kyllä ollut.

Tuota en sen enempää kommentoi, mutta muuten oon ihan suht tyytyväinen esim. uudistuksiin musiikin puolella. Ok, rokki varmaan kuuluu lätkään ja ei siinä mitään, mutta miks helvetissä pitäis soittaa niitä samoja Bad to the boneja ja muita vuosikymmenestä toiseen. Playoffeissa on sitten toivonmukaan semmosta tunnelmaa nostattavaa humppaa, jonka tahtiin yleisö syttyis kerrankin taputtamaan.
 

Mike Bossy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtra & Massey Ferguson
Joo onhan se ihan hyvä, että uudistuksia tulee, mutta kuinka vaikeaa on maalitorven tuominen Synergialle? Nämä summerit on jotenkin jo niin nähty, eteenkin, kun tuo summeri on tainnut olla tuolla jo vuodesta 1999.

Näitä torviahan on monenlaisia ja niistä voisi järjestää jonkun tyyppisen äänestyksen, vähän niin kuin noista biiseistä. Saataisiin edes vähän radikaalimpaa muutosta noihin maalin jälkeisiin hetkiin.
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Vastataan tässä nyt arvon palstakollegalle (ellet jo tiennyt), että kyseessä oli siis tämä biisi (linkki vie YouTubeen).
Ja leffassa 'Requiem for a Dream' on samanlainen biisi aika paljon taustalla. Esittäjänä Clint Mansell ja biisin nimi "Requiem for a Dream (Orchestral Version)". \o/ Linkkiä en pistä kun se on laitonta...
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ja leffassa 'Requiem for a Dream' on samanlainen biisi aika paljon taustalla. Esittäjänä Clint Mansell ja biisin nimi "Requiem for a Dream (Orchestral Version)". \o/ Linkkiä en pistä kun se on laitonta...
Sen verran tarkennetaan että säveltäjä on Clint Mansell, esittäjä on Chronos Quartet ja biisin nimi on Lux Aeterna. Muuten ihan oikein meni. :)

Sitä on vain niin paljon käytetty tälläisissä yhteyksissä joten sitä käyttämällä ei ainakaan erotu joukosta.

Tunnelma on ollut vaisua niin katsomossa kuin kaukalossakin parissa viime kotiottelussa. Tyyntä myrskyn edellä? Pleijareissa räjähtää?
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Kirjoitan nyt ihan muiden ihmisten puolesta mutta. Toivottavasti arvon sambaryhmä katsoisi tänään Mestis-finaalia Vaasasta, aivan huikea tunnelma ja rummut loistavat poissaololla. Kyllä ne rummut ja se paukutus on oikeasti ihan perseestä...
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Kirjoitan nyt ihan muiden ihmisten puolesta mutta. Toivottavasti arvon sambaryhmä katsoisi tänään Mestis-finaalia Vaasasta, aivan huikea tunnelma ja rummut loistavat poissaololla. Kyllä ne rummut ja se paukutus on oikeasti ihan perseestä...

Eikös siellä ole rumpu kumminkin tahdittamassa? Kun tuota Vaasan huikeata fanikulttuuria katselee, niin selvää on se, että ei sambaryhmä itsessään voi saada rumpuja vähentämällä tuommoista meininkiä aikaiseksi. Siihen tarvitaan ihan jokaista hallilla olevaa. Mutta on se kaunista Vaasassa.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Kirjoitan nyt ihan muiden ihmisten puolesta mutta. Toivottavasti arvon sambaryhmä katsoisi tänään Mestis-finaalia Vaasasta, aivan huikea tunnelma ja rummut loistavat poissaololla. Kyllä ne rummut ja se paukutus on oikeasti ihan perseestä...

En halua Synergialla kuulla kuorolauluharjoituksia, kiitos!

Mitä tulee rumpuihin, niin ne kuuluvat hippokselle jos niitä osataan käyttää oikeissa paikoissa ja niillä osataan ottaa yleisö mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En halua Synergialla kuulla kuorolaulua, kiitos!

Mitä tulee rumpuihin, niin ne kuuluvat hippokselle jos niitä osataan käyttää oikeissa paikoissa ja niillä osataan ottaa yleisö mukaan.

Itsekin olen rumpujen kannalla, mutta onhan tuo helkkarin yksitoikkoista rummutusta ja monesti peittää sen oikean kannatuksen mitä hallissa olisi ollut lähdössä. Ajoitukset kohdalleen ja juurikin voisi rummut olla enemmänkin tahtia antamassa kun peittämässä muun äänen hallista.

Kannatuslauluja voisi joku keksiä ettei menisi myöskään ihan pelkästään rummuttamiseksi. Ihan jo vieraspelien kannalta voisi vaikka ihan jotain perus lauluja keksiä. Ei tarvita mitään huikeita biisejä kunnon sanoilla vaan jotain edes muutakin nykyisten lisäksi. Toki tämä on enemmänkin kaikkia faneja koskevia ei rumpuryhmiä, mutta myös hippoksella voisi enemmän olla käytössä huutoja ja jonkinsortin kannatuslauluja

Niin paljon enemmän olisi rumpuryhmässäkin potentiaalia kotipeleissä, mutta nyt se menee pelkäksi rummuttamiseksi usein ilman mitään kunnollista tolkkua. Sielä on isojakin ukkoja rummuttamassa ja taputtamassa joista voisi lähteä muutakin ääntä kun rumpujen pärinää ja kiroilua kun joukkue on häviöllä tai pelaa huonosti... Kuitenkin kun tuo ryhmä on "maksettu" tuonne vieläpä. Toki antavat sitten omaa panosta vaikkapa vieraspeleissä, mutta kun sieläkin usein tuo kannatus menee vain siihen, että lyödään 5 rumpua yhteen ja peitetään ne muut kannustushuudot mitä tuon kokoisesta ryhmästä lähtisi hyvin ääntä ihan huutaen jo.

Niin ja edelleen itse kannatan rumpuja, mutta en nykymuodossa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kannatuslauluja voisi joku keksiä ettei menisi myöskään ihan pelkästään rummuttamiseksi.

Tämä mua on vaivannut viime vuosina. Kun ensimmäisiä otteluita näin paikan päällä 2002-2004, niin erilaisia kannustushuutoja oli useita. Tässä muutama mitä muistan nyt nopeasti:

-Let's go Jyppi
-Maalia Jyppi
-Taistele Jyppi
-Maali (tap) Jyppi

Enempää ei nyt nopeasti irronnut, kun eipä noita enään ole vuosiin hallissa kuulunut. Taitaa "taistele Jyppi" olla ainoa ja sitäkin kuulee ehkä kerrankaks ottelussa jos edes sitä. Nykyään se on pelkkää rummutusta. Eikä niitäkään ole kuin mielestäni pari kolme rytmiä.

Oma mielipiteeni on, että sambaryhmä pysyy, mutta palautetaan taas nämä huudot takasin Hippokselle. Kyllä sambaryhmä osaa tunnelmaa luoda, muistetaan vielä se muutaman vuoden takainen valinta parhaan tunnelman omaavaksi halliksi.
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
En halua Synergialla kuulla kuorolauluharjoituksia, kiitos!

Mitä tulee rumpuihin, niin ne kuuluvat hippokselle jos niitä osataan käyttää oikeissa paikoissa ja niillä osataan ottaa yleisö mukaan.

Otetaanpa pari youtube-linkkiä. Ensin Sport - Jokipo-pelin jälkimaininkeja. Ja sitten kämmentä naamaan, Samba Raksila. Pitkään tuntuivat laulavan pelin jälkeenkin ja näyttivät oikeata kannattajakulttuuria, iso peukku.
 

Marstio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Reginan Vangit, Traktorit, Suski
Kannatuslauluja voisi joku keksiä ettei menisi myöskään ihan pelkästään rummuttamiseksi. Ihan jo vieraspelien kannalta voisi vaikka ihan jotain perus lauluja keksiä. Ei tarvita mitään huikeita biisejä kunnon sanoilla vaan jotain edes muutakin nykyisten lisäksi. Toki tämä on enemmänkin kaikkia faneja koskevia ei rumpuryhmiä, mutta myös hippoksella voisi enemmän olla käytössä huutoja ja jonkinsortin kannatuslauluja.
Niin ja edelleen itse kannatan rumpuja, mutta en nykymuodossa.

Aamen tälle. Jotta päämäärän saavuttaminen etenisi pelkän huomioinnin yläpuolelle , vaatisi se oikeastaan vain muutaman ihmisen pienen vaivan. Laulut, huudot yms. tarttuvat todella nopeasti ainakin niihin ihmisiin ketkä niistä kiinnostuvat ja olisihan tämä uusi ilme varmasti myös innostusta herättävä, väitän ainakin näin. Viimeksi kuopion fanimatkalla oli aiheesta kovinkin paljon puhetta. Nyt vaan joku käsi ylös ja hommiin =)
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
En voi sanoin kyllin kuvata miten minun mieltäni lämmittäisi kuulla vieras-tai kotimatseissakin JYPin fanikatsomon taputtavan, huutavan (ja laulavan, jolleivat ole liian kännissä) sen sijaan että kaiken alleen peittävä rummutus olisi ainoa jota katsomosta kuuluu. Kokeilkaa edes joskus. Lupaan kehua kaikille tutuille.
 

Iskender

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,LA Kings, Türkiye Buz Hokeyi Federation
Ne kannatuslaulut on tervetulleita.. Täällä ainakin laulettaisiin mukana :)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aamen tälle. Jotta päämäärän saavuttaminen etenisi pelkän huomioinnin yläpuolelle , vaatisi se oikeastaan vain muutaman ihmisen pienen vaivan. Laulut, huudot yms. tarttuvat todella nopeasti ainakin niihin ihmisiin ketkä niistä kiinnostuvat ja olisihan tämä uusi ilme varmasti myös innostusta herättävä, väitän ainakin näin. Viimeksi kuopion fanimatkalla oli aiheesta kovinkin paljon puhetta. Nyt vaan joku käsi ylös ja hommiin =)

Kuopion fanimatkalta itsekkin sain juuri kipinää enemmän "avautua" aiheesta. Joku sielä ainakin juuri jutteli tuosta, että hommaan kyllä pitäisi saada enemmän tolkkua. Lisäksi Kuopiossa kun yleensä ja viimeksikin oli paljon ihmisiä ja kannustus on yleensä ollut hyvää, niin miksi helkkarissa viimeksi piti olla rummut mukana ja vieläpä taisi olla joku 5 kpl noita olla. Ei tainut kertaakaan yhtäkään huutoa ottelun aikana kuulua JYP faneilta ja hyvä jos taputusta edes. Se oli vain yhtä rummutusta. Varsinkin kun Kuopiossa on yleensä ollut aina paljon JYP faneja paikalla ja huutokin ollut yleensä kovaa niin ei siihen nyt mitään rumpuja tarvita tuolla väkimäärällä. Ensikerralla jos rumpuja pitää ottaa fanimatkalle mukaan niin yksi antamaan tahtia ja se on siinä. Kotipeleissäkään ei tarvita välttämättä noin montaa rumpua mitä nyt.

Fanclubi ja rumpuryhmään kuluvat voisi melkein pistää saman pöydän ääreen joskus ja miettiä miten vierasmatkoista saataisiin paremmin toimivia ja kannustusta parannettua. Mietittäisiin vaikkapa noita kannustuslauluja ym.. Sama homma voisi tehdä myös kotipeliä koskien vaikka joukkueen johdon, Fanclubin johtoon kuluvien ja sambaryhmän kanssa.. Toki esimerkiksi Fanclibilla ei ole toimintaa kotipeleissä, mutta asiosta voitaisiin neuvotella miten kotipeleissä saataisiin kannustusta parannettua.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä muutama mitä muistan nyt nopeasti:

-Let's go Jyppi
-Maalia Jyppi
-Taistele Jyppi
-Maali (tap) Jyppi

Enempää ei nyt nopeasti irronnut, kun eipä noita enään ole vuosiin hallissa kuulunut. Taitaa "taistele Jyppi" olla ainoa ja sitäkin kuulee ehkä kerrankaks ottelussa jos edes sitä. Nykyään se on pelkkää rummutusta. Eikä niitäkään ole kuin mielestäni pari kolme rytmiä.

Boldaus minun.

Siis eikö tosiaan enää siellä HUUTOsakki huuda mitään, vaan keskittyy rummuttamaan pelkästään?? Mitä ihmettä on tapahtunut? Täältä etelästä pääsee sen verran harvoin peleihin, että en ole nyt kevään aikana käynyt hallissa, viimeksi joskus syksyllä. Perjantaina tulen paikalle ja jos huuto ei raikaa niin pettynyt olen.
 

Marstio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Reginan Vangit, Traktorit, Suski
Boldaus minun.

Siis eikö tosiaan enää siellä HUUTOsakki huuda mitään, vaan keskittyy rummuttamaan pelkästään?? Mitä ihmettä on tapahtunut? Täältä etelästä pääsee sen verran harvoin peleihin, että en ole nyt kevään aikana käynyt hallissa, viimeksi joskus syksyllä. Perjantaina tulen paikalle ja jos huuto ei raikaa niin pettynyt olen.

Pahoin pelkään, että rummun pärinää joudut vielä ainakin seuraavan matsin kuuntelemaan. Toivottavasti nyt tämä orastava tunnelma huutojen ja muun kuin pelkästään rummuttamalla tapahtuvan kannustamisen saa tuulta siipiensä alle. Kuten edellä totesin, tämä ei vaadi KUIN pienen puuharyhmän ja sehän lähtee yhdestä puuhahenkilöstä, jolla on tahto ja intohimo lähteä viemään asiaa eteenpäin. Pelkkä diibadaaba ei riitä.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Latvia vs Ranska
  • 1.88
  • 4.10
  • 3.35
Tanska vs Kanada
  • 15.00
  • 10.00
  • 1.10
Itävalta vs Sveitsi
  • 15.00
  • 11.00
  • 1.09
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös