Syöpä – mitä nyt?

  • 236 781
  • 489

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Designer
Aiemmin oli olemassa se mahdollisuus, että se isompi olisi saattanut olla pahalaatuinen. Tänään sitten varmistui, että ei ollut. Kovin huolissani en etukäteenkään ollut, mutta silti nyt olo on melkoisen huojentunut.

Voitte muuten kuvitella, miten helppoa sen isomman luomen poistaminen oli ottaen huomioon, missä se oli...

Hyvä homma ettei ollut pahanlaatuinen. Odottelu taitaa kuitenkin olla aina pahinta tuossa.

Ja kevennys:

Isomman leikkauksessa lääkäri napsaisee veitsellä ja toteaa homman olevan valmis. D sopraanoa muistuttavalla äänellä: "sattuu". Lääkäri: "tais mennä vähän liian korkealta..."

Että silleen...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti wilco
Isomman leikkauksessa lääkäri napsaisee veitsellä ja toteaa homman olevan valmis. D sopraanoa muistuttavalla äänellä: "sattuu". Lääkäri: "tais mennä vähän liian korkealta..."
Kyllä siinä kieltämättä kävi mielessä toivomus, että lääkäri ei aivastaisi tai muuta vastaavaa juuri kriittisellä hetkellä. Ei aivastanut, eikä veitsi lipsahtanut muutenkaan. Ääneni siis on edelleen samettisen pehmeä korvia hyväilevä baritoni.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
HUOKAUS...

Aloitin tämän ketjun keväällä huhtikuussa. En ole sen jälkeen viitsinyt pahemmin kommetoida omasta tilanteestani mitään, nämä kun ovat sellaisia kovin henkilökohtaisia juttuja.

Nyt kommentoin.

Olin kesäkuussa pienessä leikkauksessa asian tiimoilta. Kyllä se kasvain oli. Pahanlaatuinenkin. Oli ehtinyt tehdä yhden etäispesäkkeen jota ei leikkauksella pystytty hoitamaan, niinpä olen käynyt sädetyshoidoissa koko kesän.

Tänään tuli sitten sellainen uutinen viimeisten tutkimustulosten muodossa, että itku tuli ja meinasi taju lähteä. Itkin nimittäin ilosta. Tulosten mukaan olen nyt täysin puhdas syöpäsoluista!

Sen vaan sanon, että vietän parhaillaan elämäni kolmanneksi onnelisinta päivää (ne kaksi parasta päivää olivat lasten syntymät).

Syövän seuranta jatkuu, mutta on tästä hienoa nyt jatkaa talvea kohti.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kuin myös. Todella hieno juttu!

Tsemppiä myös jatkolle. Olo varmasti paranee mitä pitemmälle talveen mennään (ellei ole jo parantunut).
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Congrats Preds.

Sitten perseet olalle :)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Re: HUOKAUS...

Viestin lähetti Predator

Tänään tuli sitten sellainen uutinen viimeisten tutkimustulosten muodossa, että itku tuli ja meinasi taju lähteä. Itkin nimittäin ilosta. Tulosten mukaan olen nyt täysin puhdas syöpäsoluista!

Sen vaan sanon, että vietän parhaillaan elämäni kolmanneksi onnelisinta päivää (ne kaksi parasta päivää olivat lasten syntymät).

Syövän seuranta jatkuu, mutta on tästä hienoa nyt jatkaa talvea kohti.

Tässä tilanteessa en haluaisi toimia pahanilmanlintuna, toivotan tsemppiä syksyyn ja talveen. Nauti tästä hetkestä ja tulevaisuudesta, mutta...

Niin, kuten itsekin kirjoitit "Syövän seuranta jatkuu" ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä tämä seuranta tulee jatkumaan tavalla tai toisella jopa niin kauan kuin tallaat näitä polkuja pitkin.

Varsin usein kuulee puhuttavan "voitetusta syövästä" mutta lukemani ja kuulemani (osin kokemani) perusteella ei ole olemassakaan voitettua syöpää, se voidaan taltuttaa, pitää hallinnassa mutta ei kirjaimellisesti voittaa - ainakaan vielä. Tulevaisuudessa voittaminenkin on lienee mahdollista.

Täsmennän, et suinkaan väitäkään voittaneesi taistelua. Haluan vain tuoda julki sen, että helpottavasta uutisesta huolimatta "syöpä on läsnä" Sinussa jopa vuosikymmeniä. Toivottavasti tämä rehellisyys ei ole loukkaavaa tänä hetkenä.

vlad#16.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: HUOKAUS...

Viestin lähetti vlad


Niin, kuten itsekin kirjoitit "Syövän seuranta jatkuu" ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä tämä seuranta tulee jatkumaan tavalla tai toisella jopa niin kauan kuin tallaat näitä polkuja pitkin.

Toivottavasti tämä rehellisyys ei ole loukkaavaa tänä hetkenä.


Vlad, ei tuo loukannut mitenkään. Tiedän tasan tarkkaan että missä tässä mennään.
Olen vaan sen takia hyvällä mielellä, kun saan todennäköisesti nähdä omin silmin vielä seuraavankin kesän... se pistää tällä hetkellä vähän herkistymään.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Erittäin hieno juttu, Predator. Läimäyttäisin olalle jos siellä olisin, mutta nyt saa virtuaalinen sellainen riittää. Päts.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onnittelut Preda! Ensimmäinen erävoitto tässä taistelussa!

Jatka samaan malliin.

Niinhän se menee, että ensimmäiset 5 vuotta kertaalleen voitetun syövän jälkeen ovat ne kriittisimmät ajat, jonka jälkeen uusiutuva syöpä on jo harvinaisuus. 10 vuotta on se marginaali, jonka jälkeen ilmenevä syöpä lasketaan uudeksi sairaudeksi.

Isälläni todettiin 13 vuotta sitten aivan sattumalta munuaissyöpä aivan alkuvaiheessa. Leikkaus oli silloin se pelastava tekijä. Etäispesäkkeitä ei havaittu. Muistelen, että 10 vuotta hän kävi kerran vuodessa kontrolleissa ja nyt sitten lopun ikää mennään joka toinen vuosi tahdilla. Äijä täyttää ensi vuonna 60 vuotta ja on ihan pirteänä. Hänellä kävi tuuri.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Jep, onnittelut myös täältä Predalle.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Predatorille iso handu, ja Predatorin läheisille myös!
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: HUOKAUS...

Viestin lähetti Predator
Tulosten mukaan olen nyt täysin puhdas syöpäsoluista!


Konkrätsyleissön ja wanha käsi täältä/. Juomme asialle kupin olutta Ärräkupissa.

Hieno uutinen. Mehän emmä jätä käyttämättä itsellemme varattuja rollaattorikausareita Nordikselle vuonna 2049. Me menemme sinne tihruisine pervosilminemme, kunnes sokeri lakkaa suussa sulamasta. Mulle D-kuppiset sinäkin vuonna. Silloin ugh'imme on muuttunut uh'iksi ja lapa nousee hitaasti, mutta varmasti.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hienoa Preda! Toivotaan että kaikki jatkuu hyvään malliin.

Minullekin tuli muutama päivä sitten varmistus siitä ettei syöpää ole. Itse olin aika varma asiasta koko ajan mutta toki pieni epävarmuus oli ilmassa, nyt tuli siis loistavat uutiset, olipa muuten hieno tunne.

Sitten suru-uutisia. Tuttavamme kuoli eilen illalla syöpään. Hyvin hän jaksoi vastaan taistella, nyt tuli kuitenkin seinä vastaan. Hän oli kahdesta syövästä jo toipunut mutta etäpesäkkeitä oli liikaa ja syöpä oli levinnyt luuytimeen. Valitettava asia. R.I.P
 

tiikeri

Jäsen
Onnittelut Predatorille! Kyllä sitä ihminen varmaan osaa arvostaa elämää ja jokaista päivää ihan eri malliin tuollaisen kokemuksen jälkeen, kuin jatkuvasti terveenä ollessaan. Toivottavasti kaikki menee myös jatkossa yhtä hyvin.
 
K

kangaroo

Hienoa Preda ja iso käsi täältä. Suurella sydämellä eteenpäin jokaista päivää arvostaen.

Päivän paras uutinen.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hienoa Predator!
Ensimmäinen sota voitettu.
Tsemppiä mahdollisiin vastaiskuihin. Ne on voitettavissa. Sulla on vahva niskalenkki pirulaisesta!
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno, ensimmäinen erä puhtaasti kotiin, ja turpaan vihulaiselle.
Jatkossa samalla iskulla niin pahataipuu, varmasti. Onnea, korkataanpa tälle Koffi!
 

Malla

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - ei sen enempää
Mahtavaa!

Todella suuret onnittelut täältäkinpäin! Voin hämärästi kuvitella, millaiset fiilikset.
 

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Myös minä toivotan tsemppiä Predatorille! Toivotaan että tämä ikävä, mutta eräällä tapaa opettavainen kokemus jäi ainutkertaiseksi elämässäsi. Tsemppiä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös