Suurimmat arvokilpailut sinulle?

  • 9 011
  • 94

Suurimmat ja kauneimmat arvokisat?


  • Äänestäjiä
    443

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kesäolympialaiset ja jalkapallon mm-kisat ovat varmaankin oikeasti nuo isoimmat kisat näistä. Mutta, koska kysymys kuitenkin kuului, mikä kisa on itselleni se Suurin ja Odotetuin, niin on minun lähes helppo vastata: Talviolympialaiset.

Jalkapallon mm-kisat eivät sinänsä minua kiinnosta. Tiedän, että kyseessä on monien asiantuntijoiden mielestä ns. kuningaslaji ja sen arvostetuimmat kisat.
Mutta minä en ole jalkapallon seuraaja. Laji ei minua kiinnosta juurikaan.

Ja mikä tärkeintä, niin kauan kuin Suomi ei ole miesten MM-kisoissa, niin kauan minua ei nämä kisat kiinnosta.

Kesäolympialaissa suomalaisten menestys on viime vuosina jääneet hyvin heikoiksi. Ja oikeastaan yleisurheilulajeista minua kiinnostaa vain ne lajit, joissa suomalaisilla on jonkunlaiset menestysmahdollisuudet, eli keihäänheitto, kuulantyöntö ja pituus. Oikeastaan muut lajit kuin yleisurheilu kiinnostaa minua kesäolympialaisissa enemmän.
Myös näiden olympialaisten ajankohta häviää talviolympialaisille. Sillä mikään muu ei oikeastaan piristä keskellä synkkää talvea niin paljon, kuin isot urheilukisat. Kesällä taas ulkoillaan, ja tv:n katselu on vähäistä muutenkin.

Muut kisat jäävät kirkkaasti taakse. Toisaalta jääkiekon mm-kisat haastavat tasaisesti nämä kolme kärkikisaa, mutta olympiavuonna kiinnostus on vähäisempää.

Talviolympialaisten ajankohta tuli tuossa jo esiteltyä, ja kelle se nyt epäselvää edes olisikaan.
Talviolympialaiset tarjoaa lajisisällöltään niin paljon enemmän minulle kiinnostavia lajeja, kuin yhdetkään muut kisat. Vielä, kun lisätään se, että hiihdossa, yhdistetyssä ja mäkihypyssä Suomella on jopa mahdollisuudet menestyä, toisin kuin kesälajeissa.
Jääkiekkohan on tietenkin suurin ja kiinnostavin kokonaisuus talviolympialaisissa.
Kaikki maailman parhaat pelaajat kokoontuvat, ja pelaavat parhaimmassa vireessään maailman parasta jääkiekkoa. Kyllähän World cupkin jää kakkoseksi tähän kiekkoturnaukseen verrattuna. World cupissa, kun pelaajat tulevat kisoihin kesken golf-kiertueensa.
Suomen vielä pärjätessäkin, kuten tänä vuonna tapahtui, niin talviolympialaisten kiekkoturnaus on ehdottomasti mieluisin urheilutapahtuma minulle.

Talviolympialaiset ovat minulle se Odotetuin turnaus. Talviolympialaisten lajitarjonta on ylivoimaisesti mieleisintä minulle. Ja mitä parasta, Suomi omaa hyvät mahdollisuudet menestykseen näissä kisoissa.
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulle tärkein noista on kyllä selvästi futiksen MM-kisat. Nuo EM-kisathan ei hirveästi kiinnosta. Lätkän MM:t on myös ihan jees, mutta eihän sitä jaksa erkkikään, että niitä järjestetään joka helvetin vuosi. Olympialaisia on myös ihan mukava katsella, mutta siellä niitä lajeja, jotka kiinnostaa, ei ole paljoakaan. Kuitenkin kesäolympialaiset on mielenkiintoisemmat kuin talviolympialaiset.
 
1. Jalkapallon MM-kisat
2. Jalkapallon EM-kisat
...
3. Kesäolympialaiset
4. Talviolympialaiset

Futiksen arvoturnaukset ovat ainoita, joita varsinaisesti odotan ja pyrin katsomaan mahdollisimman paljon. Olympialaisia tulee seurattua mahdollisuuksien mukaan, mutta muuta elämääni en niiden mukaan lähde rytmittämään.

Kv-jääkiekko ei kiinnosta oikeastaan lainkaan, olympiakiekkoa tuli sentään jokunen matsia katsottua. Vuotuiset MM-kisat ovat tavattoman puisevat sekä älyttömän laajat ja World Cup on jäänyt jotenkin vieraaksi. Ajat ovat muuttuneet, sillä pikkupikana katselin Izvestijaakin ihan innolla ja riemuitsin, jos Neuvostiliitolle hävittiin vain viidellä maalilla.

Tiedä sitten mistä johtuu.
 

TML

Jäsen
EM-kisat ja MM-kisat ovat jalkapallossa kaksi piippunen juttu. EM-kisoissa on vain 16 maata, joten kovia matseja riittää alkusarjasta lähtien. Samassa lohkossa saattaa pelata Ruotsi, Tanska, Italia ja vaikkapa Espanja, kun taas mm-kisoissa ensimmäiset päivät menee katsellessa Ecuador-Senegal ja Iran-Etelä-Korea matseja. MM-kisoissa kiinnostus herää yleensä alkulohkojen viimeisellä kierroksella.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaikea valinta... jääkiekko on toki lähellä sydäntä, mutta futiksen MM-kisat on kyllä jotain sellaista urheilunjuhlaa parhaimmillaan, että ei paremmasta väliä. Oi että kun kerran nähtäisiin Suomikin mukana niissä karkeloissa. Pelkkä Suomen pääsy MM-kisoihin olisi jotain, mikä melkeinpä vetäisi vertoja olympiakullalle jääkiekossa. Joka tapauksessa olisi hieno asia suomalaiselle urheilulle...

Perkule, Jalkapallon MM-kisat! Onneks siel on varasuomi, eli Brasilia. ;)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Täytyy tunnustaa, että minä suorastaan ihmettelen sitä, että jalkapallon MM-kisat on näinkin musertavassa johdossa, tällä hetkellä yli puolet äänistä on mennyt niille eli 50.77%. (Johtuneeko tämä tosiaan, kuten TeroK viittasi, siitä, että ne MM-kisat ovat ovella).

Toisaalta tähän varmasti vaikuttaa osaltaan se, että lätkän MM-kisoilla ei ole niin suurta arvoa kun ne pelataan vuosittain ja muutenkin lätkässä on useampia arvokisatapahtumia mutta kaikesta huolimatta potkupallon kannatuksen suuruus on minusta hämmästyttävää.

vlad.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
vlad kirjoitti:
Täytyy tunnustaa, että minä suorastaan ihmettelen sitä, että jalkapallon MM-kisat on näinkin musertavassa johdossa, tällä hetkellä yli puolet äänistä on mennyt niille eli 50.77%.


Minä puolestani ihmettelen, että johto on näinkin niukka. Oletin jalkapallon MM-kisojen saavan ainakin 90 prosenttia äänistä. Itse valintatilanteessa lakkauttaisin silmää räpäyttämättä mielummin kaikki muut nimetyt kuin pelkät jalkapallon MM-kisat.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Jalkapallon MM-kisat on se tärkein tapahtuma, ollut jo pikkunassikasta asti. Kaukana seuraavina tulevat talviolympialaiset ja kesäolympialaiset.
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kesäolympialaiset: jännitetään sitä, kuka pikajuoksijoista, painonnostajista tai kuulantyöntäjistä kärähtää dopingista. Ziljoona lajia, joista murto-osa kiinnostaa.

Talviolympialaiset: Ainoa oikeasti kiinnostava laji on jääkiekko.

Jääkiekon MM-kisat: Jokakeväinen junttikarnevaali, jossa läpsytellään ensin puolivaloilla puolitoista viikkoa ja sitten pelataan muutama kova peli. Samaan aikaan maailman oikeasti parhaat pelaavat ihan jotain muita pelejä.

Jääkiekon World Cup: Kovin kiekkoturnaus, mutta ajankohta ja status heikko.

Jalkapallon EM-kisat: Kovat kisat, joissa mukana maanosan parhaat ja taso laaja, mikä tahansa maa voi menestyä.

Kaikesta huolimatta on vastattava jalkapallon MM-kisat. Vaikka EM-kisoihin verrattuna mukana onkin jotain heikompia maita, mukana ovat kuitenkin Etelä-Amerikan suuret.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mane kirjoitti:
Minä puolestani ihmettelen, että johto on näinkin niukka. Oletin jalkapallon MM-kisojen saavan ainakin 90 prosenttia äänistä. Itse valintatilanteessa lakkauttaisin silmää räpäyttämättä mielummin kaikki muut nimetyt kuin pelkät jalkapallon MM-kisat.

Minä taasen valintatilanteessa lakkauttaisin juuri potkupallon MM- ja EM-kisat ensimmäisenä, sen jälkeen sitten nykymuotoiset vuosittain pelattavat jääkiekon MM-kisat.

Jotenkin omassa "pienessä" mielessäni kuvittelin ettei kiekkopalstalla potkupallo kuitenkaan näin huikeaa suosiota saisi vaikka arvelinkin sen MM-kisojen aika korkealle taulukossa nousevan - mutta minusta näin selkeä johto tuntuu jotenkin uskomattomalta, ehkä tämä sitten johtuu siitä etten minä ole koskaan ollut potkupalloihmisiä vaan ennemmin seurannut joukkuelajeista jääkiekkoa suunnilleen kymmenkesäisestä saakka joten tällainen potkupallon kannatus yllätti minut kaikellatapaa.

vlad.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
vlad kirjoitti:
Toisaalta tähän varmasti vaikuttaa osaltaan se, että lätkän MM-kisoilla ei ole niin suurta arvoa kun ne pelataan vuosittain ja muutenkin lätkässä on useampia arvokisatapahtumia mutta kaikesta huolimatta potkupallon kannatuksen suuruus on minusta hämmästyttävää.
Jalkapallo on loppupelissä aika todella suosittua myös Suomessa. Veikkaanpa, että paljon fanaattisempia futiksen ystäviä löytyy Suomesta kuin jääkääkän. Toki molempia nyt on. Jalkapallon maailmanlaajuinen suosio on silti täysin ylitse muiden, jyräävää suorastaan. Enkä ihmettele henkilökohtaisesti sitä laisinkaan.

Meinaan, jos Suomi pääsisi Jalkapallon MM-kisoihin tai vaikka edes EM-kisoihin, niin olisi odotettavissa varmaan ihan ennenkuulumattoman suuri urheiluhuuma, jonkalaista harvoin nähdään täällä. Olen tuosta täysin vakuuttunut.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jalkapallo on kyllä niin arsenaalista kuin vain voi. Jotain Brasialian peliä jaksaa sentän seurata, mutta keskimääräinen ottelu on niin hidas ja tapahtumaköyhä, ettei tule elämästä mitään. Entä lajin idea; parikymmentä rimppakinttua juoksentelee pallon perässä puolitoistatuntia. Naurettavaa pelleilyä.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ohi aiheen

Ted Raikas kirjoitti:
Jalkapallon maailmanlaajuinen suosio on silti täysin ylitse muiden, jyräävää suorastaan. Enkä ihmettele henkilökohtaisesti sitä laisinkaan.

En minäkään. Muita vaihtoehtoja - ainakaan joukkuepeleistä - kun ei oikeastaan olekaan. Jalkapallo kun on maailman helposti harrastettavin joukkuelaji, jota voi leikkimielellä pelata vaikka mytytetyllä sukalla. Pelin hienouteen jalkapallon globaali suosio ei perustu.
 

scholl

Jäsen
1. Jalkapallon mm-kisat
2. Kesäolympialaiset
3. Jalkapallon em-kisat ja talviolympialaiset (ei jääkiekko olympialaisissa niin nappaa, vaan lähinnä erilaiset hiihtolajit)
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jalkapallo on omassa rankingissäni vasta kolmoslaji, mutta futiksen MM-kisat ovat kyllä ylitse muiden. Ehkäpä asiaan vaikuttaa eniten se, että kisat pelataan neljän vuoden välein. Eipähän pääse inflaatio iskemään kyseiseen turnaukseen.
 

Drew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Milwaukee Admirals
Stanley Cupin pudotuspelit ja Frozen Four seuraa tiukasti perässä.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Äänestin talviolympialaisia. Lähinnä jääkiekon takia. Nimenomaan tietenkin sillä edellytyksellä että NHL-pelaajat ovat mukana.

Jalkapallosta on minunkin sanottava sananen. Jos jalkapalloa pitäisi kuvata yhdellä sanalla, se olisi "tylsä". Allekirjoitan täysin Peen argumentin jalkapallon maailmanlaajuisen suosion syistä.

Minä olen yrittänyt seurata jalkapalloa. Tänäänkin tulee varmasti ainakin puolella silmällä väijyttyä Mestarien liigan finaalia. MM-kisoista tulee katsottua ainakin ratkaisumatsit. Nämä tapahtumat kiinnostavat juuri niiden suuruuden takia. Itse peli kiinnostaa vähemmän kuin nurmen kasvu.

P.S. Suomessa eräät jalkapallofanaatikot hokevat mantraa (taisi olla öljylanne Keke Armstrong joka tämän väitteen lanseerasi), että Suomi, USA ja Kanada ovat maailman ainoat maat joissa jalkapallo ei ole ykköslaji. Kannattaa lukea tämä Lasse Anrellin kolumni Aftonbladetista (onnistui ainakin mun kouluruotsilla ynnä nettisanakirjan avulla). Ei se ole Ruotsissakaan tuo jalkapallon ykkösasema mitenkään kirkossa kuulutettu.
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Jääkiekon World Cup on suurin ja kaunein.
Kakkonen talviolympialaisten jääkiekko(muilla lajeilla ei väliä).
Kolmonen jääkiekon U-20 MM-kisat.
Nelonen jääkiekon MM-kisat aikuiset.
Futista tulee seurattua silloin tällöin. Vaikka on isot potkupallo kisat tulossa niin en luultavasti seuraile niitä kovin tarkasti.
Edes Suomen selviytyminen futiksen suurkisoihin ei nostaisi kiinnostustani.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ohmi kirjoitti:
Talviolympialaiset, jos NHL-pelaajat ovat mukana
Jääkiekon World Cup

Samoilla linjoilla. Tosin maailmancupia ei välttämättä pelata enää ikinä (tuskin ainakaan lähivuosina) ja olympialaisissa NHL-pelaajat ovat mukana ehkä enää vain kerran, joten neljän vuoden päästä oman listani kärkipää saattaa olla kovin toisen näköinen. :)

Sinänsä aika kauhea tilannehan se olisi, jos parhaat pelaajat eivät kokoontuisi enää yhteenkään yhteiseen turnaukseen. Tai sitten pitäisi muuttaa MM-kisojen ajankohtaa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Olympialaiset mallia kesä. Tosin futiksen MM-kilpailut heti perässä joita pidän myös erittäin isona tapahtumana sekä hienoina kisoina.

Ruoveden paskanluonnin kisat oli jätetty pois listasta.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1a. World Cup(jalkapallo) 1b. Talviolympialaiset
2. Jalkapallon EM-kisat
3. Kesäolympialaiset
4. World Cup(rugby union)
5. Jääkiekon MM-kisat
6. WJC(jääkiekko)
7. Yleisurheilun MM-kisat
8. World Cup(Kriketti)

Jääkiekon World Cupia arvostan yhtä lailla kuin olympiaturnausta aina silloin, kun koko turnaus jaksetaan edes järjestää.
Tuleva vuosi on itselleni siinä mielessä jännittävä, että pääsen ensimmäistä kertaa paikan päälle seuraamaan futiksen MM-kisoja sekä talviolympialaisia.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Kun kerran kroketin MM-kisoja ei mainittu, vastasin Jalkapallon MM-kisat. Vaikka itse en olekaan isommalti jalkapallomiehiä, ko. kisoissa on kuitenkin tietynlaista glamouria, joka kiinnostaa. Olympialaisten kilpailut ovat myöskin mielenkiintoista seurattavaa, mutta nähdäkseni ei tapahtumana samalla tavalla yhtenäinen kuin potkupallokisat.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1. Lappeenrannan eliittikisat
2. Saappaanheiton MM-kisat
3. Manne-poolon Korson osakilpailu

No mutta tosissaan sanottuna futiksen MM:t on ykkösenä, ja yhtä selkeästi toisena tulee Stanley Cup ja muut sitten jossain kaukana perässä fiiliksen mukaisessa vaihtelevassa järjestyksessä. Olympialaiset on kokenut aikamoisen inflaation 167:n hiihto- ja 234:n uinti-mitalien jakamisen sekä kaikenlaisten haistavittu-fetissi-lajien olemassaolemisen takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös