Survivor TV-sarja (Amerikan tahtiin)

  • 166 505
  • 1 161

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Onpa toistaiseksi ollut harvinaisen yhdentekevää sakkia koko naiskilpailijajoukko. Tehtävänä ollut lähinnä miellyttää silmää ja ottaa aurinkoa. Toivottavasti massasta nousee joku jotain yrittämäänkin, tai menee poikain keskinäiseksi koko kisa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta siis muunkaan porukan tuntoja ei olla esitelty tätä Julie ja Saritan keskustelua lukuun ottamatta, joten mielestäni Zapaterassa lepäillään laakereilla. Mitäs jos tuleekin twist, ja heimoja sekoitetaan? Näinhän kävi viimeksi ja esim Gabonissa. . . tai sitten meille ei vaan näytetä.

Kuten sanoin niin eiköhän noita keskusteluja ole käyty, mutta edintointihuoneen lattialle jää aika paljon matskua joten läheskään kaikkea tapahtunutta ei näytetä katsojille mikäli ne eivät ole "storylinen" kannalta merkittäviä. Ja minä olen sitä mieltä että noihin twisteihin on aika vaikea varautua koska niitä ei joka kaudella ole ollut ja ne toteutetaan lähes joka kerta ihan eri tavalla. Ja tuollaisen twistin tapahtuessa ennakkoon tehdyt suunnitelmat menee joka tapauksessa ihan täysin uusiksi ja homma pitää katsoa uudelleen tilanteen mukaan, joten olisi aika turhaa ja tyhmää lähteä rikkomaan tuota vahvaa kuusikkoa sen takia että tässä vaiheessa aletaan valmistautumaan twisteihin tai sitten pelaamaan yksilöpeliä.

Minun mielestäni paras taktiikka Zapatera-kuusikolle on tällä hetkellä pyrkiä vaan pitämään tuo kuusikko mahdollisimman hyvässä kuosissa sillä tavalla että kaikki pystyisi luottamaan siihen ettei kukaan "hyppää laivasta" siinä vaiheessa kun heimot yhdistetään. Minä näkisin että Robin ympärillä on ainoastaan kolme sellaista ihmistä jotka tulevat takuuvarmasti pysymään hänen kelkassaan, ja esim. Andrea, Philip ja mahdollisesti peliin palaava Matt olisi mahdollista saada käännettyä Robia vastaan. Toki jos Zapatera alkaa nyt hävitä kilpailuja putkeensa niin tuon kuusikon on pakko alkaa kääntyä toisiaan vastaan, mutta tässä tilanteessa se on minusta vielä tarpeetonta.

Onpa toistaiseksi ollut harvinaisen yhdentekevää sakkia koko naiskilpailijajoukko. Tehtävänä ollut lähinnä miellyttää silmää ja ottaa aurinkoa. Toivottavasti massasta nousee joku jotain yrittämäänkin, tai menee poikain keskinäiseksi koko kisa.

Näin on, ainakin Ometepen puolella. Sarita ja Julie vaikuttavat kyllä sellaisilta että heissä saattaa ollakin rahkeita tehdä jotain, Sarita vaikuttaa ainakin insider-pätkien perusteella todella fiksulta ja näyttää osavan lukea hyvin ihmisiä, ja ei tuo Juliekaan ihan reikäpäältä vaikuta ja on sen lisäksi vielä helvetin vahva fyysisesti. Saattaa olla yhdistymisen jälkeen aika kova luu noissa yksilökilpailuissa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Heyyyy

Suomessa näytti alkavan "Samoa" (S19)

Russelin ekoja otteita kun katsoi, niin jälkikäteenhän on helppo olla jälkiviisas, mutta ottaahan mies haltuunsa ton sarjan aika vakuttavasti heti alusta.


No tämä off topicina, meille jotka jo S22 seuraamma..
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
No pari uskovaista otti sitten mittaa Redeption Islandilla. Ja kuten edellisjakson PreViewistä pysty päätteleen, Matt voitti. tietysti siksi, että se oli Jumalan tahto (zissus sentään)

IMO, harmi, sillä Kristan säilyminen olis tehnyt juonittelulle enemmän tilaa.. puhumattakaan seuraavasta RI skabasta (jälkiviisaana)

IC:ssä näky kyllä kuka on pallon lentoratoja työkseen katsonut, oli meinaan Grant NFL pelaajana aina oikeassa paikassa. Miken olisi pitänyt lukea paremmin tilanne ja alkaa vaan pelaan Granttia pois. Ei paitaa repimällä, vaan rehellisesti taklaamalla aina pallontavoittelussa. Nyt jäi vaan jälkeen yrittäessään repiä.


Saritan hammassärky tuntu ottavan kovasti ihmisiä pattiin. Pieni on ärsytyskynnys. Mutta olisin kyllä Sasritan pistänyt pois, koska se mitä David sanoi, ”its all about numbers” kun yhdistymiseen mennään. toki , Stepahine on luvannut äänensä Robille, mutta sitähän Zapaterossa ei tiedetä.
No, Steph Redeption Isalndille, jyrääkö Matt edelleen, saas nähä


Philip on kyllä hahmo, ai että kun selviäisi yhdistymiseen, saattaa Zapaterossa syntyä pientä tyrmistystä ”Lion and Gorilla” ”Duty, honor, country”
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Saritan hammassärky tuntu ottavan kovasti ihmisiä pattiin. Pieni on ärsytyskynnys. Mutta olisin kyllä Sasritan pistänyt pois, koska se mitä David sanoi, ”its all about numbers” kun yhdistymiseen mennään. toki , Stepahine on luvannut äänensä Robille, mutta sitähän Zapaterossa ei tiedetä.
No, Steph Redeption Isalndille, jyrääkö Matt edelleen, saas nähä

Jaa... mun mielestä oikea ratkaisu. Ei Stephin ja Saritan kilpailukyvykkyydessä niin suurta eroa ole, että kannattaisi ottaa niinkin iso riski. Sarita on varmasti lojaali, Stephillä taas tiedetään olevan ainakin jonkunasteista katkeruutta menneestä. Vaikka heimokaverit eivät varmaksi tienneetkään että Stephanie on "flippi-valmis", niin kyllä aika typeriä olisivat olleet mikäli eivät sitä jossain määrin pelänneet.

Ihan mielenkiintoinen kausi ollut kyllä. Phillip on tosiaan huikea hahmo. On ollut myös mielenkiintoista seurata Robin peliä, joka on tällä kierroksella lähennellyt täydellistä. Tässä jaksossa olisi voinut hoitaa idolivihjeen käsittelyn paremmin, mutta hankala paikkahan tuo oli.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Stephanien kohdalla voisi sanoa että too little, too late. Saritan ulostaminen Stephanien sijasta olisi ollut Zapateralta todella tyhmä liike tähän paikkaan. Ei tuo Stephanie ole ollut niin hyvä noissa kilpailuissa että tekisi mitään isoa eroa Saritaan, ja sillä on loppujen lopuksi isompi merkitys Survivorissa että ympäröit itsesi ihmisillä johon voit luottaa mahdollisimman paljon. Kyllähän tuon jo varmaan tyhmempikin tajusi että Stephanien anteeksipyynnöt ja mielistelyt ei tulleet ihan sydämestä ja että tämä olisi lähes takuuvarmasti tullut vaihtamaan puolta heti heimojen yhdistyttyä, vaikka noilla ei ollutkaan tietoa siitä mitä Stephanie Robille RI:llä sanoi. Ja tuo Zapatera-kuusikko ei (ehkä Ralphia lukuunottamatta) ole tyhmiä joten tuskin siellä Davidia lukuunottamatta edes ihan oikeasti mietittiin Saritan ja Stephanien välillä.

David pelasi nyt itseään vähän ulos tuosta Zapatera-porukasta äänestämällä Stephanien kanssa, noiden muiden pitää nyt vähän katsoa Davidin perään siinä vaiheessa kun heimot yhdistetään, mikäli eivät sitten häviä seuraavaakin kilpailua jolloin David lienee tämän päätöksensä jälkeen ensimmäisenä lähtövuorossa.

Robia en ole kovin korkealle pelaajana koskaan arvostanut, kuten ketjun avausviestissä kirjoitinkin, mutta nyt täytyy antaa kaverille tunnustusta siitä että on pelannut lähes täydellisen pelin tähän saakka. On tehnyt lähes kaiken oikein ja pitänyt langat täydellisesti omissa hyppysissään. Siinä on tosin auttanut että tuo Ometepen porukka on oikeasti ihan vitun tyhmää sakkia. Ashley ja Natalie tuijottavat niin tiiviisti omaan napaan etteivät huomaa mitään ympärillä tapahtuvaa, Philip on... Philip, Andrea vaikuttaa vähän naiivilta, eikä tuo Grantkaan miltään maailman välkyimmältä kaverilta vaikuta. Mikäli Ometepe jatkaa voittamista ja Zapatera jää määrällisesti alakynteen niin ainoat uhkat Robille on täysin arvaamaton Philip, ja sitten tämä Andrea-Matt kaksikko joka vaikuttaa haluavan kostaa Robille. Mutta jos saa pidettyä nuo kolme puolellaan niin Rob marssii finaaliin aika varmasti.

Ometepella on nyt aika hyvä draivi päällä noissa kilpailuissa joten saas nähdä jatkuuko voittoputki vielä ensi viikolla. Tämä viimeisin kilpailuhan ainakin suosi heitä koska ennen työkseen palloja kiinni ottanut kaveri käytännössä dominoi tuota kilpailua yksin, mutta esim. voimaa vaativissa kilpailuissa uskoisin Zapateran olevan edelleen niskan päällä. Saas nähdä mitä tapahtuu, minä toivoisin että Ometepe häviää että ei Rob ihan liian helpolla pääsisi jatkossa.

Redemption Islandilla Matt jatkoi edelleen voittoputkeaan, ja uskon että jatkaa edelleen ja saattaa ensi viikon jälkeen palata jo mukaan peliin. Vaikka minua ärsyttääkin ihan vitusti tämän Mattin jatkuva jeesuksesta jauhaminen niin oli hyvä että hän voitti vielä ärsyttävämmän Kristan. Ja hyvä juttu tuo oli siksikin että on mielenkiintoista nähdä miten Rob saa handlattua tilanteen kun/jos Matt palaa takaisin peliin.


EDIT: Ai niin, oletteko muuten kiinnittäneet huomiota noihin Ralphin antamiin ääniin? En tiedä onko kaveri oikeasti noin pöljä vai esittääkö vain tyhmempää mitä on, mutta aika uskomattomia nimiväännöksiä noissa on ollut. Tällä hetkellä äänet Ralphilta on saaneet Ressell, Krasta ja Stifinie...
 

Aatelinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Glen Metropolit, New England Patriots
Robia en ole kovin korkealle pelaajana koskaan arvostanut, kuten ketjun avausviestissä kirjoitinkin, mutta nyt täytyy antaa kaverille tunnustusta siitä että on pelannut lähes täydellisen pelin tähän saakka. On tehnyt lähes kaiken oikein ja pitänyt langat täydellisesti omissa hyppysissään. Siinä on tosin auttanut että tuo Ometepen porukka on oikeasti ihan vitun tyhmää sakkia. Ashley ja Natalie tuijottavat niin tiiviisti omaan napaan etteivät huomaa mitään ympärillä tapahtuvaa, Philip on... Philip, Andrea vaikuttaa vähän naiivilta, eikä tuo Grantkaan miltään maailman välkyimmältä kaverilta vaikuta. Mikäli Ometepe jatkaa voittamista ja Zapatera jää määrällisesti alakynteen niin ainoat uhkat Robille on täysin arvaamaton Philip, ja sitten tämä Andrea-Matt kaksikko joka vaikuttaa haluavan kostaa Robille. Mutta jos saa pidettyä nuo kolme puolellaan niin Rob marssii finaaliin aika varmasti.

Omasta mielestäni Rob on yksi fiksuimmista koskaan peliä pelanneista pelaajista. Loistava taktikko ja erittäin kova luu älyä vaativissa tehtävissä (kuten usean palapelitehtävän kohdalla olemme saaneet asiaa todeta). Leirissä hän on myös todella ahkera ja pitää huolen että homma toimii.

Heroes vs. Villains kaudella hänen matkansa tyssäsi Tysonin täydelliseen typeryyteen, ilman sitä hän olisi varmasti ollut pitkällä. All-Starsissa loppuun asti ja hillot vaimon mukana kotiin. Tällä kaudella taas huikeaa settiä III:n kanssa. Vetelee kyllä hyvin nukkeja naruista, poislukien sekava agenttimies Philip.

Toivottavasti Ometepen voittokulku jatkuu ja Rob vihdoin voittaa neljännellä yrittämällään sen ensimmäisen henkilökohtaisen miljoonan.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vaikka Rob onkin pelannut nyt hyvin niin minä en kyllä toivo että voittaa, jotenkin minä olen vaan periaatteesta sitä vastaan että uusien kilpailijoiden sekaan tuodaan vanhoja. All Stars kaudet on asia erikseen mutta siitä en tykkää että "ammattilaiset tuodaan amatöörien sekaan" kuten Rob asian itse ilmaisi. Esim. Guatemalan kaudellahan Stephenie käytännössä marssi finaaliin ilman mitään vastuksia fanijoukon hurratessa ympärillä. Samanlaista meininkiä on ollut nähtävissä Robin kohdalla tällä kaudella.

Minä olen sitä mieltä että pohjimmiltaan Robin downfall edellisellä kaudella johtui ennen kaikkea siitä että hän päätti ylenkatsoa HII:tä ja antoi Russellin löytää sen. Jos Rob olisi itse etsinyt tuon idolin tai edes estänyt kaikin keinoin Russellia löytämästä sitä niin asiat olisi menneet ihan eri tavalla. Russellhan sai juuri aika pitkälti tuon idolin ansiosta houkuteltua Tysonin tekemään tuon typeryyden, ja tuo idolin pelko pakotti Robin liittouman jakamaan äänensä Parvatin ja Russellin välillä. Mutta Rob teki virhearvion ja katsoi että HII:llä ei ole mitään merkitystä ja antoi siksi Russellin löytää sen.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Vaikka Rob onkin pelannut nyt hyvin niin minä en kyllä toivo että voittaa, jotenkin minä olen vaan periaatteesta sitä vastaan että uusien kilpailijoiden sekaan tuodaan vanhoja. All Stars kaudet on asia erikseen mutta siitä en tykkää että "ammattilaiset tuodaan amatöörien sekaan" kuten Rob asian itse ilmaisi. Esim. Guatemalan kaudellahan Stephenie käytännössä marssi finaaliin ilman mitään vastuksia fanijoukon hurratessa ympärillä. Samanlaista meininkiä on ollut nähtävissä Robin kohdalla tällä kaudella.

Niinpä.. Mutta koska tämä on viihdettä, eikä oikeata ”peliä”, palvelee nämä vanhat ”mestarit” viihdeaspektia. –OO- kommenteista muutenkin näkee, että haluat katsoa tätä pelinä ja sen taktiikkana. Eikä siinä mitään, mutta itse haluan nähdä tämän viihteenä, ja sen takia toivon taktikoinnissa tapahtuvan asioita, jotka luovat konfliktia ja mielenkiintoisia sosiaalisia tilanteita katsojalle. Kuten edellisessä TB:ssä olis ollut Stephanien säästäminen.

Pelaajat toki operoivat tosissaan, ei siinä mitään, mutta tuotantoyhtiön kuuluukin tehdä asia vaikeaksi ja yllättäväksi, jotta meillä katsojilla on viihdettä.. Jotta me tiedämme enemmän kuin pelaajat.

Eli itse en ole pahoillani Robin ja Russelin uudelleen sijoittamisesta newbien joukkoon, en ollut aikoinaan gutemalassakaan (vaikka Boby Jo olikin lame hahmo, Stephanie on all time favorite)




Minä olen sitä mieltä että pohjimmiltaan Robin downfall edellisellä kaudella johtui ennen kaikkea siitä että hän päätti ylenkatsoa HII:tä ja antoi Russellin löytää sen

totta. Ja tämä näkyy nyt, ja Rob sen myöntää.. ”tällä kertaa olen oppinut” ja pussaa HII:iaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niinpä.. Mutta koska tämä on viihdettä, eikä oikeata ”peliä”, palvelee nämä vanhat ”mestarit” viihdeaspektia. –OO- kommenteista muutenkin näkee, että haluat katsoa tätä pelinä ja sen taktiikkana.

Kyllä minäkin tätä hyvin pitkälti viihteenä katselen, mutta tykkään analysoida myös kovasti yleensä tätä peliaspektia. Vaikka sanonkin että Zapateralta oli järkevää ulostaa Stephanie Saritan sijasta niin se ei välttämättä tarkoita sitä että minä olisin toivonut näin käyvän, analysoin vaan sitä miksi he tekivät niin kuin tekivät. Kyllä minä siis nautin aina tällaisista tyypeistä jotka ei välttämättä ole mitään huippupelaajiakaan mutta ovat viihdyttäviä - kuka milläkin tavalla. Jotenkin en vaan ole koskaan oikein tykännyt tästä että näitä vanhoja kilpailijoita tuodaan mukaan kausille jossa on myös uusia kilpailijoita, vaikka nämä vanhat olisivatkin viihdyttäviä pelaajia. Ja esim. Robin ja Russellin kohdalla minulla on tökkinyt jo se että he ovat olleet niin usein mukana (esim. Russell kolme kertaa viimeisen neljän kaudelta ja Robillekin tämä on jo neljäs kerta). Liika on liikaa vaikka molemmat ovatkin olleet viihdyttäviä hahmoja.

(vaikka Boby Jo olikin lame hahmo, Stephanie on all time favorite)

Bobby Jon lame? Yksi suosikkihahmojani ehdottomasti, toisin kuin esim. itsekeskeinen Stephenie. Tämä Bobby Jonhan on minusta yksi hauskimpia hahmoja mitä Survivorissa on ollut, ja nimenomaan siksi että hän ei yritä olla hauska eikä esitä kameroille, vaan on tahattomasti hauska. Parastahan tässä Bobby Jonissa oli se että kaveri oli normaalisti sellainen rauhallinen ja hillitty tyyppi mutta aina kun oli aika kilpailla niin muuttui ihan täydelliseksi elukaksi. Raivosi ja reuhtoi ihan sekopäisenä ja ajautui lähes tappelemaankin Jamien kanssa Guatemalassa. Ja suhtautui muutenkin tähän Survivorin kilpailuaspektiin ihan järjettömän tosissaan (ja yleensä hävisi vielä kaiken vaikka kilpailikin ihan raivopäänä).

Tässä muuten hauska video Bobby Jonin hulluuskohtauksista kilpailuissa: Bobby Jon goes apeshit (Youtube)
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Kyllä minäkin tätä hyvin pitkälti viihteenä katselen,
Bobby Jon lame?

Tämähän tässä sarjassa on hienointa, että pystyy katsomaan niin monelta kulmalta, ja eri ihmiset vaikuttaa katsojiin eri lailla.

Väittäisin että tässä tämän suola on.. Me näemme samat tapahtumat, muuta jokainen meistä tulkitsee niitä itsensä kautta ja kaikille tämä on erilainen…

Aikaisemmin maltoin odota aina 2 -3 jaksoa, ja katoin ne putkeen. Siinä oli tietty hienous, vaikka pitkiä välejä tulikin. Nyt kun tätä katsoo viikko/viikko, niin huomaan tämmöisen ”lamen” fiiliksen, että Odottaa seuraavaa jaksoa.. heh.. on tää hieno
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämähän tässä sarjassa on hienointa, että pystyy katsomaan niin monelta kulmalta, ja eri ihmiset vaikuttaa katsojiin eri lailla.

Väittäisin että tässä tämän suola on.. Me näemme samat tapahtumat, muuta jokainen meistä tulkitsee niitä itsensä kautta ja kaikille tämä on erilainen…

Näinpä juuri. Minä olen ollut ohjelman fani ihan alusta saakka ja koko ajan fanitus oikeastaan lisääntynyt. Ohjelmassa kiehtoo juuri tuo että siinä on niin monta eri aspektia ja monta eri tapaa katsella asioita.

Minullahan on tapana katsoa näitä jaksoja useampaan kertaan ja bongailla sieltä näillä "uusintakierroksilla" kaikkia pikkujuttuja. Esim. juuri näitä tuottajien/leikkaajien jättämiä pieniä vinkkejä ja myös kaikkia hauskoja pikkujuttuja kuten vaikkapa tuo Bobby Jonin muuttuminen rauhallisesta perusjantterista ihan elukaksi aina kun kilpailu alkaa. Tai tällä uusimmalla kaudella esim. noita Ralphin kirjoitusvirheitä äänestyslapuissa.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Mattin jumala puheet on aina yhtä ällistyttäviä.. siis ei se, että uskoo ja rukoilee, mutta se, että puhuu persoonamuodossa asiasta. No en ole koskaan uskovaisen mieltä ymmärtänyt, joten ehkä vika on vastaanottajan päässä.

RI kisassa, Stephillä oli väärä taktiikka. Aina muistipelissä jos ensimmäinen ei ole tuttu, pitäisi toisena avata joku joka on jo kerran käännetty. Näin ei anna toiselle lisäapua paljastamalla kääntämätöntä laattaa. No Matt arvas kaksi kertaa ilman vihjettä.. minkäs teet


Philip vetelee Coach maisia juttuja Musashin taisteluopeista lähtien. Matkin on nyt ”true Samurai Warriror”
Tää jätkä käy aina vaan paremmaksi.

IC:ssä nähtiin jälleen mikä merkitys on, kun on pallon kanssa pelannut ammatikseen. Heti kun älysiyvät antaa pallon aina NFL Grantille, alkoi pallot mennä pussiin. Taisi itse asiassa pussittaa jokaisen Omepeten pallon.

TB:ssä oma kantani on ja oli jo Stephanien kohdalla, tärkeää on pitää heimo vahvana. Sitä olisi pitänyt ajatella jo edellisellä kerralla ja unohtaa Russellin perintö. Ainoa oikea ratkaisu

Seuraavan jakson pätkässä taas on Matilla ”isoja ongelmia”.. eli voittanee jälleen.

Peli muuttuu mielenkiintoiseksi, kun yhdistyminen tapahtuu. Saas nähdä onko muuta twistiä kuin RI:ltä palaava henkilö.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
TB:ssä oma kantani on ja oli jo Stephanien kohdalla, tärkeää on pitää heimo vahvana. Sitä olisi pitänyt ajatella jo edellisellä kerralla ja unohtaa Russellin perintö. Ainoa oikea ratkaisu

Kysymys kuuluukin, olisiko heimo ollut yhtään/tarpeeksi paljon vahvempi Stephin kanssa? Pääsivät kuitenkin nytkin palloja viskomaan ensimmäisenä. Yhdistymisen tullessa he olisivat joka tapauksessa olleet kusessa Stephin kanssa, Saritaan he sentään olisivat pystyneet luottamaan. Tällä kertaa valinta oli vaikeampi, kun David nyt on selkeästikin Saritaa parempi kilpailuissa, ja toisaalta hän on myös alkuperäisen liittouman jäsen (vaikka häneenkään ei varmasti täysin voi luottaa).

Ensi viikon jakso vaikuttaa mielenkiintoiselta. Saritasta tuskin on Mattille vastusta, joten mergeen mentäneen tilanteessa, jossa Matt, Phillip ja ehkä myös David ovat "ilmassa" olevat äänet. Saa nähdä pystyykö Rob sumplimaan jonkun kolmikosta vielä puolelleen vai minkä suunnan peli ottaa. HI:lle kenties käyttöä?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kysymys kuuluukin, olisiko heimo ollut yhtään/tarpeeksi paljon vahvempi Stephin kanssa?

Minun mielestäni ei. Probst korosti minusta liikaakin tuota että valinnassa Stephin ja Saritan välillä olisi ollut jyrkkä rajanveto kilpailuissa menestymisen ja luottamuksen välillä, ja yleensäkin että Zapateran kuusikko olisi heikentänyt joukkuettaan tarkoituksellisesti päästäkseen eroon Russellista ja hänen sidekickeistään. Tosiasiassa Russell, Stephanie ja Krista eivät olleet missään vaiheessa mitään kovin tärkeitä kilpailuissa menestymisen kannalta ja siinäkin mielessään heistä eroon hankkiutumisessa oli järkeä.

Nythän on käynyt jo parissa viime kilpailussa niin että Grant on käytännössä yksin voittanut nuo kilpailut Ometepelle, ja Zapatera ei olisi mahtanut mitään vaikka siellä olisi ollut koko em. kolmikko mukana.

Mattin uskomaton voittoputki RI:llä jatkui vieläkin, ja uskon että jatkuu seuraavallakin kerralla. Sittenpä tämä jeesuksen valittu onkin taas mukana kisassa ja toivottavasti pistää vähän Robille kapuloita rattaisiin ettei tämä ihan liian helpolla pääsisi. Muuten minä en kyllä erityisemmin pidä tästä pitkätukasta, tuo liika jeesuksen hokeminen ärsyttää ainakin minua ihan helvetisti. Rob Cesternino sanoikin kaudella 6 aika hyvin tästä aiheesta: "I didn't know that Jesus had a vested interest in Survivor".

Philip on kyllä ihan huikea hahmo ja tämän kauden pelastaja. Toivottavasti pysyy vielä pitkään mukana. Tuskin maltan odottaa miten huikean jury-kysymyksen Special Agent saa aikaiseksi, tai minkälaisen show'n pistää pystyyn siinä tapauksessa jos on itse vastaamassa niihin juryn kysymyksiin.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Matt saisi tippua jo ihan pelkästään sen jatkuvan jeesustelun vuoksi. Tuo on ehkä maailman rasittavin piirre tietyissä jenkeissä. Kiva asia tuo uskonto, kun Jeesus näkee vaivaa auttakseen jotain sankaria pärjäämään Selviytyjissä / urheilukentillä, mutta samalla maailmassa kuolee ihmisiä turhan takia päivittäin. Mutta ehkä Matt on yksinkertaisesti The Chosen One...

Russelin heimon alamäki jatkuu... Ei liene kellekkään ylläri, että yhden vahvimman kilpailijan pudottaminen tahallisesti omasta tiimistä kostautuu. Grant vie tällä hetkellä lähes yksinään noita kisoja kun muista ei ole haastamaan häntä lainkaan. Jännä nähdä kuinka pian Boston Rob yrittää äänestää Grantin ulos.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Russelin heimon alamäki jatkuu... Ei liene kellekkään ylläri, että yhden vahvimman kilpailijan pudottaminen tahallisesti omasta tiimistä kostautuu.

No en kyllä kutsuisi Russellia "yhdeksi vahvimmista kilpailijoista", ei Russell kyllä yleensä noissa kilpailuissa ole mikään erityisen vahva ollut. Samoan kaudelle Russellin joukkue hävisi koko ajan ja myös Heroes vs. Villains -kaudella Villains hävisi hyvän alun jälkeen monta kisaa putkeen vaikka Russell olikin mukana. En usko että Zapatera olisi pärjännyt yhtään paremmin näissä viimeisimmissä kilpailuissa vaikka Russell olisikin ollut mukana. Ensinnäkin Grant on ollut ihan huikea ja voittanut nuo kisat Ometepelle käytännössä yksin, ja muutenkin nämä viimeisimmät kilpailut on sopineet paremmin Ometepen porukalle. Alussa kilpailut oli enemmän voimaa vaativia ja niissä Zapatera pärjäsi hyvin koska heillä on mm. erittäin vahvat Ralph, Mike, Steve ja Julie, mutta kun kilpailut on muuttuneet vähän eri tyylisiksi niin Zapatera ei olekaan enää pystynyt dominoimaan.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
En usko että Zapatera olisi pärjännyt yhtään paremmin näissä viimeisimmissä kilpailuissa vaikka Russell olisikin ollut mukana.

Mutta tosiasia on, että häviöt tulevat tässä hommassa putkissa. Ja tahallaan häviäminen on riski, ja se realisoitui.

Etukäteenhän EI voi tietää, millaisia haasteet ovat Nyt pallohaasteet on Grantin leipää, ei kahta sanaa. ammattilainen on ammattilainen ja sen huomaa. Mutta etukäteenhän pallopeleistä ei ole voinut heimot tietää.

Eli tahallaan häviäminen Russelin ulostamiseksi oli virhe. Ja kun se onnistui, niin oli suuri virhe pelata silti edelleen ikään kuin Russel olisi heimossa (apuritytöt pihalle).

Matin jeesustelu uppoaa tietysti jenkkikatsojakuntaa, mutta on vähän liikaa tällaiselle perus ateistille. Mutta onpahan joku, jonka häviötä toivoo ja jonka voittoon pettyy…

No kohta on yhdistymine, joten innolla odotetaan mitä Philipin käytös saa aikaan Zapateron väessä :-)
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Eli tahallaan häviäminen Russelin ulostamiseksi oli virhe. Ja kun se onnistui, niin oli suuri virhe pelata silti edelleen ikään kuin Russel olisi heimossa (apuritytöt pihalle).

Kaipaisin edelleen järkeenkäypää perustelua sille, miksi "apurityttöjen" pois äänestäminen oli virhe?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Etukäteenhän EI voi tietää, millaisia haasteet ovat Nyt pallohaasteet on Grantin leipää, ei kahta sanaa. ammattilainen on ammattilainen ja sen huomaa. Mutta etukäteenhän pallopeleistä ei ole voinut heimot tietää.

Eli tahallaan häviäminen Russelin ulostamiseksi oli virhe. Ja kun se onnistui, niin oli suuri virhe pelata silti edelleen ikään kuin Russel olisi heimossa (apuritytöt pihalle).

Minä en nyt ymmärrä ihan tarkalleen mitä sinä haet? Minä tarkoitin siis että koska nämä viimeisimmät kilpailut ovat suosineet Ometepea (Grantia) niin sillä ei ole oikeastaan ollut merkitystä ketä Zapatera on joukkueestaan äänestänyt pois. Minä en usko että Russellista, Kristasta tai Stephaniesta olisi ollut mitään apua näissä kilpailuissa ja Zapateran tappioputki ei minusta johdu tuosta heidän päätöksestään hankkiutua Russellista ja hänen apureistaan eroon. Tuota vastakkainasettelua (menestys kilpailuissa vs. yhteishenki ja luottamus) on koko ajan korostettu minusta liikaa Probstin toimesta, koska Russell, Krista ja Stephanie olivat joka tapauksessa heikommasta päästä noita kilpailuja ajatellen. Sarita oli tuosta Zapatera-liittoumasta ainoa joka oli ko. kolmikkoa heikompi mutta ei Zapatera yhtään kilpailua Saritan takia silti hävinnyt.

Siksi en näe mitään virhettä siinä että Zapatera hankkiutui eroon Stephaniesta ja Kristasta heti Russellin jälkeen - päinvastoin. On aina parempi mennä heimojen yhdistymiseen yhtenäisen porukan kanssa kuin arvaamattomien tyyppien. Todellinen virhe olisi ollut minusta luottaa Stephanieen koska tämä olisi takuuvarmasti vaihtanut puolta heti ja Zapatera olisi ihan samassa tilanteessa kuin nytkin, eli alakynnessä määrällisesti.

Kaipaisin edelleen järkeenkäypää perustelua sille, miksi "apurityttöjen" pois äänestäminen oli virhe?

Minä myös.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
No en kyllä kutsuisi Russellia "yhdeksi vahvimmista kilpailijoista", ei Russell kyllä yleensä noissa kilpailuissa ole mikään erityisen vahva ollut.

Oli se tuossa porukassa yksi vahvimmista. Vai väitätkö muka, että tämä lakimies tai joku naisista (ei palomies) olisi oikeasti jotenkin erityisen hyvä? Ekalla kaudellahan Russellilla oli aika paljon ylipainoa. Heroes vs. Villains -kaudella sekä tällä uusimmalla kaudella on selkesti huomannut, että rasvaa on kropasta lähtenyt.

Joka tapauksessa Robin joukkue olisi menettänyt yhden pelaajan lisää, joka olisi sallinut enemmän taktikointia seuraavassa kisassa Russelin porukalta. Tuolla tahallaan häviämiselle he antoivat helvetin paljon siimaa joukkueelle, momentum kääntyi osittain ja tämän jälkeen Grant vei tuon yhden kisan täysin yksinään, kun häntä pitänyt kaveri keskittyi lähinnä repimään paitaa miehen päältä.

Onko tuo tahalteen turpiin ottaminen oikeasti toiminut ikinä kenenkään eduksi Selviytyjissä? Ja siis nimenomaan heimon kannalta. Yksittäisille pelureille tuo voi vielä koitua hienoksi ratkaisuksi.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Kaipaisin edelleen järkeenkäypää perustelua sille, miksi "apurityttöjen" pois äänestäminen oli virhe?

Koska Steph olisi ollut fyysisissä tehtävissä parempi kuin hammastaan poteva skaboissa täysin hyödytön Sarita.

On puhdasta jälkiviisautta sanoa, että ulostamiset eivät haitanneet, koska päätöksiä tehdessä tulevista haasteista ei ole tietoa (pallo & Grant).

Tahallaan häviäminen on tässä leikissä aina riski, koska häviöt ja voitot tuppaa tuleen putkissa.

Koska Russelin peli oli ohi, miksi jatkaa sitä?

No huomenna etiäppäin...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koska Steph olisi ollut fyysisissä tehtävissä parempi kuin hammastaan poteva skaboissa täysin hyödytön Sarita.

Stephanie ei ollut niin paljon parempi Saritaa missään vaiheessa. Ymmärtäisin jos tätä vertailua käytäisiin vaikkapa Julien ja Saritan välillä koska Julie on ollut ihan oikeasti vahva noissa kilpailuissa, mutta Stephanien ja Saritan ero on ollut jokseenkin olematon. Vaikka noista Zapateran jäsenistä kukaan ei tiennyt mitä Stephanie kertoi tuolla RI:llä Robille ja että käytännössä lupasi hypätä Robin joukkoon heti kun heimot yhdistetään, niin ihan varmasti Zapaterassa tiedettiin että Stephanieen ei pysty luottamaan ja tällainen riski puolenvaihdosta on erittäin suuri. Koska Stephanie ei ollut mitenkään selkeästi Saritaa parempi kilpailuissa niin miksi ottaa tuollaista riskiä?

Tahallaan häviäminen on tässä leikissä aina riski, koska häviöt ja voitot tuppaa tuleen putkissa.

Näin on, tuossa Zapatera otti tietoisen riskin. Mutta toisaalta tässä on liikaa korostettu tuota kuinka Zapateran tappioputki alkoi Russellin ulostamisesta. Todellisuudessahan Zapatera voitti Russellin lähdön jälkeisen kilpailun ihan ylivoimaisesti ja tappioputki alkoi vasta sen jälkeen. Joten oliko tuossa nyt sitten oikeasti kyse siitä että Zapateran häviöt johtuu tuosta tahallaan häviämisestä vai onko vaan yksinkertaisesti sen jälkeiset kilpailut sopineet paremmin Ometepelle? Minä veikkaan ennemmin jälkimmäistä.

Joku fiksu on penkonut sarjasta enemmän ja osaa sanoa että miten paljon he aikuisten_oikeasti siellä luonnon armoilla ovat?

Käsittääkseni tuo osuus ohjelmasta on hyvin pitkälti aitoa, ja se näkyy myös siinä että kyllä nuo kilpailijat menettävät mm. reilusti painoa ohjelman aikana ja sekä fyysisiä että henkisiä katkeamisia on nähty useampikin. Kyllähän tuosta TV:ssä nähtävästä matskusta osa on lavastettua ja uudelleen kuvattua, ja tuottajat varmasti pyrkivät vaikuttamaan kilpailun kulkuun eri tavoin, ja myös leikkauksella saadaan asiat näyttämään hyvin erilaisilta kuin ne todellisuudessa ovat olleet. Mutta tämä selviytymis-aspekti on ilmeisesti siellä ihan oikeasti olemassa, muistan ainakin jonkun kilpailijan kertoneen järkyttyneensä siitä kun kameramiehet ei antaneetkaan kilpailijoille ruokaa eivätkä auttaneet millään tavalla. Tämä kilpailija kun oli ollut ihan varma että tuo nälkä ja kurjuus on täysin näyteltyä ja oikeasti kilpailijoille annetaan kunnon ruokaa kameroiden ulkopuolella.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Olen jäsen Tarinankertojan kanssa samaa mieltä siitä, että noin aikaisessa vaiheessa on täyttä typeryyttä hävitä tahallaan immuniteettikisa. On oikeastaan vaikea keksiä tilannetta milloin se ei olisi typeryyttä, ainakaan omaan ajatusmaailmaani se ei mahdu.

Kuitenkin tämä "virhe" kun tuli aikaisemmin jo tehtyä, niin olisihan sen jälkeen äärimmäistä tyhmyyttä lähteä omasta klikistä äänestämään pelaajia pois ja säilyttää vittuuntuneita ja flippausvalmiita aikapommeja mergeä kohti. Itse olen -OO-:n kanssa samaa mieltä siitä, että Stephanie ei ollut kilpailussa juurikaan Saritaa vahvempi, joten en oikein taivu tuohonkaan selitykseen.

Huomenna sitten taas mielenkiintoinen jakso luvassa, kun ilmeisesti tämä odoteltu merge tapahtuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös