Super Bowl XLIX

  • 23 660
  • 126

verco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Mutta nyt kävi näin ja sen nimenomaisen tapahtuman todennäköisyys on nyt 100%. Ei ole tarkoitukseni jossitella, vaan todeta, että kutsun sijaan Seattlella kusi toteutus. Pienestä se oli kuitenkin kiinni ja niin on myös neron ja narrin ero pelin jälkeisissä tunneanalyyseissa.
Ja tähän ei ilmeisesti Belichickin yllätyksellä ollut mitään osuutta? Varmaan kaikki odottivat aikalisää, mutta sen ottamalla Pats olisi antanut Wilsonille ja kumppaneille aikaa keskittyä ratkaisevaan peliin. Nyt mielestäni kello ja paine kääntyikin tilanteessa Seattlea vastaan. Pikkujuttuja, joilla horjutetaan vastustajan keskittymistä ja joiden todellinen merkitys ei koskaan näy tilastoissa. Minua kyllä ilahduttaa, että tuollaisia ratkaisuja uskalletaan tehdä tuollaiseen paikkaan.

Olkoon Belichick miten ärsyttävä liero tahansa, häntä jahdataan nyt mielestäni näissä asiantuntijoiden jutuissa ihan syyttä, eikä tuosta peliliikkeestä haluta antaa tunnustusta, vaan halutaan irrottaa pelin flowssa tehdyn ratkaisun asiayhteydestään laskeskelemalla todennäköisyyksiä, joilla ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä tuollaisessa tilanteessa. Vaikka tilastot eivät olleet Belichickin puolella, hän kuitenkin tunsi joukkueensa ja tiesi, että omat hoitavat hommansa ja luotti loppuun asti puolustukseensa (huom. puolustukseen, ei Bradyyn!). Samaa ei voi sanoa Carrollista. Vaikka asiaa kääntelee miten päin tahansa, pelin suurimman yksittäisen virheen teki Carroll, joka jo tunnustikin virheensä.

Enkä edelleenkään näe tuota Wilsonin virhettä niin yksiselitteisenä. Heittämällä numeroihin, olisi Wilson laittanut Locketten vastaanoton jälkeen huomattavasti vaikeampaan asentoon jaardin päässä maalista. Se taas olisi edellyttänyt Kearsen blokin onnistumista, ettei Butler olisi ollut heti selässä. Eihän tuo INT nyt ollut se Patsin ainoa oljenkorsi, joskin se nyt ratkaisi pelin jo tuossa vaiheessa.
 

Cube

Jäsen
Oon oikeasti sanonut nyt kaiken mitä mulla on sanottavana tästä aiheesta. Ollaan selkeästi hyvin eri jäljillä jefun perusasioissa. En usko, että on hyötyä yrittää avata omaa näkökulmaani yhtään enempää. Jos se ei tunnu perustellulta, niin agree to disagree.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös