Suosittele luistinten teroituspaikkaa!

  • 41 753
  • 39

adidasler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vauhdikas ja hyökkäysvoittoinen taitokiekko.
Täytyisi löytää akselilta Espoo-Nummela-Lohja sellainen paikka, jonne uskaltaa jättää luistimet teroitettavaksi. Onko näillä main joku sellainen paikka, jossa saisi tämän ns. laserteroituksen. Terät pitäisi kuitenkin saada muotoiltua ja noista urheiluliikkeiden amatööreistä on aika karvaita kokemuskia. =D Kiitoksia vinkeistänne jo etukäteen!
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Matinkylä Garden, ehdottomasti!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olisin samalla asialla Tikkurilan seudulla, eli kannattaako viedä Tiksin jäähallille vai missä olisi hyvä paikka teroituttaa luistimet?

Tähän asti on tullut hoidettua stadin puolella mutta voisihan sen varmaan näilläkin nurkilla tehdä.
 

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
Minä olisin samalla asialla Tikkurilan seudulla, eli kannattaako viedä Tiksin jäähallille vai missä olisi hyvä paikka teroituttaa luistimet?

Tähän asti on tullut hoidettua stadin puolella mutta voisihan sen varmaan näilläkin nurkilla tehdä.

Ite kaipailen samaa tietoa. Onko mitään urheiluvälineputiikkii missä terotettas? Jos ei jaksa jäähallille lähtä vaikka miksei jaksas, en tosin tiiä missä Tikkurilan jäähalli on... Korso-Tiksi välillä jotai paikkaa?

Katoppa jaksoin googlettaa. Korson Pyörähuolto Oy terottaa. Toivottavasti hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Suosittelisin menemään hallille. Siellä ne ainoat alan ammattilaiset lymyävät. Pyörähuollot ja suutarit ovat tuurikauppaa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Laitetaan nyt Tampereen suunnalle kanssa, jos joku kaipaa.

Tampereella Hiitelä on ihan kelpo paikka. Itse olen ollut ihan tyytyväinen teroitukseen. Toki noita suutareitakin on pilvin pimein, mutta Hiitelästä saa kohtuu hinnalla hyvät teroitukset.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hiitelän lähellä oleva Hockey-Service on myös kelpo paikka. Siellä myös korjataan varusteita. Töitä vaan taitaa puljulla olla paljon, joten kannattaa varautua, että joutuu jättämään luistimensa terotettavaksi. Hiitelässä minulle tuli luistimet liian teräviksi jos sellainen vain on mahdollista.
 

Joope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Hiitelässä minulle tuli luistimet liian teräviksi jos sellainen vain on mahdollista.
Noissa suutareissa ja muissa liikkeissä on usein juurikin se vika, että urat saattavat koneissa olla päin sitä itseään ja teristä tulee aivan liian terävät. Jos vain mahdollisuus on, niin jäähalleille kannattaa ehdottomasti putket teroitettavaksi viedä. Siellä niitä ei niin todennäköisesti pilata.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Täytyisi löytää akselilta Espoo-Nummela-Lohja sellainen paikka, jonne uskaltaa jättää luistimet teroitettavaksi.

Nummelassa käytin luistimet juuri teroituksessa Sportiassa, ja siinähän odotellessa hoitui. Jäällä en vielä ole kerennyt teroituksen jälkeen käydä, mutta hyvältä näyttivät kuitenkin. Teroituksen kyllä hoiti itse kauppias joka on ollut hommissa urheilukaksikko/kesport- ajoista asti, eli kauan. Luulisi edelleen homman osaavan vaikka liikkeen sijainti ja nimi vaihtuu aika-ajoin. Vitosen hommasta maksoin, eli aika kohtuullista? Varmaan jäähallillakin teroittavat edelleen, ja sieltäkin luulisi hyvää laatua saavan, mutta henkilökohtaisia kokemuksia ei paikan luistinhuollosta sitten 2000-luvun alkupuolen jälkeen ole.
 

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
Minä olisin samalla asialla Tikkurilan seudulla, eli kannattaako viedä Tiksin jäähallille vai missä olisi hyvä paikka teroituttaa luistimet?
Itse Tiksissä vaikutan myöskin, mutta paljon liikkuvana en näe ongelmaksi käydä Malmin Jäähallin PP-Tiimin teroituksessa, tai parhaassa paikassa One1More Sportsilla Puhoksessa. Tiksin jäähallillakin saa ihan ok teroituksen, sopuhintaan.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
PK-seudun porukoille vielä yksi helmi => Myyrmäen jäähalli! Melko originaali tyyppi, mutta osaa kyllä teroitus- ja varustekorjaushomma...
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mites Turussa? Uskaltaako Parkin kentällä teroittaa luistimet?
 

SailingFun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC(#12), U20 Mestis, Heiskanen
PK-seudun porukoille vielä yksi helmi => Myyrmäen jäähalli! Melko originaali tyyppi, mutta osaa kyllä teroitus- ja varustekorjaushomma...
Tätä voin suositella. Itse käyttänyt tätä hemmoa jo useamman vuoden.
 

passenger

Jäsen
Ja Porissa ainoa paikka teroittaa luistimet on Grönroosin Veikon varustehuollossa Itäpuistossa. Taitaa Kärppien pelaajatkin käydä ainakin luistimensa teroituttamassa, ja toki monet muut. Taitaa olla 7€ nykyinen hinta, mutta ihan sama mitä maksaa, asiakkaat pysyvät. Mitäs sitten tehdään kun Veikko jää eläkkeelle? TosiFanin pitää laittaa terotuskone kuntoon :)
Omalla kohdalla on ainakin intersportissa työ ollut ala-arvoista.
 

TombaT

Jäsen
Löytyykö helsingistä mitään hyvää teroitus paikkaa?
Tuli uudet hokkarit hankittua ja enää terävyys puuttuu lätkän peluun aloittamisesta.
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Löytyykö helsingistä mitään hyvää teroitus paikkaa?
Tuli uudet hokkarit hankittua ja enää terävyys puuttuu lätkän peluun aloittamisesta.
Suosittelen Myllypuron jäähallia. Odotellessa voit siemaista maukkaat kahvit tuoreen pullan kera.
 

Kawalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
pesäkissat
Suomenojan intersport.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Hiitelässä minulle tuli luistimet liian teräviksi jos sellainen vain on mahdollista.

Sama täällä, mutta aika äkkiä se yliterävyys niistä lopulta katoaa. Itselläni on myös ihan hyviä kokemuksia Sportia Pekasta, joka on siis siinä Gigantin nurkalla. Ei ainakaan mitään isompaa valitettavaa ollut tuostakaan puljusta. Terien pilaamisesta en osaa sanoa sitten juuri mitään.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Suosittelen Myllypuron jäähallia. Odotellessa voit siemaista maukkaat kahvit tuoreen pullan kera.

Eipä kannata paljon enää suositella. Äijä sattu olemaan vähän milloin sattui paikalla ja välillä saatto olla viikkokin ettei näkynyt. Niinpä sai sitten lähteä kokonaan. Tällä hetkellä Myllikässä ei ole siis teroitusta lainkaan, tosin jossain vaiheessa on mahdollisesti tulossa. Sen sijaan maukasta kahvia ja tuoretta pullaa voin minäkin suositella.

Itse kuitenkin suosittelen joko Puhoksen intersportia tai One1more sportia. Lähinnä oon käyttänyt Intersportissa eikä ainakaan sen liikkeen jäljestä ole ollut mitään valittamista. One1More sportissa en ole käynyt, mutta isot pojat on kertoneet terotusjäljen olevan hyvä.
 

Carcillo13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Coyotes
Suomenojan intersport.

Itse olen aina vieruksunut näitä urheiluliikkeen teroituksia, mutta omakohtaisia kokemuksia ei Suomenojasta ole. Espoon ylivoimaisesti paras teroituspaikka on Laaksolahdessa. tWeccu niminen jamppa on ollut jo vuosia mm. Olli Jokisen "hovihuoltaja". Jokinen tuo kesällä skinnarit Weculle ja välillä kauden aikanakin Weccu lähettelee OJ:lle valmiiksi muotuilluita teriä. Kaverilla on kaikki mahdolliset laitteet ja nykyään muotoilee sädemuotoilulla, jonka ainakin itse olen kokenut helvetin hyväksi. Kävin juuri vaihtamassa terät ja kaverihan osasi heti neuvoa uudet terät, joita kuulemma Ruotsin påjjaat käyttää pelkästään nykyään Elitserienissä.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkos kellään kokemusta Lauttasaaressa sijaitsevasta Arthur's Sportin teroituksesta?
Kaverini kehui tuota paikkaa kovasti. Viime talvena yritin viedä sinne skrinnarit teroitettavaksi. Ehkä ongelma oli se, että pakkaskelien aikaan kaikille muillekin tuli sama idea, tai sitten paikka mahdollisesti on muutaman junnujengin huoltajan vakiomesta; en tiedä, mutta kuitenkin: lupasivat teroituksen n. viikon päähän. Eivät saaneet musta asiakasta. Kävin sitten Yliopistonkadun ja Mikonkadun kulmassa olevassa (Intersportissa?) liikkeessä teroittamassa skrinnarini (muistaakseni 7e). Tänä talvena ajattelin kokeilla Brakun kentän teroituspalveluita (ymmärtääkseni 5e).
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hiitelän lähellä oleva Hockey-Service on myös kelpo paikka. Siellä myös korjataan varusteita. Töitä vaan taitaa puljulla olla paljon, joten kannattaa varautua, että joutuu jättämään luistimensa terotettavaksi. Hiitelässä minulle tuli luistimet liian teräviksi jos sellainen vain on mahdollista.
Jos terä tuntuu liian terävältä on teroittaja valinnut liian syvän uran. Tasaisellakin terällä voi vetää, siis ilman uraa. Jos multa kysytään otan uran, sen aivan pienimmän. Olisiko noita uravaihtoehtoja 2 tai 3 tuon tasaisen lisäksi. Tai silloin joskus, kun jollain hajulla näistä olin, näin oli. Voi olla, että nykyisillä lazer-jedi-startrek-Tokyo-by-night hightech-terän stailauskoneilla saa just sellasen uran ja terän kuin osaa vain pyytää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös