Suosikki F1 tallisi?

  • 3 781
  • 36

Suosikkitallisi?


  • Äänestäjiä
    89

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Menestysvuodet suomalaisittain Ferrari, McLaren, Lotus F1 ja Williams -talleissa.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Red Bullin kelkassa olen, vaikka ensisijaisesti toivon suomalaisten menestystä (paitsi Rosbergin).
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se on kyllä muuten valitettavaa että tällaisia Frank Williamsin, Ken Tyrrellin, Peter Sauberin, Eddie Jordanin, Giancarlo Minardin jne. kaltaisia vanhan liiton moottoriurheilu-ukkoja ei ole enää juuri lainkaan mukana vaan talleja johtaa enimmäkseen bisnesmiehet ja F1:siä harrastelevat multimiljonäärit. Ehkä näillä vanhoilla herroilla on saattanut välillä olla bisnespuolella olla vähän heikompaakin mutta helvetinmoinen määrä osaamista mahtuu kyllä jo tuohon lyhyeen nimilistaan jonka luettelin tuohon. Kun katsoo listaa viime vuosina F1-luokassa ajaneista kuljettajista niin aika moni näistä on aloittanut uransa Williamsilla, Jordanilla tai Sauberilla. Ja sama juttu takavuosina Tyrrellin ja Minardin kohdalla. Eli vaikka rahaa ei ole välttämättä ollut käytössä kovin paljoa niin silmää on löytynyt aina kuljettajalahjakkuuksille jopa maksukuskien kohdalla.
 

Ralph

Jäsen
Red Bullin kelkassa olen, vaikka ensisijaisesti toivon suomalaisten menestystä (paitsi Rosbergin).

Nico Rosberghan ei ole suomalainen, ellet tarkoita Kekeä. Toisaalta häneen paluuseen en jaksa uskoa.

Itse toivon Force Indialle menestystä. Menneiltä vuosilta peukut Arrowsille, Minardille ja Jordanille, autojen väritysten takia.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Missasin kyllä monivalintaäänestyksen, johon oli aikomus laittaa myös Renault, mutta ei tää näinkään haittaa. Tallin italialaistaustat ja kuskit (Trulli, Fisichella, Briatore) sekä pirteä väritys sai heti minut puolelleen.

Illan tullen alkaa ajatuskin taas kulkea. Renaultin fanituspohja oli toki jo valmiina, olihan sen edeltäjä Benetton suuri suosikki pikkupoikana. Muutama viesti on jo nostanut mageet värit esiin, Benetton oli aina tyylillä maalattu. Toisinaan auton keula poikkesi paljon muista ja muutenkin ne esiintyivät edukseen. Tallihan oli hengissä pari ensimmäistä tämän vuosituhannen vuotta, eli periaatteessa kuuluisi tuohon ketjuun Lotus (Renault, Benetton). Tässä tiimissä oli aina joko italialaiskuski, Berger tai M. Schumacher, joten joka kaudella tiimin lisäksi sai kannattaa sen kuskia.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei mikään vaihtoehto.

Tai no silloin kun Häkä-Schumi kävi kuumana, niin toivoin skidinä McLarenin voittoja. Vanhemmalla iällä autourheilu ei ole enää jaksanut kiinnostaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nico Rosberghan ei ole suomalainen, ellet tarkoita Kekeä.

On se nyt Keken poika ja suomen kansalaisuuskin löytyy, muistaakseni on kilpaillutkin nuorena suomen lipun alla. Itse aloitin F1-seuraamisen Keken mestaruuden tienoilta aika snadina mutta muistan mestaruushehkutusta, aika moni dumppaa tämän suomalaisen maailmanmestarin pojan täysin nobodyksi. Pelkästään jo Keken perimä saa mut kannustamaan Nicoa tämän hetkisessä tilanteessa heti Kimin ja Valtterin jälkeen.

Nico on mun mielestä hiukan tylsä, harmaa kuin autonsa. Mutta kuvitelkaapas muutama saatana ja perkele siihen haastatteluun silloin tällöin, olisi paljon enemmän suomalaisia faneja. Nico ei ole tajunnut mielestäni mitä on menettänyt kun ei kosiskele yhtään suomalaisia, syy tähän taitaa olla aika selvä, kyllä Keke sai niin paljon paskaa niskaan aikoinaan median suunnalta että otti tietoisen hajuraon suomalaisuuteen ja sillä matkallahan se Nico kasvoi Monacolaiseksi ja Saksalaiseksi. Ei paljon Nicolla kertynty muistoja suomesta, muuta kuin ehkä Keken juttuja kuuntelemalla.

_
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Minardihan se oli silloin joskus. Toimi hyvänä hautomona nuorille lupauksille (Trulli, Alonso, Fisichella) ja juhlivat pistesijaa kuin mestaruutta. Eivät nuo post-Minardi-ajalla häntäpäätä miehittäneet manorit, caterhamit ja superagurit ole päässeet edes lähelle sitä sympaattisuutta, jota Minardilla oli.

2000-luvun Mild Seven-Rellustakin (ei siis tämä nyky-Renault) tykkäsin kovasti, koska Flavio Briatore oli koko F1-varikon karismaattisin henkilö. No, se tarina päättyi sitten mitenkä päättyi...

Joskin täytyy todeta, että tallin sijaan kannatan kuljettajaa. Finskit, Barrichello, Schumi ja de la Rosa, näin mainitakseni.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se vain oman fanituksen kanssa menee aivan suosikkikuljettajien mukaan. Suomalaisia kannatan ja joitakin muita kuljettajia/talleja symppaan, mutta en tunne fanittavani.

Häkkisen aikana McLaren loogisesti se suosikki ja Ferrari Schumacherin johdolla iso punainen vaate, jota aina FIA suosi ja mitä vielä.
Kimin aikana vielä sama juttu, mutta olikohan 2005 kausi kun Ferrari vähän kyykkäsi niin oli ihan sympaattinen talli, kun oli se kolmanneksi nopein ja selvästi Kimin McLarenia hitaampi. 2006 toivoin Ferrarin kulkevan ja auttavan Schumin ottamaan mestaruuden lopetuskaudellaan. Alonso ja Renault oli punainen vaate 2005 kauden takia.
Kimin siirryttyä Ferrarille siitä tuli tietysti suosikkitalli. Näin se vain muuttuu maailma.

Kärkitiimeistä melkein voisi sanoa, että Williams on ainoa, joka ei missään vaiheessa oman F1 seuraamiseni aikana ole aiheuttanut minkäänlaista vihatunnetta. Aloitin seuraamisen vasta niiden kovimpien Williamsin dominassivuosien jälkeen, joten ehkä silloin olisi sekin alkanut vituttamaan. Williams oli kuitenkin varsin kova tiimi etenkin 2000-luvun alussa, kunnes hiipui syvemmälle. Nyt taas ollut pari vuotta lähempänä kärkeä, mutta pahasti näyttää taas valuvan kauemmas palkintopalleista.

McLaren vitutti myös 2007 lähtien, kun oli Alonso ja Hamilton. 2008 tuli Kovalainen, jolle toki hyviä suorituksia toivoin mutta silti vitutti se talli, koska oli Kimin ja Ferrarin kilpakumppani.

Jos nyt joku suosikkitalli pitäisi valita ihan, niin ehkä se Williamsille menisi. Frank Williamsin tarina ja muutenkin sellainen perhekeskeinen toiminta on hienoa tuolla ykkösten bisnesmaailmassa. Sympiat ja tsempit menee myös heikoimmille talleille, joista Minardi oli aina se kovin. Nämä Caterhamit, HRT:t, Virginit mitä olikaan viime vuosina ei kuitenkaan kauheasti tunteita herättäneet, vaikka jälleen kerran Kovalaiselle Caterhamilla/Lotuksella hyvää toivoinkin.
Bianchin pisteet Monacossa Marussian ratissa oli toki hieno hetki.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ne missä ei aja Fernando Alonson ja Lewis Hamiltonin kaltaisia mulkeroita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös