Suomi-Slovakia 2.5.03 klo 16

  • 12 800
  • 136

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti Svante
Loukkaannuitko?

No ei syytä huoleen veli HABS#11, minun mielestäni Kiprusoff, Nummelin ja Rintanen ovat nimenomaan ns. neitipelaajia vaikka pelaisivat IFK:ssa ja valmentajana olisi IFK:ssa kuka tahansa.

Eilisessä pelissä minuun upposi nimenomaan (kuten aikaisemmin olen kirjoittanut) Bergin (Turku) ja Niinimaan (Oulu) pelityyli.

En loukkaantunut. Loukkaantunut olen lähinnä suomen H/M/V pelistä.
Eniten v****aa Aravirran peluuttaminen. yv:llä samat hemmot pyörittää kiekko tehottomasti ja ketjuja ei ilmeisesti tarvitse muuttaa missään tilanteessa. Seuraavaan suomen pelliin pitää vaihtoaitioon saada Aran pahvikuva ja mahdolliset haastattelut voi ajaa nauhalta. Samaa nuoleskelu tekstiä sieltä tulee kuitenkin. Ara vois itse katsella pelit kotona sohvalla maaten ja ottaa parit oluet siinä sivussa. Tuskin kukaan huomaisi mitään eroa.
 

Tomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Gainer
Luulitko Tomppa tosiaan että Santalan ketju saa paljon luottoa kisoissa??

En luullut, onhan siellä Selänne ja kumppanit. Sen sijaan olisin odottanut, että tuo neloskenttä olisi saanut vähän normaalia enemmän peliaikaa noissa selvästi helpommissa peleissä. Niin kuin sanoinkin. Esimerkiksi ylivoimaa riitti Sloveniaa vastaan ihan kivasti, joten olisi luullut, että muutkin kuin Koivun ja Jokisen ketjut olisivat saaneet yhden tilaisuuden.

Kyllä Suomen ratkaisijat pitää löytyä jokisen ja koivun ketjuista.

Niinhän sitä luulisi kun nimiä katselee. Vaan eipä ole ollut todellisia ratkaisijoita noissakaan...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti HABS #11
Kiprusofifn taklauksille

Scifiä. Jopa Raamatun sadut ovat uskottavampia kuin se että joku väittää joskus nähneensä Markon taklaavan jotakin jossakin.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Niin eikö kukaan ole todellakaan huomannut vieläkään, että syy suomalaisten NHL-tähtien vaisuuteen on siinä että heidän pelikaverinsa ovat suomalaisia? Helppoahan se siellä taalaliigassa on tehtailla pisteitä kun ketjukaverit ovat kanadalaisia, jenkkejä, tsekkejä, slovakkeja, venäläisiä tai ruotsalaisia. Aivan sama pätee myös Suomen futismaajoukkueeseen... ihmetellään esim. että miten se Hyypiä on niin mainio Liverpoolissa mutta maajoukkueessa mies on kuin leveän kuusen varjon takana kuikuileva kirahvi... mitstähän mahtaa johtua?
 

Sandokan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Predator
Niin eikö kukaan ole todellakaan huomannut vieläkään, että syy suomalaisten NHL-tähtien vaisuuteen on siinä että heidän pelikaverinsa ovat suomalaisia? Helppoahan se siellä taalaliigassa on tehtailla pisteitä kun ketjukaverit ovat kanadalaisia, jenkkejä, tsekkejä, slovakkeja, venäläisiä tai ruotsalaisia. Aivan sama pätee myös Suomen futismaajoukkueeseen... ihmetellään esim. että miten se Hyypiä on niin mainio Liverpoolissa mutta maajoukkueessa mies on kuin leveän kuusen varjon takana kuikuileva kirahvi... mitstähän mahtaa johtua?

Tämä on taas tätä suomalaisten väheksymistä, mikä rehottaa tässäkin ketjussa. Kaikki ulkomaalainen on parempaa niin fanit kuin pelaajatkin. Toivonkin että Suomi voittaa MM:n Kiprun, Peltosen ja Nummelinin upeilla maaleilla vastustajan NHL-tähtien tuhlatessa avoimet maalipaikkansa. Mitenköhän viestien sävy täälläkin siinä tapauksessa muuttuisi?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Sandokan
Tämä on taas tätä suomalaisten väheksymistä, mikä rehottaa tässäkin ketjussa. Kaikki ulkomaalainen on parempaa niin fanit kuin pelaajatkin.

No minkäs minä kylmälle totuudelle mahdan? Syytön minä siihen olen, että esim. NHL:n parhaista pelaajista koottu USA pieksee vastaavalla tavalla kootun Suomen mennen tullen. Joillakin ihmisillä kun löytyy sitä asennetta ja taitoa...
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Viestin lähetti Tomppa
Esimerkiksi ylivoimaa riitti Sloveniaa vastaan ihan kivasti, joten olisi luullut, että muutkin kuin Koivun ja Jokisen ketjut olisivat saaneet yhden tilaisuuden.

Mutta hehän saivat. Pirneksen ketju jopa maalasikin.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Centre Bell
Svante
Kommentti Turkulaisista sen sijaan osoitti oman älykkyytesi "todellisena kiekkofanina".
On se vaan kummaa että aina siellä pääkaupunkiseudulla pitää parjata Turkulaisia.
Oletteko siellä itärajalla "venäläis siirtokunnassa kaalisopan hajussa" jotenkin kateellisia tänne Länsi Eurooppaan vai mistä iän ikuinen ruikutus Turkulaisia kohtaan johtuu???

Kerrotko minulle mitä se älykkyyteen liittyy kun totean, että ko. kaverit ovat kaikki ns. turkulaisia?
Kuten "Preda" tossa aikaisemmin totes, niin mitä tosiasialle voi ;-)
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Antaa Skoda-cupin olla

Mitä väliä sillä on, miten nämä kisat menee? Mehän ollaan 1995 maailmanmestareita. Kiva olisi tietenkin saada uusi paita, tämän nyt jo kauhtuneen 4-1-paidan tilalle. Kyllä tolla vanhallakin vielä ensi kesän elvistelee, ja kyllä hurreja taas harmittaa, kun mä lähden ulkomaille Tukholmaan.
 

Sandokan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Predator
No minkäs minä kylmälle totuudelle mahdan? Syytön minä siihen olen, että esim. NHL:n parhaista pelaajista koottu USA pieksee vastaavalla tavalla kootun Suomen mennen tullen. Joillakin ihmisillä kun löytyy sitä asennetta ja taitoa...

Ja suomalaisilla ei ole asennetta ja taitoa? Kyllä suomalaiset ainakin minun mielestä pystyvät voittamaan jääkiekossa aivan kenet tahansa, mutta eivät milloin tahansa (ei tosin kukaan muukaan). Silloin suomalaisilla pitää olla se taistelutahto kunnossa, sen puutteesta nämä tappiot näissä kisoissa ovat johtuneet, ei niinkään vastustajan ylivertaisuudesta. Sehän urheilusta juuri mielenkiintoisen tekee, että taito (jota Suomella on aivan riittävästi) ja varsinkaan aikaisemmat meriitit ratkaise kaikkea, vaan se joukkueen tahto. Kuka olisi nimilistoja katselemalla uskonut Valko-Venäjän voittavan Ruotsin olympialaisissa? Suomella ei Yhdysvaltoja vastaan peli sujunut ja selvä tappio siitä seurasi, mutta mistä sen tietää miten seuraavana päivänä olisi käynyt

Sen virheen media ja monet muutkin tahot ennen näitä kisoja ovat tehneet, että ovat katsoneet pelkkää nimilistaa. Pelit pitää pelata ennen kuin voidaan sanoa, kumpi joukkueista on parempi. Joskus vaan tuntuu siltä, että se kentällä pelaava Suomen joukkue on lähtenyt peliin valmiiksi alistuneena (niin kuin tuntuisi lähtevän Jatkoajankin joukkue, katsellen pelkästään niitä vanhoja meriittejä). Esimerkkejä tarvitsee edes tuskin mainita, kun puhutaan urheilussa tapahtuneista yllätyksistä.

Eniten näissä viesteissä ärsyttää turha haukkuminen. Se ei ketään auta. Ei ketään kannata yhden tai kahden pelin perusteella haukkua ja vaatia tiputtamista joukkueesta. Ennemmin kannattaa katsoa ketkä ovat pelanneet hyvin ja nostaa heitä esille ja antaa heille lisää peliaikaa, mutta antaa kuitenkin muillekin mahdollisuus näyttää taitonsa. Yleensä kannattaa kääntää asia positiiviseksi ja oppia virheistä, siitä on pitemmän päälle enemmän iloa.

Positiivisuutta lisää ja taistelemaan!

PS. En ole Marco Bjurström:)
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kummallista menoa

Paljon on jaksettu jauhaa suomen tappioista Tsekille ja Slovakialle. Ehkä jokaisen olisi syytä ensin miettiä peliä ja sitten kommentoida. Nykypäivän jääkiekossa huippumaiden marginaalit ovat pienet, ja erot ovat minimaaliset. Slovakian ryhmää hehkutettiin jo kisojen alkaessa yhdeksi mestarisuosikeista, mutta silti suomen tappio, ei edes ratkaisupelissä, on sellainen synti ettei sitä tunnu millään saavan tämä joukkue anteeksi.

Mietitäänpä peliä hieman toisessa valossa, jossitellaan hieman:

Mitä jos Nurminen olisi torjunut sen ensimmäisen maalin, ja Selänne olisi ohjannut maalin edestä 10 senttiä alemmas? Peli olisi ollut 2-0. Suomen peli olisi ollut puolustusvoittoisempaa 2 maalin johtoasemassa eikä näitä kahta takaiskua olisi päässyt syntymään. Mitä jos tuomari olisi ollut ajantasalla sääntökirjan kanssa, eikä olisikaan lähettänyt Niinimaata jäähyaitioon laitakahinasta? Suomi voitti pelin laukaukset selvästi. Suomi hallitsi peliä 2 erää aika puhtaasti, mutta Slovakialla oli parempi tuuri viimeistelyssä. Toisena päivänä samalla pelillä Suomi olisi saattanut voittaa pelin 4-0, pari viimeistä tyhjiin. Näin ei käynyt tänään, mutta ehkä sitten välierässä, finaalissa tms?

Millaista olisi ollut teidän kommentointinne jos nämä pienet yksityiskohdat olisivatkin natsanneet Suomelle? Jos peli olisi päättynyt 4-0 suomen voittoon. Uskallan väittää että moni näistä tämänhetkisistä haukkujista ylistäisi Suomen esitystä loistavana puolustuspelin voittona. Lehdistö olisi suitsuttanut ja ihmiset olisivat tyytyväisiä. Suomi hävisi niukasti hallitsevalle maailmanmestarille, yhdelle turnauksen ennakkosuosikeista. Mikä ero siis on "täysin surkealla esityksellä" ja tiukalla kamppailulla yhtä ehdotonta huippumaata vastaan? Näyttää olevan todella suuri ero, ainakin pään aukomisessa. Ilmeisesti te kritisoijat ette kuitenkaan pitäneet slovakiaa oikein minään ennen peliä? Olisitte voitetun ottelun jälkeen sanoneet kenties, että kyllä tuollaisia paskoja jääkiekkokääpiöitä pitääkin pyörittää 4-0, väärin voitettu?

Jotain rajaa siihen negatiivisuuteen. Jätkät miettii täällä että kuka nyt taas mokasi ja mikä meni väärin. Se on tietenkin tärkeää analyysia sekin, mutta yhtä tärkeää ellei tärkeämpääkin on löytää se mikä toimi ja millä tavalla seuraavan kerran kannattaa lähteä hakemaan voittoa. Kun kerran olette joukkueen tekemisistäkin niin äärettömän kriittisiä, koittakaapa olla myös itsekriittisiä. Haukkuminen ja sormella osoittelu on helppoa, mutta asioiden objektiivinen tarkastelu onkin sitten vaikeampaa. Suomi on nyt hävinnyt kaksi ottelua, kaksi hyvää ja tiukkaa ottelua huippumaita vastaan. En minä ainakaan odottanut kummastakaan 9-0 lukemia suomelle, ja vaikka petyinkin tappioihin, tiedostan kuitenkin maailmanmestaruuden olevan edelleen täysin mahdollista. Ensi kerralla se ehkä pomppii meille, ehkä ei. Se jää nähtäväksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös