Suomi rap

  • 772 820
  • 3 820

Jannecky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä Stepan uudella on kyllä hyviä biittejä seassa, mutta minkä takia Stepa tekee tälläistä "lastenräppiä"?
Tätä samaa ihmetellyt jo pitkään, ja siitä mainitsinkin jo täällä. Stepa on kuitenkin erittäin lahjakas, ja olisi kiinnostavaa kuulla näitä MC levyn kaltaisia räppejä häneltä enemmänkin.

En sitten tiedä onko kyse siitä, että mieshän on valmistunut opettajaksi (en tiedä tekeekö niitä töitä(?)), ja haluaa, että musiikkinsa olisi sopivaa myös oppilaiden korville. Toisaalta, eipä nyt mainitsemani MC:kään ollut mitenkään sopimatonta kielenkäyttöä.

Ehkä näkee myös lapset potentiaalisempana fanikuntana, tai sitten ei. Ei ne lapset ainakaan levyjä osta, ja tuskin käyvät keikoillakaan. Mutta saahan spotify kuunteluistakin jotain tuloja.

Hyvin harmi kuitenkin, että tekee nykyisin tämmöistä, mutta kyllä sillekin kuulijansa varmasti löytyy, itse en niihin kuulu.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tätä samaa ihmetellyt jo pitkään, ja siitä mainitsinkin jo täällä. Stepa on kuitenkin erittäin lahjakas, ja olisi kiinnostavaa kuulla näitä MC levyn kaltaisia räppejä häneltä enemmänkin.

En sitten tiedä onko kyse siitä, että mieshän on valmistunut opettajaksi (en tiedä tekeekö niitä töitä(?)), ja haluaa, että musiikkinsa olisi sopivaa myös oppilaiden korville. Toisaalta, eipä nyt mainitsemani MC:kään ollut mitenkään sopimatonta kielenkäyttöä.

Ehkä näkee myös lapset potentiaalisempana fanikuntana, tai sitten ei. Ei ne lapset ainakaan levyjä osta, ja tuskin käyvät keikoillakaan. Mutta saahan spotify kuunteluistakin jotain tuloja.

Hyvin harmi kuitenkin, että tekee nykyisin tämmöistä, mutta kyllä sillekin kuulijansa varmasti löytyy, itse en niihin kuulu.
Juu onhan Stepa tehny aina aika yksinkertaista räppiä, mutta tämä on kyllä lyriikoita hyvin ärsyttävää jopa.

En nyt ihan usko jotenkin kuitenkaan, että suuri joukko lapsia tätä rupeaisi kuuntelemaan, mutta mistä minä mitään tiedän.
 

Jannecky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juu onhan Stepa tehny aina aika yksinkertaista räppiä, mutta tämä on kyllä lyriikoita hyvin ärsyttävää jopa.

En nyt ihan usko jotenkin kuitenkaan, että suuri joukko lapsia tätä rupeaisi kuuntelemaan, mutta mistä minä mitään tiedän.
Joo, en minäkään, kunhan spekuloin. Ei tälle mitään hirveen isoja myyntilukuja ainakaan odoteta, kun on vain 200 kappaleen rajoitettu painos, ja sekin vinyyli.

Näyttää silti olevan äxän toisiks myydyin suomiräp levy, Aivovuodon jälkeen. Siitä ei mitään hajua millaisia myyntilukuja siihen vaaditaan. Kumpikin näistä siis ilmestyy fyysisesti ensi viikon perjantaina 22.3.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Joo, en minäkään, kunhan spekuloin. Ei tälle mitään hirveen isoja myyntilukuja ainakaan odoteta, kun on vain 200 kappaleen rajoitettu painos, ja sekin vinyyli.

Näyttää silti olevan äxän toisiks myydyin suomiräp levy, Aivovuodon jälkeen. Siitä ei mitään hajua millaisia myyntilukuja siihen vaaditaan. Kumpikin näistä siis ilmestyy fyysisesti ensi viikon perjantaina 22.3.
Joo eipä nuo levyt ihan hirveästi taida nykyään myydä. Aika harva kun taitaa jaksaa fyysisenä enää mitään ostaa.
 

Jannecky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo eipä nuo levyt ihan hirveästi taida nykyään myydä. Aika harva kun taitaa jaksaa fyysisenä enää mitään ostaa.
Näinhän se valitettavasti on. Ite kuulun niihin kun kuuntelee mielummin fyysistä levyä kun spotifysta ja youtubesta.

Jotenkin kyl ollu siinä käsityksessä, että näitä ainakin tiettyjen suomiräppäreiden levyjä kyllä ostetaan.

Joistain vanhemmista loppuunmyydyistä klassikoistahan (esim. City-Karhun Metsästäjä, SLT:n varhaiset yms.) ainakin vielä joku vuosi sitten maksettiin hurjia hintojakin.
 

Countdown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Kubelta ja Gettomasalta yhteinen prokkis!!! Nyt vois sanoa, että höllii isosti. Skidisti viittaisi postaukset johonkin isompaan kuin pelkästään yhteen biisiin.

Tätä on odotettu
 

Countdown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Voisiko olla myös joku yhteiskiertue/isompi konsertti?
Tuskinpa. Kummallakaan ei oo nyt mitään uutta kamaa millä lähtee isompaa kiertuetta duunaamaan. Lisäksi viime vuonna oli jo Vastustamaton julkkarit jäähallilla, missä Kube oli lämppää.

Jotain uutta kamaa pitäis tulla molemmilta. Itse veikkaan yhteis ep:tä ja Tavastia bailuja. Reppuräppiä maybe(?)
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku



Aren & Rekamin yhteisprojektilta biisi. Tämä oli toki vähän tylsä.




Aivovuodolta uusi levy pihalla. Kerran ehtiny vasta kuunnella, mutta vielä en syttyny.




Luurang laittoi uuden biisin pihalle. Tämä on hyvä, mutta ei Luurangin parhaita biisejä ainakaan vielä.




Aitobämä laittoi myös ekan EP:n pihalle. Hyvällä asialla, mutta jotenkin en vaan näistä biiteistä tässä syty.
 
Viimeksi muokattu:

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Näköjään EP tulee ulos Kubelta ja Gettomasalta ens perjantaina. Pikku klippi ei kyllä kovin ihmeellisiä luvannut, mutta se toki nyt vaan yks klippi. Toivoisin et ainakin eri tyylisiä biittejä ois. Autosta siellä taas räpättiin ainaki ja ne aiheet ei oikein itteä kiinnosta.
 

Countdown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Näköjään EP tulee ulos Kubelta ja Gettomasalta ens perjantaina. Pikku klippi ei kyllä kovin ihmeellisiä luvannut, mutta se toki nyt vaan yks klippi. Toivoisin et ainakin eri tyylisiä biittejä ois. Autosta siellä taas räpättiin ainaki ja ne aiheet ei oikein itteä kiinnosta.
Told ya! Tiiserin biitti aika kipee. Toi hookki.. noh pitää tsekkaa koko biisi ennen ku ite dumaan :D EPllä näköjää myös Fisu messissä, mikä höllii isosti jos nii vois sanoo.
 

KK-V 1994

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tänään lähtee klo 17 Hakunila ja klo 21 Kortepohja. Gettomasa x Kube LP:n pohjalta ilmaiskeikat vielä tuntemattomissa lokaatioissa. Noin tunti ennen alkua koordinaatteja someen jos oikein ymmärsin. Ilmaista merchii myös. Ite Porista en repee minnekään ni tyydyn Lyttän twitchiin. Löytyy nimellä Lyttamies ja lähettää livee. Päivitän tähän alle kun kuvio ja lokaatiot selkenee.

Siis Gettomasan ja Kuben yhteiskeikkoja molemmat, ei omilla tahoillaan. EP droppaa 00.01.


Hakulilan ostari klo 17!
 
Viimeksi muokattu:

Flinck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Ihan aluks sanottava vaan, että luulin tässä olevan enemmän biisejä. Näitä olikin vaan kolme kahden minuutin biisiä. Jo on melko lyhyeks menny EP:t nykyään. :D


Edit. Suomen suosituimmilta räppäreiltä ep-levy – Gettomasa räppää kuin 14-vuotias lapsi, jonka kivekset eivät ole laskeutuneet

Vanahaan hyvään aikaan sinkuissa oli enempi kuunneltavaa kuin tässä EP:ssä. Eipä sillä, kuunneltua tuli mutta tuskin soi toiste. Luurangin uus oli myös pieni pettymys, Kiasma on soinut säännöllisesti kun täältä bongasin ja tykkään tolkuttoman paljon. MegaFauna vaikutti kans hyvältä muttei toki yllätä ku kattoo ketä tekemässä. Tomigun on kyl jännä, yks selkeimmistä ja imo tyylikkäimmistä flowsta koko skenessä muttei oo koskaan oikein ollu missään isosti esillä
 

KK-V 1994

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan aluks sanottava vaan, että luulin tässä olevan enemmän biisejä. Näitä olikin vaan kolme kahden minuutin biisiä. Jo on melko lyhyeks menny EP:t nykyään. :D


Edit. Suomen suosituimmilta räppäreiltä ep-levy – Gettomasa räppää kuin 14-vuotias lapsi, jonka kivekset eivät ole laskeutuneet
Mä oon tästä mielissäni, koska mulle uppus kaikki. 6-7 kappaletta, seassaan täytebiisejä olis ollu imo huonompi veto. Tää toimitti hyvin. Fiilasin myös 100% tosta ilmaiskeikkasetistä!
 
Viimeksi muokattu:

Barney

Jäsen
Rumba osui mielestäni aika nappiin tässä arviossa. Tuli kuunneltua kertaallen läpi ja sen jälkeen fiilis oli, että nuo muutama minuutti, mitä tuo EP kesti, oli muutama minuutti liikaa. Kubea en ole itse jaksanut kuunnella enää Purppuran jälkeen, mutta Gettomasalta odotin sentään jotain.

Ensimmäisessä biisissä taas vaihteeksi ollaan ostettu uusi auto ja kaikki naiset juoksee perässä. Gettomasan uudet kappaleet käsittelevät kyseisiä aihealueita yhtä suurella todennäköisyydellä kuin Elastisen viimeisen viiden vuoden aikaiset biisit rakastumista ja onnellista perhe-elämää. Eli pyöristettynä kymmenen prosentin tarkkuudella päästään lukuun 100%.

Tokassa biisissä sitten kerrotiin siitä, kuinka "snatchattiin chainei" ja lössin sijasta puhuttiinkin "crew'sta". Viimeisen biisin versen alun hän olisi voinut kirjoittaa itselleen, mutta tuollaiseen itseironiaan en usko kaverin pystyvän. Kuten Rumban arvostelussa kirjoitettiin, niin Gettomasa on kävelevä paradoksi, mutta ikävä kyllä hän ei itse ymmärrä sitä.

Massat tykkää ja pankkitili kiittää, joten artistin itsensä kannalta varmaan ihan hyvä tilanne. Itse olin joskus vuosia sitten iso fani, mutta Gettomasan uudemmasta musiikista on tullut itselleni kertakäyttötuote muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Ehkä sieltä muutaman vuoden päästä tulee taas sellaista kamaa, jota itsekin haluaa kuluttaa.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Masa on nykyisin kyllä harvinaisen väsynyt tapaus. Miehellä olisi kaikki taidot tehdä kiinnostavaa ja taitavaa räppiä, mutta anti on tätä "mullon 500 hevosta, ja oon niin takakenossa".

Sääli.
 

Flinck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Masa on nykyisin kyllä harvinaisen väsynyt tapaus. Miehellä olisi kaikki taidot tehdä kiinnostavaa ja taitavaa räppiä, mutta anti on tätä "mullon 500 hevosta, ja oon niin takakenossa".

Sääli.

Vellamo LP soi itsellä edelleen tasaisesti, on kyllä tiukkaa settiä. Chosen one on myös vielä hyvä, joskaan ei niin hyvä kokonaisuus kuin Vellamo LP. Sen jälkeen ei ole tainnutkaan yksikään levy soida läpi asti kun sinkut ja muut vastaan tulleet maistiaiset ei oo maistunu millään tapaa. Ymmärrän kyllä että sen että artistien täytyy uusiutua ja se ei aina kaikkia miellytä mutta eniten harmittaa Masan kohalla kyllä just tää Cheek-ilmiö, missä on hoksittu että tämmönen biisi myy ja sitä painetaan sit copypastella pienin variaatioin eetteriin.

Tähän ku vielä lisätään se että millasen kuvan on itestään antanu haastatteluissa niin ei jaksa. Esim Ylen Mist sä tuut-ohjelman jaksossa on just niin pissanousotsaan-tyyppistä sekoilua ettei jaksa kiinnostaa. Toivon ja pidän ehkäpä todennäköisenäkin että se on vaan artisti-imagoa mutta ku ei mulle uppoa niin oon antanu olla. Harmi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös