Suomen Urheilutietäjät ry

Boogeyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS
Suomen Urheilutietäjistä ei ennen tätä olekaan ketjua Jatkiksesta. Vain jostain sen järjestämästä kisaveikkauksesta on palstalla aiempi maininta. SUT:n ydintoimintaan kuuluu muutamien vuosittaisten kilpailujen järjestäminen. Urheilutiedon henkilökohtainen SM-kilpailu on edelliskertoina pidetty itse Olympiastadionin tiloissa. Mainittujen kisaveikkausten lisäksi yhdistyksellä on myös sellaisia tietokilpailuformaatteja, joihin osallistuakseen ei tarvitse edes poistua kotoa.

SUT:n kotisivut löydät tämän linkin takaa. Kilpailuarkistosta löytyy listausta järjestetyistä tietokilpailuista kysymyksineen ja vastauksineen monelta vuosikymmeneltä. Kysymyksiä riittää kaikilta aikakausilta ja kaikista mahdollisista (joskus mahdottomistakin) urheilulajeista, kuitenkin monesti eniten jääkiekosta, jalkapallosta, yleisurheilusta, hiihtolajeista sekä moottoriurheilusta. Ota aikaa itsellesi, vastaa viimevuotisiin kysymyksiin ja katso mille sijalle keräämilläsi pisteillä olisi kyseisessä skabassa sijoittunut (saa sillä täälläkin kerskailla).

Mikäpä yhdistys ei lisää jäseniä haluaisi ja vuodelle 2023 ehtii vielä uudetkin täysimääräisesti mukaan. Jäsenet saavat osallistumisoikeudet kilpailuihin ja veikkauksiin sekä jäsenkirjeet ja perusteelliset jäsenlehdet. Tule siis jo keväällä ottamaan itse mittaa muista tietäjistä ja mansikkana kakussa voit päätyä Viro-maaotteluedustajaksikin loppuvuodesta.
 
Viimeksi muokattu:

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Tein viimevuotisen kisan ja kokosin siitä 16 pistettä eli olisin voittanut yhden kisaan osallistuvista. Kotimaa-osiosta sain 12p ja kv. osiosta 4p. Muutama arvauskin osui, kysymyksen 35b "Pupu" vastaukseni sukunimi oli oikein mutta etunimi väärin ja en antanut siitä itselleni puolta pistettä.

Joskus vuosien aikana olen netissä törmäillyt kyseisen porukan tietokisoihin ja ainahan jutut tulee luettua. Mieleen jäänyt nimi on ollut Jari Hakalax, olen aina ihmetellyt sukunimeään ja siihen mahdollisesti liittyvää tarinaa. Myös Ilkka Palomäki on nimenä tuttu koska hän on selostanut joitakin yu-kilpailuja Ylellä, minä pidin hänestä selostajana.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mieleen jäänyt nimi on ollut Jari Hakalax, olen aina ihmetellyt sukunimeään ja siihen mahdollisesti liittyvää tarinaa.
Siihen ei liity ymmärrääkseni mitään tarinaa, vaan on ihan normaali ruotsalainen nimi. Isällään oli muistaakseni ruotsalainen etunimikin. En sitä nyt muista, vaikka hän oli valmentajana ne pari vuotta, mitä pelasin junnukiekkoa. Jari osallistui aikanaan 80-luvulla Kari Salmelaisen Napakymppiin ja oli sielläkin herra X.
 
Myös Ilkka Palomäki on nimenä tuttu koska hän on selostanut joitakin yu-kilpailuja Ylellä, minä pidin hänestä selostajana.

Siis sama Ilkka Palomäki, joka teki Ylellä toimittajan hommia, paljon lätkäjuttujakin, ja toimii nykyisin asiantuntijatehtävissä Olympiakomitean palkkalistoilla?
 

vitozzius

Jäsen
Voisihan sitä kenties pärjätäkin, jos muistaisi kaiken lukemansa. Mutta varsinkin nimimuisti on niin surkea, ettei mitään jakoo. Yksi kysymys saattaa olla, että kuka saavutti viime vuonna mitalin talviolympialaisissa sekä yleisurheilun MM- ja EM-kisoissa? Vasta pari viikkoa sitten sen viimeksi luin, enkä sitä enää muista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös