Suomen presidentinvaali 2018

  • 303 689
  • 2 333

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mutta eihän Niinistö voi olla NATO-vastainen, koska Tietäjä Iänikuinen Paavo Väyrynen on todennut hänen ujuttavan Suomen Natoon. Ensin Niinistö ovelasti militarisoi EUn ja sitten hupsista, Suomi, Ruotsi ja Irlanti havaitsevat Väyrysen painajaisessa olevansa Natotetut.

Totta. Ja eihän Väyrynenkään ole NATO-vastainen. Olihan Väyrynen itse ministerinä ja hallituksen neuvotteluissa, kun Suomi teki NATOn kanssa yhteistyösopimuksen vuonna 1994. Väyrynen kannatti sopimusta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Yllättävää, että täällä vedetään selkeitä rajoja pressan tehtävistä vaikka yleisesti tiedetään valtaoikeuksista...tai väitetään tietävän. Tosin Huhtasaaren gradusta tai maailmanuskomuksesta jaksetaan jauhaa. Saulin vaikutukseen 90-luvun lamasta ei niin jakseta manita tai siitä, että äijä keplotteli maamme eurooppaan ja euroon. Vieläpä täysin rikollisesti sekä ennenkaikkea vastuuttomasti. Tätä Salea sitten hehkutetaan vaikka äijä on vastuussa asioista, jotka vaikuttivat satojen tuhansien ihmisten kurimukseen. Onko Huhtasaarella näin paskaa meriittiä? Ei lähelläkään mutta kun Sale. Monelta tutulta meni yritys ja koti alta kun Sale sumpli mutta tämä on historiaa eikä kukaan halua ajatella kuin tätä päivää. Pankkikriisi...hälyyttääkö yhtään? Aivan.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Yllättävää, että täällä vedetään selkeitä rajoja pressan tehtävistä vaikka yleisesti tiedetään valtaoikeuksista...tai väitetään tietävän. Tosin Huhtasaaren gradusta tai maailmanuskomuksesta jaksetaan jauhaa. Saulin vaikutukseen 90-luvun lamasta ei niin jakseta manita tai siitä, että äijä keplotteli maamme eurooppaan ja euroon. Vieläpä täysin rikollisesti sekä ennenkaikkea vastuuttomasti. Tätä Salea sitten hehkutetaan vaikka äijä on vastuussa asioista, jotka vaikuttivat satojen tuhansien ihmisten kurimukseen. Onko Huhtasaarella näin paskaa meriittiä? Ei lähelläkään mutta kun Sale. Monelta tutulta meni yritys ja koti alta kun Sale sumpli mutta tämä on historiaa eikä kukaan halua ajatella kuin tätä päivää. Pankkikriisi...hälyyttääkö yhtään? Aivan.

En tiennytkään, että Sale oli kriisin takana. Jotkut väittävät että Esko Aho. Kuka muu voitaisiin arpoa syylliseksi? Olen nimittäin aina luullut, että sikamaisimmat temput teki pankit itse.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Itse toivon Huhtasaaren keräävän hyvän äänisaaliin, jotta taas voidaan voivotella kuinka Suomessa on paljon rajakkeja, vajakkeja, rasisteja, fasisteja, idiootteja you name it.

Yleensä näitä nimityksiä ja leimoja jakelevat vielä ne tahot, jotka vannovat suvaitsevaisuuden ja poliittisen korrektiuden nimeen.

Noi boldaamani ainakin ovat osumia, niin ehdokkaan kuin kannattajienkin kohdalla. Muihin en edes jaksa ottaa kantaa kun ei kiinnosta.

Yleistykset ovat pyllystä, vannomatta paras...
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Onko Huhtasaarella näin paskaa meriittiä?

Mulle ei vielä ole ylipäätään avautunut mitkä olisivat Huhtasaaren meriitit presidentiksi. Kertokaa kysyvälle, ihan mielenkiinnosta ja kaikella ystävyydellä, joku kannattaja, kylänvanhin tai muuten mukava ihminen. Kiitos.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ylen faktantarkastajat ovat ottaneet kohteeksi presidenttiehdokkaiden väitteet. Kaikilta ehdokkailta otettiin tarkasteluun viisi väitettä.

Mukaan faktantarkistukseen valittiin väitteitä, joissa tuntui olevan ristiriitaisuuksia tai joiden totuudenmukaisuudesta ei voinut olla varma. Ulkopuolelle pyrittiin jättämään pelkät mielipiteet ja täysin kiistattomat faktat. Lausuntojen pitävyys tarkistettiin julkisista lähteistä.

Laitoin ehdokkaille pisteet seuraavan laskentakaavan mukaan: Totta 2, osittain totta 1, tulkinnanvarainen 0, väärin -2

Haatainen: Totta, totta, väärin, totta, väärin (2)

Haavisto: Totta, totta, väärin, tulkinnanvarainen, totta (4)

Huhtasaari: Tulkinnanvarainen, tulkinnanvarainen, osittain totta, väärin, väärin (-3)

Kyllönen: Osittain totta, totta, väärin, väärin, väärin (-3)

Niinistö: Osittain totta, tulkinnanvarainen, väärin, tulkinnanvarainen, väärin (-3)

Torvalds: Väärin, tulkinnanvarainen, tulkinnanvarainen, tulkinnanvarainen, osittain totta (-1)

Vanhanen: Totta, tulkinnanvarainen, osittain totta, väärin, tulkinnanvarainen (1)

Väyrynen: Väärin, väärin, väärin, väärin, tulkinnanvarainen (-8)


Presidenttiehdokkaiden 40 kiistanalaista väitettä – Pinnan alta paljastui paljon osatotuuksia, tulkinnanvaraisuuksia ja vääriä tietoja | Yle Uutiset | yle.fi
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
En tiennytkään, että Sale oli kriisin takana. Jotkut väittävät että Esko Aho. Kuka muu voitaisiin arpoa syylliseksi? Olen nimittäin aina luullut, että sikamaisimmat temput teki pankit itse.
Ai ihan pankit itse:)
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mulle ei vielä ole ylipäätään avautunut mitkä olisivat Huhtasaaren meriitit presidentiksi. Kertokaa kysyvälle, ihan mielenkiinnosta ja kaikella ystävyydellä, joku kannattaja, kylänvanhin tai muuten mukava ihminen. Kiitos.
Mitä meriittejä on Saulilla pressaksi? Kerrohan näistä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Mitä meriittejä on Saulilla pressaksi? Kerrohan näistä.

En kyllä ymmärrä miten Niinistön kyvykkyys tuohon alkuperäiseen kysymykseeni liittyy:

Mulle ei vielä ole ylipäätään avautunut mitkä olisivat Huhtasaaren meriitit presidentiksi. Kertokaa kysyvälle, ihan mielenkiinnosta ja kaikella ystävyydellä, joku kannattaja, kylänvanhin tai muuten mukava ihminen. Kiitos.

Kysyin ihan mielenkiinnosta Huhtasaaren mahdollisia meriittejä pestiin, kun kovasti vaikutti Sale olevan sinulle, ja ennen kaikkea Suomen kansalle, vääryyttä tehnyt ja käytit verrokina juuri Huhtasaarta. En Niinistöä sen enempää fanita, en äänestänyt 2012 ja en ennakkoäänestänyt vanhaa tervekeuhkoa nytkään ensimmäisellä kierroksella eli aika sama koko ukko.

Esim. tästä YLE:n uutisesta voit katsella Saulin ensimmäisen kauden plussia ja miinuksia, kun ko. kysymykseen vastauksen halusit. Kyllä nuo pääasiassa voi allekirjoittaa. Menneet saavutukset ja urotyöt voi tarkastaa vaikka Wikistä. Mutta asiaan, kerrohan kakolankaalikäpälä puolestasi nyt hieman siitä Lauran kompetenssista. Kiitos.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kysyin ihan mielenkiinnosta Huhtasaaren mahdollisia meriittejä pestiin, kun kovasti vaikutti Sale olevan sinulle, ennen kaikkea Suomen kansalle, vääryyttä tehnyt ja käytit verrokina juuri Huhtasaarta.

Niin eihän esim. Huhtasaari ole laisinkaan ollut mukana sumplimassa maamme pankkikriisissä tahi sumplimassa meitä lähes laittomasti euroon oman ja puolueen puolesta perustuslain vastaisesti. Ja juuri siksi Huhtis. Eikö nämä asiat ole sinulle selviä?
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Niin eihän esim. Huhtasaari ole laisinkaan ollut mukana sumplimassa maamme pankkikriisissä tahi sumplimassa meitä lähes laittomasti euroon oman ja puolueen puolesta perustuslain vastaisesti. Ja juuri siksi Huhtis. Eikö nämä asiat ole sinulle selviä?

Ihan näin sivustakatsojan kommenttina: ei tietenkään ollut, Huhtasaari oli tuolloin hädintuskin 15-vuotias. Eli ihan siksi ei ollut..

Eli vertailu ontui nyt pahasti
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Niin eihän esim. Huhtasaari ole laisinkaan ollut mukana sumplimassa maamme pankkikriisissä tahi sumplimassa meitä lähes laittomasti euroon oman ja puolueen puolesta perustuslain vastaisesti. Ja juuri siksi Huhtis. Eikö nämä asiat ole sinulle selviä?

No nyt on kyllä pakko myöntää, että nämä Niinistön toimet eivät ole minulle täysin selviä, mutta avannet niitä minulle ja muille kiinnostuneille.

Ei kai tässä maalaamassasi Suomen suohon sysäämisessä ole olleet mukana kovin monet muutkaan nykyehdokkaat eli siksikin "juuri siksi Huhtis" jäi vielä vähän auki. Mutta joo, jokainen saa äänestää juuri sitä ehdokasta kuin tykkää ja aivan omilla perusteillaan, en minä sillä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Niin ne meriitit?
Ihme vänkäämistä sinulta. Vai onko joku kyselyikä päällä? Ainakin nauttii kansan enemmistön suosiota ja on omasta mielestäni edustanut Suomea hyvin maailmalla ja on oikea mies johtamaan Suomen ulkopolitiikkaa, siis niiltä osin mitä presidentin valtuuksilla voi johtaa. Enemmän siinä on presidentillisiä näyttöjä mitä muilla ehdokkailla yhteensä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
No nyt on kyllä pakko myöntää, että nämä Niinistön toimet eivät ole minulle täysin selviä, mutta avannet niitä minulle ja muille kiinnostuneille.

En tiedä minkä ikäinen olet ja miten 90- luvun lama vaikutti sinuun tai läheisiisi mutta kyllähän nämä pitäisi tietää jos vaikkapa Salea äänestää ja pitää häntä hyvänä tyyppinä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En tiedä minkä ikäinen olet ja miten 90- luvun lama vaikutti sinuun tai läheisiisi mutta kyllähän nämä pitäisi tietää jos vaikkapa Salea äänestää ja pitää häntä hyvänä tyyppinä.
Niinistöstä muistaakseni tuli valtiovarainministeri vasta tuon laman jälkeen. En sitten tiedä oliko meikäläisen historian kirjassa joku muunneltu totuus.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ihme vänkäämistä sinulta. Vai onko joku kyselyikä päällä?

Ei mitään vänkäämistä vaan ihan faktuaalista juttua. Otahan sinäkin selvää mitä tapahtui 25 vuotta sitten ja kuka on asioista vastuussa. Ei sen kummempaa.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Nythän mä vasta hokasin, että nämä Väyrystä huumorilla äänestävät haluavatkin vain koijata ryssiä lisäämään ns. tiedonvälitystä erinäisissä suomalaisissa mediavaikuttimoissa -> Väyrystä kannatetaan -> kannattaa polkaista uusia ja lisätä entisten sivustojen tukia -> venäläiset köyhtyvät -> vallankumous lähenee. Pirullisen ovela ajatuksenkuljetus, funtsitaan siirtoja eteenpäin huolella!
 
Kun katson tätä KOK:n toimintaa, herää ajatus, että pitäisikö näille poliitikoille oikeasti keksiä jotain muuta oikeata tekemistä, etteivät tule pilaamaan esim. näiden urheilutapahtumien järjestämistä?

Mitä hemmettiä nämä presidentin vaalit tekevät juuri ennen olympialaisia?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös