Suomen MM-rallin isäntäkaupunki - Jyväskylä vai Lahti?

  • 2 239
  • 31

Jyväskylä vai Lahti

  • Jyväskylä

    Ääniä: 112 91,8%
  • Lahti

    Ääniä: 10 8,2%

  • Äänestäjiä
    122

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Reitit tuskin tulee hirveästi laajenemaan missään osakilpailussa ns. kustannussäästöjen vuoksi.
 
No Jyväskylässä saisi pysyä. Siellä osataan hommat jo valmiiksi. On monia legendaarisia erikoiskokeita ym. Ja johan Lahdessa on noi hiihtolajit. Nii tai järjestäis siellä vaikka talvirallin. Nimeksi vaikka joku skandinavia ralli. Ajetaanhan Italiassakin 2 formula kisaa vuodessa. Ja yleisökokeen ajaisi vaikka jossain siellä hiihtoladuilla... No joo, mutta luulen että useimmat kuskit ainakin haluaa että rallit on Jyväskylässä.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Järjestäisivät vuorovuosina. Pakkoko se Suomen osakilpailu on aina samassa paikassa olla, vaikka Jyväskylä asiat hienosti onkin hoitanut. Tai sitten vaikka joka toinen vuosi Jyväskylä ja joka toinen joku muu, joihin Lahtikin sisältyisi.

Jos vain toinen pitää valita niin sitten Jyväskylä, mutta kyllä Lahdellekin mahdollisuutensa antaisin.
 

scholl

Jäsen
Ghost kirjoitti:
Järjestäisivät vuorovuosina. Pakkoko se Suomen osakilpailu on aina samassa paikassa olla, vaikka Jyväskylä asiat hienosti onkin hoitanut. Tai sitten vaikka joka toinen vuosi Jyväskylä ja joka toinen joku muu, joihin Lahtikin sisältyisi.

Jos vain toinen pitää valita niin sitten Jyväskylä, mutta kyllä Lahdellekin mahdollisuutensa antaisin.

Tossa on kyse siitä annetaanko yhtään arvoa perinteille. On kilpailuja, joissa on ollut tapana, että järjestyspaikat kiertävät kuten on esimerkiksi tilanne monissa golfin arvoturnauksissa (pl. Masters Augustassa). Sen sijaan on sitten paljon turnauksia tai kilpailuja, joiden perinteisiin kuuluu perinteinen kilpailupaikka kuten esim. Le Mans, Monacon F1, Bislettin tai Zürichin yu, Wimbledonin tai Roland Garrosin tennis jne. Itse liittäisin nimenomaan näiden jälkimmäisten paikkasidonnaisten urheilutapahtumien joukkoon Jyväskylän rallin. On hienoa, että samoja pätkiä ajetaan ja mun mielestäni on jo tarpeeksi urpoa se, että Rantasipi Laajavuori ei kuulemma enää ole keskuspaikkana.

EDIT: Kaikille pitää antaa mahdollisuus -mentaliteetti ällöttää. Nokiallekin voisi toivoa vähän ongelmia (lisäveroja, tuontitulleja, vientikiintiöitä), jotta voidaan antaa mahdollisuus Benefonille. Suomalaiskouluissa mennään opetus ei edes keskitason, vaan sen hitaimman idiootin takia ja muut kyllästyvät, koska kaikille pitää antaa mahdollisuus. Paskat sanon minä. On hienoa, että on perinteisiä hyviä asioita. Jyväskylän tekemää hyvää pitkäjänteistä työtä pitää kunnioittaa. Muilla oli sama mahdollisuutensa vuonna 1 ja 0, mutteivat lähteneet tekemään pioneerityötä eli eivät käyttäneet annettua mahdollisuuttaan
 
Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Tokihan Suomen MM-kisaralli kuuluu Jyväskylälle. Perinteet ja huippulaatu. Piste.

Eri asia sitten on se, että jos Jyväskylä haluaisi tehdä yhteistyötä esim. juuri Lahden kanssa samalla tavalla kuin joskus ennen muinoin kun Jyväskylän Suurajojen reitti kulki Tampereella, Valkeakoskella, Hämeenlinnan pohjoispuolella, Joutsassa jne. Toki silloin ajettiinkin autoa tosissaan rapiat 40 pätkää kolmeen päivään.

Nykyisin kun ajot on rajoitettu päiväsaikoihin ja muutenkaan ei enää saa ajaa kovaa ja ympäristöfriikit pitää pitää tyytyväisinä, niin suurempia mahdollisuuksia palauttaa Jyväskylän Suurajot entisaikojensa loistoon ei enää ole.

Mutta Jyväskylä on Jyväskylä ja pidämmä rallit siellä. Keksiköön Tampere oman juttunsa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tämä kysymys on mielestäni yhtä vaikea kuin se, pitäisikö HIFK:n pelata kotiottelunsa Helsingissä vai Turussa. Ralli kuuluu Jyväskylään, ei muualle. Tai sitten vuorovuosin siirretään Salpausselän kisat Jyväskylään. Tai samantien koko Salpausselkä. Tai ihan sama.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös