Suomen Idols 2012

  • 130 783
  • 595

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näköjään on aika vähän herättänyt kiinnostusta tämänvuotinen Idols kun ei ole kukaan edes ketjua avannut vielä. Vaan eipä tuo kokelaiden taso ole kyllä sellainen ollut että olisi allekirjoittaneessakaan suuria tunteita herättänyt. Ohjelma on näköjään mennyt koko ajan enemmän "tenavatähden suuntaan" sikäli että varmaan suurin osa kokelaista on jotain 16-vuotiaita ja vähän vanhemmat yrittäjät on luettavissa melkein yhden käden sormilla.

Teknisesti taso on ollut ihan OK, yllättävänkin hyviä laulajia tuossa teinityttöjen joukossa on ollut, mutta sellaisia kunnolla sytyttäviä esityksiä ei ole juuri ollut. Ainakaan vielä ei ole noussut mitään sellaista "lassivaltosta" josta heti näkisi kunnon tähtipotentiaalia. Minulle on iskenyt oikeastaan vain se kolmekymppinen koulukiusattu nainen Oulun karsinnoista ja sitten Tampereen karsinnoista se punaisissa kumisaappaissa esiintynyt likka jolla oli mielenkiintoinen soundi ja vaikutti muutenkin aika musikaaliselta.

Itse ohjelmasta sen verran että tuomarit on olleet minusta hyviä tällä kaudella. Liimatainen on sanavalmis joskin vähän turhankin kiltti, ja Laura Voutilainen on ollut yllättävänkin siedettävä ja on antanut hyvää palautetta. Vierailevista tuomareista ainakin Ylppö oli ihan hauska. Ja sen olen pistänyt ilolla merkille että tänä vuonna ei olla juuri näytetty näitä ihan paskoja laulajia vaan keskitytty näyttämään niitä jotka ovat hyviä. Parempi näin koska minä en ole koskaan nauttinut sellaisen katsomisesta kun joku nolaa itsensä.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Jotenkin varsin nukuttavaa menoa. Kylähullujen osuutta on myös selkeästi karisttu koelauluista, pakko olla tietoinen veto. Julmaa tai ei, niin nämä extra huonot ja kylähullut ovat olleet koelauluvaiheen suola.

Kyllä on Voice of Finland ajanut tästä ohi, monellakin tapaa. Tuomaritkin ovat lievästi kiinnostavampia.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kylähullujen osuutta on myös selkeästi karisttu koelauluista, pakko olla tietoinen veto. Julmaa tai ei, niin nämä extra huonot ja kylähullut ovat olleet koelauluvaiheen suola.

Näistä kuulemma tuli niin paljon palautetta negatiivisessa mielessä, että vedettiin tietoisesti ohjelmasta pois. Mikäs sen sopivampaa meidän ah niin ihanaan hyvinvoinnin huippuvaltioon.

Eipä tämä ole innostanut kauheasti, kun VOF määrää tien. Umpipaskat mukahassuttelut välistrippeinä ja ei niin hyvät laulajat. Toki VOF:ssa on ennakkoon karsittu paskat jo pois + tässä pelissä haetaan voittajaa täysien amatöörien/peruskansalaisten joukosta, joten vertailu täysin on sinänsä väärin.

Ei ole kukaan jäänyt vielä mieleen, ehkä sitten jatkojaksoissa. Ehkä.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
On kyllä perseestä monessakin suhteessa ollut tämän vuoden Idols,

- Ne kylähullut loistaa poissa-olollaan
- Lauluja näytetään tosi vähän, tuntuu että ohjelman nimi voisi olla Heikki ja tyhmä akka jonka nimeä en muista
- Jatkoon päässeiden taso SURKEA

- Tuomareista ei pahaa sanottavaa, vierailijat tosin voisivat skarpata. Maarit Hurmerinnalla ei ollut mitään annettavaa.

Ei jatkoon.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan käsittämätöntä paskaa alkaa olla tämä ohjelma! Jumalattoman huonoja teinityttöjä/-poikia menee koko ajan jatkoon ja sitten tuollainen oikeasti hyvä laulaja tiputetaan jatkosta. Ja tällä tarkoitan siis tuota kuuden lapsen äitiä joka esitti oman biisin. Tosi hieno, persoonallinen ääni mutta ei vaan näköjään mitään asiaa jatkoon jos ei ole 16-vuotias pissis/vittumarko.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Ihan käsittämätöntä paskaa alkaa olla tämä ohjelma! Jumalattoman huonoja teinityttöjä/-poikia menee koko ajan jatkoon ja sitten tuollainen oikeasti hyvä laulaja tiputetaan jatkosta. Ja tällä tarkoitan siis tuota kuuden lapsen äitiä joka esitti oman biisin. Tosi hieno, persoonallinen ääni mutta ei vaan näköjään mitään asiaa jatkoon jos ei ole 16-vuotias pissis/vittumarko.

Tämä tulee kyllä niin paljon kuin suoraan mun suusta. Olin satavarma, että tuo muija menee jatkoon. Mutta eipä sitten mennyt. Ärsyttää kyllä kuunnella tuota Voutilaista. Kovin koittaa neuvoa kaikkia niin ylpeenä, ihan kuin olisi itse pärjännyt niin helvetin hyvin. Kertokaa yksikin edes vähän menestynyt Voutilaisen biisi? Ja muistan kyllä, että oli euroviisuissa. Menestyksestä en viitsi edes puhua.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Ihan käsittämätöntä paskaa alkaa olla tämä ohjelma! Jumalattoman huonoja teinityttöjä/-poikia menee koko ajan jatkoon ja sitten tuollainen oikeasti hyvä laulaja tiputetaan jatkosta. Ja tällä tarkoitan siis tuota kuuden lapsen äitiä joka esitti oman biisin. Tosi hieno, persoonallinen ääni mutta ei vaan näköjään mitään asiaa jatkoon jos ei ole 16-vuotias pissis/vittumarko.


Tiivistit juuri äsken todella hyvin mielipiteeni tästä formaatista viimeisen kuuden vuoden ajalta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tiivistit juuri äsken todella hyvin mielipiteeni tästä formaatista viimeisen kuuden vuoden ajalta.

Aiiaisemmilla kausilla on kuitenkin käytännössä lähes kaikki hyvät laulajat menneet näistä koelauluista heittämällä jatkoon, mutta nyt on jo monta hyvältä kuulostanutta laulajaa tiputettu heti kättelyssä pois ja toisaalta ihan käsittämättömän heikoilla esityksillä on menty jatkoon neljällä äänellä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ärsyttää kyllä kuunnella tuota Voutilaista. Kovin koittaa neuvoa kaikkia niin ylpeenä, ihan kuin olisi itse pärjännyt niin helvetin hyvin. Kertokaa yksikin edes vähän menestynyt Voutilaisen biisi? Ja muistan kyllä, että oli euroviisuissa. Menestyksestä en viitsi edes puhua.

Koska näsäviisastelu on perversioni, niin wikipedia tietää kertoa seuraavaa:

"vuoden (1996) elokuussa ilmestyi Voutilaisen toinen cd-albumi Kaksi karttaa. Albumi myi kultaa kolmessa päivässä ja ylitti marraskuussa tuplaplatina -levyn rajan. Voutilaisen cd-albumit ovat saavuttaneet yhden triplaplatina-, yhden tuplaplatina- ja kolme kultalevyä. Voutilaiselta on julkaistu 15 cd-albumia. Voutilainen on ensimmäinen naisartisti, joka on palkittu kaksi kertaa arvostetulla ÄKT:n Emma-palkinnolla, vuosina 1994 ja 1996. Hän on saanut myös vuoden viihdyttäjän arvonimen kahdesti.
*
*
*
Voutilaiselle vuosi 2008 oli menestyksellinen. Hänet palkittiin Iskelmän Vuosi-gaalassa vuoden 2008 naisartistina. Valinta perustui kuuntelijaäänestyksen tulokseen. Iskelmä-Finlandian hän sai vuonna 2010. "

Lisäksi tuohon voi lisätä todella ison määrän teatteriesityksiä, show-kiertueita, revyitä, elokuvadubbauksia...Timanttinen tähti, Vaarallinen yllätys ja Monta Monta-kappaleet ovat ainakin paukkuneet radioiden soittolistoilla vuodesta toiseen.

Sinänsä levybisnes tuntuu ehkä nyt enemmän kuin koskaan vannovan nuoruuden ja söpöyden nimiin ja siihen saumaan ei taida käydä mitkään suurperheen äidit.
 
Viimeksi muokattu:

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Nyt kun ne päästi sen pojan millä oli tukka silmien edessä jatkoon, niin tämä ei tule kirveelläkään tippumaan ohjelmasta. Tulee mieleen se jätkä joka jokunen vuosi sitten ei tippunut millään, vaikka honotti miten sattuu. Pissikset äänesti sen aina jatkoon. Kumpikaan ei ollut erikoisempi laulamaan, mutta tärkeintä tuotannolle on että tekstarilinjat laulaa.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kieltämättä aika samoilla linjoilla edellisten kanssa. "Vähän" on ohjelman taso laskenut. Eniten ehkä häiritsee tuo Nikulan rooli. En muista aiemmilta kausilta ketkä ovat toimineet tuomariston pj:nä, mutta Nikula kyllä mielestäni on väärässä paikassa. Pj:n pitäisi olla musiikkialan todellinen ammattilainen, vastuuta valinnoissa (mm. 2-2) kun on.

Toki Nikula petrasi viimeisessä valinnassa, kun korjasi Liimataisen aivopierun koskien Ruotsista tullutta kaveria... joka on kisan TOP-5:ssa
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Enää ei kyllä ole näitä Pakarisia tai Koivusia oikein noussut nyt, jotka heti ekalla kerralla säväyttäis silleen että WAU. Viime kausihan oli sitten lopulta paha floppi, vaikka aineksia oli kaikkien aikojen kauteen.

Itse toivon edelleen pienryhmiä takaisin, vaikka ei ole toteutumassa. Tuomareista sen verran, että itse tykkään kyllä tuosta kolmikosta. Voutilainen varsinkin pesee kaikki edelliset naistuomarit 100-0. Hienoa, että "mä tykkäsin" Tapio ollaan ainakin saatu pois. Myös Liimatainen voittaa sen viime kauden lätsäpäisen jonka nimeä en nyt muista. Ja Nikula nyt on Nikula.

Seurannassa Idols edelleen on, mutta ei kyllä samalla sykkeellä kuin vaikkapa VoF, joka on ollut jaksosta toiseen loistava.

Ainini se mikä häiritsee, on nämä aivan liian pitkät ajat näiden kilpailijoiden "esittelyyn" aivan turhanpäiväisiä juttuja, vie turhaan jo muutenkin suht lyhyttä ohjelma aikaa.
 
Viimeksi muokattu:

ditrim

Jäsen
Myös Liimatainen voittaa sen viime kauden lätsäpäisen jonka nimeä en nyt muista.

Lätsäpää on Sami Pitkämö, muusikko, laulaja ja lauluntekijä, sovittaja, kapellimestari ja tuottaja. Minä pidin Pitkämöä hyvänä tuomarina, mutta ehkä se johtuu siitä, että häntä arvostetaan aika paljon alan piireissä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toki Nikula petrasi viimeisessä valinnassa, kun korjasi Liimataisen aivopierun koskien Ruotsista tullutta kaveria... joka on kisan TOP-5:ssa

Kuka tää Liimatainen edes on? Ihan täysi nevari, hevitukallaanko se on tonne tuomaroimaan päässyt? Äijä on niin pihalla koko ajan, kuolaa 17-vuotiaita pissiksiä eikä kaikesta päätellen ymmärrä kuulemaansa ollenkaan. Miten se voi tuomita kenenkään muun suorituksia. Kuka hitto se edes on ja mitä tekee työkseen? Respana jossain levy-yhtiössä vai?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuka tää Liimatainen edes on? Ihan täysi nevari, hevitukallaanko se on tonne tuomaroimaan päässyt? Äijä on niin pihalla koko ajan, kuolaa 17-vuotiaita pissiksiä eikä kaikesta päätellen ymmärrä kuulemaansa ollenkaan. Miten se voi tuomita kenenkään muun suorituksia. Kuka hitto se edes on ja mitä tekee työkseen? Respana jossain levy-yhtiössä vai?

Kyllähän tuo Liimatainen ihan kohtuullisen menestynyt manageri on. Tallista löytyy ainakin molempien veljiensä bändit Negative ja Flinch, ja sitten myös Poisonblack. Ja viimeisimpänä nyt sitten Katri Helena iskelmäpuolelta. Tuostahan on ollut aika paljon juttua iltapäivälehdistä kun on ollut huhua että tuo Liimataisen ja Katri Helenan suhde olisi muutakin kuin ammatillinen. Joten ei tuo ilmeisesti pelkkien 17-vuotiaiden perään kuolaa...

Minusta tuo Liimatainen on ollut ihan OK, mutta Nikula tuntuu olevan tällä kaudella ihan pihalla. Voutilainen on taas ollut vähän epätasainen, välillä antaa hyviäkin neuvoja ja palautteita mutta välillä tulee ihan ihme kommentteja. Näistä vaihtuvista tuomareista nyt viimeksi nähty Maarit oli minusta huonoin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Okei, eli tää Liimatainen on bändien juoksupoika ja asioidenhoitaja. Ja nyt se arvostelee jengin laulutaitoa? Pardon my french, eli anteeks mun ranskalaisuus, mutta mä en nyt ihan hiffaa miten muutaman keskinkertaisuuden managerointi antaa mitään perspektiiviä tän kisan tuomarointiin.

Toki ehkä se menee tollaisena habitus-dumarina, mutta ehkä siinäkin joku fab-5-henkinen hahmo olisi ollut viihteellisempi ja toimivampi vaihtoehto.
 

Oadie

Jäsen
Tuli katsottua nyt tuo jakso uusintana ja ensi reaktio oli että; Miiiiitäää Vittua? Millä hevetin perusteella noita jatkoon menijöitä valitaan? Laulutaidosta tuossa nyt ainakaan ole kyse. Kolmesta parhaasta esiintyjästä tiputettiin kaksi ja tuo Liimatainen olisi tipputtanut vielä tuon Ruotsin kaverinkin. Väsynyt ohjelma.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Okei, eli tää Liimatainen on bändien juoksupoika ja asioidenhoitaja. Ja nyt se arvostelee jengin laulutaitoa? Pardon my french, eli anteeks mun ranskalaisuus, mutta mä en nyt ihan hiffaa miten muutaman keskinkertaisuuden managerointi antaa mitään perspektiiviä tän kisan tuomarointiin.

Toki ehkä se menee tollaisena habitus-dumarina, mutta ehkä siinäkin joku fab-5-henkinen hahmo olisi ollut viihteellisempi ja toimivampi vaihtoehto.
Toisaalta, niin kauan kuin Jone Nikula on tuomaroimassa, kuka tahansa on samassa seurassa uskottava ja pätevä. Mitä Jone Nikula on ikinä tehnyt? Olemalla Paavo Nikulan poika, nollasta on tullut Suomen turhin julkkis.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Okei, eli tää Liimatainen on bändien juoksupoika ja asioidenhoitaja. Ja nyt se arvostelee jengin laulutaitoa?

Kyllähän tuo managerointi vähän muutakin on. Ja kyllä siinä hommassa jonkin verran tarvitaan silmää ja korvaa lahjakkuuksille ja ennen kaikkea sille että osaa katsoa kenessä on ainesta tähdeksi ja kenessä ei. Että sikäli tuollainen manageri on minusta ihan hyvä lisä tuomaristoon. Tosin nyt siellä tuomaristossa on ehkä sekä Liimatainen että Nikula vähän samassa virassa ja tuo ehkä vähän huutaisi jotain Pitkämöä tms. musiikillisen alan osaajaa lisäksi.
 

rpeez

Jäsen
Mua vähän nyppi kun parin minuutin tuttavuuden jälkeen tuo Liimatainen on pudottamassa hyviäkin laulajia sillä perusteella "sä et nyt vaan halua muusikoksi tarpeeksi". Hyvänä esimerkkinä kun meinasi pudottaa sen Ruotsin Petrin (räkäjarrukaveri) kun kaveri vahingossa sanoi tulleensa "kokeilemaan". Tietty Liimatainen oikeessa on että pää pitää olla mukana, mutta saako sen oikeasti selville hiillostamalla jännityksestä jäykkää koelaulajaa.

Tuo on kyllä totta että taitaa kauneus ja nuoruus olla taustakriteerinä mitä nyt ei ihan suoraan haluttaisi ääneen sanoa. Paitsi kerran kun joltain tuomarilta (vode?) lipsahti nätistä laulajasta se "mä niin toivoin että se osaisi laulaa, mutta ei".
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo on kyllä totta että taitaa kauneus ja nuoruus olla taustakriteerinä mitä nyt ei ihan suoraan haluttaisi ääneen sanoa. Paitsi kerran kun joltain tuomarilta (vode?) lipsahti nätistä laulajasta se "mä niin toivoin että se osaisi laulaa, mutta ei".

Minä vähän luulen että tuomareille on annettu tänä vuonna tehtäväksi etsiä ihan puhdas teinipoppari, koska vaikka parilla viime kaudella voittajat on ollut musiikillisesti erinomaisia laulajia ja muusikoita niin sekä Koop että M. Saarinen ovat myyneet todella huonosti. Nyt halutaan siis löytää se "anna abreu" josta saadaan uusi teinitähti, ja sen takia noita vanhempia yrittäjiä pudotellaan jo tässä vaiheessa pois ihan ihmeellisilläkin syillä. Aika nuoria on ollut nimittäin lähes kaikki tähän asti jatkoon päässeet.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
En tiedä, mutta aika vaikea tuota Liimataista on mieltää Katri-Helenan sulhaseksi.

Aika heikkoa ja vaisua on ollut kyllä. Kyllä toi Voice nyt on ihan eri planeetalta, vaikkei näitä sinänsä kannattaisi verrata toisiinsa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jäkätijäk. Ei jaksa näitä Voice of Finland kiihkoiluja. Toki siellä voi olla kovempia laulajia, mutta formaatti on eri ja vaatimustasot alusta saakka.

Mielestäni Idols on uudistunu sopivasti. Osin juuri tuomareitten suhteen. Hyvä,e ttä Nikula on messissä, koska oli aiemmista tuomareista ainoa sopiva. Voutilainen on rasittava ämmä, mutta hitosti rakentavampi tuomari kuin Nina Tapio. Samoin tuo toinen pitkätukka on parempi kuin viimekertaiset tyypit. Uskaltavat sanoa.

Koko tasosta paha sanoa vielä mitään, mutt Idols on Idols. Lopettakaa se VoF jauhanta täällä. Kaksi eri laulukisaa eri pohjalta! Rasittavaa lukea dissausta, koska tää musakisa on kuitenkin omasta mielestäni kiehtovampi juuri siksi, että kaikki tulee aika pystymetästä.

Se sveduista tullut heppu oli aika jees, täytyy sanoa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei sille voi mitään, että Voicea verrataan tähän sillä nämä ovat kilpailevien kanavien suoraan toisiaan vastaan kilpailevat ohjelmat. Totta kai joku voi tykätä kummastakin, ei siinä mitään, mutta kyllä omalla kohdalla on ainakin käynyt niin, että Voice of Finland on osoittaunut niin paljon paremmaksi ohjelmaksi, ettei Idols kiinnostaa enää juuri yhtään. Eiköhän tätäkin silti tule seurattua, vaikkei ohjelma olekaan tuottanut yhtään menestynyttä artistia Anna Abreun jälkeen. Eikä tän vuoden tuomaroinnista päätellen tuota nytkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös