Suomen Big Brother 2014

  • 200 424
  • 499

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Dani on itse monta kertaa puhunut talossa kuinka ihmisillä on ulkomaailmassa aina ennakkoluuloja häntä kohtaan hänen ulkonäkönsä perusteella. Kuinka häntä pidetään ylimielisenä ja itserakkaana.

On nähtävästi niin, että Danin käytös voidaan käsittää monella tavalla riippuen käsittäjästä. Voi olla, että koosteissa annetaan tarkoituksella vääränlaista kuvaa, mutta pidän tätä epätodennäköisenä. Voihan myös olla, että mä käsitän tietyt asiat Danin käytöksessä ylimielisyytenä ja itserakkautena, vaikka ne eivät sitä ole. Mietityttää vaan, että onkohan kaveri koskaan uhrannut ajatustakaan sille, että miksi häntä pidetään ulkomaailmassa itserakkaana ja ylimielisenä. En osaa miesten ulkonäköä kummemmin arvostella, mutta jos kaveri luulee sen johtuvan ulkonäöstään, niin metsään menee, jos siis olettaa olevansa jotenkin erityisen komea tai hyväkroppainen tai vastaavaa. Mun mielestä tuo on ulkonäöllisesti ihan normaalin näköinen, ei erityisen ruma, mutta ei erityisen komeakaan. Toki voin olla tässä väärässäkin, mutta jos päättelee jotenkin, että "muut pitää mua kusipäänä koska mä oon niin hyvän näköinen", niin ei ole uhrannut aikaa niiden todellisten syiden pohtimiseen, mikäli siis tuo mun mielestä aika lailla keskiverto ulkonäkö ei ole se syy. Ehkä ne pitää Dania ylimielisenä ja itserakkaana, koska tämä on ylimielinen ja itserakas. Noilla ominaisuuksilla varustettu ihminen ei kokemukseni mukaan useinkaan näe näitä ominaisuuksia itsessään.

Olihan huvittava painiskaba tytöillä ja mummoa vietiin (taas) kuin litran mittaa. Tuulikin ikärasismihöpötyksien jälkeen otan suurella nautinnolla vastaan kaikki hänelle sattuvat vastoinkäymiset. Kuka se toinen siellä muta-altaassa olikaan, niin eihän sen tarvinnut edes etsiä niitä renkaita, sen kun odotti Tuulikin sellaisen bongaavan ja kävi repimässä sen tämän käsistä. Se vaan aika usein on niin, että tuon ikäinen ihminen ei ole enää nopea, kestävä, vahva tai omaa muutenkaan fyysisiin tehtäviin vaadittavia ominaisuuksia. Joukkuepelaaja ymmärtäisi tämän ja jättäytyisi tuollaisista skaboista sivuun, mutta ei Tuulikki. Sumopainiin häntä ei ensin valittu, jonka seurauksena oli lässytykset ikärasismista ja mistä nyt olikaan. No Tuulikki sitten kuitenkin pääsi ottelemaan, eikä se kovin vakuuttavasti mennyt, eikä suorituksensa vakuuttanut tänäänkään.

Olen kyllä siinä mielessä perinteinen suomalainen, että nautin inhokkieni epäonnistumisista paljon enemmän, kuin suosikkieni onnistumisista. Toki tässä tapauksessa formaatti vaikuttaa tähän aika paljon, sama ajatusmalli ei päde esimerkiksi urheilun kohdalla. Kuitenkin inhokkeja tuolta mulla on jo useampi kappale, enkä oikein tiedä, että kenet heistä haluaisin ensimmäisenä ulos talosta. Jenna ärsyttää dramaattisuudellaan ja huutamisellaan, Dani ylimielisyydellään, Tuulikki vetoamalla kaikissa asioissa ikäänsä, Jonathan olemalla kunnon koulukiusaajan tavoin ilkeä jne. Itse asiassa Jonathan taisi tämän päivän koosteen perusteella ottaa ykkösinhokin viitan harteilleen. Niin harhaisina ja narsistisina pidän näkemyksiään siitä, kun aina vastapuolen joukkue suuttuu hänelle, eikä omat koskaan. Vielä taisi tuntikaupalla jauhaa samasta asiasta muiden kanssa, toki vain yhden kerrallaan, että pääsi samat "mä oon niin vahva kilpailija, et ne pelkää mua" -lätinät jauhamaan moneen kertaan. Ehkä ne ei pelkää, vaan niitä vituttaa Jonathanin luonne ja ennen kaikkea jatkuva nälviminen niin omille kuin vastustajillekin. Jonkunmoinen suosikkini Tuija sai multa miinusta myötäilemällä Jonathanin näkemyksiä. Jonathanin suosikkipuheenaihe vaikuttaa olevan Jonathan, tuollaisista ihmisiä en voi sietää. Tähän kun yhdistää tuon jo mainitsemani koulukiusaajamaisuuden ja läpinäkyvähkön itserakkauden, niin ei auta kuin toivoa, että hän on taas äänestyksessä ja joutuisi vihdoin jättämään talon. Itse asiassa nuo häätöuhan alla olevat taitavat olla jo tiedossa, mutta en nyt jaksa alkaa niitä selvittämään.

Jos ja kun hänet häädetään, niin studiossa hän tulee tekemään hyvin selväksi, että muut antoivat hänelle jatkuvasti ääniä kun pitivät häntä niin suurena uhkana. Sitä en osaa arvata, että mikä hänen mielestään on syy miksi ihmiset hänet kotiin äänestivät, mutta siitä olen varma, että omasta toiminnastaan hän ei löydä moitittavaa.
 

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jarno ja Andte siitä keskustelivat ja pitivät meteliä muistaakseni viikko sitten bileissä. Dani ei puhunut aiheesta mitään mutta vastasi lukuisten utelujen jälkeen.

Kyllä siitä on ollut jo aiemminkin puhetta. Etsii, etsii..

25.9.2014 klo 01.20 "Nimo kehuu: "Siis sä oot komein mies jonka mä tunnen!" Ja sitten kehutaan Danin dickiä.
Ja Dani maireana kehujen keskellä. Dani paljastaa ison D:n koon koko komeudessaan olevan 25 cm."
Tämä siis BBplazan liveseurantaketjusta. Ketjussa ei lue uteluista mitään.

Edit (lisäys). Dani on kyllä mielestäni tuon talon ainoa eye candy, ja siksi varmaan aluksi sainkin ihan positiivisen kuvan kaverista. Ei nyt kuitenkaan puhuta mistään WOW- tason tyypistä. Myöhemmin sitten hyvä ulkonäkö on peittynyt näiden ikävien ominaisuuksien alle.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Minun viisipenniäni Danista kun kerran tuosta on nyt täällä jauhettu. Dani on jossain määrin tosikko ja Danilta puuttuu kyky heittäytyä kun kaikki pitää olla niin tip top, joka ilmenee mm niin että siivoominen on Danille pakkomielle. Hyvää Danissa on paikoitellen hyvä huumori ja kova kilpailuvietti. Mitä tulee Jennaan niin siinä suhteessa Danin käytös on ainakin omaan silmään merkillistä, Danin mieli muuttuu kuin tuuliviiri ja Dani saattaa murjottaa Jennalle ihan merkillisistä asioista ja Jennan huomio ei saisi kiinnittyä mihinkään muuhun kuin Daniin ja Dani on äärettömän mustasukkainen Jennan huomiosta ja kiukuttelee tämän tästä jos Jenna on sattunut keskittyä johonkin muuhun kuin Daniin. Kaiken kaikkiaan Danin toiminta Jennan suhteen on merkillistä veivaamista ja kontrollointia. Itserakkautta tai ylimielisyyttä en ole ainakaan häiritsevässä määrin nähnyt, tai ainakin Jonathan menee tässä niin selvästi ohi ettei Danin kohdalla siihen oikeastaan edes kiinnitä huomiota.

Tuulikki tosiaan halusi ehdottomasti painimaan eilisessä koosteessa ja tulos oli odotetunlainen, no toivottavasti nyt ei tarvitse kiukutella iästä ja ikärasismista kun on päässyt suorittamaan. Jos Tuulikki olisi joukkuepelaaja niin Tuulikki ymmärtäisi että kisojen voitosta kilpailtaessa niihin kannattaisi pistää odotetusti parhaimmat, eikä siellä mennä silloin vuoroperiaatteella. Tosin tietenkin mahdollisuuksien mukaan pitäisi kaikkien päästä osallistumaan.

Eilen oli ilmeisen kosteat billeet, jossa kellarin puoli rikkoi aikalailla sääntöjä joten saa nähdä kutsuuko tänään kivikko asukkaita vai tuleeko tuosta mitään rangaistuksia. Eilen myös nimettiin ja niissä neljän kärki oli Jonathan, Jarno, Tuulikki ja Armi. Jennaa, Annaa ja Joonasta sekä uusia miehiä (joista kaikki siis jäi kokonaan ilman pisteitä) lukuunottamatta kaikki muut taisi kerätä paria pistettä noiden neljän kerätessä suurimman osan äänistä.
 
Viimeksi muokattu:

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itserakkautta tai ylimielisyyttä en ole ainakaan häiritsevässä määrin nähnyt, tai ainakin Jonathan menee tässä niin selvästi ohi ettei Danin kohdalla siihen ei oikeastaan edes kiinnitä huomiota.

Jonathan on kyllä etenkin viime päivinä ollut ihan sietämätön seurattava. Jopa välillä tulee vahvat vibat siitä, että tyyppi on vaan yksinkertaisesti pahansuopa ja ilkeä. Onkohan Jonathan unohtanut sen, että ulkomaailmassa harvemmin pidetään tuon tyyppisistä ihmisistä, eli että lähtö tulee hyvinkin helposti? Harmi, että on saanut kerättyä ympärilleen Jonnan ja Tuijan tähän jengiin.
Tänä sunnuntaina toivottavasti lähtee jo. Tai sitten Tuulikki.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oli pakko eilen luistaa periaatepäätöksestä ja yritin katsoa illan päälähetystä, kun tuttava taloon siirtyi. Vartin jaksoin kuunnella sen yhden akan rääkymistä, jonka jälkeen luovutin. Mikähän sen brunetin ongelma oli? Joka tapauksessa televisio sammui ennenaikaisesti...
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilokseni huomasin, että tänne on tullut ihan oikeaa keskustelua BB:stä, eikä vain nauruskelua sille, että kuka muka katsoo.

Minäkin olen sitä mieltä, että tällä kaudella on "psykologisessa" mielessä mielenkiintoiset asukkaat parin edellisvuoden "bimbot ja hunksit dokaa paljussa" -ohjelman sijasta. Esimerkiksi Nimo oli kaikessa ärsyttävyydessään mielenkiintoinen tyyppi: En oo ikinä nähnyt noin stereotyyppistä pissistä, varsinkaan kun ottaa huomioon etnisen taustan. Toki siinä taisi olla osittain kyseessä tietoinen "diivan rooli", ja oletan Nimon olevan oikeassa maailmassa fiksumpi.

Danista ei oikein tiedä, onko lintu vai kala. Aluksi pidin häntä Jennan suhteen tyypillisenä pelimiehenä, kainaloon kelpaa, mutta muuten ollaan (esitetään) väliinpitämättömyyttä. Missään vaiheessa tuo ei vaikuttanut oikealta ihastumiselta. Mutta nyttemmin Dani on ollut se, joka "kerjää" huomiota. Joko haluaa esittää syvällistä tunneihmistä tai on oikeasti kiinnostunut Jennasta. Ja jotain kontrollifriikkiyttä siellä pinnan alla kytee myös jälkimmäisessä vaihtoehdossa.

Jonathan on hyvä esimerkki pelikirjan hajoamisesta. Aluksi vaikutti lempeältä kuuntelijalta, jolle etenkin tytöt (mm. Jenna) tykkäävät avautua huolistaan ja saada fiksuja vastauksia. Perinteinen tyttöjen "luottohomo" siis. Mutta jostain kumman syystä puolelta toiselle pompottelun myötä Jonathanista on tullut täysi kusipää. Ei kaksinaamainen piilokusipää, vaan ihan ehta ja avoimesti kusipää. Vaikea sanoa, miksi. Alkaako vanne kiristää vai onko kaveri oikeasti noin ilkeä?

Tuulikkia parjataan täällä mielestäni liikaa. Kyllä tuolla kaikki haluavat osallistua kilpailuihin, ja on tympeää BB:ltä laittaa pelkästään fyysisiä tehtäviä (tai jotain Pleikan pelaamista). Kyllä vanhat ihmiset saavat "vedota" ikäänsä, kun puhutaan asioista, joissa elämänkokemuksesta on hyötyä. Murhapoltosta vankilassa olleen lähes 70-vuotiaan voi varmasti sanoa nähneen ja kokeneen enemmän kuin juuri kotoa muuttaneen teinin. "You know nothing, Joni" -hengessä siis.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Toinen taloon tullut asukas on 54 vuotias porilainen mies (Pertti), joka siis meni kellarin puolelle.
Mitä helvettiä. Onko Nipa Neumann mennyt taloon?

Ja ei, en ole seurannut tämän kauden BB:tä alun jälkeen lainkaan enkä ole myöskään tietoinen Neumannin iästä tai siitä, asuuko mies edes Porissa tällä hetkellä, mutta tulipahan vaan mieleen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä vanhat ihmiset saavat "vedota" ikäänsä, kun puhutaan asioista, joissa elämänkokemuksesta on hyötyä.

Kyllä joo, mutta kun kaikelle tuntuu lähtöajatuksena olevan "minä tiedän paremmin, koska olen vanha", niin tilanne muuttui aika nopeasti kestämättömäksi. On toki totta, että jossain tehtävässä Tuulikki saattaisi olla kovakin luu, mutta fyysiset tehtävät eivät näihin kuulu ja luulisi sen olevan hänelle itselleenkin selvää. Kun loogisesti hänet jätetään valitsematta, alkaa valitus ikärasismista. Ei se ole ikärasismia, se on puhdasta järkeä ja joukkueen eteen pelaamista, jonka Tuulikki joukkuepelaajana varmasti ymmärtäisi. Tavallaan hän pelaa kaksilla korteilla, kun toisaalta haluaa, että häntä kohdellaan tasavertaisena ja vain yhtenä porukan jäsenenä, mutta toisaalta nostaa itse jatkuvasti esille oman ikänsä ja käyttää sitä jänispassina milloin missäkin asiassa.

Eipä päässyt suuresti yllättämään tuo nimettyjen lista. Ite en, kuten aiemmin jo totesin, ole koskaan näihin tekstiviestiäänestyksiin missään ohjelmassa penniäkään laittanut, enkä niin aio tehdä jatkossakaan, mutta toivon silti kovasti, että Jonathan saa lähteä. Hänestä on tosiaan viime aikoina kuoriutunut ihan aidosti ilkeä koulukiusaaja ja toivon tämän välittyneen myös "suurelle yleisölle". Jätkä myrkyttää ilmapiiriä minkä ehtii. Tuijalle ja Jennallekin miinusta siitä, että ovat lähteneet Jonathanin "sisäpiiriin" ja paskanjauhamiseen mukaan. Vaikka Tuulikki mua ärsyttääkin, niin olkoon nyt vielä viikon talossa, kunhan Jonathanista päästäisiin eroon.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Katson nyt piitkästä aikaa tätä kuraa ja pitää nyt viisaimmilta kysyä, että mikä vitun separi tuo Dani(?) oikeen on? Voi helvetti, mikä läskipää! Jumalauta, alkoi oikeen vituttaa nyt....

Siellä on nyt sitten kautta aikain ensimmäinen porilainen talossa. Kun kuulin, että joku porilainen on BB:ssä, niin ajattelin jo vihdoin yhden hermannin suurin toive ja haave on vihdoin toteutunut. Mutta ei sitten kuitenkaan....
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Katselin koostetta vähän sivusilmällä, joten ihan kaikkeen en kiinnittänyt huomiota. Sen huomasin, että Jonathanista tuli kännissä vielä ärsyttävämpi kuin mitä selvänä on, tosin tämä tapahtuu tuolla talossa lähes kaikille. Huipennuksena hän tilitti Andtelle, että Andte on puhunut Jonathanista pahaa selän takana. Andte vastasi jotenkin, että niinhän sinäkin minusta, jonka Jonathan kielsi."Siis mä voin suoraan kertoo, että en ole puhunu". Katsojana olen sitä mieltä, että Jonathan on puhunut Andtesta(kin) selän takana, mutta eihän hän itse sitä ymmärtänyt ollenkaan. Eipä yllättänyt.

"Mä voin ihan kaiken sanoa sulle tässä suoraan päin naamaa... eiku en voikkaa". Juorukerho kokoontuu pihalla päivittäin ja Jonathan on koko ajan sen keskiössä jauhaen samoja juttuja kaikille jotka vain kuunnella haluavat ja tämähän sitten näkyy Jonathanin "hovin" yksinkertaisimpien yksilöiden äänestyskäyttäytymisessä. Sinänsä hyvin pelattu Jonathanilta, ei siinä mitään. Toivon kuitenkin, että Jonathanin poistuttua talosta muut hoksaavat, miten paljon tämä on systemaattisesti myrkyttänyt talon ilmapiiriä.

Dokaillessa rikottiin vissiin sääntöjä oikein urakalla ja kohtalaisen vapautuneesti. On se kumma, jos tuosta ei palkita vähintään muutaman päivän kivikkoreissulla.

Uudet jampat astelivat koosteessa taloon, eipä noista oikein mitään vielä tuon perusteella osaa sanoa. Kummastakaan en kuitenkaan saanut heti kärkeen negatiivisia viboja, kuten kävi esim. Danin kohdalla, mutta katsellaan.

Katson nyt piitkästä aikaa tätä kuraa ja pitää nyt viisaimmilta kysyä, että mikä vitun separi tuo Dani(?) oikeen on?

Mun mielestä kyseessä on itseään täynnä oleva narsistinen kontrollifriikki, mutta mielipiteensä kullakin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koska on tullut Dania dissattua, niin pitänee antaa hänen toimistaan positiivistakin palautetta kun sellaiselle paikka aukeni. Dani pohti äsken koosteessa (pk-huoneessa) uusien tyyppien fiiliksiä, kun tulivat tuollaiseen tiiviiseen yhteisöön ulkopuolelta. Sanoi myös, että heidän vanhojen asukkaiden tulee ottaa uudet tyypit avoimesti ja reippaasti kaikkeen mukaan ja osoittaa näin, että tyypit ovat tervetulleita. Fiksua pohdintaa itsekkäänä pitämältäni kaverilta ja ainakin vaikutti ihan vilpittömältä. Jos tuo olisi tapahtunut muiden edessä, olisin olettanut Danin vain keräävän pisteitä muilta asukkailta.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oho, pääsipä yllättämään ainakin mut tuo äänestystulos. Jarno ilmeisesti sitten ärsytti keskimääräisesti katsojia muita asukkaita enemmän, olin aivan varma, että Tuulikki tai Jonathan saa tällä kertaa kerätä kamansa.

Jonathanin käytös oli taas jotain hämmentävää, en tiedä oikein miten tuota kommentoisi. Toisaalta vituttaa että koulukiusaaja sai jäädä taloon, mutta tippuupahan sitten korkeammalta kun tulee hänen vuoronsa lähteä. Ja onhan siinä hyvätkin puolensa, että talossa on vahvoja tunteita herättäviä persoonia, vaikka ne tunteet ainakin mun kohdalla negatiivisia onkin. En kyllä ymmärrä ketkä häntä viikosta toiseen äänestävät, kusipäisen käytöksen luulisi vituttavan katsojia, mutta niin vaan saatana se tuolla viikosta toiseen roikkuu.

Danista sanon vielä, että tämän viikon aikana hänestä on tullut esiin jo ihan inhimillisiäkin piirteitä, vaikka sellaiselta omaan napaan tuijottelijalta edelleen vaikuttaakin. Ei kuitenkaan missään nimessä talon kusipäisin tyyppi, ei ainakaan niin kauan kuin Jonathan tuolla jatkaa.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Danista sanon vielä, että tämän viikon aikana hänestä on tullut esiin jo ihan inhimillisiäkin piirteitä, vaikka sellaiselta omaan napaan tuijottelijalta edelleen vaikuttaakin. Ei kuitenkaan missään nimessä talon kusipäisin tyyppi, ei ainakaan niin kauan kuin Jonathan tuolla jatkaa.


Paljoa ei ole tullu kateltua. Tuo Dani on jotenkin ihan helvetin outo. Minun katselemisella ei tietenkään täyttä kuvaa ole saanut mutta uskallampa kommentoida kuitenkin. Vaikuttaa muussa porukassa ihan hyvältä tyypiltä, mutta Jenna kun on lähellä niin on ihan ihmeellinen mulkku Jennaa kohtaa. Ihan saatanan mustasukkanen ja esittää ite jotain vaikeasti tavoiteltavaa. Ei vaivaidu vastaamaan mitään suoriin kysymyksiin, antaa vain epämääräsiä tuhahteluja ja arvoituksia vastaukseksi. Sitten lähtee tuohtuneena pois ennen kun polttaa oikeesti kiinni, hui kauhistus. Tän illan parasta antia oli kun Tuulikki vähän lateli totuuksia Danille. Jotain sen suuntasta että nyt on vähän parempaakin miestä Jennalle tarjolla. Danilla hajos kasetti välittömästi. Minua nauratti. Ja en todellakaan Jennan takia Dania arvostele. Jenna on tällä hetkellä mun mielestä koko talon ärsyttävin henkilö. Ei se huuto vaan onneksi voittoon vie. Kivi päiväkirjahuoneessa näytti olevan lellipennulle oikein iloinen yllätys...vaan kohtahan se taas unohtuu.
 

Veikko40

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, FC Ilves, SC Classic, BC Pyrintö
..., olin aivan varma, että Tuulikki tai Jonathan saa tällä kertaa kerätä kamansa.

Jonathanin käytös oli taas jotain hämmentävää, en tiedä oikein miten tuota kommentoisi. Toisaalta vituttaa että koulukiusaaja sai jäädä taloon, mutta tippuupahan sitten korkeammalta kun tulee hänen vuoronsa lähteä. Ja onhan siinä hyvätkin puolensa, että talossa on vahvoja tunteita herättäviä persoonia, vaikka ne tunteet ainakin mun kohdalla negatiivisia onkin. En kyllä ymmärrä ketkä häntä viikosta toiseen äänestävät, kusipäisen käytöksen luulisi vituttavan katsojia, mutta niin vaan saatana se tuolla viikosta toiseen roikkuu.

Leikkasin viestistäsi vain oleellisimman koskien omaa huomiotani (24/7 aktiivi).
Jonathan on mielestäni(kin) vuosisadan mulkku, mutta kun hieman somea raottaa, niin huomaa, että semisti rahoissa kieriskelevät pitää sille lippua korkealla (esim. Amanda Harkimo, Niko Nousiainen ja koko B-julkkislauma sekä jonkun sortin muotipiirit). Riski on, ettei päästä tuosta vielä eroon ennen kuin vastassa on ns. suosikkeja.
Itselläni on Maikkarilta hyvityksenä (Katsomon lähetysongelmista) viisi ääntä, jotka käytän sitten kun pääsee iskemään vaikkapa nega-äänillä Jonathania vastaan.
Voittajasta ei sen jälkeen ole niin väliä. Vaikka Andte.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Leikkasin viestistäsi vain oleellisimman koskien omaa huomiotani (24/7 aktiivi).
Jonathan on mielestäni(kin) vuosisadan mulkku, mutta kun hieman somea raottaa, niin huomaa, että semisti rahoissa kieriskelevät pitää sille lippua korkealla (esim. Amanda Harkimo, Niko Nousiainen ja koko B-julkkislauma sekä jonkun sortin muotipiirit). Riski on, ettei päästä tuosta vielä eroon ennen kuin vastassa on ns. suosikkeja.
Itselläni on Maikkarilta hyvityksenä (Katsomon lähetysongelmista) viisi ääntä, jotka käytän sitten kun pääsee iskemään vaikkapa nega-äänillä Jonathania vastaan.
Voittajasta ei sen jälkeen ole niin väliä. Vaikka Andte.

Niko Nousiainenhan sanoi jossain BB-Extrassa asuvansa Jonathanin naapurissa ja olevansa tämän hyvä ystävä. Kannustaa tätä siis sen takia. Luulisin, että Harkimokin tämän jotain kautta tuntee. Jonathan on niitä asukkaita, jotka herättävät paljon tunteita sekä puolesta että vastaan eikä talosta tule tippumaan ennen kuin miinusäänet on käytössä. Osittain ihan hyväkin, että talossa on mieluummin tällainen limanuljake kuin joku tapetti, joka ei tuo taloon edes sitä negatiivistä väriä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jonathan on mielestäni(kin) vuosisadan mulkku, mutta kun hieman somea raottaa, niin huomaa, että semisti rahoissa kieriskelevät pitää sille lippua korkealla (esim. Amanda Harkimo, Niko Nousiainen ja koko B-julkkislauma sekä jonkun sortin muotipiirit).

Tämä ainakin osittain selventää tilannetta, noissa piireissä kun itsekkyys ja kusipäisyys taitaa olla jonkun tason hyve. En mä kyllä silti äänestäisi parastakaan kaveriani, mikäli käyttäytyisi talossa tuolla lailla. Jonathan taitaa muutenkin olla vähän varakkaammista piireistä, vai harrastaako muka joku "tavallinen ihminen" kouluratsastusta?

En tosiaan katsele kuin koosteita iltaisin, joten siinä mielessä Jonathanista saattaa olla mulle muodostunut vähän yksipuolinen kuva. En vaan voi käsittää esim. sitä, kun eilisessä lähetyksessä yritti mun tulkintani mukaan ylimielisenä ja närkästyneenä kuittailla Marille, kun tämä jotain kyseli. Kuitti oli tasoa ala-aste, mutta Jonathan varmasti kuvittelee olevansa oikeinkin nerokas noiden kommenttiensa kanssa.

No edelleen, onhan se hyvä, että asukkaat herättävät tunteita. Olen huomannut, että Jonathanissa ärsyttää mua ihan kaikki puhetyylistä eleisiin, toki suurimpana miinuksena pidän edelleen tuota yksiselitteisesti kusipäistä ja koulukiusaajamaista käytöstä muita kohtaan.

Niko Nousiainenhan sanoi jossain BB-Extrassa asuvansa Jonathanin naapurissa ja olevansa tämän hyvä ystävä. Kannustaa tätä siis sen takia.

En ole ainuttakaan extraa tällä kaudella katsonut, joten tällaiset ovat menneet ohitse. Ite en kehtaisi kaikelle kansalle myöntää kaveeraavani tuollaisen limanuljaskan kanssa, enkä varsinkaan, että kannatan tätä kusipäisestä käytöksestään huolimatta. No onpahan jotain mitä formaatilta odottaa, kun joka viikko olen aivan varma, että tällä viikolla Jonathan lähtee, ainakin tuolla käytöksellä on nimettynä jatkuvasti. Sitä viikkoa odotellessa, kun Jonathan pääsee studioon kertomaan omasta erinomaisuudestaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Jonathan taitaa muutenkin olla vähän varakkaammista piireistä, vai harrastaako muka joku "tavallinen ihminen" kouluratsastusta?...


OT: Riippuu täysin tasosta. Kouluratsastuksen harrastajista varmasti vähintään 90%:a on "tavallisia ihmisiä". Meillä on omassa tallissa suomenhevonen, jolla vaimoni ja tyttäreni harrastavat kouluratsastusta, kilpailevat seura- ja aluetasolla. Mutta jos haluaa kilpailla kansallisella huipulla tai kansainvälisellä tasolla, tavallisen duunarin kuukausipalkka ei riitä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
OT: Riippuu täysin tasosta. Kouluratsastuksen harrastajista varmasti vähintään 90%:a on "tavallisia ihmisiä"....Mutta jos haluaa kilpailla kansallisella huipulla tai kansainvälisellä tasolla, tavallisen duunarin kuukausipalkka ei riitä.

Näinhän se varmasti on, kunhan yritin raflaavasti kärjistää. Joskus on vaan pistänyt silmään, kun telkkarista on (kansainvälisen tason) kouluratsastusta tullut, niin kaiken maailman paroneita ja päärlejä siellä vilisee.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jo-na-THAN yritti tekoitkulla ilmeisesti kerätä säälipisteitä päivätehtävän aikana. Töykeytensä takia joukkueensa häviää kuitenkin tehtävän ellei ihmeitä tapahdu.
Olisiko muuten suunnitellut luovuttavansa kun meni ulkovaatteissa ja -kengissä pk-huoneeseen? Tuli kyllä takaisin puolen tunnin kuluttua.
Analyysit vaimon, joka seuraa tiiviisti.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jo-na-THAN yritti tekoitkulla ilmeisesti kerätä säälipisteitä...

Ekaa kertaa tämän kauden aikana kävin bb:n nettisivulla lukemassa tuoreimpia uutisia ja kyllä lämmitti sydäntä, kun koulukiusaaja on kohdannut vaikeuksia. Tosiaan oli ainakin puheidensa mukaan luovuttamassa, koska hänen mielestään Tuulikki rikkoi sääntöjä kilpailussa. Kuitenkaan Jonathan ei sitten lähtenyt talosta, koska on jo palannut muiden joukkoon.

Sinänsä sopisi Jonathanin luonteeseen hyvin tuo luovuttaminen. Näin saisi kertoa kaikille, että "kyllä mä olisin voittanut, mutta kun mua kohdeltiin väärin niin lähdin nostelemaan" tai vastaavaa.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oliko Jonathan alusta asti tuommoinen? Ekoina viikkoina mun mielikuva oli, että oli Jennalle tärkeä ystävä ja puhekumppani puhumattoman Danin vastapainoksi. Ja muutenkin vaikutti tsemppaavan muita jaorganisoivan fiksusti tehtäviä yms...

Nyt en ihmettelisi, vaikka tuo heitettäisiin ulos jonkun överi-ilkeyden vuoksi. Ihan Andreas-luokkaa asteikolla kusipää-hieno ihminen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ei ollut, alkuun Jonathan oli paljon Jennan kanssa ja nämä kaksi järjesti iltaisin kaikenlaista häröilyä, joka jatkui niin pitkään kunnes Jonathan siirrettiin toiselle puolelle aitaa millä Jenna oli (kellarista kartanoon, vai oliko se toisin päin?, bilepaketin kanssa). Ystäviähän nuo kaksi tuntuu edelleen olevan mutta se yhteinen häröpalloilu on loppunut. Enkä osaa sanoa oikein missä vaiheessa Jonathanin kelkka kääntyi ja negatiivisuus on puskenut pintaan, alkuun Jonathan kun oli ainakin omasta mielestäni hauska mutta nykyään tuo tuntuu lähinnä henkivän huonoa henkeä ja kylvävän riitaa. Eilen Jonathania ei näyttänyt kilpailun jälkeen suuremmin säännöt kiinnostavan ja mies rikkoi niitä urakalla kunnes lähti ilmoittamaan että lähtee menemään, mutta ei sitten lähtenyt kumminkaan. Saa nähdä onko tänään luvassa talossa rankkua?

Danikin oli taas koko päivän merkillinen ja ilmeisen mustasukkainen ja pahantuulinen onnistuen taas mm pahoittamaan mielensä (ja Jennan mielen kiukuttelullaan) kun Jenna kehtasi vilauttaa sääriään kulkiessaan talossa hetken Jonin shortseissa. Viimeksi viikonloppuna Danin mielestä Jennan toisen olkapään paljaaksi jättänyt paita oli myös liian paljastava - ilmeisesti Danista Jennan pitäisi pukeutua burkhaan jottei vain paljastaisi liikaa sulojaan. Tuo Danin painostaminen Jennan pukeutumiseen on myös toiminut ja nykyisinhän Jennasta ei paljoa kasvoja ja kämmeniä enempää useimmiten näy. Olisi hauska nähdä miten käy jos kartano voittaa bilepaketin ja pääsee saunomaan niin uskaltaako Jenna mennä saunomaan ja pukeutua siinä yhteydessä bikineihin. Luulisi tuollaisen kontrolloinnin olevan molemmista raskasta ja luulisi että Jenna kapinoisi enemmän tuota kontrollointia vastaan.

Kaiken kaikkiaan mitä iltasella eilen 24/7 katselin niin talossa oli aika raskas tunnelma, Jonathan angstasi, Jenna murjotti ja itki Danin kommenteista ja Dani oli oma kiukutteva ja mököttävä itsensä. Jonathanilla varsinkin on talossa niin iso voima ja paljon hännystelijöitä että Jonathanin huono päivä näkyi suunnilleen kaikkien tekemisessä.

Koskahan se syysmyrsky alkaa sitä kun on ennustettu virallisilla sivuilla varmaan jo vuorokausi - jos siihen myrskyyn nyt kukaan noilla ehdoilla edes viitsii lähteä. Omasta mielestä ehdot on liian huonot haittoihin nähden. Arvataan nyt silti että mahdollisia osallistujia on Tuulikki (haluaa taas todistaa että on kova mummo), Dani (Jenna oli kivikossa ja selvisi sieltä, Dani haluaa todistaa olevansa vähintään yhtä kova), Armi (pitää kivikkoa lastenleikkinä ja voi olla ainoa jolle koskemattomuus on houkutin), uudet miehet Jussi ja Pertti (tietävät olevansa tulilinjalla nimeämisissä ja ei ole oikeastaan mitään hävittävää).

Harmi että Jarno tippui sunnuntaina, Tuulikki olisi saanut omasta mielestäni tippua ja aika lähellä se näytti olleenkin. Tuo vedätys äänestys näytti taas lottoarvonta voimansa kun Jarno ei ollut lähetyksen aikana kertaakaan tippumassa kunnes sitten viimeisessä tilanteessa tippui.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Itse itselleni vastaten, eli tänään asukkaat saa tietää tuosta syysmyrskystä, saa nähdä alkaako se myös tänään vai miten tuon suhteen menetellään ja ennen kaikkea löytyykö siihen tuota neljää halukasta sitä suorittamaan. Kova uhohan varsinkin kellarin puolelta on sinne kivikkoon menemisestä mutta löytyykö sitten oikeasta munaa ottaa härkää sarvista, tosin tässä tapauksessa pidän tiedetyillä ehdoilla tuonne lähtöä jossain määrin hölmönä, toivotaan että jotkut hölmöt kumminkin tuonne suuntaa koska omalta kohdalta kiron kivikko oli seuraamisen kannalta ehkä tämän kauden kohokohtia.

Tänään tosin en kerkeä tätä 24/7 kautta seuraamaan, joten syysmyrskyn luonne jäänee ainakin jonkin verran hämärän peittoon. Toivottavasti syysmyrsky on oikeasti haastava ja sen säännöt selkeät, tämän tuotantotiimin kanssa kun ei koskaan voi olla tästä varmuutta.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Joonas ja Tuija imutteli pitkän tovin yöllisissä allasbileissä.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
No olipas yllättävä pudotus. Jonna sai lähteä. Aika erikoinen lopputulos, vastustajana kumminkin Anna joka osaa sanoa Yyyyyy ja Armi joka ei osaa sanoa mitään.

Ens viikkoiseen Operaatio Syysmyrskyyn tarvitaan nyt Jonnan tilalle uusi asukas. Toivottavasti Dani tai Jenna pakotetaan sinne. Ennemmin Dani, kultapoju pääsee niin pienillä sanktioilla sääntörikkomuksistaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös