Suomen Big Brother 2010

  • 776 206
  • 2 145

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Eikös Mia ollut paljon kovemmassa johdossa viime sunnuntaina ja silti Satu otti murskavoiton?

Siis Mari otti murskavoiton. Ja kyllähän se Nari taisi olla BBplazan äänestyksessä samanlainen miinuskingi kuin oikeassa äänestyksessäkin. Lähetyksen alussa taasen näytettiin vain pelkkien plusäänten tilannetta katsojien kusettamiseksi ja näissä äänissä kaikki olivat suhteellisen lähellä toisiaan, joten sitäköhän meinasit?

Jos Mia oli ollut pari päivää edes vähän rauhallisemmin, niin eilinen kooste olikin sitten taas Suuren Kaikkitietävän showta. Jos ja kun hänet tänään talosta poistetaan, niin ensiksi kuuluu "MÄ ARVASIN"... Tai noh, eihän hän mitään arvaa, vaan hän TIETÄÄ, joten vaihdetaan tuo jälkimmäinen sana. Sitten kun päästään katselemaan keneltä hän sai ääniä, niin luvassa on silmien pyörittelyä ja hermostunutta naurua. Luultavasti kuittaa saamansa äänet ja niiden perustelut muiden asukkien tyhmyydellä.
 

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"kaikki ei oo yhtä vahvoja ku mä", sanoo talossa eniten hajoillut hermoheikko pikkutyttö...

Aika tylsä homma lopulta tämä salapari-tehtävä kun se kesti vaan viikon, ei kuulosta kovin vaikealta viikkoa esittää ettei tunne toista.

E: oho, kerrankin kansa äänestää "oikein" ja seinätapetti on (tällä hetkellä) lähdössä.
 
Viimeksi muokattu:

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"kaikki ei oo yhtä vahvoja ku mä", sanoo talossa eniten hajoillut hermoheikko pikkutyttö...

Aika tylsä homma lopulta tämä salapari-tehtävä kun se kesti vaan viikon, ei kuulosta kovin vaikealta viikkoa esittää ettei tunne toista.

Esa-Tapiolle varmasti iso helpotus päästä tuolta pois, kun ei kerran pätkääkään välittänyt siellä olla. Aika itsepäinen kyllä tuo Riikka, kun väkisin tuonne piti päästä, vaikka kihlattu ei halua.

Mia pois vaan, v-tun ärsyttävä. Plussia sillä näköjään on, mutta miinuksia taitaa olla ainakin tuplaten.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mia on yhtä surkea tapaus kuin parin vuoden takainen Cheryll. Samanalainen epävarmuus ja huomionkipeys paistaa läpi joka eleessä ja äänenpainossa.
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Vaikka Habib ei tarjoakaan mitään katsomisen arvoista, niin en todellakaan toivo hänen lähtevän tänään talosta. Mia on eräs vastenmielisimmistä tapauksista mitä olen näköradiosta kuunaan nähnyt, enkä halua joutua tuota ihmistä enää ikinä missään näkemään. Ulos.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On tuo Laine kyllä aika hiton huono näihin live-lähetyksiin, ikävä kyllä. Vappua on melkein jo isokin ikävä.

Aika hyvä asia, että Mia lähti. Tosin toisi enemmän kyllä eloa taloon, kuin Habib, mutta oli kyllä tosi ärsyttävä pikkuhomo. Habib sitten ens viikolla pois, niin kaikki on sitten hyvin vähäksi aikaa.
 

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisvat kyllä ton Susannan heivata ja laittaa torttuotsan juontamaan myös talk showta, sen verran onnetonta toi esiintyminen.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Miahan se sitten monen iloksi lähti. Itse olisin toivonut Mian jatkavan vielä viikon että oltaisiin saatu tänään kaksi tapettia pihalle (toinen lähti jo kun ET poistui), mutta hyvä näinkin. Ei tule ikävä ja olihan tää Mian lähtö nyt aikas selvä jo alusta alkaen, kun oli niin epäsuosittu niin talossa, kuin katsojienkin joukossa.

Ensi viikolla sitten jotain elämysmatka-tehtävää tiedossa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On tuo Laine kyllä aika hiton huono näihin live-lähetyksiin, ikävä kyllä. Vappua on melkein jo isokin ikävä.

Voisvat kyllä ton Susannan heivata ja laittaa torttuotsan juontamaan myös talk showta, sen verran onnetonta toi esiintyminen.
Näin ne mielipiteet vaihtelee, itse olen taas aivan toista mieltä. Mielestäni Susanna on todella hyvä, pirtsakka ja hauska juontaja, jolla se juontaminen ei kuitenkaan mene sellaiseksi hihittelyksi ja korttien heittelyksi kuin Pimiöllä.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siis Lainehan oli tuossa lopussa aivan pihalle ja kädetkin heiluivat kun tuulimyllyt, kun ei oikein tiennyt mitä sanoa. Kohta luulisi homman jo sujuvan paremmin, kun muutama jakso on takana.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vaikka lupasin etten kiusaa teitä tässä ketjussa enempää niin täytyy sen verran todeta että tämä kaikkien aikojen surkein ja tylsin BB-kausi näyttää jatkavan äänestysten osalta kauden teemaan sopivalla kaavalla, äärettömän tylsä ja tapetteihin katoava Habib on nyt tiputtanut kaksi eniten keskustelua herättänyttä naista, Marin ja Mian. Toivottavasti äänestykset jatkuu samalla kaavalla niin saadaan Habib voittajaksi, seuraavaksi sitten onkin vuorossa Elisabet joka lähtee ensi viikonloppuna pihalle.

Mutta enköhän mä ole nyt kiusannut teitä tän kauden osalta tarpeeksi. Habib voittoon!!
 
Viimeksi muokattu:

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Onhan se totta, että Mia ja Mari olivat paljon värikkäämpiä kuin Habib missään vaiheessa. Kuten monet ovat todenneet niin kyllähän tuo plus/miinussysteemi edistää kiisteltyjen tyyppien putoamista kun miinukset keskittyvät. Myös aika pitkälti yleisö ja asukkaat tuntuvat olevan samoilla linjoilla noissa jatkuvasti.

Olisihan se mielenkiintoista nähdä kaikki sekopäisimmät asukkaat talossa, mutta vaikka olisi käytössä pelkkä plusäänestys, niin vain kahden asukkaan ollessa äänestyksessä lopputulos tuskin muuttuisi juurikaan. Jotta tuohon selvä muutos saataisiin niin koko äänestys pitäisi poistaa ja sitähän ei tule tapahtumaan.

Toinen puoli asiassa on ehkä se, että kun dominoivimmat häiriköt pistetään pihalle, niin ns. tapeteista voi tulla uusia puolia esiin. Sitäkin voi arvuutella, että miten talon yleinen ilmapiiri vaikuttaa asukkaiden toimintaan.

Aika 50-50 olin itse tänään tuon äänestyksen kanssa. Näin kävi tällä kertaa.

Vielä Vilhelmiinasta se, että ei tuo mitään ihmeitä tosiaan ole esittänyt, mutta mukavan oloinen persoona ja uusimmasta satsista mielestäni kiinnostavin. Edelleen se materiaali, josta asukkaat valitaan vaikuttaa tietysti siihen mitä nähdään. Ehkä hakutilaisuuksia tosiaan pitäisi markkinoida voimakkaammin ja jotenkin eri tavalla kuin tähän asti.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Tapetit vai ärsyttävät ulos -keskustelu jakaa porukan aika lailla kahtia. Niin kuin olen ennenkin sanonut, äänestämisessä pitäisi olla ikäraja: alle 25-vuotiaat eivät saisi äänestää. Lapsilla/nuorilla näkökulma maailmaan on tietyllä tapaa kehittymättömän suvaitsematon/siveellinen, ei oikein nähdä oman itsen ulkopuolelle. On tärkeämpää saada ei-itsensälaiset ulos kuin pitää aidosti kiinnostavat/ristiriitaiset/ärsyttävät talossa.

Mian viihdyttävyysarvo oli huikea. Harvoin näkee näin epävarmaa ja toisaalta samalla hyvin itsekästä, lellittyä ihmistä. Asiaa! Ihmishirviö toki, tai sanotaan vielä kovin nuori tapaus, mutta sehän tässä juuri onkin kiinnostavaa.

Mielestäni liisteri bb-talossa on kuin katselisi tapetin kuivuvan kaupan hyllyllä, mutta olenkin yli kaksviis, siis ihminen.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Eikö tuosta äänestyksestä voisi tehdä oikeasti jännittävää ensimmäisen (?) kauden tyyliin, ja jättää tuloslähetyksessä näyttämättä typeriä välitilanteita jatkuvasti. Silloin saisi oikeasti jännittää samaan aikaan asukkaiden kanssa, että kuka lähtee. Nythän tilanne on tiedossa aina hyvissä ajoin kaikille katsojille.
 

J.Petke

Jäsen
Eikö tuosta äänestyksestä voisi tehdä oikeasti jännittävää ensimmäisen (?) kauden tyyliin, ja jättää tuloslähetyksessä näyttämättä typeriä välitilanteita jatkuvasti. Silloin saisi oikeasti jännittää samaan aikaan asukkaiden kanssa, että kuka lähtee. Nythän tilanne on tiedossa aina hyvissä ajoin kaikille katsojille.

Se ei tuota rahaa niin paljoa kuin tämä nykyinen systeemi.

Eilen haiskahti vahvasti siltä, että Mia oli koko äänestyksen ajan pahasti tappiolla mutta keinotekoisesti säädeltiin Habibin ja Mian palkkeja jotta saataisiin se äänestysvimma päälle.

Tähän asti ollut kyllä mielestäni tuotannollisesti paras big brother. Mielenkiintoisia tehtäviä, juonenkäänteitä ja oma-alotteisia asukkaita.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä. Pysy pois täältä.
Päinvastoin, BB ei tunnu BB:ltä kun ei ole Flintti vs. muu maailma -vääntöä käynnissä. :) Ja sitä pystyi aina luottamaan, että tässä ketjussa oli jonkinlaista referaattia päivän tapahtumista jos vaikka oli koosteen missannut eikä katsellut 24/7:aa. Toki BB:n sivuilla niitä uutisia on, mutta ei niitä jaksa lukea...

Tuossa eilistä lähetystä katsellessa tuli mieleen, että onko tuo jo viikolla aloitettava äänestys (rahallisestikaan) lainkaan kannattavaa? Äänestysohjeissahan menee vain turhaa aikaa, ja jos tuonne nyt jotain about 500(mutu) ääntä tulee viikon mittaan niin ei se tuon kokoiselle formaatille nyt ole sellainen raha minkä vuoksi kannattaisi itse ohjelma-ajasta tinkiä? Varsinkin kun luultavasti ne ihmiset äänestäisivät Talk Show:n aikaan jos se ei viikolla olisi mahdollista. Eilenkin Habib otti pauttiarallaa 20 prosenttiyksikköä kiinni Mia yhden mainoskatkon aikana, joten kauhean runsaasti niitä ääniä siihen mennessä ei ole varmasti tullut.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän se vaan aina niin menee että ärsyttävät äänestetään melko nopeasti pois, kun ei kukaan ohjelmaa tiiviisti seuraava vaan jaksa jotain Marin ja Mian kaltaisia vänkyttäjiä ja natisijoita katsoa vaikka he miten aiheuttaisivat äksöniä talossa. Onhan tietysti Habibin kaltaiset tyypit suhteellisen turhia talossa koska eivät oikein tuo mitään viihdearvoa mutta toisaalta minä en taas ymmärrä sitäkään kuinka joillekin ainoata viihdettä on tuollaiset tyypit jotka aiheuttavat mahdollisimman paljon skismaa ja eripuraa. Minä näkisin talossa mieluummin esim. Kakin ja Ollin kaltaisia tyyppejä jotka pystyivät olemaan viihdyttäviä olematta ihan vitun ärsyttäviä. Minä olen yli 25-vuotias (melko reilustikin jo) mutta silti en löydä Mian kaltaisesta ihmisestä kovin paljoa viihdearvoa, en vaan jotenkin jaksa katsella tuollaista pentua vaikka aiheuttaisikin talossa äksöniä.

Mutta kuten joku tuossa kirjoittikin niin tällaisten Mian kaltaisten ihmisten, jotka ovat koko ajan sanomassa muille joka asiasta ja neuvomassa muita, poistuminen talosta saattaa tuoda muista esiin ihan uusia puolia. Eli kun näitä ärsyttäviä ja dominoivia persoonia poistuu talosta niin "tapetitkin" saattavat nousta paremmin esiin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän se vaan aina niin menee että ärsyttävät äänestetään melko nopeasti pois, kun ei kukaan ohjelmaa tiiviisti seuraava vaan jaksa jotain Marin ja Mian kaltaisia vänkyttäjiä ja natisijoita katsoa vaikka he miten aiheuttaisivat äksöniä talossa...

Ensimmäinen ongelma on siinä, että talon asukkaat eivät jaksa näitä natisijoita vaan antavat pisteitä heille. Jos pelaisi järkevästi, niin pitäisi nämä natisijat mahdollisimman pitkään mukana, silloinhan "kiltin" asukkaan pisteet nousisivat loppukisassa. Finaalissa Satu, Mia ja Mari, kuka voittaisi??
 
Tapetit vai ärsyttävät ulos -keskustelu jakaa porukan aika lailla kahtia. Niin kuin olen ennenkin sanonut, äänestämisessä pitäisi olla ikäraja: alle 25-vuotiaat eivät saisi äänestää. Lapsilla/nuorilla näkökulma maailmaan on tietyllä tapaa kehittymättömän suvaitsematon/siveellinen, ei oikein nähdä oman itsen ulkopuolelle. On tärkeämpää saada ei-itsensälaiset ulos kuin pitää aidosti kiinnostavat/ristiriitaiset/ärsyttävät talossa.
Unohdat että järjellä ei ole tässä ohjelmassa sijaa, ainoastaan rahalla on.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensimmäinen ongelma on siinä, että talon asukkaat eivät jaksa näitä natisijoita vaan antavat pisteitä heille. Jos pelaisi järkevästi, niin pitäisi nämä natisijat mahdollisimman pitkään mukana, silloinhan "kiltin" asukkaan pisteet nousisivat loppukisassa. Finaalissa Satu, Mia ja Mari, kuka voittaisi??

Vaan toisaalta sitten yleisö ei myöskään pidä "pelureista", eli kilpailijoista jotka ajattelevat äänestyksiä strategisesti ja äänestävät pahimpia kilpailijoitaan. Tämäkin on nähty. Nyt viiden ja puolen kauden perusteella voisi sanoa että kaksi ihmistyyppiä ei koskaan pärjää Suomen BB:ssä: Pelurit ja valittajat
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Haluan nähdä kun Habib nousee talossa paremmin esiin. Veikkaan kuitenkin menon jatkuvan ihan samanlaisena, joten toivottavasti siitä päästäisiin ensi viikolla jo eroon. Samassa syssyssä voitaisiin ulostaa myös Ellinoora (ja ehkä pari muutakin), eipä ole ainakaan meikän seuraamiseen tuonut vielä mitään lisäarvoa. Ja Mian tippuminen oli tietenkin sääli, olisihan toi saanut jatkaa elämäänsä vielä tuolla.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä haluaisin jakaa tän ryhmän "viihdyttävät" vielä kahtia vertailussa "tapetteihin".

On olemassa ihan oikeasti huonoja ihmisiä, joiden ärsyttävyys perustuu puhtaasti pahansuopuuteen.

On moraalisesti aivan oikein, ettei tällaista käytöstä palkita, vaan nämä ihmiset potkitaan mahdollisimman pian ulos. Tässä äänestäjät ovatkin kunnostautuneet, kusipäiset kommentit muista johtavat poikkeuksetta häätöön. Siitä kiitos.

Laitan Marin ja Mian selvästi tällaisiksi ihmisiksi, joiden arkkityyppi on läyhäjengi Mantan johdolla ja esimerkiksi viime vuodelta Jelena.

Sitten on niitä ärsyttäviä, mutta ei pahantahtoisia tyyppejä. Tällaiset saisivat minunkin puolestani jäädä taloon tapettien kustannuksella.

Joku Nino on tyypillinen tällainen, minusta myös Cheryll oli tätä tyyppiä. Oli joo epävarma itsestään, mutta ei pahansuopa kuten Mia. Niko S. on rajatapaus, hiton ilkeämielinen, mutta ei kuitenkaan niin paha kuin nuo edellämainitut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös