suomalaispelaajien lempinimet

  • 1 245
  • 16

ossian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Luin tuossa aivan äskettäin iltapäivälehdestä juttua Hentusesta, joka oppii farmissa merentakaisille jääkiekkotavoille. Calgaryn (vai oliko farmijoukkueen) valmentaja kutsui miestä nimellä "Hents".
Tietääkseni (se ei ole paljon) läheskään kaikilla suomalaisilla ei ole vastaavia kutsumanimiä - tai ehkä hyvinkin on, mutta niitä ei ole niin näkyvästi julkisuudessa mainittu, että olisin minäpoika ne noteerannut.
Olisikin mukava, jos viisaammat voisivat näitä nimiä kertoa ja ehkä mahdollisesti sen, mistä ne ovat saaneet alkunsa.
Joitakin nimiä on tiedossani:
Teemu=Finnish Flash
Pikkukipru=Skipper
Numminen=Repoman
Berg=Iceberg
Tikkanen=Tik

Hämärästi muistelisin, että lisäksi ainakin Kalliolla, S. KApasella ja Lydamanilla olisi joskus joku nimi ohessa ollut. Kertokaa, tietävät!!!

Niin, tietysti Jokisella oli tämä kurpitsapää, mutta se ei ehkä kuulu muiden kanssa samaan kategoriaan... :p
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Kapanen tunnettiin ainakin alkuaikoina nimellä Sami the Bull. Noh, ihan härän laillahan Sami painaa kaukalossa menemäänkin.

Koivu kutsutaan ihan nimellä Sak.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Laukkanen on Lauks. Pikku-Kiprun lempinimi taitaa olla ilman ässää eli pelkkä Kipper. Ville Nieminen on rapakon takana saanut nimen Nemo.
 

Rocco

Jäsen
Kun noita jenkkien lempinimiä katselee niin olen ylpeä ollessani suomalainen! Meillä sentään on hyviä lempinimiä!
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Re: Jere

Viestin lähetti Justus
Jere Lehtinen kantaa Dallasissa nimeä Lehts. Hoo ääntynee koona.

Tuo voisi olla myös sanaleikinomainen viittaus (Brian) Leetchiin.

Lehts ja Leetch ääntyvät kutakuinkin samalla tavalla.
 

vza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia!
Eikö Blake antanut Jokiselle osuvan lempinimen, silloin kun molemmat pelasivat Kingseissä!

Pumpkinghead (kurpitsapää)

:p
Sopii ainakin omasta mielestäni hyvin Ollille
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruutu taitaa olla Roots, tai ainakin radiossa Jovanovski ja Näslund ovat häntä moisella nimellä kutsuneet. Parempaa tietoa ei valitettavasti ole. Saman kaavaan mukaan tuntuvat monet noista menevän: Pala pois ja ässä tilalle.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Kuten huomaamme, jääkiekkoilijoiden älykkyystaso hipoo alamitan rajaa. Ei mikään muu ihmisjoukko voi keksiä noin huonolla systeemillä lempinimiä:

Ruutu - Roots
Saku - Sak
Laukkanen - Lauks
Lehtinen - Lehts
Hentunen - Hents
Tikkanen - Tiks

Ei saatana!

Minäkin osaan keksiä samalla tavalla. Esimerkiksi, itse olisin Tunks, presidenttimme olisi Hals jne.
 

Rocco

Jäsen
Mä olisin Rocks :D

Sitähän mä enemmän olen kuin tuo Rocco Mediate. Mä olen paljon huonompi golfaaja :mad:
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
yks tul viä

tais ol viime viiko Raamattu ku sanosiva et J.Markkasta kutsutaan nimellä...

Juicy rebound

hehee... äijä pelas sitte heti perää nollan... on se aika vekkuli:D


juu, on ne jenkit tyhmii ku ei parempii keksi, tai sitte ne pelkää jotai oikeustoimii jos rupee kuuluumaan jotain "tosi" törkeitä:rolleyes:

muuten, ihan vaan asianohitse menevää asiaa, joka nauratti tuossa viime ja edelliskaudella... T.Pärssinen kun vieraili Äijänsuolla ja jotkut järjenjättiläiset huutelivat tietty kaikkea kusipäistä jotta saisivat äijän pois draivista, kuten "homo-pärssinen!!" ni ei tuo mitenkään ihmeellistä, mutta kun niitä rupes tulee vaikka vastassa olis ollu Hifk.... homo-pärssinen kaikui hallissa ties missä yhteydessä...

hehee

että tämmöstä... ilman että väheksyisin tätä teknisesti lahjakasta maajoukkue hyökkääjää!!!! en todellakaan, niin että saatte kaikki herneen imppaajat hommata ne muualta, minulta ette niitä saa!!!!:mad:
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Tunkki

Ruutu - Roots
Saku - Sak
Laukkanen - Lauks
Lehtinen - Lehts
Hentunen - Hents
Tikkanen - Tiks
Minä kiinnitin tähän samaan huomiota, mutta arvon Tunkkimme ehti ensin. Ehkä kovin syväluotaavia arvioita pelaajien älykkyydestä ei voida tehdä pelkkien lempinimien perusteella, varsinkin kun siihen nimeen ei itse pahemmin vaikuteta, mutta aikaslailla huvittava lempinimikaava siellä rapakon takana kuitenkin on.

sampio = samps vai champs...
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Kiekkoilijat keskimäärin eivät ole filosofeja mutta sillä ei varmaan ole mitään osuutta tähän nimiasiaan. Kyse lienee englanninkielisen vaikeuksista tavussa -nen, siis painotuksessa.
Pelaajilla on hyvä olla lyhyet lempinimet että valmentaja voi pelin tuoksinassa kätevästi huudella kuka menee koska ja mihin.

Oliskohan tämä aihe tuonne vapaan puolelle sopinut mahd. paremmin?;)
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Tällä periaatteella voisi antaa myös eräälle sm-liiga joukkueelle. Pala pois ja s tilalle. jolloin

Jokerit = Jokes :D (joukkue on kyllä pelkkä vitsi)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös