Voi olla myös poliisin toimesta vaikeampaa toteuttaa tällaista aktiivista turvavälien valvontaa, jos pitäisi sattumalta osua liikenteessä juuri sopivan painostajan kohdalle ja sitten vielä seurailla häntä muutaman kilometrin matkan, että täyttyykö liikenneturvallisuuden vaarantamisen pykälät. Ehkä on tehokkaampaa olla yhdessä paikassa sen tutkan kanssa.Miksi ei poliisi tee tehovalvontaa näiden kohdalla, kortti kuivumaan, jos ja kun sitä jatkuu muutama kilometri, ehkä se alkaisi opettaa.
Voisin kuvitella, että sellaiset kuljettajat, jotka ajavat ylinopeutta niissä paikoissa, joissa "on pitkä asumaton suora" tai omasta mielestä turvallinen paikka ylinopeudelle, ajavat ylinopeutta myös muualla. Ylinopeuden ajaminen on aika monelle syvälle juurtunut tapa, jota ei tehdä välttämättä edes niinkään ajan säästämiseksi, vaan koska niin pitää tehdä ja kaikki, jotka ajavat tasan sallittua nopeutta, tai vaikkapa pari napsua sen alle, ovat liikenteeseen sopimattomia ja heidän olisi syytä jäädä kotiin.