Esimerkki muutaman viikon takaa Vantaan Ikean lähistöltä, jossa vasemmalle kääntyville oma nuolivalo ja kaista ja jonossa n. 20-30 autoa. Kääntyville vihreät valot kestävät n. 15 sekuntia kerrallaan ja kun todennäköisesti jokainen auto jonossa on ainakin parit vihreät joutunut jo odottamaan, luulisi kaikilla olevan yhteinen motiivi saada seuraavilla vihreillä mahdollisimman monta autoa valoista läpi, mutta ei. Valon vaihtuessa vihreäksi, kärkiauto alkaa etsimään vaihdetta ja lopulta rauhallisella liikkellelähdöllä on viiden sekunnin jälkeen puolessa välissä risteystä. Lopputulemana kuudes auto pääsee vielä oransseilla risteyksestä läpi ja sitten taas odotellaan.
Itselläni alkanut myös nykyään menemään tunteisiin tämä tooodella hidas liikkeellelähtö valoista ihmisissä.
Joo, ei tarvitse rajoitinta vasten huudattaa ja odottaa lähtövaloja, kuin Verstappen konsanaan, mutta helvetti jos valojen vaihtumisen jälkeen menee se viisi sekuntia lähteä liikkeelle ja seuraavat kymmenen sekuntia kiihdyttää yli 15km/h, niin voi luoja.
Ja minkä ihmeen takia kaikki käännökset pitää tehdä niin hitaasti?
Siis lähteekö jengillä se auto alta, jos suht loivatkin käännökset tehdään yli 5km/h?
Huvittaa myös etenkin ruuhka-aikaan se touhu, kun ei ole minkäänlaista pelisilmää tai ymmärrystä ajamisessa.
Etenkin sellaisilla alueilla, joissa liikennevaloja on tiuhasti ja autoilijoita riittää. Ei muuta kuin sinne vaan keskelle risteystä letkan perään, "koska mullahan palaa vihreät". Sitten jäädään siihen poikittain tukkimaan koko muu liikenne, joille ne valot on jo vaihtuneet vihreiksi kun tämä letka jonka perään oli pakko päästä ei tyhjenekään tarpeeksi nopeasti etenemään jne. Siellä on sitten ritvat ihmeissään Volvon katumaasturinsa kanssa tukkimassa koko liikennettä.