Koska eivät tunne autoilijatkaan. Olen aivan varma, että pyöräilijän väistämissääntöjä ei tunne edes 50 % kummastakaan ryhmästä.Mikä vittu siinä on, että pyöräilijät eivät tunne liikennesääntöjä?
Koska eivät tunne autoilijatkaan. Olen aivan varma, että pyöräilijän väistämissääntöjä ei tunne edes 50 % kummastakaan ryhmästä.Mikä vittu siinä on, että pyöräilijät eivät tunne liikennesääntöjä?
Ylen sivuille testaamaan sääntöosaamista. Itse sain 7/8 oikein.Koska eivät tunne autoilijatkaan. Olen aivan varma, että pyöräilijän väistämissääntöjä ei tunne edes 50 % kummastakaan ryhmästä.
”Loistavaa! Sait kaikki oikein.”Ylen sivuille testaamaan sääntöosaamista. Itse sain 7/8 oikein.
Pyöräilijä: Testaa osaatko liikennesäännöt
Kuka väistää? Onko pakko käyttää pyörätietä? Entä kypärää? Testaa tietosi Yle Uutisten pyöräilyvisassa. Testi on tehty yhteistyössä Liikenneturvan kanssa.yle.fi
Olen varmasti vähemmistöä. Mitään hyötyähän näistä tiedoista ei toki ole, koska fiiliksillä tuolla muita väistellään. Ei voi luottaa, että muut osaavat.
Olisit voinut näyttää sitä kärkikolmiota, joka autoilijalla on ennen liikenneympyrään menoa ja kysyä, tiedätkö mikä toi on.B) auto eteen, kun oli saapumassa liikenneympyrään ja itse olin ylittämässä tietä. Tuloksena huutelua auton ikkunasta, että minun kannattaisi opetella liikennesäännöt tai voi käydä huonosti.
Tein testin ja vain vika kypäräkyssäri meni vihkoon.Ylen sivuille testaamaan sääntöosaamista. Itse sain 7/8 oikein.
Pyöräilijä: Testaa osaatko liikennesäännöt
Kuka väistää? Onko pakko käyttää pyörätietä? Entä kypärää? Testaa tietosi Yle Uutisten pyöräilyvisassa. Testi on tehty yhteistyössä Liikenneturvan kanssa.yle.fi
Sama. Sanasta sanaan. Fillarin satulassa en luota keneenkään vaan tilannenopeus on se, millä pidän homman täysin omissa näpeissä.”Loistavaa! Sait kaikki oikein.”
Olen varmasti vähemmistöä. Mitään hyötyähän näistä tiedoista ei toki ole, koska fiiliksillä tuolla muita väistellään. Ei voi luottaa, että muut osaavat.
Arhinmäen mukaan saa.Saako tuossa tilanteessa merkata kengänjäljen auton kylkeen?
Paavot (Arhinmäki & Väyrynen) ei ole koskaan väärässä.Arhinmäen mukaan saa.
Tuohon vielä Lipponen murisemaan vääriä mielipiteitä omaaville... nahkurin orsilla tavataan.Paavot (Arhinmäki & Väyrynen) ei ole koskaan väärässä.
Ajattele asiaa pyöräilijän kannalta: hän joutuisi tekemään ylimääräistä lihastyötä - mikä pahimmillaan kohottaa kuntoa - jos joutuisi hiljentämään ja kiihdyttämään uudelleen täyteen vauhtiin.Olin suojatien puolivälissä kun pyöräilijä suhahti yllättäen nenäni edestä parinkymmenen sentin päästä aikamoista vauhtia ohi. Oli lähellä, että ei kolahtanut. Pyöräilijä karjaisi kohdallani ”Väistä saatana!” kuola ja hiki suusta valuen, ja jatkoi tuhatta ja sataa paahtamista eteenpäin liikennesäännöistä välittämättä.
Saat, mun luvalla. Tämä on yksi suomalaisen liikennekulttuurin helmiä. "Vanhoilla vihreillä" kyllä annetaan mennä surutta, mutta jos ei kerkeä "vanhoilla" niin niissä valoissa kyllä mökötetään vaihtumiseen saakka vaikka muita tienkäyttäjiä ei olisi missään. Taajamassa tuollaisen sinkoilun hyöty on ainoastaan se että pääsee nopeammin seuraaviin punaisiin valoihin.Kova kiire oli taksilla hotellin eteen odottamaan kyytiä. Tamperella Hämeenkadun ja Rautatienkadun risteyksessä ajoi rivosti päin punaisia ja puhelinta tapitettiin kuin parempaankin pornopätkää, jalankulkijoille vaihtui vihreät kun tämä suhari oli suojatien kohdalla. Saako tuossa tilanteessa merkata kengänjäljen auton kylkeen?
Niin. Suojatiellehän saa ajaa (ja pysähtyy)) , jos sitä lähestyttäes siellä ei oo, eikä sille ole menossa just sillä hetkellä ketään. Itse osaan kiertää auton myös takakautta, niin Ritva voi keskittyy oikeesti siihen oleelliseen eikä alkaa huitoo mulle.Vittu että mua ärsyttää suojatien päällä jumittavat autoilijat. Varsinkin jos on sellainen risteys missä ensimmäinen auto mahtuu odottamaan suojatien ja poikittaisväylän välissä, niin, no onneksi suurin osa sentään ymmärtää jättää suojatien vapaaksi, mutta aika usein sieltä löytyy se Ritva 45-vee jonka on pakko vetää edelläolevan takapuskuriin kiinni ja tulpaksi suojatien päälle.
Sitten jos sille näyttää että vedäpä sitä rellun pippanaa nyt metri tai pari taaksepäin niin ei saatana vieläkään. Pää pyörii kuin pöllöllä ja kädet heiluu ja vispaa ympäri ohjaamoa mutta hallintalaitteisiin ne eivät osu, ei vahingossakaan. Ehkä näiden kohdalla pitäisi vaan painella konepellin yli toiselle puolelle.
Niin. Suojatiellehän saa ajaa (ja pysähtyy)) , jos sitä lähestyttäes siellä ei oo, eikä sille ole menossa just sillä hetkellä ketään. Itse osaan kiertää auton myös takakautta, niin Ritva voi keskittyy oikeesti siihen oleelliseen eikä alkaa huitoo mulle.
Eli Ritva voi painua vaikka vittuun suojatieltä sen autonsa kanssa.Ajoneuvoa ei saa pysäyttää eikä pysäköidä:
1) jalkakäytävällä, suojatiellä, pyörätiellä, pyörätien jatkeella eikä viiden metrin matkalla ennen suojatietä, risteävää pyörätietä tai risteävää pyörätien jatketta;
Jos nyt lainaisit sen oleellisenkin kohdan, koska tuohan riippuu myös ihan risteyksestä. Jos havainnointi edellyttää suojatien päälle ajamista, niin suojatien päälle saa pysähtyä. Kyseisen pätkän lopussa on lisäys:Tieliikennelaki 729/2018 - Säädökset alkuperäisinä - FINLEX ®
Finlex ® on oikeusministeriön omistama oikeudellisen aineiston julkinen ja maksuton Internet-palvelu.www.finlex.fi
Eli Ritva voi painua vaikka vittuun suojatieltä sen autonsa kanssa.
Pysäyttäminen on kuitenkin sallittua pakollisen liikenne-esteen, väistämisvelvollisuuden noudattamisen tai hätätilanteen vuoksi.
Kova kiire oli taksilla hotellin eteen odottamaan kyytiä. Tamperella Hämeenkadun ja Rautatienkadun risteyksessä ajoi rivosti päin punaisia ja puhelinta tapitettiin kuin parempaankin pornopätkää, jalankulkijoille vaihtui vihreät kun tämä suhari oli suojatien kohdalla. Saako tuossa tilanteessa merkata kengänjäljen auton kylkeen?
Tätähän minäkin tuolla aiemmin hain, että joskus siihen vaan on pakko pysähtyä, esim. äkillsen tai nopeasti vaihtuvan tilanteen vuoksi. Muutenhan risteykseen ei voisi ajaa koskaan, jos karrikoidaan. Itse olen aina päässyt fillarilla tai kävellen auton editse tai mielummin takaa ohi, mutta joillekin se voi olla ylivoimaisen vaikeaa. En suosittele ko. henkilöille matkoja Pohjoismaita kauemmaksi.Jos nyt lainaisit sen oleellisenkin kohdan, koska tuohan riippuu myös ihan risteyksestä. Jos havainnointi edellyttää suojatien päälle ajamista, niin suojatien päälle saa pysähtyä. Kyseisen pätkän lopussa on lisäys:
Väistämisvelvollisuuden noudattamiseen kuitenkin kuuluu muun liikenteen havainnointi, ja osassa risteyksiä näkyvyys on niin huono, että suojatien päälle on yksinkertaisesti pakko pysähtyä (pensaat, talot, muut esteet), ja lakikin sen mahdollistaa tuolla lisäyksellä.
Toki Ritvan tapauksessa siihen perään suojatien päälle ei tarvitse ajaa kykkimään, mutta kyllä suojatien päälle saa tietyissä tilanteissa pysähtyä.
E: Nyt muuten luin huolimattomasti tuon viestin jota lainasit ja vastasit, joten tämä meneekin mun piikkiini. Ei siis mitään.