Mulla on sulle nyt aivan korvaamattoman arvokas neuvo: noilla keleillä ajetaan muun liikenteen, ei sään tai olosuhteiden mukaan. Paitsi jos olet tyhjällä tiellä, ajat sään ja olosuhteiden mukaan omien taitojesi rajoissa sopivalla virhemarginaalilla.
Sanotaan kauniisti että osan ei kannattaisi sateella edes lähteä liikenteeseen.
Tuo mitä
@Niilo tuossa sanoo eli kun auto tulee vastaan niin lyödään jarrua on melko käsittämätön ilmiö. Pahimmillaan tuo johtaa ketjukolareihin.
Taas mennä viikolla oli parikin isoa kolaria 3-tiellä kun satoi lunta.
Enkä ihmettele kyllä yhtään.
Itsekin huonolla kelillä pidän reilusti turvaväliä mutta pirun vaikeaa se on kun perässäajava on puskurissa kiinni.
Näin talvella meno tuossa motarilla on kyllä melko sairasta kun nopeuserot +50kmh-luokkaa. Osa ajaa 70kmh ja osa +120kmh.
Jouluviikolla meinasi olla ensimmäinen kolari elämässä kun joku jakoauto meinasi töötätä perään.
Edelläajava päättikin kääntyä vasemmalle viime hetkellä ruuhkan aikaan, silloin aatonaattona kun oli huono keli, perässä oli kuorma-auto aivan liian lähellä ja kun jouduin pysähtymään kokonaan kääntyvän perään olikin taustapeilissä kuorma-auton valot. Todella mukava tunne.
Onneksi juuri silloin ei tullut enää vastaan ketään niin kuorma-auton kuljettaja sai rekkansa vastaantulevien kaistalle ja tuli kyllä pysähdyksiin rinnalle ja vähän ohikin.