Eikö Tojot ole näyttäneet tismalleen samalta viimeiset noin 40 vuotta?Mutta tuo mainitsemani tapaus oli joku 2000-luvun alkupuolen Toyota.
Eikö Tojot ole näyttäneet tismalleen samalta viimeiset noin 40 vuotta?Mutta tuo mainitsemani tapaus oli joku 2000-luvun alkupuolen Toyota.
Eikö Tojot ole näyttäneet tismalleen samalta viimeiset noin 40 vuotta?
Silloin kun itse omistin prätkän, niin ei tullut kyllä mieleenkään ajaa moottoritiellä 120km/h. Toki se oli naku eli käytännössä ilman muovikatteita, eli kuin tehty kivoille tuulenpuuskille yms. Mitä siihen säästöön tulee, niin kai niissä suhteellinen säästö on samaa luokkaa kuin autoillessa, kun matkanopeutta pudottaa. Siltikään en tiedä vastausta kysymykseesi.Mikä muuten motoristeille on tullut kun enemmistö tuon viikonlopun reissun aikana ajoi alinopeutta? Viekö prätkät hirveän paljon polttoainetta vai onko ne vaan niin köyhiä, ettei ole varaa ajaa lujempaa? Toki sinne matkan varrelle sattui muutama näitä 120 alueella 150 ajavia. Ilmeisesti oli kisa menossa kun joku mersu siinä paahtoi Lahden motarilla parin prätkän vanavedessä reilua ylinopeutta.
Tietyömaarajoitukset riippuu niin kauheasti siitä työmaasta. Esimerkiksi asfalttityömaa, niin tietysti vauhdin tiputan sinne, mitä rajoitukset sanoo. Ne työmiehethän ovat siinä vieressä.Joo tosiaan näissä on niitä jotka viidenkympin rajoituksen ollessa työmaalla ajavat ohi sitten jotain kahdeksankymppiä. En tiedä miten nuo tyypit ajattelee päässään että "Ei tämä rajoitus minua koske".
Kyllä näitä aina silloin tällöin näkee, että sinne ne työmaarajoitukset on paikalleen unohtuneet, vaikka yhtään työmiestä tai työmaatakaan ei näy mailla, eikä halmeilla.Tälläkin palstalla "hyviä" selityksiä aiheeseen toistuvasti. "Ei ne viikonloppuna töitä tee", "huput unohtuneet merkeistä" jne.
Aika lailla sama. Ajan työkseni aika paljon adaptiivinen vakkari on loistava. Mittaan kesä- ja talvirenkaille kännykän GPSllä oikean nopeuden jotta tiedän mittarivirheen. 100 alueella 110 vakkariin ja oikea nopeus on noin 106. Ei tolpat välähtele.Joo ihan mielenkiinnosta kyselen. Ei minulla ole varaa tuomita, koska itsekin ajan siis ylinopeutta jatkuvasti. Olen huomannut vaan, että tuo 10 km/h yli rajoituksen on helppo ylläpitää vakkarilla ja saa itse mielenrauhan kun ei tarvitse välittää tolpista. Rikesakkokin on nykyään aika merkittävä niin ei huvita ottaa yhtään.
Aika lailla sama. Ajan työkseni aika paljon adaptiivinen vakkari on loistava. Mittaan kesä- ja talvirenkaille kännykän GPSllä oikean nopeuden jotta tiedän mittarivirheen. 100 alueella 110 vakkariin ja oikea nopeus on noin 106. Ei tolpat välähtele.
VARMUUSVÄHENNYSEikö tuosta 106kmh nopeudesta poisteta vielä ”tutkavirhe” 3kmh? Vai olenko ajellut 3kmh liian kovaa viime vuodet?
VARMUUSVÄHENNYS
Käytännössä poliisi vähentää mitatusta nopeudesta mahdolliseen mittausvirheeseen perustuen 3km/h, jolloin maksulappuun merkitty nopeus on mitattua nopeutta pienempi.
YLINOPEUS: Rikesakko on nyt liikennevirhemaksu.
Se on sitä luonnonvalintaa. Heikoimmat yksilöt eivät selviydy.Tuskin pysyvät pitkään hengissä tuolla tyylillä.
Ennemmin nuo tappaa jonkun siinä suojatiellä.Se on sitä luonnonvalintaa. Heikoimmat yksilöt eivät selviydy.
Monissa muissa maissa ne rajoitukset poistetaan kun työ on ohi, eivätkä ne ole montaa viikkoa vain huvikseen tai sen takia, että reunaviivan maalaukset puuttuvat moottoritieltä. Kun ne maalaukset tehdään heti.Höpsis. Siellä on työkoneita, puuttuu tiemerkintöjä ja on merkittävä määrä kiertoreittejä jne. silloin, kun nopeudet on rajattu luokkaan 30-50 km/h.
Ihan puhdasta mulkkuutta olla noudattamatta työmaiden nopeusrajoituksia, siitä soisi rangaistavan reippaammin kuin muista ylinopeuksista. Kuten monissa maissa on.
Mä oon aina miettiny tätä sitä kautta, että eihän ne saatanan maalaamattomat kaistamerkinnät näy talvellakaan.Monissa muissa maissa ne rajoitukset poistetaan kun työ on ohi, eivätkä ne ole montaa viikkoa vain huvikseen tai sen takia, että reunaviivan maalaukset puuttuvat moottoritieltä. Kun ne maalaukset tehdään heti.
Lisäksi myös ne rajoitukset ovat vain sillä kohdalla missä töitä tehdään, eikä koko matkalla missä saatetaan/saatettiin töitä tehdä muutama viikko sitten.
Se, että tietöiden kohdalla ei noudateta rajoituksia johtuu siitä, että rajoitukset jätetään sinne kun ei ehditä kerätä pois tai tuodaan reippaasti ennen kuin se työmaa alkaa. Vaihtoehtoisesti 20 km matkalle on jätetty se alempi nopeus vaikka töitä tehdään enää vain 500 m matkalla siellä 18 km päässä rajoituksen alkamisesta.
Ihan puhdasta mulkkuutta tehdä noin kun työt on alueella valmiina niin rajoitukset pois, ihmisten halu noudattaa rajoituksia olisi paljon parempi.
Monissa muissa maissa ne rajoitukset poistetaan kun työ on ohi, eivätkä ne ole montaa viikkoa vain huvikseen tai sen takia, että reunaviivan maalaukset puuttuvat moottoritieltä. Kun ne maalaukset tehdään heti.
Lisäksi myös ne rajoitukset ovat vain sillä kohdalla missä töitä tehdään, eikä koko matkalla missä saatetaan/saatettiin töitä tehdä muutama viikko sitten.
Se, että tietöiden kohdalla ei noudateta rajoituksia johtuu siitä, että rajoitukset jätetään sinne kun ei ehditä kerätä pois tai tuodaan reippaasti ennen kuin se työmaa alkaa. Vaihtoehtoisesti 20 km matkalle on jätetty se alempi nopeus vaikka töitä tehdään enää vain 500 m matkalla siellä 18 km päässä rajoituksen alkamisesta.
Ihan puhdasta mulkkuutta tehdä noin kun työt on alueella valmiina niin rajoitukset pois, ihmisten halu noudattaa rajoituksia olisi paljon parempi.
Kun ne omat argumentit loppuvat niin lopputulos on tätä mitä sinulta tuli juuri.Voihan sitä typeryyttään ja lainrikkomistaan tuollakin tavoin itselleen perustella.
Ensimmäistä kertaa kuulen, että tieliikennelaki on "argumentit loppuu". Lainsäädäntö lienee weberiläisessä väkivallan monopolissa yleensä se tunnustetuin sellainen. Että jos kuitenkin vähän lipsuisi, kun minä osaan paremmin?Kun ne omat argumentit loppuvat niin lopputulos on tätä mitä sinulta tuli juuri.
Rajoitusten tulee kohdistua siihen vaaraan/ongelmaan mitä työ aiheuttaa ja sitä ei Suomessa millään tasolla perustella. Ei ne maalaukset voi olla perustelu jättää kesällä ne alemmat rajoitukset pitkälle pätkälle jos maalaus puuttuu lyhyeltä alueelta, ne eivät näy muutenkaan talvella ja kesällä ongelma on vielä pienempi.
Jos rajoitus ei ole välttämätön työturvallisuuden kannalta niin sitä ei tule laittaa ja se tulee poistaa heti kun kyseisellä kohdalla on ongelma poistettu. Eikä niitä pidä jättää koko kesäksi kun pidetään keskellä vähän lomaa.
Lomalla tuli piipahdettua Turussa ja Itäisellä rantakadulla, kun ajelin ykköstien suuntaan, kolme pyöräilijää ajeli pahemmin sivulle katselematta suojateille olettaen, että autoilija väistää ja eihän sitä päällekään viitsinyt ajaa. Paras suoritus eräältä isältä, jolla oli parivuotias lapsi istuimessa ilman kypärää, kun ei kuskillakaan sellaista ollut. Tuijotti kyllä typerä ilme kasvoilla, kun ilmoitin äänimerkillä vaarasta. En tiedä, onko turkulaisilla yleisemminkin tapana tuossa jokirannassa pyyhältää fillarilla etuajo-oikeitettujen autojen eteen ja koliseelo usein?Pyöräilevä isukki lapsineen ei tykännyt kun en etuajo-oikeutettuna antanut heidän mennä ensin pyörätien jatkeelle. Vääriä ja hengenvaarallisia käsityksiä liikennesäännöistä opettanee lapsilleen.
Tuotahan ne pyöräilijät tekevät Turussa jatkuvasti. Parhaat suorittajat menevät autotietä pitkin osan matkasta ja jos tulee punainen valo vastaan, vaihdetaankin jalkakäytävälle jos sitä pitkin voi jatkaa matkaa.Lomalla tuli piipahdettua Turussa ja Itäisellä rantakadulla, kun ajelin ykköstien suuntaan, kolme pyöräilijää ajeli pahemmin sivulle katselematta suojateille olettaen, että autoilija väistää, eihän sitä päällekään viitsinyt ajaa. Paras suoritus eräältä isältä, jolla oli parivuotias lapsi istuimessa ilman kypärää, kun ei kuskillakaan sellaista ollut. Tuijotti kyllä typerä ilme kasvoilla, kun ilmoitin äänimerkillä vaarasta. En tiedä, onko turkulaisilla yleisemminkin tapana tuossa jokirannassa pyyhältää fillarilla etuajo-oikeitettujen autojen eteen ja koliseelo usein?
Kesäkuun alussa ajelin sielläpäin moottoripyörällä. Ja myös kävelin jokiranta alueella. Aika ok ne siellä toimi. Ei havaintoa, että olisi eri tavalla kuin muissakaan kaupungeissa.Lomalla tuli piipahdettua Turussa ja Itäisellä rantakadulla, kun ajelin ykköstien suuntaan, kolme pyöräilijää ajeli pahemmin sivulle katselematta suojateille olettaen, että autoilija väistää, eihän sitä päällekään viitsinyt ajaa. Paras suoritus eräältä isältä, jolla oli parivuotias lapsi istuimessa ilman kypärää, kun ei kuskillakaan sellaista ollut. Tuijotti kyllä typerä ilme kasvoilla, kun ilmoitin äänimerkillä vaarasta. En tiedä, onko turkulaisilla yleisemminkin tapana tuossa jokirannassa pyyhältää fillarilla etuajo-oikeitettujen autojen eteen ja koliseelo usein?
Mulla ei vajaaseen 10 vuoteen ole ollut prätkää, koska en uskalla tuolla ajella mainitsemistasi syistä.Kesäkuun alussa ajelin sielläpäin moottoripyörällä. Ja myös kävelin jokiranta alueella. Aika ok ne siellä toimi. Ei havaintoa, että olisi eri tavalla kuin muissakaan kaupungeissa.
Moottoripyörä kuolonkolareita saa lukea joka viikko uutisista. Ja en kyllä ihmettele. Tänäkin kesänä, on kaksi kertaa tullut henkilöauto törkeästi mun mp:n eteen, kolmion takaa. Onneksi tilanteessa, jossa ajonopeus oli melko alhainen, ja ehdin väistää. Muutoin olisin kai palasina.
Itse puhuit typeryydestä.Ensimmäistä kertaa kuulen, että tieliikennelaki on "argumentit loppuu". Lainsäädäntö lienee weberiläisessä väkivallan monopolissa yleensä se tunnustetuin sellainen. Että jos kuitenkin vähän lipsuisi, kun minä osaan paremmin?
Noudattakaa nyt hyvät ihmiset edes liikenteessä lainsäädäntöä. Käsittääkseni vielä tässä kyse ammatikseen liikkuvasta.