Summaselle potkut!

  • 205 596
  • 544

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Onhan Ramissakin vikaa. Se nyt on päivänselvää. Mutta toisin kuin joukkueen kokoajalla, Ramilla on vielä aikaa parantaa omaa suoritustaan. Muistutan tylsästi, että kevääseen on vielä aikaa. Niinpä valmentajan vaihtaminen juuri nyt olisi aikamoista nollasummapeliä. Mun mielestäni olisi organisaation kannalta parempi, että Rami vetää tämän kauden loppuun. Jos tähän nyt tulee joku neitseellinen 'karrikivi', hän saa paskajengin, joka on mahdollisesti henkisestikin aivan kuralla. Olisi sata kertaa järkevämpää, että tämä 'karrikivi' pääsisi aloittamaan puhtaalta pöydältä ensi syksyllä. Verrattuna siihen, että hänen avauksensa olisi loppukauden rypeminen. Tässä ei ole ainakaan omalta osaltani kysymys siitä, että mulla olisi suunnattomasti "halua Summasen jatkamiseen". Pidän sitä parhaana vaihtoehtona, mutta ei se välttämättä sitä ole mitä eniten haluaisin. Ymmärtänette eron.

Katsoin pitkästä aikaa vanhan kunnon Hei me lennetään -leffan ja nyt on mun mielestäni sellainen tilanne, että kapteeni Ouver eli Rami vieköön tämän lennon loppuun. Siis kevääseen asti. Siinä on kapu, joka kuitenkin teknisesti osaa lentää. Lento on vaikeuksissa, mutta jo aika pitkällä. Kapteeni 'karrikivi' voidaan tietenkin muiluttaa koneeseen vaijerilla, mutta kannattaisiko ajatella hänenkin mainettaan? Kaveri saa valmiiksi puoliksi paskana olevan jumbojetin ja ainoa, mitä on tehtävissä, on siisti laskeutuminen. Ilmailun historiaan ei enää päästä. Ja kun kone ensi syksynä taas kuolemaauhmaten starttaa, on jengillä muistikuva 'karrikivestä' kapteenina, jonka ura alkoi paskalennon loppuosalla. Ei saatana, kyllä lennolle myydään lippuja paremmin, jos 'karrikivi' pääsee itse alusta alkaen vaikuttamaan lentoonsa. Viime syksynä tähän aikaan puikoissa oli stuertti Soppa. Lennolla oli yhtä toiveikas tulevaisuus kuin pilvenpiirtäjästä pudotetulla tiiliskivellä. Pakko oli siis säätää koneeseen edes kipparin virkanimikkeellä toimiva kaveri.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Jos tähän nyt tulee joku neitseellinen 'karrikivi', hän saa paskajengin, joka on mahdollisesti henkisestikin aivan kuralla. Olisi sata kertaa järkevämpää, että tämä 'karrikivi' pääsisi aloittamaan puhtaalta pöydältä ensi syksyllä....

Mitä Kiven ajattelua vähän tunnen, niin hän ei todellakaan ole niitä tyyppejä, jotka tuota "lentokonetta" haluaisivat kesken kauden alkaa valmentamaan.

Voisin kuvitella Kiven haluaa varmasti omia luottopelaajiaan omaan joukkueeseensa, jos ja kun Liiga-valmentajaksi taas joskus ryhtyy.
 

strava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, ei Summasen potkuille. Trevorin potkujen myötä pelkään vain tilanteen olevan päällä ja saattaa Raato sanoa, että pitäkää tunkkinne.
 

jalapeeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL ja Liiga
Onhan Ramissakin vikaa. Se nyt on päivänselvää. Mutta toisin kuin joukkueen kokoajalla, Ramilla on vielä aikaa parantaa omaa suoritustaan. Muistutan tylsästi, että kevääseen on vielä aikaa. Niinpä valmentajan vaihtaminen juuri nyt olisi aikamoista nollasummapeliä. Mun mielestäni olisi organisaation kannalta parempi, että Rami vetää tämän kauden loppuun. Jos tähän nyt tulee joku neitseellinen 'karrikivi', hän saa paskajengin, joka on mahdollisesti henkisestikin aivan kuralla. Olisi sata kertaa järkevämpää, että tämä 'karrikivi' pääsisi aloittamaan puhtaalta pöydältä ensi syksyllä. Verrattuna siihen, että hänen avauksensa olisi loppukauden rypeminen. Tässä ei ole ainakaan omalta osaltani kysymys siitä, että mulla olisi suunnattomasti "halua Summasen jatkamiseen". Pidän sitä parhaana vaihtoehtona, mutta ei se välttämättä sitä ole mitä eniten haluaisin. Ymmärtänette eron.

Katsoin pitkästä aikaa vanhan kunnon Hei me lennetään -leffan ja nyt on mun mielestäni sellainen tilanne, että kapteeni Ouver eli Rami vieköön tämän lennon loppuun. Siis kevääseen asti. Siinä on kapu, joka kuitenkin teknisesti osaa lentää. Lento on vaikeuksissa, mutta jo aika pitkällä. Kapteeni 'karrikivi' voidaan tietenkin muiluttaa koneeseen vaijerilla, mutta kannattaisiko ajatella hänenkin mainettaan? Kaveri saa valmiiksi puoliksi paskana olevan jumbojetin ja ainoa, mitä on tehtävissä, on siisti laskeutuminen. Ilmailun historiaan ei enää päästä. Ja kun kone ensi syksynä taas kuolemaauhmaten starttaa, on jengillä muistikuva 'karrikivestä' kapteenina, jonka ura alkoi paskalennon loppuosalla. Ei saatana, kyllä lennolle myydään lippuja paremmin, jos 'karrikivi' pääsee itse alusta alkaen vaikuttamaan lentoonsa. Viime syksynä tähän aikaan puikoissa oli stuertti Soppa. Lennolla oli yhtä toiveikas tulevaisuus kuin pilvenpiirtäjästä pudotetulla tiiliskivellä. Pakko oli siis säätää koneeseen edes kipparin virkanimikkeellä toimiva kaveri.

Viime keväänä taisin kirjoittaa seuraavaa:

"Summanen myrkyttää koko seuran ja Hifkin on turha odottaa menestystä ensi kaudella. Ettekö oikeasti näe mitä Ramin tulo tarkoittaa?!? Joo...otsikoita iltapäivälehdissä, Seiskassa, Veikkaajassa ja Urheilulehdessä. Niitä varmasti riitää siihen asti kun Rami lähee tai heitetään pihalle. Joo...Uskon että kiekko tulee olemaan Hifkin näköistä ja pelaajat tulevat olemaan kovassa fyysisessä kunnossa. Sillä ei vaan pärjää enää 2010-luvulla. Tämän kauden tapaan ennustan säälipleijaripaikkaa, sillä Hifkin budjetilla ei säälejä voi missata, vaikka valmentajana olisi Juha Pajuoja... Hienoa kuitenkin, että lähes kaikki fanit näyttävät saavan erektion Summasen jatkopahvista. Nybari näyttää onnistuneen edes jossain..."

Taisit vastata tähän tyyliin:

"Arvostan aidosti ihmisiä, joiden mielipide poikkeaa valtavirrasta. Oman mielipiteesi jopa perustelitkin hyvin validilla tavalla. Niin sitä pitää, tämä on keskustelupalsta! Olen siis kuitenkin eri mieltä kanssasi. Et ilmeisesti olen kovin sisällä (tämän kauden) HIFK:n kuvioissa? Meillä oli tammikuun loppupuolelle asti valmentajana muuan Soppa Sormunen ja niinpä olemme innostuneita ensinnäkin yhdestä täysin Summaseen liittymättömästä asiasta: HIFK-organisaatio on osoittanut omaavansa munat ja selkärangan ja osoittaa faneille haluavansa oikeasti oikaista kurssiaan ja palata meritoituneen ammattivalmentajan alaisuuteen. Se, että kyseinen valmentaja on Summanen, on ainakin mun mielestäni "vain" kirsikka kakun päälle. Täällä hihkuttaisiin, näin väittäisin, yhtä innokkaasti, jos koutsi olisi K.Jalonen tai Doug Shedden. Rocky Rautakallio olisi ollut märkä rätti vasten kasvoja. Kaikki positiivinen intoilu ei mene siis yksin Raimo Summasen piikkiin, vaan lähinnä sen, että nyt just oli huutavan kova ammattimiehen tarve. Jos olet rockfestarien järjestäjä ja esiintyjälistallasi on toistaiseksi vasta Tauski, olet paskat housussa kelaillen mitähän tästä tulee. Olet heittänyt täkyjä ympäri maailmaa ja yhtäkkiä kuulet, että saat Foo Fightersin esiintymään. Silloin olet raivokkaan iloinen, vaikka Foo Fighters ei kenties olisikaan edes absoluuttinen suosikkibändisi. Mutta on se kuitenkin kiistatta vitun kova bändi, joka vetää yleisöä kuin magneetti. Itse diggaan Foo Fightersia ja Rami Summasta."



Voihan olla että ennustukseni menee vielä pieleen, mutta ensi keväänä se sitten nähdään. Ehkä Hifki tekee Ässät ja nousee tuhkasta mestaruuteen.... Nybarin ja Summasen toiminta ei vakuuttanut minua reilu puoli vuotta sitten, eikä se vakuuta vieläkään. Aika moni Hifki-fani on kääntänyt takin ja alkanut vaatia potkuja molemmille herroille. Sinulta löytyy vielä hieman ymmärrystä Raimolle. Arvostan...
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
'karrikivi'

Ihan mielenkiintoista, että käytit esimerkkinä "Karri Kiveä". Aikaisemmin huhuiltiin ifk:n havittelevan yllätysnimeä ensi kaudeksi penkin taakse, ja itselleni tuli silloin ensimmäisenä mieleen juurikin Kivi. Hän toimii kuluvalla kaudella nuorten maajoukkueen valmentajana, mutta on varmasti halukas palaamaan liigakuvioihin.

Mutta joo. Ei Ramia nyt pihalle.
 

scholl

Jäsen
Ihan mielenkiintoista, että käytit esimerkkinä "Karri Kiveä". Aikaisemmin huhuiltiin ifk:n havittelevan yllätysnimeä ensi kaudeksi penkin taakse, ja itselleni tuli silloin ensimmäisenä mieleen juurikin Kivi. Hän toimii kuluvalla kaudella nuorten maajoukkueen valmentajana, mutta on varmasti halukas palaamaan liigakuvioihin.

Mutta joo. Ei Ramia nyt pihalle.

Karri Kivestä on puhuttu näissä ketjuissa nyt varmaan sadoissa viesteissä viimeisen viikon aikana, joten todella mielenkiintoista, että häntä käytetään esimerkkinä. Alanpa tässä seuraamaan nurmen kasvamista.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Karri Kivestä on puhuttu näissä ketjuissa nyt varmaan sadoissa viesteissä viimeisen viikon aikana, joten todella mielenkiintoista, että häntä käytetään esimerkkinä. Alanpa tässä seuraamaan nurmen kasvamista.

Jaaha. Maapallon toiselta puolelta en niin aktiivisesti ole seurannut keskustelua muutamaan viikkoon. Pahoittelut.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Aika moni Hifki-fani on kääntänyt takin ja alkanut vaatia potkuja molemmille herroille. Sinulta löytyy vielä hieman ymmärrystä Raimolle. Arvostan...

Sulla oli aika paljon lainauksia, oli ihan hauska lukea. Uskokaa tai älkää ihmiset: Rami Summanen/valmennus on kaikesta huolimatta se alue, josta tunnen vähiten huolta tällä hetkellä. Paljon suurempia huolenaiheita ovat seuran yleinen lokaan ajaminen, paskat pelaajat, ykkösmaalivahdin puute ja pari muuta pientä juttua. Summanen on ammattimies, paljon kokenut. En usko, että hän rypee niin syvällä kuin joukkueen kannattajat, joiden pinnankesto on keskimäärin 3 vrk. Tämä on eri asia kuin olla kritiikitön Summas-fani. Mulla olisi samanlainen valmennuksen suhteen rauhallinen olo, jos ruorissa olisi PS, Nokka tai Shedden. Ihminen, jota voidaan pitää kokeneena koutsina. Totesin äsken, että jos oven takana jostain syystä olisi vaikka Shedden, jolla olisi aikomus tulla pitkällä diilillä sisään, en jäisi pahemmin kaipaamaan Ramia. Mutta tässä ja nyt - valmennus on pienin HIFK:n ongelmista. Olen satavarma, että kun muu osa organisaatiosta tekee hommansa ja hankkii nyt alkajaisiksi vaikkapa kunnollisen 1-veskarin, pinnoja rupeaa tulemaan. Katselin Saipa-HIFK -matsin kokoonpanot ja HIFK oli paperillakin heikompi joukkue. Tähän on tultu.

Jos nyt vertaisi rintamaan, niin tällä hetkellä ollaan kuin Kannaksen murtumista odottamassa. Joka suunnassa mättää, kalusto ei riitä, huolto ei pelaa ja kylmäkin on. Olemme tilanteessa, jossa pataljoonan komentajan henkilöllisyys on mielenkiintoinen, mutta toisarvoinen asia. Emme pärjäisi paremmin sodassa, jos komentajaksi tulisi toinen, miellyttävämpi henkilö, mikäli sodanjohdolliset toimet varustuksesta alkaen säilyvät nykyisellä tasolla. Ollaan first things first -tilanteessa ja nyt pitäisi yrittää saada ihan perushommat toimimaan. Jos näin tapahtuisi, meillä saattaisi olla jopa aikaa ja mahdollisuuksia tsekkailla onko pataljoonan komentaja todellakin mulkku ja vieläpä osaamaton. Nyt juuri asialla ei ole mitään merkitystä, koska meillä on umpipaskat aseet, huono huolto, helvetisti haavoittuneita ja pelkurimainen esikunta, joka puuhaa ties mitä joutavuuksia. Yksi asia on varma: ei tämä kenttäjohtoa vaihtamalla miksikään muutu. Ymmärrätkö tämän pointtini?
 

jalapeeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL ja Liiga
...Mutta tässä ja nyt - valmennus on pienin HIFK:n ongelmista. Olen satavarma, että kun muu osa organisaatiosta tekee hommansa ja hankkii nyt alkajaisiksi vaikkapa kunnollisen 1-veskarin, pinnoja rupeaa tulemaan. Katselin Saipa-HIFK -matsin kokoonpanot ja HIFK oli paperillakin heikompi joukkue. Tähän on tultu...

...Nyt juuri asialla ei ole mitään merkitystä, koska meillä on umpipaskat aseet, huono huolto, helvetisti haavoittuneita ja pelkurimainen esikunta, joka puuhaa ties mitä joutavuuksia. Yksi asia on varma: ei tämä kenttäjohtoa vaihtamalla miksikään muutu. Ymmärrätkö tämän pointtini?

En oikeastaan ymmärrä. Uskoisin, että Rami on vaikuttanut tämän vuoden joukkueen rakentamiseen, johtamiseen, valmentamiseen ja peluuttamiseen. Näyttäisi, että homma ei ole toiminut millään osa-alueella kovin hyvin. Jos Rami aikoo jatkaa valmentajana vielä pari kautta, niin hänelle tulisi antaa aikaa saada asiat kuntoon ja kenties tuoda se kannu kotiin ensi kaudella tai sitä seuraavalla. Tämä vain siinä tapauksessa, että Hifkillä on luottoa Ramin nykyiseen tekemiseen.

Kuten jo viime keväänä totesin, niin oma käsitykseni on ettei Summasta olisi pitänyt koskaan palkatakaan. Jos hän ei jatka ensi kaudella, niin viimeistään joulutauolla pihalle ja uusi mies remmiin. Tuokkola ja Ilves on hyvä esimerkki tällaisesta win-win tilanteesta. Ensi kausi on vielä pelastettavissa!
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Jos nyt vertaisi rintamaan, niin tällä hetkellä ollaan kuin Kannaksen murtumista odottamassa. Joka suunnassa mättää, kalusto ei riitä, huolto ei pelaa ja kylmäkin on. Olemme tilanteessa, jossa pataljoonan komentajan henkilöllisyys on mielenkiintoinen, mutta toisarvoinen asia. Emme pärjäisi paremmin sodassa, jos komentajaksi tulisi toinen, miellyttävämpi henkilö, mikäli sodanjohdolliset toimet varustuksesta alkaen säilyvät nykyisellä tasolla. Ollaan first things first -tilanteessa ja nyt pitäisi yrittää saada ihan perushommat toimimaan. Jos näin tapahtuisi, meillä saattaisi olla jopa aikaa ja mahdollisuuksia tsekkailla onko pataljoonan komentaja todellakin mulkku ja vieläpä osaamaton. Nyt juuri asialla ei ole mitään merkitystä, koska meillä on umpipaskat aseet, huono huolto, helvetisti haavoittuneita ja pelkurimainen esikunta, joka puuhaa ties mitä joutavuuksia. Yksi asia on varma: ei tämä kenttäjohtoa vaihtamalla miksikään muutu. Ymmärrätkö tämän pointtini?

Olihan tässä helvetin hyvin tiivistetty ifk:n tämän hetkinen tilanne. Kyllä tässä tilanteessa on kuitenkin huolestuttaviakin piirteitä kenttäjohdon osalta. Meidän pataljoonan komentaja on tunnettu siitä, että tilanteen kiristyessä hän alkaa repiä bunkkerin suojissa luottomiehiltään natsoja hihoista, mikä johtaa tulehtuneeseen ilmapiiriin, vaikka hädän ja kylmyyden keskellä tarvittaisiin sellaista johtamista, että se pahintakin koti-ikävää ja rintamakarkuruutta miettivä sotilas saataisiin taistelemaan vielä kerran huonoista ennustuksista huolimatta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
jalapeeno: Ettei jäisi epäselväksi, niin mun mielestäni HIFK:n ja Summasen teiden pitäisi erota keväällä 2014. Olen alusta asti sanonut, että Summanen high risk / high reward -tapaus, enkä rupea jälkikäteen mussuttamaan siitä, että uskallettiin kokeilla. Siitä annan pinnat. Sellainen takinkääntö olisi ärsyttävää, että kävisi unohtamassa omat riemunkiljahduksensa valmentajauutisen kuultuaan. Olinhan mä iloinen Nokankin signauksesta. Sitten olin välillä täysin vittuuntunut siihen. Ja lopulta iloinen. Ehkäpä olen iloinen vielä Summasenkin aikana.

Ohi Summasen henkilön: Nyt on 02.11.2013. Älkää nyt jaksako vielä ruveta jakamaan liigan lopullisia sijoituksia! Viime kaudet ovat osoittaneet, että kausi pitää pelata aidosti loppuun asti. Olenko ainoa, joka vielä uskoo, että tästä saattaa tulla jotain? Tosin ehdoton edellytys sille on se, että saadaan edes kunnollinen 1-maalivahti.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Vähän sellainen fiilis että jos joku saa monoa kauden aikana niin se on Nybari , ei Rami. Ramilla mennään tämä kausi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Vähän sellainen fiilis että jos joku saa monoa kauden aikana niin se on Nybari , ei Rami. Ramilla mennään tämä kausi.

Dinojen kokouksesta kuultua:
-Hei fy fan! Me ollaan sijalla 11!
-Onkse hyvä vai huono?
-Emmä oo varma, ootas kun katon sarjataulukkoo
-Katotko samalla mulle lottonumerot, siellä on miljoonan markan potti! Lisäks viikonloppuliitteessä voi olla Arja Saijonmaa tissit paljaana. Ja kuuden miljoonan dollarin mies, monelta alkaa??
-Älä sekota mua!! Joo, se on huono sijoitus, fy fan, mitä tehdään?
-Onko jopa KooVee meitä edellä??
-Ylivoimaisesti
-Kuka valmentaa?
-Ai KooVeetä?
-Eikun meitä vitun ääliö!
-Summanen
-Ei jumalauta, äkkiä kenkää sille, sehän on valmentanut nyt jo muistaakseni 15 kautta putkeen, se Kekäläisen nulkki palkkas sen!!
-Oho! Toimintaa! Soitetaan Ika Lehkoselle, se on lupaava nuori jolppi ja helvetin halpa
-Otetaan konut kuitenkin ensin
-Jes, sitten Hesperiaan huoriin
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Heh, JHag palannut viimein, hyvä! Muistathan Frankin kuolemattoman sanonnan että "mestaruus on vain bonus jos on tullakseen". Noihin sanoihin kulminoituu HIFK;n toiminta vieläkin. Tietenkin hienoa kun talous on kondiksessa, mutta se ei kauheasti lämmitä fania joka maksaa Suomen kovimman hinnan lipusta ja kausarista jolla saa nähdä aitoa, elävää paskaa. Mutta kait sikareita ja konua riittää nykyiselläkin hallituksella. Jäiköhän Penalta mitään jemmapulloa vai löysiköhän Francis nekin?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä diggasin ja diggaan vieläkin Frankissa sitä, että ukko sentään sanoo avoimesti, että mestaruus on vain bonus. Karavanaari & co selittävät ihan tosissaan, että aina pelataan mestaruudesta. Ja ovesta tunkee petrstloukalia ja janosharia. Anna mun vittu kaikki kestää. Mä pitäisin Summasen ihan senkin takia, että kaveri voi kirjoittaa veroilmoitukseen puhtaalla omallatunnolla ammatiksi "valmentaja". Mitä nää stloukalit ja kumppanit on? Jääkiekon opiskelijoita? Tämä organisaatio tarvitsee ammattimiehiä.
 

VirG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Vaasan Sport, Arizona Coyotes
Kuvitelkaapa arvon palstaveljet: 26.04.2014 aurinkoinen, huhtikuinen lauantai. Helsingin IFK on juuri tuore Suomen Mestari vuosimallia 2013-2014. Ratkaisevassa, seitsemännessä finaalissa, on narrit kaadettu. Kolmannessa jatkoerässä, aikaan 7:11, Ville Peltosen toimesta. Taustalla Nordiksella soi Queenin We are the Champions. 4 Pro:n haastattelussa Raimo Summanen.
Haastattelussa käydään läpi IFK:n tuskainen tie aina nakkikattilan nostamiseen saakka. Käydään läpi, miten synkkiä tappioita joukkue kävi kaamosaikaan syyskuusta aina maajoukkuetaukoon asti. Miten joukkuetta koeteltiin heti alkukaudesta lähtien lukemattomilla loukkantumisilla. Miten täysin tuntemattomat nimet pelasivat omalla tavallaan edukseen IFK:lle tappioista huolimatta. Miten silti tämä joukkue on tässä - ja nyt - Suomen Mestareita. Eikä missään nimessä sovi unohtaa alkukaudella joukkueessa pelanneita mestisapuja ja ynnämuita omia junioreita. Kevään korville hankitut, KOVAT pelimiehet, olivat vain sinetti tälle onnistumiselle, ei syy. Mikä tuhkimotarina...

Sitten minä heräsin. En usko, että Summanen saa potkuja kesken kauden. Tämä kausi mennään Summasella, no matter what. Nybondaksen palli sen sijaan horjuu jo uhkaavaa tahtia. Yhden mestaruuden turvin ei saisi tunaroida noin paljoa toimistolla.
 
Viimeksi muokattu:

SampoHoitaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka monta peliä täytyy mennä totaalisesti penkin alle, että tämä "Summasella mennään tämä kausi, no matter what" -asenne saadaan kitkettyä faneista? En käsitä sitä, että useat fanit ovat joko luovuttaneet kauden osalta, tai "tietävät" Summasen ammattitaidon kääntävän veneen loppua kohden. Toivon todella, että organisaatio ei ole yhtä lamaantunut. Jos joku Summasen puolesta puhuja vielä kertoisi, mitkä merkit osoittavat että parempaan ollaan menossa, niin olisin valmis kuuntelemaan. Todennäköisempää on kuitenkin, että perusteluna kuullaan Ramin kattava CV tai "aivan poikkeuksellinen" jääkiekko-osaaminen. Eikö tämä olekaan tulosurheilua? Milloin nämä kaksi kulminoituvat TULOKSEEN kentällä? Samat kaverit, jotka aikoinaan kirjoittelivat että katsotaan MJ-taukoon asti, ovat siirtyneet "kevääseen on vielä aikaa" -linjalle.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime syksynä tähän aikaan puikoissa oli stuertti Soppa. Lennolla oli yhtä toiveikas tulevaisuus kuin pilvenpiirtäjästä pudotetulla tiiliskivellä. Pakko oli siis säätää koneeseen edes kipparin virkanimikkeellä toimiva kaveri.

Viimekaudella oli puikoissa kokematon valmentaja, joka tuli kehiin aivan käsittämättömän pahaan tilanteeseen. Materiaalikaan ei mitenkään huikea ollut. Todella vaikea tilanne siis. Sormunen olisi pitänyt vapauttaa tehtävistään suurin piirtein tähän aikaan vuodesta, kun nähtiin, että syksyn tapahtumat olivat hiukan liikaa kokemattomalle koutsille. Täälläkään ei Sormuselle minkään näköistä mahdollisuutta annettu pelkästään sen takia, että mies oli päävalmentajana kokematon. Olisin itse tammikuussa katsonut miten kausi Sormusen alaisuudessa päättyisi.

Tällä kaudella taas kokenut Summanen on peluuttanut huomattavasti heikompaa kiekkoa, kuin kokematon Sormunen. Summanen on tunnettu huonoista ihmissuhdetaidoistaan ja siitä, ettei ole hyvä valmentamaan silloin, kun joukkueella menee heikommin. Lisäksi viimeisen kymmenen vuoden ajalta lähes kaikki projektit on päättyneet kriisiin ja taakse on jäänyt vain savuavia raunioita. Tällaisen valmentajan ei voi antaa jatkaa ilman, että taas jäljelle jää savuavat rauniot.
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Katsoin pitkästä aikaa vanhan kunnon Hei me lennetään -leffan ja nyt on mun mielestäni sellainen tilanne, että kapteeni Ouver eli Rami vieköön tämän lennon loppuun. Siis kevääseen asti. Siinä on kapu, joka kuitenkin teknisesti osaa lentää.
Kai katsoit sen loppuun saakka? Spoiler alert. Konetta ei tuo alas Capt. Ouver. Eikä edes Roger Murdock. Sen tuo lennon alussa turistina mukana ollut Ted "Gary Stone" Striker.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Joo, toki katsoin leffan loppuun jälleen kerran. Arvostin erityisesti muovista, pumpattavaa Autopilotia! Ja siis, koneenhan saa alas itse asiassa kuka tahansa. Otan nyt rennon asennon ja seuraan tämän kauden loppuun asti. Oon aito puupääfani, uskon omiin siihen asti kunnes se on oikeasti ohi.

edit: Orava - olen täysin eri mieltä. Mielestäni Summasella on visio ja hän on valmentaja. Soppa oli surullinen kokeilu. Mutta katsotaan tämä loppuun asti. Sopalla oli lisäapuna Ortio. On ihan fakta, että jos HIFK:n maalinsuulla olisi ollut Ortion tasoinen veskari, pisteitä olisi nytkin enemmän. Ai niin, tämä on HIFK. Kuuluu sanoa, että ei tässä missään tapauksessa maalivahtiin kaaduttu, vaikka omiin menisi 76 kiekkoa.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tekee HIFK nyt mitä tahansa, nin toivottavasti punainen lanka on olemassa. Mun mielestäni pahin skenaario on:
- Rami jatkaa
- jengiä monotetaan pihalle niin perkeleesti
- uusia tulee, mutta on pelaajan markkinat. Ei tulla muuta kuin kahden vuoden pahvilla. Ja kovaan hintaan.
- kausi menee vituiksi, tulevat jannut ovat jostain ECHLCHN-kaljaliigasta
- ensi kaudeksi tulee uusi valmentaja, nimi selviää joskus toukokuussa, joka ensi töikseen monottaa puolet jengistä pihalle: olivat Ramin jengiin sopivia mutta enhän mä nyt noilla mitään osaa

Ja sama rumba jatkuu.

Tärkein olisi nyt pysähtyä kelaamaan mihin suuntaan HIFK tästä lähtee etenemään. Vaihtoehdot ovat valmennuksen suhteen
A) Summaselle monoa nyt tai ei ollenkaan
B) ensi kauden valmentaja kiinnitettävä, ei tässä ja nyt, vaan heti

Loppukaudeksi tulevat pelaajat joko
A) loppukauden diilillä
B) pidemmällä diilillä vain jos uusi, ensi kauden, koutsi myös hyväksyy sen

Tätä poukkoilua on nyt jatkunut taas hävyttömän pitkään. Jos tuo tarkoittaa kauden ryssimistä niin voi voi. Nyt vedetään Kannaksella viivytystaistelua ja toivotaan että ensi talven kenttäjohtaja olisi taas pätevä ja tosi mukanaan pari Rokkaa. Niillä motitetaan taas vihulaisia.

Ja sanotaan nyt se paras skenaariokin:
- Rami jatkaa
- jengiin tulee oikeita vahvistuksia, maalivahti, pari hyvää pakkia ja ykkössentteri. Pois nämä Blockit, DeSantikset ym:t.
- vemppaosasto tyhjäksi
- HIFK sinnittelee itsensä kuuden joukkoon ja pelaa hyvät pleijarit
- ensi kauden koutsi on tiedossa jo hyvissä ajoin
- ensi kauden jengiä kasataan hyvissä ajoin, sille uudelle valmentajalle, mutta lähtökohta on ettei kaikkia tarvitse vaihtaa.

Jokainen voi valita itse kumpaan uskoo.
 

Mikehunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kyröskosken Pärske
Loppukaudeksi tulevat pelaajat joko
A) loppukauden diilillä
B) pidemmällä diilillä vain jos uusi, ensi kauden, koutsi myös hyväksyy sen

Kuinkakohan houkuttelevana joukkueena HIFK tällä hetkellä nähdään pelaajamarkkinoilla? Voisin kuvitella, että kerta kerrasta valitaan se joku toinen joukkue, sillä niin paljon erilasia epävarmuustekijöitä joukkueen toimintaan liittyy.

Aika näyttää mitä sieltä tulee, jos on jotain tullakseen.

"Onko Suikkanen koskaan polkenut polkupyörää tässsä rakennuksessa?" Eli miten tämä liittyy kyseiseen ketjuun; kuten moni on jo ansiokkaasti pointannut, tulevaisuuden rakentamisenkin kannalta Summanen olisi pistettävä lataamaan saman tien. Mikäli tälle kaudelle saatiin raavittua Ramin ansiosta tälläinen nippu, tuskin sieltä saadaan kousia ja karalahtia ensikään kaudelle, niin kauan kuin "näillämennään."
 

444

Jäsen
Koska en osaa lainata Tapatalkissa useaa viestiä samanaikaisesti, niin kirjoitetaan sitten näin:

JHag: Hyvää settiä. Et ole ainoa, joka uskoo ja luottaa siihen, että parempaa voi olla luvassa. Itse kuulun samaan ryhmään, vaikkakaan en edes yritä sitä järkisyin perustella.

SampoHoitaa: Miksi sinun mielestäsi faneista pitäisi saada kitkettyä usko Summaseen pois? Miten se vaikuttaa sinun elämääsi, jos joku avoimesti kertoo uskovansa meritoituneen valmentajan tekemiseen myös huonoina hetkinä? Pitäisikö meidän kaikkien repiä pelihousut ja kausarit ja polttaa pelipaidat siinä vaiheessa, kun mennään marraskuussa neljän ottelun tappioputkessa ja sijoituksella 11?

matti&teppo: Onko kahden vuoden sopparit lähtökohtaisesti huono idea? Niillä saataisiin ainakin vähän jatkuvuutta tähän touhuun. Mua henkilökohtaisesti vituttaa aina, kun kuulen Nybarin tarjonneen yhden kauden diiliä pelaajille. Toki se sopii toisten luonteelle paremmin, mutta kyllähän valtaosa rungosta pitäisi aina saada pidettyä kasassa kauden päätteeksi.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka monta peliä täytyy mennä totaalisesti penkin alle, että tämä "Summasella mennään tämä kausi, no matter what" -asenne saadaan kitkettyä faneista? En käsitä sitä, että useat fanit ovat joko luovuttaneet kauden osalta, tai "tietävät" Summasen ammattitaidon kääntävän veneen loppua kohden. Toivon todella, että organisaatio ei ole yhtä lamaantunut.
Mitä jos organisaatio sieltä sisältä päin ei ole lamaantunut, vaan jos siellä painetaan pitkää päivää niska limassa hommia että saadaan kurssi käännettyä. Onko valmentajanvaihdos johonkin tällä hetkellä vapaana olevaan ja halukkaaseen vaihtoehtoon välttämätä yhtään sen parempi muutos, kuin kenties suljettujen ovien takana keskusteltu tiukka päätös panostaa loppukauteen nykyporukalla?

Toisin sanoen, jos seuran sisällä on tehty päätös luottaa Summaseen ja että jatkossa mennään sinun termiäsi lainaten "No matter what" -asenteella nykyvalmennukseen luottaen, niin ei kai meidän ulkopuolella katselevien fanienkaan auta kuin mennä sen mukaan. Silloinhan noita penkin alle menneitä pelejä ei kannata yksi toisensa jälkeen määrällisesti laskea ja odottaa jokaisen tappion jälkeen Summasen kenkimistä ja sitä suurta muutosta, vaan pelejä saa mennä penkin alle vaikka vielä seuraavat 10 tai 15 ja oletushan varmasti on se että kurssi kääntyy nimenomaan sen jakson aikana tehtävän työn ja ajan myötä. Jos linja on että näillä mennään niin sitten näillä mennään ja luottamushan on käytännössä rajaton tappioiden määrästä huolimatta, jos nyt vähän mutkia suoristetaan.

Minä en näe kenen valmentajan sisääntuominen olisi ehdoton muutos parempaan, ja tällä hetkellä voin vaan luottaa siihen että toimistolla tiedetään mitä tehdään ja että siellä on Summasen ja joukkueen kanssa käyty läpi että nyt jumalauta taistellaan kausi ja homma kunnialla himaan. Summanen on tänne haluttu, niin katsotaan nyt mitä hänellä on pitkän kauden aikana annettavaa, kausi saattaa valmennusta vaihtamalla mennä ihan yhtä lailla vituiksi eli jos se menee niin sitten menee, mutta ehkä se valittu kortti kannattaa katsoa ja sitten aikanaan todeta tappionsa ja siirtyä eteenpäin.

Kyllä niitä uusia kausia tulee, sen on IFK:n fanina oppinut ja tuolla vuoden 2011 mestaruudella tässä on vielä sellainen 5-8 vuotta aikaa ennen kuin alkaa pinna ihan oikeasti olla lähelläkään palamista.
 
Viimeksi muokattu:

SampoHoitaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä jos organisaatio sieltä sisältä päin ei ole lamaantunut, vaan jos siellä painetaan pitkää päivää niska limassa hommia että saadaan kurssi käännettyä. Onko valmentajanvaihdos johonkin tällä hetkellä vapaana olevaan ja halukkaaseen vaihtoehtoon välttämätä yhtään sen parempi muutos, kuin kenties suljettujen ovien takana keskusteltu tiukka päätös panostaa loppukauteen nykyporukalla?

Varmasti sielä tehdään hommia normaaliin tapaan. Lamaantumisella tarkoitan kykenemättömyyttä vaikeisii ratkaisuihin, kuten valmentajan vaihtoon. Olet varmasti itsekin sitä mieltä, että Sopan kohdalla toimiin oltaisiin voitu ryhtyä aiemminkin. Keskusteluja käydään varmasti jatkuvasti, huhujen mukaanhan joukkue on jakaantunut leireihin Ramin käytöksen vuoksi. Loputtomiin ei kuitenkaan voi vain keskustella. Realiteetit tulee ymmärtää esim. jos ilmapiiri pukukopissa on parantumattoman tulehtunutta.

Toisin sanoen, jos seuran sisällä on tehty päätös luottaa Summaseen ja että jatkossa mennään sinun termiäsi lainaten "No matter what" -asenteella nykyvalmennukseen luottaen, niin ei kai meidän ulkopuolella katselevien fanienkaan auta kuin mennä sen mukaan. Silloinhan noita penkin alle menneitä pelejä ei kannata yksi toisensa jälkeen määrällisesti laskea ja odottaa jokaisen tappion jälkeen Summasen kenkimistä ja sitä suurta muutosta, vaan pelejä saa mennä penkin alle vaikka vielä seuraavat 10 tai 15 ja oletushan varmasti on se että kurssi kääntyy nimenomaan sen jakson aikana tehtävän työn ja ajan myötä. Jos linja on että näillä mennään niin sitten näillä mennään ja luottamushan on käytännössä rajaton tappioiden määrästä huolimatta, jos nyt vähän mutkia suoristetaan.

Kyllä faneilla on marginaalinen vaikutusmahdollisuus asioihin, lähinnä itseäni ihmetyttää loputon luottamus, joka näemmä myös sinun kohdallasi kumpuaa. Mitkä Ramin suoritteet IFK-penkillä ovat sinut vakuuttaneet - sitä en tiedä. Huippu-urheilussa ei ole varaa "näillä mennään, no matter what" -asenteeseen. Eikä muuten ole noihin 10-15 peliinkään, mielestäni. Tuo on maksimaalinen etsikkojakso, jonka Summaselle suon, hampaita kiristellen. Luottamus ei muuten saa olla rajaton, eikä kenenkään tulisi tyytyä "näillä mennään" -linjaan. Muutoksia tehdään silloin, kun koetaan ettei joukkue suoriudu, eikä välttämättä tule suoriutumaan ilman muutosta. Nyt on se aika.

Minä en näe kenen valmentajan sisääntuominen olisi ehdoton muutos parempaan, ja tällä hetkellä voin vaan luottaa siihen että toimistolla tiedetään mitä tehdään ja että siellä on Summasen ja joukkueen kanssa käyty läpi että nyt jumalauta taistellaan kausi ja homma kunnialla himaan. Summanen on tänne haluttu, niin katsotaan nyt mitä hänellä on pitkän kauden aikana annettavaa, kausi saattaa valmennusta vaihtamalla mennä ihan yhtä lailla vituiksi eli jos se menee niin sitten menee, mutta ehkä se valittu kortti kannattaa katsoa ja sitten aikanaan todeta tappionsa ja siirtyä eteenpäin.

Onko toimistolla tiedetty mitä tehdään scouttauksessa ja pelaajahankinnoissa? Voiko Summasen valintaa todella pitää onnistuneena? En minä luota sokeasti siihen, että ratkaisut organisaatiossa ovat onnistuneita - välillä kaukana siitä, kuten on nähty. Olet oikeassa, ettei valmentajan vaihdos ole oikotie onneen, eikä se itsessään tuo menestystä. Se tuo muutosta. En vieläkään ole kuullut sinuta, mikä Ramin suorittamisessa indikoi hänen kääntävän joukkueen voittavaksi? Usein silloin, kun mitään hyviä merkkejä ei ole ilmassa ja on taaperrettu pitkään, silloin kannattaa miettiä vakavasti uudistustoimia.

Kyllä niitä uusia kausia tulee, sen on IFK:n fanina oppinut ja tuolla vuoden 2011 mestaruudella tässä on vielä sellainen 5-8 vuotta aikaa ennen kuin alkaa pinna ihan oikeasti olla lähelläkään palamista.

Tämähän on juuri se asenne, jonka pelkään toimistolla vallitsevan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös