Summaselle potkut!

  • 205 102
  • 544

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ei ole meikäläistä kauheasti napannut lätkä ja HIFK pariin viime kauteen, mutta eipä näköjään muitakaan. Täähän on kuin joku Saipan osio: valmentaja saa kenkää ja ketjussa muutamassa tunnissa säälittävät 20 sivua! Menkääs katsomaan kevättä -05, Aran kenkäämistä ja The Sirin signaamista. Jumalauta, että kävi kuhina! Muutama kausi sitten tuli johonkin pelaajasignaukseen tämän verran settiä puolessa tunnissa. Kiitos kovasti HIFK:n nykyjohto tästä verrattoman mielenkiintoisesta jääkiekkojoukkueesta.

HIFK:sta ei pääse koskaan kokonaan irti, mutta siihen voi kyllä helposti ottaa etäisyyttä. Toisaalta oon aika helppo nakki. Ei tarvitse muuta kuin ruveta näyttämään peli-iloa, taistelua ja fyysisyyttä kentällä, niin tulen takaisin kuin jojo. Jätin tarkoituksella mainitsematta voitot ja tappiot, koska peli-ilo, taistelu ja fyysisyys riittävät mulle. Niiden sivutuotteena tulee niitä pisteitäkin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ihan mielenkiinnosta, olisiko joukkueen kapteeni voinut sanoa muuta kuin, että vielä noustaan? Voisiko HIFK:n kapteeni luovuttaa julkisesti kesken kauden?

Kyllähän esimerkiksi Daniel Alfredsson sanoi viime kauden playoffeissa Penguinsia vastaan, kun oli Senatorsin kapteeni ja voitot olivat 3-1 Penguinsille, että tuskin he tästä nousevat.

Omasta mielestäni Rami oli paras vaihtoehto silloin kun Sormusen seuraajaa haettiin ja myös tälle kaudelle. Persiilleen meni ja vaihto on tässä vaiheessa perusteltu.

Samaa mieltä, myös itse olin tyytyväinen Ramin hankintaan ja että jatkoi tälle kaudelle, mutta kyllähän tää meni niin huonosti kuin varmaan mahdollista ja vaihto oli nyt pakko tehdä.

Ei Kiva-Harri tuota uppoavaa laivaa enää ylös saa, mutta jos muutaman pelaajan henkisen lukon saisi auki ja edes jonkinlaista peli-ilmettä kaukaloon niin silloin vaihto on osoittautunut jo hyväksi.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Ellen väärin muista, niin myös Alpon trackrecord paikallisista oli aivan hyytävä?

Niin. Varsinkin silloin kun pelasi Jokereissa.
Huono homma antaa Raimolle pläägää. Olis vaan menty Raimon kanssa päätyyn saakka. No nyt on sitten Harri puikoissa. Illalla ekat treenit " Hei kundit kuka ekana yli sinisen saa kokiksen! Ihan oikeesti treenataan nyt, jooko? Kuka laitto nuuskan mun kahviin? Hei tsempataan nyt, jooko? Huudetaan kaikki Hei,hei IFK!"
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Huono homma antaa Raimolle pläägää. Olis vaan menty Raimon kanssa päätyyn saakka.

Ilman muuta näin. Uusi koutsi kuuteen vika matsiin? Mahdollista vain HIFK:ssa.

-Kiva hei mun kissalla on kuumetta ja ripulia
-Voi miten ikävää, voit ilman muuta jäädä pois treeneistä. Ja sovitaan, että tuut sitten suoraan 1-ketjuun. Nyt alkaa olla sun vuoro, katoin Summasen tilastoista, että et oo päässyt viime aikoina edes pelaamaan. Me voitetaan se huomisen matsi Eero!
 

Scharnhorst

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tilannehan oli koko organisaatiossa jo niin tulehtunut Ramin suhteen että tämä oli pakko tehdä. Sisältä kuultu että ei tule kellään ikävä, ei kellään!
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tilannehan oli koko organisaatiossa jo niin tulehtunut Ramin suhteen että tämä oli pakko tehdä. Sisältä kuultu että ei tule kellään ikävä, ei kellään!

Onhan toi kyl jotenkin koomista et vuodesta toiseen Ramin hommat kaatuu tohon välien tulehtumiseen. Projektivalmentajaksi miehestä saattaa olla mutta pidemmät ajanjaksot tuntuu olevan mahdottomia. Tosin olihan mies meillä yhteensä yli vuoden!
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Tilannehan oli koko organisaatiossa jo niin tulehtunut Ramin suhteen että tämä oli pakko tehdä. Sisältä kuultu että ei tule kellään ikävä, ei kellään!

Eikös tämä tullut esiin jo 1998-1999 kaudella? Kenelle tämä nyt oli yllätys?
Kai ne nyt IFKssa tiesivät kun Raimon sainasivat mitä saavat?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Projektivalmentajaksi miehestä saattaa olla mutta pidemmät ajanjaksot tuntuu olevan mahdottomia. Tosin olihan mies meillä yhteensä yli vuoden!

KHL on varmaan ainoa paikka, missä Raimo voi valmentaa. On se kyllä sääli, että äijä jolla on huikeat kyvyt, kaatuu aina noihin ulkopelillisiin asioihin. Ensi kaudella Summanen valmentanee ulkomailla. Näin hän itse epäili tammikuussa. Onkohan ulkomaat sitten sama asia kuin KHL.
 

Scharnhorst

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan toi kyl jotenkin koomista et vuodesta toiseen Ramin hommat kaatuu tohon välien tulehtumiseen. Projektivalmentajaksi miehestä saattaa olla mutta pidemmät ajanjaksot tuntuu olevan mahdottomia. Tosin olihan mies meillä yhteensä yli vuoden!

Itse kuulun niihin, jotka uskoivat Summaseen, mutta pakko se on myöntää että täysi avohoitopotilas se siellä Nordiksellakin hääräs. Pahan luokan narsisti, koska fanien suuntaan oli tällä kaudella jopa vakuuttavan hyvä- ja selkeäkäytöksinen.

En usko että joukkueen sisäisiä asioita kovin paljoa tullaan kuulemaan tästä ajanjaksosta, minulle riittää että tiet nyt erosivat.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilman muuta näin. Uusi koutsi kuuteen vika matsiin? Mahdollista vain HIFK:ssa.
...

Mitä väliä? Eiköhän tämä ratkaisu tuo sitä ns. "lisäystä vähennyksen kautta", jos jo pelkkä Ramin läsnäolo on saanut jengin kipsiin ja sitä kautta suoritustason pohjalle.

Rindell positiivisena(?) tsempparina(?) voi hyvinkin olla oikea persoona saamaan jengistä parhaan mahdollisen irti tällaisessa tilanteessa, jossa tärkeintä oli vain nopealla aikataululla saada vapautuneisuus takaisin tekemiseen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Yhden (viimeisen) plussan Rami ansaitsee siitä, että ei jurnuta potkujaan. Kiittää organisaatiota, faneja ja pelaajia.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kyllä sen näkee jopa pelaajien kasvojen ilmeistä, kun joukkueen sisäinen tilanne on mahdoton ja päävalmennuksen on vaihduttava. Tämä hetki koitti sivustakatsojalle Summaselle ja HIFK:lle 27.2.2014. Katselin Ässät-pelin ja kahden erän jälkeen käsitin, että nyt on muutoksen hetki ja heti, ei keväällä. Kiitos seuran johdolle, että toimitte nyt. Summasen tuli lähteä ja elämä ja pelit jatkuvat, molemmin puolin.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Yllättävän hyvillä mielin täällä hifkiläiset ovat ottaneet vastaan Hartsan valmentajaksi. Muistaakseni Sopan jälkeen tätä pidettiin suoranaisena kauhuscenaariona paikkaajaksi.

Hieman yllättävä ratkaisu omasta mielestäni, tosin tulokset olivat todella heikkoja ja ilmeisesti peli-ilmekin kadonnut? Ei uskottu kevään ihmeeseen Ramin kanssa?

Itsekin olin Ramin teille tullessa vahvasti sitä mieltä, että Rami palauttaa teidät 5. parhaan joukkoon onnistuessaan. Riskitkään eivät tainneet täysin realisoitua? Ei suurta kilahdusta, ei suurta tunnetta, ei oikeastaan mitään ollut ja siinä se ongelma taisi olla?

Onnea kevääseen HIFKille, en vaan jaksa uskoa, että Rindell tekisi siitä juurikaan parempaa kuin Rami. Toki voi olla, että olen väärässä tästäkin, niinkuin Ramistakin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Yllättävän hyvillä mielin täällä hifkiläiset ovat ottaneet vastaan Hartsan valmentajaksi. Muistaakseni Sopan jälkeen tätä pidettiin suoranaisena kauhuscenaariona paikkaajaksi.

Kautta on enää niin vähän jäljellä, että aika sama se on tässä vaiheessa kuka sinne penkin taakse tulee kunhan naama nyt vaan vaihtui. Jos kiva-harri jatkaisi myös ensi kaudella valmentaja niin silloin en ottaisi tätä hyvillä mielin, mutta nyt menkööt.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Yhden (viimeisen) plussan Rami ansaitsee siitä, että ei jurnuta potkujaan. Kiittää organisaatiota, faneja ja pelaajia.

Eri mieltä. IFKsta pitää lähteä kuin The Pena. Vittuillaan kaikille, örvelletään ja potkitaan (ainakin) yksi iso peili paskaksi. Siinä on lätkäjätkän tyyliä ja asennetta!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Eri mieltä. IFKsta pitää lähteä kuin The Pena. Vittuillaan kaikille, örvelletään ja potkitaan (ainakin) yksi iso peili paskaksi. Siinä on lätkäjätkän tyyliä ja asennetta!

No joo, tottahan tämä on! Samoin otetaan kaikki pokaalit mukaan. Raimo vei siis -98 ja -99 pokaalit nyt mennessään. Mulle jäi vähän epäselväksi mitä pokaaleja Pena tarkoitti.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Mulle jäi vähän epäselväksi mitä pokaaleja Pena tarkoitti.

Ne oli ne pokaalit, jotka olivat siellä Frankin autotallissa Granissa. Aivan siinä ilotulitusrakettien vieressä, joita oli tarkoitus ampua 90-luvulla IFKn voitetun kotimatsin jälkeen.Kuka muistaa?
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ne oli ne pokaalit, jotka olivat siellä Frankin autotallissa Granissa. Aivan siinä ilotulitusrakettien vieressä, joita oli tarkoitus ampua 90-luvulla IFKn voitetun kotimatsin jälkeen.Kuka muistaa?

Niitä ei montaa sillä kaudella ammuttu, sen muistan.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
. Aivan siinä ilotulitusrakettien vieressä, joita oli tarkoitus ampua 90-luvulla IFKn voitetun kotimatsin jälkeen.Kuka muistaa?

Ready to Fire!

Käsittääkseni Penan pystit oli kalastus ym palkintoja ja tietysti Pena Thorphyn kultainen faxi.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rauhoitu nyt, hyvä mies. Mitä hyötyä siitä olisi ollut, jos Nybarikin olisi pistetty nyt pihalle? Hän ei varmaankaan tässä vaiheessa kautta pysty enää pahemmin vaikuttamaan joukkueen tekemisiin kaukalossa? Tärkeintä oli saada Raato vittuun ja äkkiä. Jos Nybari sattuisi myöskin saamaan lopputilin, niin se kai on ihan sama, tapahtuuko se tänään vai kauden päätyttyä.
Asiahan ei minulle kuulu mutta mitä haittaa Nybarin potkimisessa olisi ollut? Ulos vaan ja vähän äkkiä. Hyötynä olisi ainakin se, että mitä aiemmin uusi UTJ on kehissä, sitä paremmin hän pystyy valmistelemaan ensi kauden jengiä. Ellei se uusi äijä nyt ole niin sisäpiirissä jo ennestään, että tuntee organisaation sokkelot ja systeemit.

On kyllä aika jäätävää luettavaa tää teidän valmentajalista; Petu (aivan suolesta IMHO), Soppa (Soppa), Pöpi-Rami (hyvää jatkoa kuitenkin ja onnea lääkitysten säätelyyn). No, onneksi ensi kaudella saatte pitkästä aikaa oikean valmentajan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Asiahan ei minulle kuulu mutta mitä haittaa Nybarin potkimisessa olisi ollut? Ulos vaan ja vähän äkkiä. Hyötynä olisi ainakin se, että mitä aiemmin uusi UTJ on kehissä, sitä paremmin hän pystyy valmistelemaan ensi kauden jengiä.
Eli ihan vaan potkimisen ilosta, varmuuden vuoksi, muuten vaan, olisi voinut laittaa Nybarin samalla ovenavauksella kilsatehtaalle? Kuten jo sanoin, tärkeintä oli päästä Raadosta eroon, muulla ei niin väliä tässä kohtaa. Mulle on sinänsä ihan sama, mitä Nybarille käy, saa mun puolesta lähteä vaikka saman tien. Tietääkseni (en tosin tiedä mistään mitään) korvaajaa ei ole tiedossa, joten ollaanko sitten ilman "nybaria" sen aikaa, kunnes löytyy joku kohtalainen korvaaja?

Rautalangasta vielä: Raato ulos ja joku sisään, kas siinä ykkösasia tässä kohtaa. Nybondas ulos; antaa mennä vaan, kunhan joku asiansa osaava saadaan tilalle.
 

VSP73

Jäsen
Kyllä sen näkee jopa pelaajien kasvojen ilmeistä, kun joukkueen sisäinen tilanne on mahdoton ja päävalmennuksen on vaihduttava. Tämä hetki koitti sivustakatsojalle Summaselle ja HIFK:lle 27.2.2014. Katselin Ässät-pelin ja kahden erän jälkeen käsitin, että nyt on muutoksen hetki ja heti, ei keväällä. Kiitos seuran johdolle, että toimitte nyt. Summasen tuli lähteä ja elämä ja pelit jatkuvat, molemmin puolin.

"Johannes" kiteyttää hyvin. Itse todistin pelaajien kehon kielen 100%:n varmuudella jo kaksi viikkoa sitten Turussa, kun HIFK "pelasi" TPS:n A-junnuja vastaan Liigamatsin häviten 1-4. Pelaajien asenne oli kertakaikkisen ei-voisi-vähempää-kiinnostaa. Summasen olisi pitänyt lentää ulos viimeistään silloin. Harmi, että niin kovan luokan kiekkoammattilainen pilaa jatkuvasti työtään olemattomilla vuorovaikutustaidoillaan. Tosin, me ihmisethän olemme juuri niin hyviä kuin osiemme summa.

Olin innoissani 21.1.2013 kun Rami astui remmiin. Nyt olen innoissani, kun seurajohto viimein teki mitä sen piti.

Tässä linkki UL:n Samuel Savolaiseen täsmäytimeen osuvaan juttuun:

Miksi Summanen tuhosi jälleen kerran itsensä? - "Viimeinen naula arkkuun" | Jääkiekko | Urheilulehti.fi
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sivistymätöntä porukkaa täällä, näitä pokaaleja se Pena latoi rodeen:

Mästarcupen – Wikipedia

Yllä useampi viesti, joista olisi raportoitava ÄTPPOMK-online-ketjuun - älkää täällä huudelko, käykää huomenna kertomassa asiat Sirille suoraan, häh!

No joo, omatkin odotukset Summasen osalta olivat, erityisesti sen hyvän pelillisen jakson aikoihin korkealla, mutta vihkoonhan tämä homma meni. Tässä tilanteessa kokeneiden pelaajien merkitys kasvaa ja eiköhän siellä Söderholmikin ole huomenna vaihtopenkin takana luomassa henkeä. Tämä kausi jää taas historiaan sattuu ja tapahtuu-osaston osana. Mutta yhdestä asiasta olen muutaman kirjoittajan kanssa samaa mieltä- jos Rindell saa palautettua pelitapaan vauhtia, taklauksia ja Sir Penaa lainatakseni, " messagen antamista", on edes jotain saatu pelastettua loppukaudesta.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Senkin sivistymättömät moukat! Tämä lienee enneminkin ÄTPPOMK-osaston kauraa, mutta Penan nyysimiin pokaaleihin lukeutuu mm. useampi The Pena Trophy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös