Sukellusvenejahti Tukholman edustalla

  • 73 755
  • 366

Byvajet

Jäsen
En minä sillä, etteikö kaiken taustalla voisi olla Venäjä. Ihmismieli vain on sellainen, että se tuottaa informaatiota ja syy-yhteyksiä, joita se tahtoo nähdä. Tämä on ominaista kaikelle salaliittopyörittelylle. Ihminen luo ensin vaihtoehtoisen todellisuuden ja sen jälkeen etsii siihen sopivat "faktat" sen sijaan että tutkisi ensin faktat ja etsisi niiden väliset yhteydet.

Tällä hetkellä Venäjä-spekulointia mielenkiintoisempi spekuloinnin kohde on minusta Itävallan presidentinvaalit. Tämänkään epäilyn tueksi ei ole muuta kuin nopeasti muuttunut vaalitulos, mutta onpahan se ainakin lähtökohta, johon voi yrittää vastata.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Mutta voisi olla myös totta. Useimmilla ihmisillä on ystäviä, myös niillä jotka jäpittävät jossain mediaräiskeessä ja tietävätkin asioista.

Kaikkihan on aina mahdollista jopa se että itse Putin on tetsannut maston kaatoon... tai sitten Obama itse hakkeroinut Ruotsalaisten lentokentän järjestelmän. Toki voi myöskin olla tylsä tarina ja vikaa ei vaan osattu korjata tai osaa ei löytynyt.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kaikkihan on aina mahdollista jopa se että itse Putin on tetsannut maston kaatoon... tai sitten Obama itse hakkeroinut Ruotsalaisten lentokentän järjestelmän.

Olet väärässä. Jos Putin olisi Ruotsissa, niin meidän vakoojamme kyllä tietäisivät siitä. Myös muutamassa muussa maassa oltaisiin kiinnostuneita kuten vaikka Kiinassa tai Etelä-Koreassa.

Jos Obama osaisi käyttää Win10:tä, niin sekin tiedettäisiin.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Sain varman tiedon eräältä luotettavalta ja erittäin asiantuntevalta ystävältäni, jolla on läheisiä suhteita Ruotsin huippupoliitikkoihin ja puolustusasiantuntijoihin, että kyseessä on USAn toimet Ruotsin ajamiseksi Natoon.

...ystäväni on erittäin luotettava, asiantunteva ja että hänellä on hyvin vahva suhdeverkosto Ruotsin puolustuksesta ja puolustuspolitiikasta vastaavaan eliittiin.

Älkää olko sinisilmäisiä...

Olkaa epäluuloisia. Älkää antautuko järjelle, koska järkeänne käytetään teitä vastaan.

Millainen sää on Pietarissa? Onko yhtä helteistä kuin Helsingissä?

Muuan erittäin asiantunteva lähde, jolla ehkä on läheisiä suhteita myös erääseen asiantuntevaan katupartioryhmään, on kertonut, että Ruotsi on jo sodassa. Kranaatit lentää ja lähiöt palavat. Siksi on aikamoista disinformaatiota väittää, että mastojen kaatamisessa asialla olisi USA tai Venäjä. Lähde ei pidä ollenkaan mahdottomana, että kyseessä olisi maahantunkeutujien aloittama isku, jolla Ruotsin viranomaiset tehdään toimintakyvyttömiksi. Ensi viikolla alkaa kohdennetut iskut. Kun kelit lämpiää. Sama kehitys seuraa myös meillä täällä Suomessa, jos ei nyt panna rajoja kiinni. Tai olisi jo pitänyt laittaa. Katsokaapa vain, kun kelit lämpeävät ja maahantunkeutujat lähtevät joukkoina raiskausretkilleen...
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Swedish-Russian relations enter deep freeze – POLITICO

Ruotsin ja putlereiden välit on olleet pitkään huonot, joten ei ole mitenkään kauka haettua ensimmäisenä olettaa, että Venäjä hakisi poliittista vaikutusta väkivallan kautta. Etenkin kun tiedämme Venäjän nykyhallinnon käyttävän sitä politiikan välineenä sekä kotimaassa että ulkomailla. Esim Ukraina-Venäjä sota ja Anna Politkovskaja.

Arvostan erittäin korkealle kysymystä Pietarin säästä, noin niinku naurun kannalta. Koska pidän huonosta huumorista.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ruotsalaisasiantuntijat varoittavat: Gotlannin puolustuksessa pahoja puutteita

Onko näillä yhtään tolkkua? Toki tykistö voidaan korvata ohjuksilla, jos on rahaa millä mällätä, mutta ilman IT ei nykyaikaisella sotanäyttämöllä kauan tuhise hengissä. Olen peräti hämmästynyt esiin tulleista uutisista, sillä ihan jokainen nojatuolistrategi ymmärtää paremmin kuin Ruotsin wiralliset instanssit. Ehkä sitä taustaa vasten, että Ruotsi on itse eliminoinut kykynsä maanpuolustukseen, tämä on ymmärrettävää. Puolustusbudjetti on muuttunut oman aseteollisuuden tukirahastoksi Ruotsissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruotsin radio: Sukellusvenejahdin kaikuääni olikin ruotsalaista alkuperää

"Nyt Ekot-toimitus on paljastanut, että puolustusvoimien tarkemmassa analyysissä osoittautui, että ääni ei tullutkaan ulkomaisesta sukellusveneestä vaan jostakin ruotsalaisesta lähteestä.
Jo viime vuonna ilmeni, että eläkkeellä olevan upseerin ottamassa valokuvassa epäillystä sukellusveneestä olikin tavallinen työvene."


Siellä on jahdattu omaa häntää oikein urakalla. Olisikohan sittenkin ollut Olof Palmen murhaaja, jolta päästeli tunnustuksiaan pinnan alta. Ehkäpä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Siellä on jahdattu omaa häntää oikein urakalla. Olisikohan sittenkin ollut Olof Palmen murhaaja, jolta päästeli tunnustuksiaan pinnan alta. Ehkäpä.

Kumpihan mahtoi olla vahinko. Olemattoman sukellusveneen jahtaaminen vai se että sukellusveneen olemattomuus lopulta selvisi muulle maailmalle. Muistaakseni kuitenkin lisärahoitusta Ruotsin puolustusvoimat saivat joten siinä mielessä voidaan tulkita että asiat etenivät suunnitellusti. Mitenkään noita iivanoita puolustelematta niin mahtaakohan tämä herätellä jonkun siihen totuuteen että propagandaa levitellään puolin jos toisinkin. En jaksa kyllä uskoa herätykseen.

EDIT: Ja mikä ikävä ja nolo voitto rybyille tämä oli lännen kannalta katsottuna.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kumpihan mahtoi olla vahinko. Olemattoman sukellusveneen jahtaaminen vai se että sukellusveneen olemattomuus lopulta selvisi muulle maailmalle. Muistaakseni kuitenkin lisärahoitusta Ruotsin puolustusvoimat saivat joten siinä mielessä voidaan tulkita että asiat etenivät suunnitellusti. Mitenkään noita iivanoita puolustelematta niin mahtaakohan tämä herätellä jonkun siihen totuuteen että propagandaa levitellään puolin jos toisinkin. En jaksa kyllä uskoa herätykseen.

EDIT: Ja mikä ikävä ja nolo voitto rybyille tämä oli lännen kannalta katsottuna.

Huvittavaa miten ihmisiä voidaan johdatella vailla mitään oikeita faktoja asioista. Propagandaa puolin ja toisin ja hölmöjä viedään kuin litran mittaa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Olen vähän pettynyt ettei @MustatKortit ole ottanut kantaa uusimpiin käänteisiin tässä. En jaksa uskoa että kyse olisi siitä ettei sattunut huomaamaan kun on kuitenkin muuten tarkasti tilannetta tarkkaillut.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Olen vähän pettynyt ettei @MustatKortit ole ottanut kantaa uusimpiin käänteisiin tässä. En jaksa uskoa että kyse olisi siitä ettei sattunut huomaamaan kun on kuitenkin muuten tarkasti tilannetta tarkkaillut.

Mä pidän ihan selvänä, että venäläiset sukellusveneet partioivat myös Ruotsin aluevesillä, jäivät kiinni tai ei. Ovathan he sitä tehneet vuosikymmeniä. Suomalaisten ja ruotsalaisten suhtautuminen tähän on varsin erilainen, Ruotsi on aina jahtaamassa, suomalaiset ovat aina pragmaattisesti hyväksyneet tilanteen.

E. Ehkä pitää vielä lisätä, että kuten viesteistä näkyy, niin en ole kovin aktiivisesti kirjoitellut viime aikoina vapaan puolelle. Futiskisoista kylläkin.
 
Viimeksi muokattu:

Byvajet

Jäsen
Mitä valtio hyötyy siitä, että se lähettää sukellusveneitä partioimaan toisen valtion aluevesille? Jos Suomella olisi sukellusveneitä, niin mitä Suomi hyötyisi siitä, että ne pistettäisiin koukkimaan pitkin vieraita rantoja?
 
K

kiwipilot

Mitä valtio hyötyy siitä, että se lähettää sukellusveneitä partioimaan toisen valtion aluevesille? Jos Suomella olisi sukellusveneitä, niin mitä Suomi hyötyisi siitä, että ne pistettäisiin koukkimaan pitkin vieraita rantoja?

Pitäisikö sinun kysyä tätä siltä "erittäin luotettavalta sekä asiantuntevalta" ystävältäsi? Voit sitten valistaa (=huvittaa) meitä tietämättömiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös