Suikkaselle kenkää

  • 61 503
  • 193

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Erinomainen viesti.
Todellakin, Suikkasen kenkimisellä jouduttaisiin myös vaihtamaan apuvalmentaja uuteen. En minäkään usko R-P:n jatkavan, mikäli päävalmentaja erotettaisiin. Tähän yhtälöön uusine valmentajineen olisi järjetöntä haaskata rahaa, jota todellakin tarvitaan kipeästi toisentyyppisiin pelaajiin, kuin mitä joukkueessa nyt on.
 

Valdin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rosterin kasaaminen on epäonnistunut tälle kaudelle, ihmettelen kohtuullisen paljon jos sitä ei saa arvostella.

Jos Kaitsusi saa purjeet käännettyä minun intoni kiittää. Mutta jotakin tässä tilanteessa on tehtävä.


On hyvin persoonallista aloittaa korjausliike siitä osastosta, joka on jo kunnossa. Älä nyt viitsi! Haluaisit siis antaa potkut Suikkaselle - joka voisi aivan hyvin valmentaa maajoukkuetta - koska hän on vaikuttanut ratkaisevasti heikon joukkueen kokoamiseen.

Keväällä pelaajamarkkinat olivat kuivat, eikä tiedossa vielä ollut NHL-lakon pitkittyminen. Kaksi peräkkäistä lottovoittoa on vaikeaa millä elämänalueella tahansa, eivätkä pelikaanitkaan siinä pelaajamarkkinoilla onnistuneet - samoilla markkinoilla oli muitakin yrittäjiä. Pärssisen ym. hankinta ei herättänyt ainakaan minussa kateellisuutta.

Voit olla ylpeä siitä, että et vaihda pelipaidan väriä vastoinkäymisissä. Onhan tuo Suikkasen potkuvaade kuitenkin aikamoista höpönlöpöä, vaikka varmasti olet joukkueen kasaamisen suhteen oikeassa.

Kiitän keskustelunavausesta ja poistun häiriköimästä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Keväällä pelaajamarkkinat olivat kuivat, eikä tiedossa vielä ollut NHL-lakon pitkittyminen.

Tätä en ole ikinä oikein tajunnut SM-liigaa koskien. Mitkä hemmetin "kuivat pelaajamarkkinat"? Mistä muut sitten kalastivat hyvät pelaajansa?

Pelaajia tulee ja menee joka vuosi. Syksystä kevääseen, kesällä. Pitää vain osata tehdä pitkäjänteistä työtä ajoissa, ja poimia oikeantyyppisiä pelaajia.
 

Valdin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tätä en ole ikinä oikein tajunnut SM-liigaa koskien. Mitkä hemmetin "kuivat pelaajamarkkinat"? Mistä muut sitten kalastivat hyvät pelaajansa?

Pelaajia tulee ja menee joka vuosi. Syksystä kevääseen, kesällä. Pitää vain osata tehdä pitkäjänteistä työtä ajoissa, ja poimia oikeantyyppisiä pelaajia.

Totta, en minäkään. :) Pelicansin kohdalta viime kausi taisi mennä yli odotusten, joten sopimuksen alaiset pelaajat kiinnostivat muualla. Pelaajia lähti ties kuinka monta. Tuontasoisia ei mahtanut enää loppukeväällä saati kesäkuussa olla enää vapaana.
 

jth1976

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat
Tätä en ole ikinä oikein tajunnut SM-liigaa koskien. Mitkä hemmetin "kuivat pelaajamarkkinat"? Mistä muut sitten kalastivat hyvät pelaajansa?

Pelaajia tulee ja menee joka vuosi. Syksystä kevääseen, kesällä. Pitää vain osata tehdä pitkäjänteistä työtä ajoissa, ja poimia oikeantyyppisiä pelaajia.

Tottakai keväällä varmasti kalasteltiin hopealla pelaajia kasvamaan ja pääsemään eteenpäin. Tässä on tapahtunut se kehitys, että enää Pelsuista ei lähdetä isompaa seuraan SM-liigassa ja sieltä eteenpäin vaan Pelsuista lähdetään suoraan.

Ilmeisesti näitä pelaajia ei sitten saatu ja samaan aikaan ei myöskään oltu valmiit maksamaan tähtitieteellisiä summia kenestäkään. Ja nyt joku sanoo, että onhan näille maksettu, kun pelaajabudjetti on suurin ikinä; kysymys kuuluu miten pelaajabudjetissa olevat summat ovat syntyneet? Siitä, että maksetaan isoja kuukausipalkkoja, vai siitä, että siellä on myös suuria bonusrahoja jos tulee menestystä. Väittäisin, että siellä on noita jälkimmäisiä.

Jos kaikki rahat menisi kuukausipalkkoihin, niin väitän, että se, joka on halunnut nuo pelaajat, olisi nyt ristikossa ja varmistin työnnetty jo aikoja sitten pois. Ja olisiko Kaarna muuttanut tarkkaa linjaansa??? Jos siis Suikkanen on saanut Kaarnan maksamaan suuria summia juuri näistä pelaajista, kumpi olisi parempi ratkaisu; Potkia Suikkanen pois vai tehdä ensi kaudesta puoleenhintaan sopimus?? Minä tekisin jälkimmäisen.

Markkinat voivat olla hyvinkin olleet kuivat Pelsujen hakemien pelaajien suhteen.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pitäisikö vaihtaa joukkue vai valmentaja. Kuinka pitkä pitää olla tappioputki että valmentajan vaihtamista saa vaatia. Koko ajan tulee turpiin, toinenkin puski jo punoittaa.

Mielestäni joukkueesta aistii sen, ettei se pelaa enää valmentajalleen. Halutonta hiihtelyä kiekon perässä. Niin huikea kuin Suikkasen CV tähän saakka onkin ollut, ei tämä joukkue voi olla Saarenheimoista huolimatta näin surkea.

Uutta tilalle, huonommin ei voi enää mennä.

Olen innolla etsimässa keinoja jolla saataisiin muutoksia nykyiseen tilanteeseen jossa turpaan tulee siinä määrin mittavasti ettei entiset mustelmat ehdi edes vaalentua. Jos sinulle riittää, että puhaltelet omiin tai Kaitsun muniin ei se ole minulta pois.

Rosterin kasaaminen on epäonnistunut tälle kaudelle, ihmettelen kohtuullisen paljon jos sitä ei saa arvostella.

Jos Kaitsusi saa purjeet käännettyä minun intoni kiittää. Mutta jotakin tässä tilanteessa on tehtävä.

Mielenkiintoista. Sinullakin alkaa taas pelittää nukutun yön jälkeen.

Se on hyvä, että etsitään keinoja joukkueen kurssin oikaisemiseksi ja hienoa, että sinäkin olet lusikkasi soppaan laittanut. Sinälläänhän tämä ketjunavaus oli varmaan sinulta suora (hyvin onnistunut) provo, jotta saisit meidät lahtelaiset jääkiekonystävät joukoin syöksymään tänne palstalle.

Suikkanen ei ole minulle mikään koskematon "midas", "velho" tai mikään kiekkojumala. Viime kaudella monet olivat jo antamassa miehelle täälläkin vaikka mitä titteleitä, mutta itse pidin silloinkin miestä vain hyvänä valmentajana.

Paljastan nyt ajattelutapani kokonaan. Toivola oli vetänyt viimeksi Ässät 2006 hopealle, jonka jälkeen mies kävi epäonnistumassa Lukossa parin kauden ajan. Toivolalle annettiin Pelicansissa yksi kokonainen kausi ja toistakin n. 15 peliä aikaa näyttää osaamisensa. Oli perusteltua antaa potkut, kun meno oli tasaisen epävireistä. Taustalla oli vielä Räsäsen Pasi odottamassa, joka oli ollut mukana jo Aravirran ajoista asti ja toiminut myös menestyvämmän Pelicans-joukkueen taustalla.

Nyt Pelicans on juuri voittanut seurahistoriansa ensimmäisen hopean, joka voitettiin monen asian mennessä kohdalleen ja lumipallon tai paremminkin lumivyöryn alettua vyöryä oikeaan suuntaan. Keväällä tehtiin kaikki, että parhaat hopeakauden pelaajista jäisivät. Sitten kun nämä lähtivät, niin ei ehkä tehty ihan kaikkea organisaatiossa, että oltaisiin saatu parhaat tilalle. Ykkösroolien senttereiden hankinnatkin jätettiin aivan loppukesään ja toivottiin ilmeisesti Hodgman-ilmiön uusiutumista.

Monesti yksittäisten henkilöiden roolia joukkueurheilussa. Sama pätee jääkiekkovalmentamiseen. Tilastot osoittavat, että vain aniharvoin ykkösvalmentajan vaihtaminen on SM-liigassa tuonnut merkittävää muutosta joukkeiden tekemisiin. Minä en palvo henkilöitä. Voin sanoa suoraan, että Suikkanen on valmentanut ja koonnut joukkuettaan huonosti tällä kaudella. Mies tietää sen luultavasti itsekin.

Nyt on kysymys periaatteesta potkiakko valmentaja vai ei. Myönnän, että minulla vaakakupissa painaa Suikkasen viime kausi ihan yhtä paljon kuin Toivolalla painoi hänen ensimmäinen kautensa Pelsussa hänen saadessaan potkut. Näytöt oli annettu.

Suikkasella on kokemusta Tepsin nostamisesta sääleihin pohjamudista saman kauden aikana hypättyään kesken kauden mukaan (2008-2009?). Nyt sijoittaisin rahani Suikkaseen, että hän nostaa tämän jengin ylös tuosta tilanteesta 9 kertaa kymmenestä.

Aina voidaan tietenkin spekuloida, että jos Suikkasella on sopimus ensi kaudesta muualle, niin mikä hänen motivaationsa on valmentaa tätä rämpivää Pelsu-laumaa? Mies on näyttänyt tässäkin organisaatiossa jo kykynsä ja tehnyt seurahistoriaa. Tässä hypoteesissä, jos Pelsujen seuraavan kauden valmentaja olisi vapailla markkinoilla, niin kysehän olisi vain taloudesta sitten.

Sinä olet myös valmis vetämään valmentajapotkuillasi alas historiallisen pitkän voitollisten tulosten sarjan, jota Kaarna kumppaneineen on ylläpitänyt tiukalla ja ammattitaitoisella johtamisellaan. Tähän valmentajapotkut ja uuden palkkaaminen, niin varmasti voidaan saada muutamilla pelaajamuutoksilla isokin tappio seuran talouteen, josta taas kärsii seuraavien kausien joukkueiden muodostus.

Missä on realismi? Ei yhden huonon kauden vuoksi kannata laittaa koko luotua hyvää riskialttiiksi.

Siunaukseni saa Kaarnan maltillinen tapa johtaa. Tähän asti on tultu vuodesta 2005. Se on ollut pitkä matka. Nyt on aika tehdä jotain uutta suomalaisessa jääkiekkoilussa:

Olla antamatta potkuja päävalmentajalle!

edit: Toivottavasti edes Tomi Tiilikainen luki tämän loppuun asti. Mies kun on ihmetellyt twitterissä pistekeskiarvojensa kera, että miksi Suikkasta ei kritisoida yhtä paljon kuin Toivolaa aikoinaan.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Hyvä ja rakentava viesti Dvozak, paljon allekirjoitettavaa.

Olen silti edelleen sitä mieltä, että Pelicans on tyrinyt totaalisesti alkukauden ja päävastuusa siitä on Suikkanen. Pelaajabudjetti on liigan kuudenneksi suurin, joten jos Kaitsu on oikeasti velho sillä olisi pitänyt saada hankituksi jotakin vähän enemmän uskottavampaa. Edelleen joukkueeseen tunkee näitä kolmos- ja nelosketjun talentteja, joita todellakin on jo riittävästi ennestäänkin.

Jos nyt Suikkasen korvaajaa tivataan tai vaihtaminen tarpeelliseksi tulisi niin itse laittaisin ehdolle nykyisen kakksovalmentajan.

Ja olen todellakin pahoillani että olen kyseenalaistanut Suikkasen maagisuuden. Olen ikuisesti kiitollinen siitä viime kauden mitalista. Toistakymmentä vuotta talous on kantanut kohtuullisessa määrin tukieuroja Iskuareenalle ja siihen trendiin ei ole tulossa muutosta kaikesta huolimatta nytkään.

Mutta enköhän ole antanut omalta osaltani tähän ketjuun jo riittävävässä määrin panostusta. Jäädään odottelemaan kuinka Kaitsun käy.
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Jos nyt Suikkasen korvaajaa tivataan tai vaihtaminen tarpeelliseksi tulisi niin itse laittaisin ehdolle nykyisen kakksovalmentajan.

Tätä ehdottaessasi paljastat kuinka pihalla olet. Suikkanen ja Lehtonen ovat tiimi eikä R-P lähde kusemaan kaitsun muroihin vaan jos kaitsulle näytetään ovea, lähtee R-P myös.

Näin ollen kaitsun potkiminen ei helpottaisi asiaa yhtään vaan toisi lisää rahan menoa. Järkevintä on käyttää ne liikenevät pennoset vahvistuksiin, sillä Suikkanen on edelleen kova valmentaja perseelleen menneestä rosterin kasaamisesta huolimatta.
 

Kenth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee
Hiukan on epärealistiset odotukset kannattajalla, jos tuolla selkeästi heikentyneellä materiaalillanne vaaditaan Suikkaselta jonkinlaista viime kauden kaltaista uusintaa. Suikkanen ei ole huonompi valmentaja kuin viime kaudella, eikä se vaihtamalla parane. Saattaa käydä jopa päinvastoin.

Kukaan ei ennakoinut kauden alla, että Pelicans taistelisi sijoilla 13-14. Ei arvostetut kiekkomediat, fanit tai lajin sisäpiiri. Ei siitäkään huolimatta, että Pelicansin pelaajamateriaali vaikutti hieman heikentyneen viime kaudesta.

Ei se kuitenkaan niin paljon heikentynyt, että sijoituksen voisi siitä johtuen odottaa putoavan sijalta 2 sijalle 13.

Mikä selittää sen, että Radek Smolenakia ja Pekka Jormakkaa lukuunottamatta myös Pelicansin viime kauden avainpelaajat, esim. Markus Seikola, Jarkko Immonen, Tommi Paakkalonvaara sekä käytännössä kaikki uudet vahvistukset (joista ainakin Korpikaria, Richmondia, Gorenia voitiin pitää ns. varmoina tapauksina) pelaavat alle tasonsa?

Entäpä jos pelaajamateriaali näyttää siksi niin heikolta, että päävalmentaja Suikkanen ei saa sitä pelaamaan tasollaan? Voidaanko tällöin puhua päävalmentajan floppaamisesta? Voisiko joku muu saada nipusta enemmän irti?

Pelicansin pelaajamateriaali ei ole lähtökohtaisesti liigan toiseksi heikoin, vaan Suikkasen olisi pitänyt saada itse kokoamastaan sikermästä enemmän irti, joten häntä tuleekin tässä tilanteessa arvostella.

Ei Suikkasta silti kannata juuri nyt potkia pois, vaan antaa vielä viimeinen mahdollisuus uusien vahvistusten myötä. Parempia vaihtoehtoja valmentajamarkkinoilta ei välttämättä löydy ainakaan kotimaisista valmentajista, ellei sitten Pelicans naaraisi Kari Heikkilää tai Raimo Summasta kahden ja puolen vuoden pahvilla.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Tätä ehdottaessasi paljastat kuinka pihalla olet. Suikkanen ja Lehtonen ovat tiimi eikä R-P lähde kusemaan kaitsun muroihin vaan jos kaitsulle näytetään ovea, lähtee R-P myös.

Itse olet pihalla.

Lehtonen ei varmaankaan ole ajatellut ikuisesti olevansa Suikkasen nöösipoika ja joojoomies. Tai mistä minä tiedän, ehkä hän on kertonut Sinulle jotakin parempaa tietoa mitä minulle ei.

Keskustelkaa nyt itse asiasta, unohtakaa että joku nimimerkki avasi ketjun.
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Itse olet pihalla.

Lehtonen ei varmaankaan ole ajatellut ikuisesti olevansa Suikkasen nöösipoika ja joojoomies. Tai mistä minä tiedän, ehkä hän on kertonut Sinulle jotakin parempaa tietoa mitä minulle ei.

Keskustelkaa nyt itse asiasta, unohtakaa että joku nimimerkki avasi ketjun.

Se on ajat sitten tullut esiin että tuo kaksikko kulkee pareittain, piste. Vaikka Suikkanen onkin epäonnistunut niin kerro mikä on parempi vaihtoehto sille, että jatketaan Suikkasella ja uuteen valmentajaan menevät rahat käytetään uusiin pelaajiin?

Tosin se alkaa olla ihan se ja sama jos Saarisen hankinnat on tasoa Männikkö.
 
Itse olet pihalla.

Lehtonen ei varmaankaan ole ajatellut ikuisesti olevansa Suikkasen nöösipoika ja joojoomies. Tai mistä minä tiedän, ehkä hän on kertonut Sinulle jotakin parempaa tietoa mitä minulle ei.

Keskustelkaa nyt itse asiasta, unohtakaa että joku nimimerkki avasi ketjun.
Ei millään pahalla, mutta ihan kuin odottaisit/"haluaisit" saavasi valtavasti shittiä niskaan ketjun avaamisesta. Hyvä se on, että syntyy keskustelua ja ketjun avaaminen ruokkii sitä loistavasti, vaikka täysin eri mieltä Suikkasen potkujen tarpeellisuudesta olenkin.

Sen sijaan olen kyllä "Kaanin" kanssa samoilla linjoilla tuossa, että R-P voidaan ruksittaa samoin tein ylitse jatkokuvioista. Mies ei varmasti tallaa Suikkasen varpaille, eikä Pelicansin johto luota tuohon vaihtoehtoon. Viimeksi kokeiltiin kriisin keskellä kakkosta eikä mikään muuttunut, vaikka hetkeksi tuli hyvä mieli.

Pelicansin linjaksi olen tulkinnut palkata nykyisellään sata varma valmentaja ja taaskin ollaan ilmeisesti suuren nimen (Suikkanen, Rautakallio) allekirjoituksen perässä. Valmentaja on puoli joukkuetta ja tuo lähtökohta on harvinaisen järkevä Pelicansin kannalta sillä pelaajabudjetti edellä ei voida Lahessa loputtomiin ratsastaa.

Lisäksi jos Suikkanen pistetään Balille nauttimaan Pelicansin rahoista, niin tänne on jatkossakaan turha odotella mitään Männikköä kummempaa.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Se on ajat sitten tullut esiin että tuo kaksikko kulkee pareittain, piste.

Kiitos pisteestäsi (boldaus minun), mutta missä se on tullut esiin, laitatko linkkiä.

Olen jo kyllästymiseen saakka kertonut ketjussa, miksi hopeakaitsun kenkiminen tulisi olla yksi vaihtoehto sekin.

Mitä enemmän asiaa ajattelen Lehtonen voisi todellakin olla tulevaisuuttakin ajatellen hyvin vahva sijoitus. Toki en ole pettynyt vaikka Suikkanenkin saisi tämän kauden purjeet oikeaan asentoon. Miikkamännikköhankinnoilla se ei tapahdu.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Ei millään pahalla, mutta ihan kuin odottaisit/"haluaisit" saavasi valtavasti shittiä niskaan ketjun avaamisesta.

Lisäksi jos Suikkanen pistetään Balille nauttimaan Pelicansin rahoista, niin tänne on jatkossakaan turha odotella mitään Männikköä kummempaa.

Jos minä olen sitä mieltä, että Suikkanen on epäonnistunut en ymmärrä kuinka se pitäisi mielestäsi esille tuoda.

Voitko kertoa.
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Kiitos pisteestäsi (boldaus minun), mutta missä se on tullut esiin, laitatko linkkiä.

Ei kännyllä jaksa alkaa vääntämään. Etsi haastattelut siitä kun kaitsu palkattiin. Kertoi että hänen kohdallaan Lehtonen on automaattinen kakkonen sillä tulevat vain pareittain, näin oli venäjällä ja näin on jatkossakin.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Ei kännyllä jaksa alkaa vääntämään. Etsi haastattelut siitä kun kaitsu palkattiin. Kertoi että hänen kohdallaan Lehtonen on automaattinen kakkonen sillä tulevat vain pareittain, näin oli venäjällä ja näin on jatkossakin.

No sorry, en tiennyt että olivat aviopari.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Pistekeskiarvo voisi parantua ja voittojakin kertymään enemmän jos Suikkanen saisi potkut ja Pelsut siirtyisi kuuluisaan 0-1-4 puolustukseen. Koko pelitapa perustuu tiukkaan puolustukseen ja siihen että joko vastaisku-läpiajoista tai ylivoimista saataisiin tehtyä voittoon vaadittavat maalit. Peli on niin saatanan rumaa ja kamalaa katseltavaa, mutta tehokasta. Kukas tämä kuuluisa valmentaja oli joka Jokereissa tätä harrasti? Eikös Jokerit aika korkealle sijalle päässeet runkosarjassa?

Toisaalta katsojamäärä laskisi, pelaajahankinnat voisivat vaikeutua seuraavaa kautta ajatellen ja pitkäjänteinen työ voisi valua hukkaan.

Lukolla viime kaudella pelin taso nousi kun Urama sai kenkää, suuri osa johtui siitä että Vuorella ja Uramalla oli ilmeisesti riitaa joka oli jo kaikkien pelaajien tiedossa. Kun päästiin eroon läppärisulkeisista ja jatkuvasta ylianaalisoinnista, niin tekeminen parani heti. En itse näe että tämä ratkaisu kauheasti Pelsuja auttaisi.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei kännyllä jaksa alkaa vääntämään. Etsi haastattelut siitä kun kaitsu palkattiin. Kertoi että hänen kohdallaan Lehtonen on automaattinen kakkonen sillä tulevat vain pareittain, näin oli venäjällä ja näin on jatkossakin.

Itsekkään en jaksa alkaa etsimään faktaa tiskiin, vaan nojaan alkoholin runtelemaan muistikuvaani jossa Kaitsun aisapari venäjällä ei suinkaan ollut R-P? Tämä ei nyt missään määrin ole relevanttia etkä saa minusta kumppania väittelemään. Itselläni on vain tälläinen hatara muistikuva ja ehkä olisi paikallaan, jos joku tulee faktoineen kertomaan asian oikean laidan.

En itsekkään Kaitsua potkisi, sillä jaksan uskoa parempaan huomiseen. Kaitsu on edelleen kova nimi, sen on tämäkin keskustelu osoittanut ja uskon Kaitsun löytävän töitä loppukaudella, mikäli hänet erotettaisiin (vähän kuten RD, vaikka hänelläkin taisi sopimus olla jo tulevasta kaudesta). Täten kun aletaan suoraan rahaa miettimään, niin Kaitsun potkiminen voisi säästöä tuoda. Samalla varmasti menisi R-P. En itsekkään usko, että hän haluaisi Suikkasen varpaille astua. Varmasti joskus lähtee kokeilemaan päävalmentajan, mutta ei joukkueessa josta Suikkanen on kengitty.

Eli mielestäni Suikkasen kenkimisessä säästettäisiin rahaa. Tilalle tulisi tietenkin Saarinen tai Eloranta. Haluan painottaa, että tämä ratkaisu olisi ainoastaan rahan kannalta oleellinen. Tulosta en missään nimessä uskoisi tulevan sen enempää.

Oma mielipiteeni aiheeseni on, että Suikkasen tulisi jatkaa. Hän on jo kyntensä näyttänyt. Hän on toki epäonnistunut tällä kaudella, aivan kuten me kaikki epäonnistutaan joskus. Suikkanen kuitenkin on paras vaihtoehto korjaamaan virheensä.
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Itsekkään en jaksa alkaa etsimään faktaa tiskiin, vaan nojaan alkoholin runtelemaan muistikuvaani jossa Kaitsun aisapari venäjällä ei suinkaan ollut R-P? Tämä ei nyt missään määrin ole relevanttia etkä saa minusta kumppania väittelemään. Itselläni on vain tälläinen hatara muistikuva ja ehkä olisi paikallaan, jos joku tulee faktoineen kertomaan asian oikean laidan.

Siis näin herra kertoi tilanteen olleen Venäjällä kun alkoi etsimään uutta seuraa. Siellä olon aikana en tiedä tilannetta.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos tarkkoja ollaan, niin RP jäi Turkuun Kaitsun lähdettyä Venäjälle ja otti TPS:n komentoonsa, kun Leime sai potkut TPS:n johdossa.

Suikkanen joskus Pelsu-pestin jälkeisissä haastiksissa sanoi, että toista kertaa ei lähde mihinkään ilman RP:tä.

Ei RP:lläkään varmasti mitään hinkua olisi täällä jatkaa, jos Kaarna päättäisi Kaitsusta luopua.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Computer says no.

Jos miehelle maksetattaisiin niinkuin päävalkulle kuuluu en usko hetkeäkään etteikö napanuora katkeaisi. Iso käsi Lehtoselle seuraavaksi päävalmentajaksi.
 

Epsilon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahti vs. Everybody
Computer says no.

Jos miehelle maksetattaisiin niinkuin päävalkulle kuuluu en usko hetkeäkään etteikö napanuora katkeaisi. Iso käsi Lehtoselle seuraavaksi päävalmentajaksi.
Melkoisen väsyneen oloinen meininki tässä ketjussa, mutta ainakaan RP:stä ei ole tämän laivan kääntäjäksi.

Leimen jälkeen Riku-Petterillä oli tilaisuus Turussa laittaa sekaisin oleva joukkue kuntoon, mutta lopuksi siellä jouduttiin mies korvaan Isä-Koivulla, että karsinnat vältettäisiin.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Melkoisen väsyneen oloinen meininki tässä ketjussa, .....

Kun tässä nyt useammankin pastaveljen toimesta on ketjun avaukseni tuomittu väsyneeksi pakko se lienee uskoa.

Pahoittelut. Parhainkin tarkoitukseni oli herättää vain keskustelua.
 

Morso

Jäsen
Suurin ongelma lienee se, että joukkue ei pysty pelaamaan Kaitsun vaatimalla pelitavalla. Viime kaudella nähtiin, että tämän pelisysteemin toimiessa voidaan päästä pitkälle. Silti mielestäni Suikkasen pitäisi pystyä ammattimiehenä muuntautumaan ja muokkaamaan pelisysteemiä paremmin nykyiseen joukkueeseen sopivaksi. Koko joukkuetta on vaikea lähteä muuttamaan vauhdiltaan nopeammaksi. Nyt pitäisi saada jonkinlainen uusi pelikirja/systeemi, joka toimisi hitaammallakin joukkueella.

Jos nyt huudellaan jotain uusia valmentajia tilalle, niin tosiaan kakkosvalmentajana oleva R-P Lehtonen tuskin pystyy mitään mullistavaa tuomaan päävalmentajanakaan. Hän on toiminut niin kauan Suikkasen kakkosena, että hänen pelitapansa varmasti pohjautuisi pitkälle Suikkasen kanssa valmentamaansa pelitapaan. Uuden päävalmentajan, mitä en nyt toivo, tulisi olla erilainen kuin Suikkanen. Miksi hankkia klooni, kun meillä on jo paras alkuperäiskappale?

Vaikka ihailenkin Suikkasta, on hänellä nyt peiliin katsomisen paikka. Voiko hän tehdä jotain kenties paremmin ja kasvaa valmentajana? Tehdään heikkoudesta vahvuus. Luottoa löytyy, näillä mennään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös