Steve Moses Jokereihin

  • 448 906
  • 1 233

P.R. 33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit & Colorado Avalanche
Jatkaen edelliseen kirjoittajan näkemyksiin yhtyen. Jääkiekkojoukkueissa on valmentajat juuri sitä varten, että pelaajat voivat heidän alaisuudessaan kehittyä ja meidän koutsi on yksi maailman parhaita yksilön valmentajia. Näin uskallan väittää. Varmasti siellä Erkka ja co. ovat Mo'n kanssa asioita käyneet läpi ja korjailleet. Itse olen toki aina kuulunut Mosesin bandwagoniin since day one, mutta on hänen viimeaikaiset esitykset olleet minullekin leuat loksauttavia. Tämähän on vasta hänen kolmas kautensa ammattilaisena ja hiomattomana timanttina hänet tänne aluksikin tuotiin. Pelaaminen Karlssonin ja Filppuloiden kanssa varmasti helpotti Steven peliä aluksi ja kun tämä taustatuki katosi, niin hieman meidän sähköjänis jäi orvoksi. Ja nyt nähdyn perusteella onkin perusteltua väittää, että jäi osittain yksin valmennuksen osaamattomuuden takia, ei siksi että olisi ollut huono pelaaja. Mosesilla on joitakin erittäin laadukkaita vahvuuksia, joista nopeus tietenkin se selkein. Kun nyt valmennus on saanut valjastettua Mosesin vahvuudet peliä hyödyttävään moodiin (rytminvaihdokset, maalilleajot, laukaus), niin tulos on nähdyn kaltaista. Varmasti Mo'n peliälykin on parantunut koko ajan ja hän itsekin ymmärtää millaisissa tilanteissa hänen vahvuutensa hyödyttävät joukkuetta. Siinä sivussa kun on tullut onnistumisia niin kyllähän meidän pikku-ukko on juuri tällä hetkellä ihan tähtipelaaja KHL:ssä. Todella nautittavaa katsoa hänen tekemistään ja Omarkin paluu Koukalin ketjuun vain löi lisää bensaa liekkeihin.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Varmasti on Erkkakin jeesannut, mutta mä olen tämän kauden aikana nähnyt Moseksen yhä enemmän puhtaasti itseluottamuksesta riippuvaisena pelaajana.

Ne taidot on siellä ihan selkeästi olemassa ja kun homma kulkee niin sitten se kulkee. Vajaa 20 maalia syyskauteen 2012 ja nämä viimeiset viisi peliä KHL:ssä osoittavat sen. Sitten kun itseluottamus jostain syystä katoaa (uudet pelikaverit, väsymys, muuttuneet olosuhteet), niin homma menee varovaiseksi pyörimiseksi. Tärkeintä olisi nyt saada sille taottua päähän, että on tähänkin sarjaan loistava pelaaja kunhan muistaa pelata vahvuuksiensa kautta vaikka välillä menisikin pieleen.

Tuli tässä pohdittua, että Stevellä olisi potentiaalia tehdä aika pitkä ura Jokereissa. On nuori, yleisön suosikkeja, mahtuu tähän jengiin heittämällä jatkossakin ja ilmeisesti on Helsingissä viihtynyt. Ei kuitenkaan ole ominaisuuksiltaan kovin sopiva NHL:n ja siellä ei tule pitkää uraa tekemään ilman todella merkittäviä kehitysaskeleita mm. fyysisessä pelissä. Tällä hetkellä pelaaminen Jokereissa on molemmille osapuolille erittäin sopiva tilanne ja sellaisena se saattaa myös pysyä.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitenköhän KHL:ssä pelaajaoikeudet menevät Steven kohdalla? Sopimus loppuu tähän kauteen, mutta mites pelaajaoikeudet? Ajattelin vain, että joutuukohan Jokerit tappelemaan Mossen allekirjoituksesta muiden KHL-jengien kanssa?
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Mitenköhän KHL:ssä pelaajaoikeudet menevät Steven kohdalla? Sopimus loppuu tähän kauteen, mutta mites pelaajaoikeudet? Ajattelin vain, että joutuukohan Jokerit tappelemaan Mossen allekirjoituksesta muiden KHL-jengien kanssa?
Tämä ei ole mitään sataprosenttista faktatietoa, mutta luulisin että sopimuksen loppumisen jälkeen mikä tahansa jengi pystyy solmimaan sopimuksen Moseksen kanssa. KHL:ssä ei tietääkseni ole samanlaista RFA/UFA-sääntöä kuin NHL:ssä.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Moses on ihan karmeassa vireessä. Ylivoimaisesti joukkueen vaarallisin pelaaja tänäänkin. Liike on jotain uskomatonta kun pääsee vauhtiin ja vielä kädet käy mukavasti niin siinä on lopputulos. Kyllä se itseluottamus on isossa osassa. Itse olin vielä heittämässä joukkueesta pihalle viime kaudella...
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, HyRi
Jos Slo-Mo pelaa meillä ensi kaudella, taidan ostaa taas kausarin...ensimmäistä kertaa 15 vuoteen.
Stevie, U truly are Wonder Boy!
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Minusta Moses on ollut viime peleissä tosi hyvä, vaarallinen ja tehokas. Osaa myös ajaa takaa eli ns. takakarvata. Moses on saanut luistimiin entistä enemmän nopeutta ja laukauksia satelee vauhdista.
 

Toppeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Pelicans
Moses on kyllä ollut hyvä ja tätä jätkää on huikeaa seurata. Tyyppi saa muut näyttämään siltä, että ne ei edes yritä luistella.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Huikeassa lennossa on Mosse, varsinkin yhteistyö Omarkin kanssa on alkanut näyttävän toimivan paremmin ja paremmin ja molemmat on rooleissaan kotonaan. Toivottavasti lentokeli jatkuu koska nyt kun pikku-Hakki on loukkaantuneena niin tulosvastuu menee isommin Koukalin ketjulle ja siinä Moses on se jonka odotetaan eniten iskevän maaleja. Onneksi Moseksen ruuti on vaikuttanut olevan kuivaa ja liike räjähtävää ja ennen kaikkea itseluottamus on kunnossa.

Moses-Omark yhteistyö on upeaa seurattavaa samalla kun Koukal keskellä tukee hyvin tuota kaksikkoa.
 
Viimeksi muokattu:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Moses oli jo treenipeleissä Jokereiden parhaimmistoa ja veikkasin ennen kautta hänen vievän tällä kaudella jengin sisäisen pistepörssin. Ei vaikuta tällä hetkellä yhtään mahdottomalta tehtävältä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Vähän jo etukäteen surettaa, että Moses luultavasti lähtee isomman tilin perässä jos ei NHL niin ainakin johonkin KHL:n suuremman budjetin jengeistä. Nautitaan vielä kun voidaan.
 

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen
Vähän jo etukäteen surettaa, että Moses luultavasti lähtee isomman tilin perässä jos ei NHL niin ainakin johonkin KHL:n suuremman budjetin jengeistä. Nautitaan vielä kun voidaan.
Itse pidän tätä erittäin epätodennäköisenä johtuen uudesta tyttöystävästä ja Venäjän tilanteesta. Moses varmasti arvostaa korkeampaa elintasoa ja eiköhän palkkapussikin suurene Jokereissa tämän kauden jälkeen.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Itse pidän tätä erittäin epätodennäköisenä johtuen uudesta tyttöystävästä ja Venäjän tilanteesta. Moses varmasti arvostaa korkeampaa elintasoa ja eiköhän palkkapussikin suurene Jokereissa tämän kauden jälkeen.
Jos Holy Mo jatkaa samanlaista dominointia keväälläkin, niin minun mielestä hänen kannattaisi enemminkin suunnata Pohjois-Amerikkaan. Pelasihan Ryan Laschkin Pelicans-kauden jälkeen MM-kisoissa ja sai NHL-pahvin (joka ei sitten loppujen lopuksi mennyt ihan putkeen). Moseksen kohdalla tuo MM-komennus saattaisi olla hyvinkin todennäköistä, jos on kauden lopussakin iskussa. Onhan Steviellä vielä pitkä matka The Show'hun, mutta on siellä pienet pelaajat ennenkin menestyneet.
 

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen
Jos Holy Mo jatkaa samanlaista dominointia keväälläkin, niin minun mielestä hänen kannattaisi enemminkin suunnata Pohjois-Amerikkaan. Pelasihan Ryan Laschkin Pelicans-kauden jälkeen MM-kisoissa ja sai NHL-pahvin (joka ei sitten loppujen lopuksi mennyt ihan putkeen). Moseksen kohdalla tuo MM-komennus saattaisi olla hyvinkin todennäköistä, jos on kauden lopussakin iskussa. Onhan Steviellä vielä pitkä matka The Show'hun, mutta on siellä pienet pelaajat ennenkin menestyneet.
Joo mun viesti koski lähinnä näitä KHL:n suurempia seuroja. Riippuu tietenkin myös mistä NHL:n organisaatiosta sopmiusta tarjottaisiin. Mihinkään contender joukkueisiin ei kannattaisi lähteä tai joutuu taas pelaamaan pelkästään AHL:n puolella.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Huhhuh... Nyt on Mossella luistimen terät ja maila oikeassa asennossa! Huikeata menoa, sano. Keep up the good work, Steve!
 

Konkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa
Jos meno jatkuu samanlaisena, niin on viimeinen kausi meillä. Mutta nyt kannattaa nauttia, aivan fantastista katseltavaa. Thank you Steve!
 

hellcop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Mä sanon, että meillä on KHL:n paras hyökkääjä riveissä juuri nyt. Kovy toki tekee maaleja kun tahtoo, mutta tuntuu jotenkin Mosesin tahtotila olevan astetta ylempänä. Aina kun Stevie saa kiekon tapahtuu jotain, liike on täysin maagista ja itseluottamus on kerrostalon kokoista. Ei pysy vastustajat mukana sitten millään. Keep up the good work!
 

NaPis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks
Moses tekee kentällä tällä hetkellä mitä tahtoo. Viime kausi oli erittäin vaikea, mutta nyt kropan ja pelikavereiden ollessa kunnossa meno on jäätävää. Moseksen liike on upeaa seurattavaa, koska tekee omalla luistelullaan jatkuvasti tilaa itsellensä ja polkee vastustajilta karkuun naurettavan helposti. Itseluottamuksen ollessa tällä tasolla Stevie taistelee maalipörssissä melko korkealla ;)
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mä sanon, että meillä on KHL:n paras hyökkääjä riveissä juuri nyt. Kovy toki tekee maaleja kun tahtoo, mutta tuntuu jotenkin Mosesin tahtotila olevan astetta ylempänä. Aina kun Stevie saa kiekon tapahtuu jotain, liike on täysin maagista ja itseluottamus on kerrostalon kokoista. Ei pysy vastustajat mukana sitten millään. Keep up the good work!
KHL:n parhaasta en tiedä, mutta kovin itseluottamus ainakin ihan heittämällä. Tänään vaikutti siltä, ettei Stevie edes ottanut huomioon epäonnistumisen mahdollisuutta, kun lähti haastamaan pakkeja. Ai tossa on kolme pelaajaa kasassa, ihan sama, eiköhän siitä pääse kärkikynällä läpi.

Miksi ihmeessä se ei pelannut näin Liigassa? Olisi tehnyt nelkytä maalia ihan kevyesti vaikka Tyrväisen ja Hännikäisen kentässä. Jos on ylivoimainen KHL:ssä, niin Liigassa meno näyttäis varmaan vähän samalta kuin Karlssonilla.
 

P.R. 33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit & Colorado Avalanche
Aivan posketonta dominointia. Hienoa nähdä kuinka pelaaja pelaa täydessä hurmiossa. Ja koko Mo, Kou and O - ketjulta ihan sekopäinen esitys tänään, Omark aivan kapellimestari tällä hetkellä ja Koukal säestää. Tulee mieleen ihan Stapleton-Santala-Leino ketju. Mieletöntä menoa. Go Stevie!
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Jos Holy Mo jatkaa samanlaista dominointia keväälläkin, niin minun mielestä hänen kannattaisi enemminkin suunnata Pohjois-Amerikkaan. Pelasihan Ryan Laschkin Pelicans-kauden jälkeen MM-kisoissa ja sai NHL-pahvin (joka ei sitten loppujen lopuksi mennyt ihan putkeen). Moseksen kohdalla tuo MM-komennus saattaisi olla hyvinkin todennäköistä, jos on kauden lopussakin iskussa. Onhan Steviellä vielä pitkä matka The Show'hun, mutta on siellä pienet pelaajat ennenkin menestyneet.

Onhan Moseksen menoa kyllä kertakaikkiaan nautinto katsella.

Mutta mitenköhän tuo vikellys mahtuisi vähän pienempään askiin ja ehkä hieman ulottuvimpiin pakkeihin? Pitäisi löytää heti harjoitusleirillä sopiva ketjukombo,
KHL:n suhteen olen kyllä huolestunut ns. Rotenberg-efektistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös